| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 2-sarja

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 16-06-2021, 09:18   #11
Kaimu
BTCF Member

Kaimu's Avatar

Quote:
Originally Posted by Reeperbahn View Post
Päivitetäämpä tätä vähän. Kevään aikana asentelin autoon Wagnerin EVO 2 välijäähdyttimen ja katittoman downpipen sekä MHD Stage2+ -fläshin. Samalla toki vaihtui ahtoputket metallisiin ja sopivammat tulpat. Melkoisen muutoksen sai noilla aikaan. Mitähän sitä seuraavaksi ? Jatkojalostus alkaa olla jo vähän kalliimpaa touhua, vakioturbo ja polttoainepumppu varmaan tulee jo vaihtolistalle. Olisiko noista antaa mitään suosituksia? Entäs metanoliruisku, millaista hyötyä siitä saisi ja osaako MHD sitä ohjata?
Lähes samat hyrrät tuohon taitaa mennä kuin ewg n55 patoihin myös.
Pure varmaan järkevin ja suosituin, mutta onhan noita muitakin viritysahdinten valmistajia.
TTE Tai Pure varmaan olisi rahalla se järkevin vaihtoehto.
Itse huomasin Ebayssa kinugawan uutta isompaa ahdinta mitä sai tyyliin tonnin karkkirahalla, mutta laadusta ei oikein voi tietää.
Nipponi sivustoilla jotkut jopa kehui ihan hyväksi merkiksi mutta kokemuksia odotellessa.
Old 16-06-2021, 11:43   #12
Piimerfriik
Newbiemmer

Quote:
Originally Posted by Reeperbahn View Post
Päivitetäämpä tätä vähän. Kevään aikana asentelin autoon Wagnerin EVO 2 välijäähdyttimen ja katittoman downpipen sekä MHD Stage2+ -fläshin. Samalla toki vaihtui ahtoputket metallisiin ja sopivammat tulpat. Melkoisen muutoksen sai noilla aikaan. Mitähän sitä seuraavaksi ? Jatkojalostus alkaa olla jo vähän kalliimpaa touhua, vakioturbo ja polttoainepumppu varmaan tulee jo vaihtolistalle. Olisiko noista antaa mitään suosituksia? Entäs metanoliruisku, millaista hyötyä siitä saisi ja osaako MHD sitä ohjata?
Olen siinä ymmärryksessä, että metanoliruisku suomen lämpötiloissa aika turha. Vaikka tämä kesä nyt kuuma on ollutkin. Pumpun vaihdolla ja esim E50 pitäis jo olla aika hyvä. Ja ainakin itse välttäisin kaikkea ns. Ylimääräistä, joka ei huomattavia hyötyjä tuo. Kuitenkin siinä yksi mahdollinen päänvaiva vain lisää.
Ja Pure turbo yksi parhaista vaihtoehdoista. Toki muitakin on, mutta itse menisin Purella.
Mhd:n ja metanolin osalta en osaa sanoa.
Old 16-06-2021, 12:20   #13
miyli
BTCF Member

miyli's Avatar

Turbon vaihdon jälkeen tarviit custom softan jos haluat että toimii oikein ja saat kaiken hyödyn irti. Pääkaupunkiseudulla on yksi kaveri joka tekee niitä ja voin suositella foorumillakin vaikuttaa nimimerkillä P33P33.
Toki vakioturboonkin saa tehtyä custom softan joka toimii paremmin kuin vakio MDH softa.
2 käyttis BMW I3 Rex Arravani Grey

Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

Exät: 13 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
miyli is online now   Reply With Quote
Old 21-06-2021, 21:57   #14
Pohjoisen Poika
Bimmer Fanatic

Pohjoisen Poika's Avatar

Quote:
Originally Posted by Piimerfriik View Post
Olen siinä ymmärryksessä, että metanoliruisku suomen lämpötiloissa aika turha. Vaikka tämä kesä nyt kuuma on ollutkin. Pumpun vaihdolla ja esim E50 pitäis jo olla aika hyvä. Ja ainakin itse välttäisin kaikkea ns. Ylimääräistä, joka ei huomattavia hyötyjä tuo. Kuitenkin siinä yksi mahdollinen päänvaiva vain lisää.
Ja Pure turbo yksi parhaista vaihtoehdoista. Toki muitakin on, mutta itse menisin Purella.
Mhd:n ja metanolin osalta en osaa sanoa.
Oho, metanolin hyöty perustuu enemmän sen korkeaan oktaaniin ja lämmön aleneminen on vain kiva lisä. Vielä E50 seoksella on hyöty ihan merkittävä kun nakutus vähenee.
Pohjoisen Poika is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules