| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > Z-sarja

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 10-04-2023, 21:04   #481
Silmaauki
BTCF Member

Silmaauki's Avatar

Näin arvelinkin. Mulla kun on niitä ongelmia ollut katon kanssa ja koskaan ei niitä virhekoodeja ole jäänyt talteen myöhemmin luettavaksi. Mulla esim. edelleen silloin tällöin kattoa sulkiessa jompikumpi etuikkuna laskee alas katon sulkemisen jälkeen. Joku häiriö siinäkin on. Ja takaluukun tavaratilan suoja on myös olllut ongelmallinen. Tosin mulla E93, mutta lienee vähän samoja ongelmia katon osalta näissä laitteissa.

Ikkunoiden liikeradan voi itse resetoida. Siihen ei tarvi edes mitään muuta laitetta kuin auton itse. Ehkä se auttaisi tuohon ikkunan ongelmaan.

Mutta siitä huolimatta mä vielä tarkastelisin sitä tavaratilan suojan mikrokytkimiä. Itselläni ongelmiin aikoinaan auttoi mikrokytkimen rungon irroitus ja prikan laitto väliin, jolloin mikrokytkin asettui lähemmäs sitä suojaa.

Mutta jos toi Z on just ostettu liikkeestä, niin ei kannata itse kauheesti arpoa asiaa vaan menee sinne asiallisesi kertomaan tilanteen ja kysymään, että mitäs nyt tehdään?

Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Silmaauki is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2023, 21:05   #482
Anakis
Newbiemmer

Kävi pajalla ja mitään kun ei löytynyt, alkoi kattokin toimia normaalisti. Luulosairautta vissiin. Jonkun johdon epäilivät olleen huonosti tai menossa huonoksi. autoliikkeelle tämä kuitenkin riitti, eivätkä antaneet tutkia enempää. Saapa nähdä kauan kestää tällä kertaa.

Mutta nyt sentään pihassa ja pääsee heräteostoksesta nauttimaan kevätauringossa.
Anakis is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2023, 14:15   #483
Anakis
Newbiemmer

Lopetti taas samana iltana uudestaan katto toiminnan ja (onneksi vielä liikkeen piikkiin) varattiin uusi aika. Nyt löysivät jo vikaa johdoista joita hieman korjailivat. Josko tää tästä...
Anakis is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 08:08   #484
nigster
Newbiemmer

Tämä nyt koskettaa montaa muutakin mallia, mutta E85 Z4:nen itsellä kohteena. Sadetunnistin/tihku lakkasi jossain kohtaa toimimasta, mutta pyyhkijät itsessään toimivat hyvin. "Tihkuasentoon" kun napsauttaa, pyyhkii pyyhkijät kerran, mutta eivät enää. Samaten jos herkkyysvipstaakiin koskee, pyyhkivät ne taas kerran, mutta siihen jää. Jatkuva pyyhintä (nopeampi ja nopein) toimivat oikein.

Onko siis parhaita arvauksia voisiko syypää olla releessä?

https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=61_4106
nigster is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules