| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > X-sarja

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 31-08-2021, 12:03   #1
barcisto
Newbiemmer

X5 40e luotettavuus..??

Moi,

Kyseisen mallin luotettavuus alkaa hieman mietityttämään..

Alkuvuodesta tuli hommattua 144tkm ajettu Ruotsi-tuonti M-sport.

Ehdin muutaman kuukauden ajamaan, sitten alkoi voimansiirtoherjat ja limp-modet. Todella ärsyttävää.. vähänkin rajumpi jarrutus tai kiihdytys niin "kilahtaa". Herja lähtee pois kun virrat pois / päälle.

EME-vedonpoisto tehty, johtosarja tarkistettu. Nyt epäillään akuston safetyboksia. Akusto ottaa virtaa, ja näyttää perusasetuksilla jotain 13km rangea (tämä ei itselle ongelma, mutta onko akustokin jo tiensä päässä..?)

Mitä olen kuullut niin ongelmia ON ja PALJON? Kalliita remontteja, merkkiliikkeissä pitkät jonot jne..?

Mitä kokemuksia muilla? Liitteenä myös pientä otantaa vikakoodeista, jos joku asiantuntija saa niistä ahaa-elämyksiä?

Harmi, kun muuten niin kiva auto ja juuri sopiva omaan käyttöön...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Vikakoodeja_JPG.jpg
Views:	201
Size:	162.1 KB
ID:	162876  
barcisto is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2021, 18:38   #2
volvostabemariin
Bimmer Rookie

Itsellä ollut kohta 2 vuotta ja n. 50 000 km. 22 000 km oli kun ostin ja nyt 73 000 eikä mitään muuta kuin kovaa ajoa
volvostabemariin is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2021, 19:26   #3
ptikkala
Bimmer Enthusiast

Onko ollut mitään lämmitintä talveksi?
ptikkala is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2021, 20:07   #4
MarkM
Bimmer Rookie

MarkM's Avatar

Tuossa toisessa threadissa tuli omia kokemuksia tästä akkuvehkeestä käytyä läpi. Mutta kertauksen vuoksi, niin ostin myös tuollaisen 2016 vuosimallin 40e:n tuossa noin 1,5 vuotta sitten. Ostohetkellä autolla oli ajettu karvan alta 100tkm. Autolla ajoin reilut 30tkm ja se oli omistuksessa aika tarkkaan 12kk, josta viimeiset 2kk seisoi pajalla drivetrain malfunction vian vuoksi. Auto jätti siis tielle, lähti käyntiin, mutta ei liikkunut eteen eikä taakse. Lopulta autoon vaihdettiin SME-moduuli ja se johtosarja, joiden kustannus oli yhteensä noin 4500 euroa.

Vaihdoin takaisin dieseliin, nyt menty 15tkm oston jälkeen ja ei valittamista. Edellisellä e70 korimallin dieselillä ajoin 90-250tkm välin ilman mitään ylimääräisiä murheita perushuoltojen lisäksi. Toivottavasti tämä F15 osoittautuu tekniikan puolesta yhtä luotettavaksi.
ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
ex: e87 116i -05
MarkM is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2021, 10:29   #5
barcisto
Newbiemmer

Quote:
Originally Posted by ptikkala View Post
Onko ollut mitään lämmitintä talveksi?
En tiedä oliko kysymys mulle, mutta ei ole extralämppäriä. Itse asiassa kävi pieni käpy kun luulin, että 40e vakiovaruste seisontalämmitys lämmittää myös polttomoottoria...

Itsellä vain autokatos, joten jos kunnon talvi tulee niin jää nähtäväksi mitä moottori siitä tykkää.. Voi meinaan pakkasilla nurkka-ajossa aika äkkiä paukauttaa bensamoottorin käyntiin kylmänä ja 2,4tn kuorma päällä..
Sport-asennolla voi toki mosaa käyttää vaikka ennen motarille tms. liittymistä. Kylmärääkkiä sekin..
Old 01-09-2021, 10:39   #6
ptikkala
Bimmer Enthusiast

minä olen siinä luulossa myös että kun akut lämmitetään niin se lämmin sieltä kiertää kennoon joka lämmittää jäähdytysnestettä ja sitä kautta lämpiäisi moottori...
Old 01-09-2021, 10:52   #7
barcisto
Newbiemmer

Quote:
Originally Posted by ptikkala View Post
minä olen siinä luulossa myös että kun akut lämmitetään niin se lämmin sieltä kiertää kennoon joka lämmittää jäähdytysnestettä ja sitä kautta lämpiäisi moottori...
Ok. Mulle kerrottiin, että lämmittää vain kabiinin ja akkuja..

Onko sulla muuten vinkkiä mihin tuo seisontalämmittimen ajastus kannattaa asettaa vs. oikea lähtöaika? (Niin että sais parhaan rangen ja auto / akut olis lämpiminä?)

Ollen kokeillut 15min ennen, mutta lähtiessä silti joku 80-85% varaus, vaikka on tietty piuhan päässä..
Old 01-09-2021, 14:54   #8
melperri
Bimmer Rookie

Quote:
Originally Posted by barcisto View Post
En tiedä oliko kysymys mulle, mutta ei ole extralämppäriä. Itse asiassa kävi pieni käpy kun luulin, että 40e vakiovaruste seisontalämmitys lämmittää myös polttomoottoria...

Itsellä vain autokatos, joten jos kunnon talvi tulee niin jää nähtäväksi mitä moottori siitä tykkää.. Voi meinaan pakkasilla nurkka-ajossa aika äkkiä paukauttaa bensamoottorin käyntiin kylmänä ja 2,4tn kuorma päällä..
Sport-asennolla voi toki mosaa käyttää vaikka ennen motarille tms. liittymistä. Kylmärääkkiä sekin..

Akku siis lämmittää jäähdytysveden , eli sitä kautta myös moottori lämpiää nopeammin. Itse teen kylmällä niin , että sähkörangea pidemmille reissuille pakotan polttomottorin ensin safe battery moodissa käymään ensimmäiset 10min ja vasta sitten muutan auto e drivelle. Sillä tavalla ei toistuvasti rykäise kylmää konetta käyntiin ja pois edestakaisin.
melperri is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2021, 09:52   #9
barcisto
Newbiemmer

Tuomio tuli...

2 akkusolua kuulemma rikki. Vähänkin "rajumpi" jarrutus / regenerointi aiheuttaa jännitteen, lämpötilan tms. karkaamisen noissa soluissa liian korkeaksi ja safetybox heittää voimansiirtohälyn.

Korjausarvio 4000-5000e

Nyt ihmetellään saadaanko tehtaalta jotain goodwilliä..
Old 06-09-2021, 11:12   #10
ptikkala
Bimmer Enthusiast

Onko tuo minkäikäinen auto? Eikö näissä ollut 6vuoden akkutakuu?
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules