| | Etusivu | | | Foorumi | | | Galleria | | | Bimmerparty | | |
![]() |
#1 |
BTCF Member
Join Date: Oct 2006
Location: Wackyland
Posts: 1,560
|
![]()
No niin nyt on ehkä aika tehdä tänne projekti hifistyksestä kun on homma jo niin pitkällä
![]() Nykyinen laitteisto on: Aiwan perus mp3 soitin. Focus PSJ-2505 5-kanavainen vahvistin erkoille ja DLS CA12 vahvistin subille. Spl dynamics S-5.2 erkkasarja ja saman sarjan koksut takana kajareina vakio paikoilla. Spl dynamics PRO300D2 subi. Tulevat muutokset: Soitin DVD,mielellään näytöllä. Focus korvaantuu DLS:n CA-sarjan 2-tai 4-kanavaisella Etukajareiksi Focal Polyglass 165 VR,taka kajarit poistuu toistaiseksi. Konkka virransaantia parantamaan Kontin verhoilua ja vaimennuksen lisäystä (konttiin lähinnä) Aloitetaanpas... Autosta on tähän mennessä vaimennettu kevyesti konepelti,ovet,takaluukun kansi,kontin sivut & pohja. Parit kuvat: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Käyttis:Suzuki Grand Vitara Kesäauto:Bmw e34 525i 24v ![]() Ex:Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C ![]() Last edited by Haggis; 12-06-2010 at 01:19. Reason: Otsikon päivitys |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
BTCF Member
Join Date: Oct 2006
Location: Wackyland
Posts: 1,560
|
Jatkuu...
Kontissa on pohjan kokoinen vaneri levy helpottamassa asennuksia. subi noin 35l suljetussa kotelossa vinoseinällä. Vahvistimet on nyt tavallaan siististi johdot piilossa. Tulevina hommina kontin puolella on ainakin hattuhyllyn alaosan verhoilu mustalla karvalla,samoin selkänojan paneelit ja suksiluukun takaosa. Suksiluukun käyttömahdollisuus säilytetään. Ehkä pikku hiljaa koko kontti verhoillaan mustaksi ![]() Varapyörän kotelo on tällä hetkellä tyhjänä. Ajattelin ehkä tehdä vaneriin salaluukun koteloon,jonne voisi piilottaa työkaluja. mm.harja,penkin suojus,kenttälapio ![]() Parit kuvat vahvistin telineen synnystä: Lähtö tilanne,mallailua ![]() Vahvistimien sovittelua ![]() ![]() Kontin nykyinen tila: ![]() ![]()
__________________
Käyttis:Suzuki Grand Vitara Kesäauto:Bmw e34 525i 24v ![]() Ex:Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C ![]() Last edited by Haggis; 11-08-2008 at 18:20. Reason: Kuvien uudelleen linkitys |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bimmer Enthusiast
Join Date: Jul 2003
Location: Oulu
Posts: 1,115
|
Asiaa. Onko auto hiljentynyt vaimennusten myötä? Mäkin ajattelin vuorata etuovet dynamatilla tai vibroplastilla, vaikka niihin ei edes tule midejä. Luulisi ajomelu vähenevän jonkin verran..
Muistatko muuten että onko dynamat ohuempaa kuin vibroplast?
__________________
e30 318i Last edited by jazma; 15-03-2008 at 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
BTCF Member
Join Date: Oct 2006
Location: Wackyland
Posts: 1,560
|
Quote:
![]()
__________________
Käyttis:Suzuki Grand Vitara Kesäauto:Bmw e34 525i 24v ![]() Ex:Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bimmer Enthusiast
Join Date: Jul 2003
Location: Oulu
Posts: 1,115
|
Mäkin olen vibroplastaillut tulipellin ja lattian. Vaimennusurakkaa pitäisi jatkaa tulevana kesänä ja olen mietiskellyt, että josko sitä kokeilisi vaihteeksi dynamatia. Paljonhan dynamatia on kehuttu, mutta onkohan se ero sittenkään niin merkittävä dynamatin ja vibroplastin välillä.
![]()
__________________
e30 318i |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
BTCF Member
Join Date: Oct 2006
Location: Wackyland
Posts: 1,560
|
Ja jatkuu...
Elikkäs eteen tulee Focal Polyglass 165 VR. 2-tiesarja siis kyseessä. Alkuperäiset kick-paneelit säilytetään tulevaisuuteen. Hankein M5:ssa olleet vaalean väriset tilalle,jotka tulevat olemaan pohjana midien asennukselle. Lepuutus paikan haluaisin säilyttää joten kuten,mutta saapa nähdä. Tässä jo piirretty reidät mistä leikata. ![]() Paneelien takaa revitty pehmuste pois. Suunnitteilla on poistaa viel varsinaisesta kotelosta vakio pehmuste pois ja vuorata vaimennusmatolla se. Sitten ajattelin vuorata myös paneelin sisältäpuolelta vaimennus matolla jäykkyyden lisäämiseksi. Hyvä idea vai pitäisikö käyttää ohutta vaneria? Paneelit ajattelin ruuvata peltiin kiinni tukevuuden takia. Paneeleihin tehdään lasikuidusta/puusta pienet korokkeet ja suuntaus. ilmeisesti kuskin puolella vähemmän. Ideoita tähän? Diskantin paikkaa en ole viel paljon miettiny,ehkä suunnattuna kojelaudan vakio ritilän alle tai A-pilariin. Oveen en jaksa johtoja kyl vetää.
__________________
Käyttis:Suzuki Grand Vitara Kesäauto:Bmw e34 525i 24v ![]() Ex:Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C ![]() Last edited by Haggis; 11-08-2008 at 18:27. Reason: Kuvan uudelleen linkitys |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bimmer Enthusiast
Join Date: Jul 2003
Location: Oulu
Posts: 1,115
|
Esim. 3 mm paksuisilla metallirenkailla saat ainakin jämäkän asennuksen siihen peltiin. E30:ssä se pelti siinä kaiutinpaikan ympärillä menee tosi veltoksi, jos sitä joutuu vähänkin leikkelemään. Olettaisin että e34 on sama tapaus.
![]()
__________________
e30 318i Last edited by jazma; 15-03-2008 at 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
BTCF Member
Join Date: Oct 2006
Location: Wackyland
Posts: 1,560
|
Ei onnistu metalli hommat. Ei tarvi todennäköisesti leikellä peltiä ympäriltä.
__________________
Käyttis:Suzuki Grand Vitara Kesäauto:Bmw e34 525i 24v ![]() Ex:Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bimmer Fanatic
Join Date: Mar 2006
Posts: 959
|
Mulla ois sulle rajua hifiä jos oikeen ruvetaan panostaan
![]() ![]() ![]()
__________________
2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
BTCF Member
Join Date: Oct 2006
Location: Wackyland
Posts: 1,560
|
Huomasin. Mutta ei ole rahaa riehua
![]()
__________________
Käyttis:Suzuki Grand Vitara Kesäauto:Bmw e34 525i 24v ![]() Ex:Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | Search this Thread |
Display Modes | |
|
|