| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 8-sarja

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 21-02-2019, 16:47   #21
Morkai
BTCF Member

Morkai's Avatar

Quote:
Originally Posted by PappaST View Post
Aivan mielenkiinnosta kysyn että kuinka toteuttaisit tämän touhun ja millä ohjauksella? (sinä kun käsittääkseni aiheesta ymmärrät).

Ilmeisesti nykypäivänä ei ongelma after ecuille töötätä 12 sylinterin ohjausta? Eli kaikki oem romut mäkeen ja uutta tilalle?
Mitähän etua tästä käytännössä saisi?
Tietenkin viritellessä selvät edut, muutoin tieten vain jonkinmoinen vikavapaus alkuperäisen vanhan ongelmista, mutta kenties uudet ongelmat after ecun myötä?
Kiinnostaa kans itteäni, kun oon jotenkin hahmottanut että yhden sähkösen kaasuläpän ohjaus on jotenkin ok, mutta miten kahden? Mulla ois koneessa nokan asennontunnistinkin jo paikoillaan

E23 728iA V8-projekti
E38 740D -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Morkai is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2019, 20:54   #22
Vauhtivaunu
BTCF Member

Vauhtivaunu's Avatar

Quote:
Originally Posted by Morkai View Post
Kiinnostaa kans itteäni, kun oon jotenkin hahmottanut että yhden sähkösen kaasuläpän ohjaus on jotenkin ok, mutta miten kahden? Mulla ois koneessa nokan asennontunnistinkin jo paikoillaan
mm. Maxxecu pro kykenee ohjaamaan kahta sähköistä kaasuläppää. En ole tarkemmin tutustunut kaasuläppien sähköohjauksiin, mutta ne alkaa paremman pään aftermarket-ecuissa olla peruskauraa. Kuten vikamuistit ja can-väylä jne.

Niin ja ainakin M7x-moottoriperheessä on aika iso etu että virranjaottimista pääsee eroon. Ne on kuitenkin aika arvokkaita ja kuluvia osia. Suorasytkää joko wasted-sparkkina tai COP-tyyliin.
Old 24-02-2019, 21:07   #23
Vauhtivaunu
BTCF Member

Vauhtivaunu's Avatar

Quote:
Originally Posted by PappaST View Post
Aivan mielenkiinnosta kysyn että kuinka toteuttaisit tämän touhun ja millä ohjauksella? (sinä kun käsittääkseni aiheesta ymmärrät).

Ilmeisesti nykypäivänä ei ongelma after ecuille töötätä 12 sylinterin ohjausta? Eli kaikki oem romut mäkeen ja uutta tilalle?
Mitähän etua tästä käytännössä saisi?
Tietenkin viritellessä selvät edut, muutoin tieten vain jonkinmoinen vikavapaus alkuperäisen vanhan ongelmista, mutta kenties uudet ongelmat after ecun myötä?
Itse varmaan rakentaisin ihan tinaamalla alusta asti, mutta kaikille muille jotka edes harkitsee asiaa, on valmiita kaupallisia laitteita monta erilaista joista valita.

Bemarin vakioantureista suurin osa kävisi sellaisenaan, mutta johtosarjan joutuisi muuttamaan vastaamaan uutta ecua eli 12 sylinterin suutin- ja sytytysohjaukset joutuisi rakentamaan. Ja kuten jo totesin, ns. suorasytytys on suuri etu verrattuna virranjaottimiin joissa on liikkuvia ja kuluvia osia. Nykyaikaisissa aftermarket ecuissa on jo vikakoodien tallennus ja niitä pääsee tutkimaan tietokoneella reaaliaikaisesti jolloin monenlaiset anturiviat paljastuu hetkessä. En oikein itse jaksaisi vanhojen motronicien kanssa askarrella jos niihin jotain ongelmaa tulisi, koska monesti viankorjaus perustuu siihen, että osia vaihdetaan niin kauan kun viallinen löytyy. Aftermarket-ecu kertoo aika nopeasti, missä vika on. Samoin kuin nykyiset OEM-ecutkin.

Nämä on omia pohdintoja. Toinen puoli asiaa on, että arvokkaan auton säilyttäminen alkuperäiskunnossa voi olla sijoituksena parempi. Mutta jos itsellä olisi 8-sarjalainen, se olisi samanlainen harrasteauto kuin muutkin tähän asti ja rakentaisin sitä kuten muitakin.

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules