| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 1-sarja > 2011 - (F20, F21)

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 02-09-2015, 23:11   #1
Hiace
Bimmer Enthusiast

Hiace's Avatar

M135i / M235i -kokemuksia

Voivat olla aika harvinaisia foorumilla, mutta laittakaahan kokemuksia! Toisessa ketjussa olikin jo FlyingFinnin tarinaa M235i:stä.

M135i on tullut koeajettua pariin kertaan talvella ja syyssateella. Neliveto-automaattiyhdistelmä oli aika huikean nopea paketti, tuntui että aina on oikea vaihde ja laatikko vaihtaa nopeaan. Äänet vakiona aika tylsät ja varsinkin kun tietää että kaiuttimista tulee jotain keinotekoista.

Saksassa alkaa hinnat tippumaan ja tuo ois ensi keväänä yks vaihtoehto kun bemaria ostattelen. Lähinnä mietityttää oisko neliveto-automaatti (hyvä talvella ja käyttöautona), takavetoautomaatti vai takavetomanuaali (ajamisen iloa) passeli tähän.

Neliveto-manuaalia ei ole tarjolla tähän ikävä kyllä.
Old 03-09-2015, 02:38   #2
jarkko520
Bimmer Fanatic

jarkko520's Avatar

Kesällä ainakin Alastaron ratapäivillä oli musta m135 ja tuntui menoja piisaavan kun vertasin esim uusimpaan m3:seen, luulisi siis ainakin yhden olevan foorumilla

Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut
jarkko520 is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2015, 10:46   #3
peeämwee
Bimmer Enthusiast

Onko näissä takaveto painotteinen neljä rapsuttaa systeemi?
peeämwee is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2015, 10:58   #4
BFI18
BTCF Member

BFI18's Avatar

Hyvä topic, kiinnostaa itteäkin, varsinkin kun hinnat alkaa asettumaan Suomessakin, eka alle 50 teur:
http://www.nettiauto.com/bmw/135/7492329

Itse mietin samaa, mikä versio kiinnostavin?
Takavetoautomaatti, ehkä itsellä mielessä, manuaalia en itse enää ottais ensisijaisesti. 8-v automaatti on niin pirun nopea ainakin jos se yhtään on samanlainen kun vaikkapa 428xi:ssä.
Neliveto, olis sekin makee suomen oloissa, mutta hintakin karkaa äkkiä

Se ratapäivillä ollut musta M135i lienee jo samaisen henkilön toinen M135i ja edellinen oli ainakin musta takavetomanuaali.
Semislickseillä veti aika haipakkaa

Mun mielestä tuossa on ainakin ulospäin mukavat pörinät, et äänien puolesta ihan ok.

Last edited by BFI18; 03-09-2015 at 11:00.
BFI18 is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2015, 23:02   #5
Mikaatm
BTCF Member

Mikaatm's Avatar

Joo mulla on menossa nyt jo toinen M135i takaveto manuaali.

Vuonna 2013 tuli siirryttyä F20 auto kantaan vaikka, vaikka olinkin aluksi ennen sitä sanonut että joskus tuleva autoni on M135i spekseistä, mutta sitten alkoi liikenteessä näkyä vakio F20 korisia malleja, niin sanoin että ei ikinä... No vuonna 2013 helmikuussa käynti autoliikkeessä muutti mieleni kun näki ekan kerran livenä F20 M135i, siihen asti kaikki näkemäni F20 autot oli ollut ilman M-Sportia.

Itse olen manuaali miehiä vahvasti, vaikka aikoinaan mulla oli Volvo S60 T5 geatronic... Vaikkei se virhe ollut, niin siitä seurasi manuaali ketju, S60 T5 man -> 335i man -> M135i man ja siitä nykyinen M135i man.

Silloin kun ekan M135i hommasin, niin kuskin paikalta katsottuna ja tunnettuna ei voinut oikeesti sanoa vanhaan 335i eroa, jos sokkona ois viety niin eroa ei ois huomannut.

Neliveto M135i ois muuten ollut vaihtoehto, mutta kun se on vaan tomaatti. Kerran olen sellaisen kyydissä ollut, mutta kun sitä vertasin omaani, niin nopea se laatikko on, mutta aika tiuhaan välitetty. Edelleen toisen hommasin manuaalina.

Mutta onneksi BMW tekee näihin takavetoisiin M-Performance lukkoperää. Asensin tämän lukkoperän jo ekaan M135i, joka sitten luovutuksen yhteydessä siirrettiin tähän nykyiseen. Lukkoperä muuttaa auton perän käytöstä todella paljon parempaan suuntaan. Nyt siinä on logiikkaa. Suosittelen ehdottamasti.

Joo onhan näillä molemmilla (niin kuin ennen muillakin) tullut ajeltua radalla jonkun verran, muuta ei voi sanoa että ehdottomasti ratarenkaat erikseen, sillä se hauskuus vasta tulee!!! Jää turhat riskit pois ja pito on aivan jotain muuta. Sitä ei usko ennen kuin kokeilee.

Äänistä, vakio äänet on liian herrasmies tyyliset omaan makuun, mutta M-Performance takapöntöllä sekin korjaantuu... Tänään viimeksi tuli kuunneltua ulkopuolelta, kun vaimo lähti autolla liikenteeseen ja eikä yhtään edes kierrättänyt, vaan aivan normi ajoa. Sopii omaan korvaan Tosin kylmänä naapurit varmasti kiittää
Old 04-09-2015, 02:02   #6
jarkko520
Bimmer Fanatic

jarkko520's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mikaatm View Post

Vuonna 2013 tuli siirryttyä F20 auto kantaan vaikka, vaikka olinkin aluksi ennen sitä sanonut että joskus tuleva autoni on M135i spekseistä, mutta sitten alkoi liikenteessä näkyä vakio F20 korisia malleja, niin sanoin että ei ikinä... No vuonna 2013 helmikuussa käynti autoliikkeessä muutti mieleni kun näki ekan kerran livenä F20 M135i, siihen asti kaikki näkemäni F20 autot oli ollut ilman M-Sportia.

Itse olen manuaali miehiä vahvasti, vaikka aikoinaan mulla oli Volvo S60 T5 geatronic... Vaikkei se virhe ollut, niin siitä seurasi manuaali ketju, S60 T5 man -> 335i man -> M135i man ja siitä nykyinen M135i man.

Silloin kun ekan M135i hommasin, niin kuskin paikalta katsottuna ja tunnettuna ei voinut oikeesti sanoa vanhaan 335i eroa, jos sokkona ois viety niin eroa ei ois huomannut.

Neliveto M135i ois muuten ollut vaihtoehto, mutta kun se on vaan tomaatti. Kerran olen sellaisen kyydissä ollut, mutta kun sitä vertasin omaani, niin nopea se laatikko on, mutta aika tiuhaan välitetty. Edelleen toisen hommasin manuaalina.

Mutta onneksi BMW tekee näihin takavetoisiin M-Performance lukkoperää. Asensin tämän lukkoperän jo ekaan M135i, joka sitten luovutuksen yhteydessä siirrettiin tähän nykyiseen. Lukkoperä muuttaa auton perän käytöstä todella paljon parempaan suuntaan. Nyt siinä on logiikkaa. Suosittelen ehdottamasti.

Joo onhan näillä molemmilla (niin kuin ennen muillakin) tullut ajeltua radalla jonkun verran, muuta ei voi sanoa että ehdottomasti ratarenkaat erikseen, sillä se hauskuus vasta tulee!!! Jää turhat riskit pois ja pito on aivan jotain muuta. Sitä ei usko ennen kuin kokeilee.

Äänistä, vakio äänet on liian herrasmies tyyliset omaan makuun, mutta M-Performance takapöntöllä sekin korjaantuu... Tänään viimeksi tuli kuunneltua ulkopuolelta, kun vaimo lähti autolla liikenteeseen ja eikä yhtään edes kierrättänyt, vaan aivan normi ajoa. Sopii omaan korvaan Tosin kylmänä naapurit varmasti kiittää
Onko tossa sun nykyisessä tosiaan "vaan" nuo sigun tehot? Jotenkin meno näytti niin rajulta että kuvittelin yli 400 jo. Minkä verran noissa kori painaa? Alastarolla näytti kyllä hyvältä

Old 04-09-2015, 20:26   #7
BFI18
BTCF Member

BFI18's Avatar

Quote:
Originally Posted by jarkko520 View Post
Onko tossa sun nykyisessä tosiaan "vaan" nuo sigun tehot? Jotenkin meno näytti niin rajulta että kuvittelin yli 400 jo. Minkä verran noissa kori painaa? Alastarolla näytti kyllä hyvältä
Manuaali M135i painaa 1505 kg, automaatti 1520 kg. Mä luulin et mikaatm:n autossa on vakioputket, no ilmankos äänet oli kohdillaan
Hieno peli kyllä!
Old 04-09-2015, 20:42   #8
BFI18
BTCF Member

BFI18's Avatar

Quote:

Äänistä, vakio äänet on liian herrasmies tyyliset omaan makuun, mutta M-Performance takapöntöllä sekin korjaantuu... Tänään viimeksi tuli kuunneltua ulkopuolelta, kun vaimo lähti autolla liikenteeseen ja eikä yhtään edes kierrättänyt, vaan aivan normi ajoa. Sopii omaan kkorvaan Tosin kylmänä naapurit varmasti kiittää
Tota mietinkin, kuinka suuri ero on E9x 335i:hin, mut hyvä kuulla et on tuntuma samantyyppinen. Samoiten automaatti on nopea ja makee, mutta kuinka mielekästä on 8:aa vaihdetta kelata rattiläpysköillä esim. Rata-ajossa
Mutta kumman vaihteiston tai vetotavan vaan tähän ottaa, ei taida paljoa pieleen mennä..
Auto on kuitenkin mukavasti nykytrendistä poikkeava (downsizing)
Old 04-09-2015, 23:13   #9
Mikaatm
BTCF Member

Mikaatm's Avatar

Quote:
Originally Posted by jarkko520 View Post
Painoa se noin 1500kg ja putkisto. Mut oikeesti semislickseillä ja rohkee kuski vie autoa "kovaa". Itsellä kokemusta katuautossa radalla Toyo R888/Nankang NS2R noin 10v radalla, niin osaa luottaa renkaisiin ihan eritavalla radalla.
Old 04-09-2015, 23:19   #10
jarkko520
Bimmer Fanatic

jarkko520's Avatar

Quote:
Painoa se noin 1500kg ja putkisto. Mut oikeesti semislickseillä ja rohkee kuski vie autoa "kovaa". Itsellä kokemusta katuautossa radalla Toyo R888/Nankang NS2R noin 10v radalla, niin osaa luottaa renkaisiin ihan eritavalla radalla.
Näinhän se on, piti tulla lähempääkin ihmettelemään autoa mutta näytti silloin niin sateiselta et todettiin paremmaksi lähteä syömään

Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules