| | Etusivu | | | Foorumi | | | Galleria | | | Bimmerparty | | |
![]() |
#1 |
Bimmer Rookie
Join Date: Jul 2013
Location: Urjala
Posts: 159
|
e30 m50b25 ilmaus ongelma
Moi,
Useassa topicissa asiaa käsitellään, mutta nyt alkaa keinot loppua kun niistä poimitut neuvot ei apua ole tuonut. Jäähdytyksen ilmaus ei vain ota onnistuakseen, vedet ei lähde kiertämään. Makustamoon ei tule lämmintä ja kone silti keittää. - Lämppäri täysillä - Puhallin täysillä - Keula jyrkössö ajoluiskassa "pystyssä" - Vesipumppu on uusi - Termari viime kesältä - Uusi syylääri - Sähköflekti (ei apua kun ei vesi kierrä kunnolla.) - Alipaineella todettu ettei ole vuotoja Kone on rakennettu viime talvena uusiksi ja järjestelmä täysin tyhjä tästä syystä. Eilen ilmausta yrittäessä ei onnistunut ja syyksi toivoin, että lämmitysskennolle menevät letku olivat ilmeisesti mennyt väärin päin. Kannesta putki oli tulipellin ylempäänn putkeen. Tänään vaihdoin alempaan ja moottorin lämpeneminen tuli normaalimmaksi, mutta ei lakkaa kun vesi ei kierrä. - Tulipellin alempaan putkeen piti laittaa 10mm sisähalkaisijalla oleva kupariputken pätkä, kun putken pää halkaistu ja survottu solmuun edellisten seppien toimesta. Ensiksi yritin ilmata alipainelaitteella, mutta todella vähän vettä menee sisälle tällä tavalla. En tiedä paljonko sinne kaatamalla saa vettä menemään, kun puskee ulos täyttökorkista ja syylärin ilmausreijästä. Juuri ja juuri mahtuu kokeilemaan, lämpärille menevä putki on haalea, kun koneen keulassa kiehuu. Onko ideoita millä vesi lähtisi kiertämään? Pitääkö keula nostaa nosturilla pystyyn Termarin taidan heittää kokonaan mäkeen seuraavaksi. Last edited by CtD; 15-05-2022 at 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
BTCF Member
Join Date: Oct 2002
Location: ?
Posts: 11,010
|
Termari väärin päin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bimmer Rookie
Join Date: Jul 2013
Location: Urjala
Posts: 159
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
BTCF Member
Join Date: Oct 2002
Location: ?
Posts: 11,010
|
Keitä se vielä ja katso avautuuko ollenkaan ja milloin. Erityisesti harakirit voivat kuulemma olla jopa ihan kuraa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
BTCF Member
Join Date: Jan 2004
Location: Gallia = Kinnula
Posts: 764
|
Tuleeko paisarin korkin alta pienestä ilmareijästä nestettä kun letkuja puristelee tai kone käy ja antaa kierroksia?
Jos ei niin ilmausreikä kennolta paisariin on tukossa tai vesipumppu rikki. Termari sitten toinen vaihtoehto.
__________________
e70 X5 3.0sd -08 f30 320i xdrive -16 e30 325i Cabriolet -88 M52b28 e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti e30 316 -88 2,2TIC M10 e21 323i -81 ruostekasa... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Bimmer Rookie
Join Date: Jul 2013
Location: Urjala
Posts: 159
|
Quote:
Termarin tarkastan jahka ehdin. Ja seuraavaksi cokispullo-tekniikkaa kokeiltava. Viime kesänä, auton hankkimisen jälkeen, sain ilmattua ilman pulloa. Nyt täysin tyhjään järjestelmään ei samat temput toimi kuin aiemmin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Bimmer Enthusiast
Join Date: Apr 2006
Location: Asikkala
Posts: 15,850
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bimmer Fanatic
Join Date: Mar 2010
Location: Ulvila
Posts: 562
|
Lainataas topiccia hiukan.. Eli voisiko joku selventää mikä idea sillä pikku letkulla on syylärin alalaitaan
![]() Itse muistan painineen ilmauksen kanssa myös, vakio syylärillä. Nyt alumiinijäähy, jossa vain ylä/alavesiletkut ja sisäkennolta suoraletku vesipumpulle. Tuo ilmaantuu vaikka tasamaalla ilman temppuja
__________________
-E30 "316i" ex. e46 328i, |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
BTCF Member
Join Date: Aug 2009
Location: Muaninka
Posts: 587
|
Quote:
Monessa muussa autossahan paisuntasäiliö on järjestelmän ylin kohta jolloin ilma tulee helpommin pois. Itse oon tehny silleen että oon kaatanu koneen täyteen ylävesiletkusta sit letku paikoilleen nestettä paisariin ja kone käyntiin ja heti on lähteny nesteet kiertämään. Tätäkään ei oo tarvinnu senjälkeen tehdä kun laitoin syylärin jossa erillinen paisuntasäiliö.
__________________
e36 328i turbo (95) vw Caddy 1.9 (EKOdiesel) ![]() e30 316 (m30)(87) projekti ![]() EX. e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bimmer Rookie
Join Date: Jul 2013
Location: Urjala
Posts: 159
|
Termari toimii kunnolla. Tuolla aaapen tavalla, eli ylävesiletkusta kaatamalla kone ensiksi täyteen ja sitten vasta syylääriin. Tällä tavalla vettä meni varmaan 5-6 litraa. Auto oli jo vettä lisättäessä jo keula pystyssä. Pistin vielä pullo virityksen syyläriin, että vettä riittää.
Tästä sitten kone käymään ja hieman kierroksia, että vesi varmasti kiertää pumpulla. Vaikuttikin lupaavalta ja alkoi tuntua että sisälle tulisi lämmintä. Sitten lämpipän ilman tulo lakkasi tai ei ainakaan lisääntynyt ja *pulp*. Alkoi pohja poistetun limsapullon yli painaa nestettä pihalle termarin auettua vaikka pinta oli jossain 1/3 pullloa. Tässä kohtaa alkoi huumori loppua ja loppui. Nyt saa jäädä motivaatio vapaalla koko auto. Mieleen tuli sellainen, että voiko olla että uudessa kansinahassa ei ole kaikki samat reijät auki/pienempiä mitä vanhassa? Eipä tullut mieleen verrata. Nim.merk. ekaa kertaa koneremonttia. Johonkin se vesi pysähtyy aivan täysin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | Search this Thread |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
E12, E21, E28, E30, E34, E36, E39, E65 osia | energy | Myydään BMW purkuautot / Tallin tyhjennys | 46 | 19-09-2015 09:44 |
e30 CABRIO -91 +M50B25 TEKNIIKKA | kuoppala | Myydään BMW purkuautot / Tallin tyhjennys | 2 | 17-07-2012 16:14 |