| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 1-sarja > 2011 - (F20, F21)

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 06-09-2015, 21:25   #21
kama
BTCF Member

kama's Avatar

Quote:
Originally Posted by BFI18 View Post
Joo ei painoero iso ole.
Mun ex E61 530d painoi 1760 kg, nykyinen E92 1615 kg. M135iA 1520 kg, nelivetona sit karvan alle 1600 kg, eli ihan kohtuupainoissa nuo M135i:t.
Vertailuun vielä e63 630iA, omamassa 1575kg. Auton ulkomittoihin nähden aika pieni painoero 1-sarjaan
kama is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2015, 00:06   #22
Hiace
Bimmer Enthusiast

Hiace's Avatar

Siinä vähän putkistosaundeja youtubevideokoosteen muodossa:

https://www.youtube.com/watch?v=r2-qUnWPF58
Old 14-10-2015, 18:34   #23
BFI18
BTCF Member

BFI18's Avatar

Tänään tuli kokeiltua M235i Xdriveä. Olipas mukava pikkucoupe ja nelivetona lähtee kyllä paikoiltaan aika vikkelästi
Takavetoa olis pitäny viel testata kuitenkin
Ohituskiihtyvyydestä odotin ehkä enemmän.
Aika pieni ero ajossa kuitenkin vrt omaan E92:een perustuntumaltaan.

Mikäli uutta Bemaria nyt olisin tilaamassa, M135iA olisi hinta-teho-ajettavuus suhteeltaan melkeinpä paras vaihtoehto (jos olisi reilu 55ke laittaa autoon). No, ehkäpä nyt seuraavaksi alan kyttäämään käytettyä M135i:tä kun joskus E92 vaihtuu.

Plussaa:
- äänet, keinotekoisuudesta huolimatta ja ulkopuolella myös
- vaihteisto+Moottori, ai että kun toimii makeesti yhteen
- alusta, mukavan tanakka muttei mikään kivireki
- H/K hifit
- kiihtyvyys paikaltaan, neliveto on tässä mainio
- proffanavi, aika siisti nykyään...
- ulkonäkö, perkeleen hyvännäköinen koppa jopa punaisena nätti
Tuo valkoinen performance varusteilla vielä nätimpi kyllä.

Miinusta:
- lisähinta vrt M135i
- penkkien manuaalisäädöt, yli 70ke auto

Kuvia:

Last edited by BFI18; 14-10-2015 at 19:04. Reason: Lisäys
BFI18 is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2015, 05:05   #24
FlyingFinn
Bimmer Fanatic

Quote:
Originally Posted by Hiace View Post
Tuossa vähän lisätietoa tuosta M Performance-lukosta. Eli lukitusaste (tai mikskä sitä kutsutaan?) on 30% kiihdytettäessä ja 9% jarruttaessa. En tiedä onko se paljon vai vähän.
Jostakin foorumilta luin huhun, että BMW kilpailutti Quaifea tuon lukon valmistamiseen, mutta ei päästy diileihin ja valmistaja on nyt joku eri firma. En tiedä pitääkö paikkaansa.

http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=982936
Tuo lukko oli kyllä hyvä hankinta tähän autoon. Muuttaa käytöstä reilusti positiiviseen suuntaan ja auto pysyy hienosti hanskassa. Korostuu tietysti vielä talvella / liukkaalla.

Edelliseen E92 335i Coupeen verrattuna nykyinen M235i on perstuntumalla selvästi nopeampi, niin suorilla kuin etenkin mutkissa. Kompaktimpi koko lisää toki myös fiilistä.

Automaatti toimii kyllä hienosti ja nopeasti ja on helppo normaalissa ajossa. Itse olen vain edelleen sitä mieltä että 8 pykälää on liikaa manuaalikäytössä. Varmaankin myös tottumiskysymys.

Eilen esiteltiin M2 ja voiman puute alkoi heti vaivaamaan tuota M235i:tä... Näin kuvat ja kysely lähti josko tuollaisen saisi jopa täällä Suomessa jotenkin ostaa eli kohta voi olla M235i myynnissä.
FlyingFinn is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2015, 06:49   #25
BFI18
BTCF Member

BFI18's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlyingFinn View Post
Tuo lukko oli kyllä hyvä hankinta tähän autoon. Muuttaa käytöstä reilusti positiiviseen suuntaan ja auto pysyy hienosti hanskassa. Korostuu tietysti vielä talvella / liukkaalla.

Edelliseen E92 335i Coupeen verrattuna nykyinen M235i on perstuntumalla selvästi nopeampi, niin suorilla kuin etenkin mutkissa. Kompaktimpi koko lisää toki myös fiilistä.

Automaatti toimii kyllä hienosti ja nopeasti ja on helppo normaalissa ajossa. Itse olen vain edelleen sitä mieltä että 8 pykälää on liikaa manuaalikäytössä. Varmaankin myös tottumiskysymys.

Eilen esiteltiin M2 ja voiman puute alkoi heti vaivaamaan tuota M235i:tä... Näin kuvat ja kysely lähti josko tuollaisen saisi jopa täällä Suomessa jotenkin ostaa eli kohta voi olla M235i myynnissä.
Varmasti lukkoa kaipailee takavetoversio. Nelivetoversio eteni kyllä pirun eleettömästi, aina on pitoa.
Joo onhan tuo vakio 335:sta ripeämpi.

Automaatista samaa mieltä, toimii pirun nopeasti, mutta ripeämmin mentäessä on jotenkin fiilis että vaihtaa jopa turhan tiuhaan, juuri vaihteiden suuren määrän vuoksi, ehkä siihen tosiaan tottuu.
Toisaalta sekin tuo sporttista fiilistä kun vaihteita saa paukutella pesään tiheään.

Tuo uusi M2... Siinä on kyllä niin onnistunut muotoilu ja moni muukin asia
Old 15-10-2015, 11:36   #26
rikuh1
Bimmer Fanatic

rikuh1's Avatar

Kävin koeajamassa M235i neli- ja takavetoiset mallit (tälläsivulla kuvissa esiintyvät autot) ja täytyy sanoa että ehkä kuitenkin siihen vajaavetoiseen kallistuisin, vaikka takapainotteinen nelikko talvella onkin hauska.
Tuo takaveto lukolla on kyllä ihan huikea laite, paljon elävämpi niinkuin tälläisen auton kuuluukin. Äänimaailma performance pöntöllä sopivan härski, vaikka pitäähän tuo vakionakin jo jotain meteliä.

Aski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen.

Ajolleen hyvä, vetelyä ei juuri esiintyny ja alusta sopivan jämäkkä.

Hyvät fiilikset jäi, takavetoisella ajaessa tuli mieleen jollaintavalla oma e36. Okei, kulkupuoli on ihan eri ja onhan tuossa paljon asioita ihan erilailla, silti fiilis ei siitä ole muuttunut 20 vuoden aikana, molemmat ketteriä pyöriteltäviä ja ennenkaikkea Bemarin tuntuisia! Todellista ajamisen iloa

Vikakoodit / koodaukset Hämeenlinnassa BMW 1990-2017 ISTA/ICOM
Myllytykset, Kestopinnoitteet, Nahankorjaukset, Virallinen XHP jälleenmyyjä

RikunAutofix.fi o4o3507755
rikuh1 is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2015, 12:57   #27
BFI18
BTCF Member

BFI18's Avatar

Quote:
Originally Posted by rikuh1 View Post
Kävin koeajamassa M235i neli- ja takavetoiset mallit (tälläsivulla kuvissa esiintyvät autot) ja täytyy sanoa että ehkä kuitenkin siihen vajaavetoiseen kallistuisin, vaikka takapainotteinen nelikko talvella onkin hauska.
Tuo takaveto lukolla on kyllä ihan huikea laite, paljon elävämpi niinkuin tälläisen auton kuuluukin. Äänimaailma performance pöntöllä sopivan härski, vaikka pitäähän tuo vakionakin jo jotain meteliä.

Aski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen.

Ajolleen hyvä, vetelyä ei juuri esiintyny ja alusta sopivan jämäkkä.

Hyvät fiilikset jäi, takavetoisella ajaessa tuli mieleen jollaintavalla oma e36. Okei, kulkupuoli on ihan eri ja onhan tuossa paljon asioita ihan erilailla, silti fiilis ei siitä ole muuttunut 20 vuoden aikana, molemmat ketteriä pyöriteltäviä ja ennenkaikkea Bemarin tuntuisia! Todellista ajamisen iloa
Piru kun olisi ollut aikaa enempi, olisin ajanut ton valkoisen takatuuppari M235i:n, myyjä sattui antamaan nelikon avaimet, kun menin pihalle huomasin, että näitä onkin kaksi tässä..
Old 15-10-2015, 19:31   #28
bemmeri
BTCF Member

bemmeri's Avatar

Quote:
Aski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen
Onkohan vanhempiin automaatteihin mahdollista ohjelmoida (?) samaa, ettei survo automaattisesti isompaa ennen rajoittajaa manuaalipuolella?
bemmeri is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2015, 09:43   #29
FlyingFinn
Bimmer Fanatic

Quote:
Tämä on kyllä totta vaikka itse edelleenkin olen sen kannalla että tällaisessa autossa kuuluu takavedon lisäksi olla kytkinpoljin. Vaihteisto on manuaalikäytössä todella nopea. Pesee mennen tullen ainakin ne Audin kaksoiskytkinvaihteistot millä itse olen ajanut vaikka Bimmerissä siis "normaali" automaatti momentinmuuntimella. Ei nikottele eikä viivyttele missään tilanteessa vaihtaa sitten ylös tai alas.
FlyingFinn is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2015, 19:49   #30
Mikaatm
BTCF Member

Mikaatm's Avatar

Samaa mieltä. Aikoinaan oon ajanut M135i myös tomaattina, mut ei se oikein iskenyt. Radalla en oikein usko et tomaatilla edes osaisin ajaa.

Montahan M135i on manuaalina suomessa? Itse tiedän kaks...

Last edited by Mikaatm; 16-10-2015 at 21:59.
Mikaatm is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules