| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Yleinen autoilu- ja tekniikkakeskustelu > Tekniikka > Moottorit, voimansiirto

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 31-03-2012, 14:16   #1
426Hemi
Bimmer Fanatic
 
426Hemi's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Pälkäne
Posts: 633
M50B25 vanos ongelmia

(Poistoon/siirtoon jos modet niin parhaaksi näkee, ei äkkiseltään löytynyt valmista topiccia)

Tulipahan taas haalittua käsiin tommonen vanoksellinen e34 525. Hyvin varusteltu ja kiva autohan tuo on, mutta yksi asia ärsyttää:

Moottorin toiminta ei mielestäni ole ihan sitä mitä pitäisi, ongelmat:

-Tyhjäkänti muuttuu n. minuutin tai parin välein n. 100rpm suuntaan tai toiseen. Ärsyttää(?) jos ei muuta. Kylmällä tai lämpimällä koneella ei juuri vaikutusta asiaan

-Auto jonkinverran puutuu matalilla kierroksilla, huomaa sitä selvemmin mitä pienempi vaihde. Esim. kakkosella n. 2000rpm eteenpäin kun lähtee pintakaasulla kiihdyttämään, meno on hieman täristävää, tuntuu kuin että kävisi jopa vajaalla

-Sama em. tunne tulee myös, jos ajat ykkösellä kävelyvauhtia ja alat kiihdyttämään täyskaasulla. Kiihtyy hieman ontuen, ehkä vähän tärisevästi tonne n. 4000rpm asti jolloin ääni muuttuu kellossa totaalisesti ja ihan kirjaimellisestikin. Nykäisee aika kovan "piikin" ja vasta noilla isommilla kierroksilla tuntuu että moottori toimisi puhtaasti. Sama efekti siis huomattavissa joka vaihteella, mutta korostuu mitä pienempi vaihde silmässä. Ongelma myös vähän vaihtelee, joskus se on selvempi ja auto meinaa hyytyä kunnolla ja joskus toimii melkein moitteetta

-Kulutus on suht normaali, käynnistyvyys hyvä, ei paukuta putkeen eikä kulutusmittari seilaa

Tehtyä:

-Öljyt, tulpat, suodattimet vaihdettu

-Puolissa ei näkyviä halkeamia, ja tulpankolot suht puhtaat. Vähätkin öljyt mitä sielä oli, putsattu

-Jokainen vanha tulppa oli aikatarkkaan samannäköinen/värinen

Huomioimisen arvoista:

-Autossa`ei ole katalysaattoria (korvattu suoralla putkella)

-Imuputkessa vähän sanomista, täytyy se jokatapauksessa uusia ja samalla tarkistaa muiden imupuolen letkujen kunto, sekä puhdistaa tyhjäkäyntimoottori vielä jarrukliinerillä

Olisiko vanoksella jotain tekemistä em. ongelmien kanssa?

-Koko vanos mulle ihan uus juttu
-Ei kuitenkaan rallata?
-Vanoksen tiivisteet?

-Kenelläkään mitään vinkkejä annettujen tuntomerkkien myötä? Auto ei ole montaa päivää itselläni ollut joten juuri ja juuri ehtinyt kartoittaa hieman mitä sitä on tullut hankittua
__________________
ex: viitisenkymmentä bmw+muut
426Hemi is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2012, 15:12   #2
JJT
Bimmer Enthusiast
 
JJT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Location: Juankoski-Nilsiä
Posts: 6,462
Kannattaa ne mahdolliset imuvuodot ensin korjata. Käyttää imusarjan irti niin näkee kaikki alipaine-ja huohotusletkut. Samalla kätevä putsata tyhjäkäyntimoottori.
__________________
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
JJT is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 15:55   #3
[Riku]
Bimmer Fanatic
 
[Riku]'s Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Pirkkala
Posts: 498
Tuu käymään joku pvä ruskossa, on siellä osia mitä kokeilla swappailla ristiin jos ongelma selviäisi.
[Riku] is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 16:59   #4
426Hemi
Bimmer Fanatic
 
426Hemi's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Pälkäne
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by [Riku] View Post
Tuu käymään joku pvä ruskossa, on siellä osia mitä kokeilla swappailla ristiin jos ongelma selviäisi.

Täytyypi muuten tämä suorittaa. Sen imuputken nyt hakee eka uuden 24€ kooällästä.
__________________
ex: viitisenkymmentä bmw+muut
426Hemi is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2012, 14:12   #5
426Hemi
Bimmer Fanatic
 
426Hemi's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Pälkäne
Posts: 633
Imuputki vaihdettu, sekä muutkin matkanvarrelta löytyneet letkut tsekkailtu imuvuotojen varalta että on kunnossa. Toiminta parani ehkä vähäsen, mutta ei tarpeeksi.

Semmosen huomion tuossa kiinnitin, kun seisoskelin auton ulkopuolella sen käydessä että pakokaasu haisee aika voimakkaalle. Ihan kuin joku vanha niin ja näin toimiva kaasutinpeli. Haiskahtaisiko nyt lamba vialta? Autossa ei ole katalysaattoria ja en oo vielä tonne alle kurkannu et minkänäkönen lambda sielä on ja missä.
__________________
ex: viitisenkymmentä bmw+muut
426Hemi is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
E34 + M50B25 vanos ja ö-pohjan tiivisteen vaihto? zener 1988 - 1995 (E34) 0 30-01-2008 23:17


All times are GMT +3. The time now is 07:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2020, vBulletin Solutions, Inc.