| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Yleinen autoilu- ja tekniikkakeskustelu > Yleinen autoaiheinen keskustelu

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 12-01-2019, 19:00   #521
Heguli 31
BTCF Member

Heguli 31's Avatar

No "Läsäkoskella" kun molemmat (näköjään) asutaan,niin minulle on ilmeisesti sattunut sitten paskat tumpelot ja sinulle ilmeisesti ne osaavammat.
Old 12-01-2019, 21:17   #522
HTK12
BTCF Member

Quote:
Originally Posted by Scitso View Post
Itsellä kaikki postnordil tullu tosi hyvin. Tämähän riippuu kuka on paikallinen kuriiri joka sen jakelun hoitaa.
Jollakin Postnord kanssa homma jopa toiminut? Postnordilla on viimeisen puoli vuotta pakka ollut ihan sekaisin. Kesällä paketit katoili jne. Niillä oli "vähän" ongelmia sen uuden tuotannonohjausjärjestelmän kanssa. Serkulla seikkaili kuukauden paketti kun ei ne itsekkään tienneet missä se on menossa. Samoin muillakin kavereilla ollut postnordin kanssa todella paljon ongelmia. Itselle se vajaa kymmenen pakettia mitä tässä reilun puolen vuoden aikana on tullut/lähettänyt, niin jokaisen kanssa on ollut ongelmia. Viimeksi tällä viikolla lähettämäni paketti seikkaili 4 työpäivää. Onneksi vastaanottaja oli saanut paketin lopulta, kun oli hieman antanut palautetta toiminnasta. Seurannan mukaan ko. paketti ei vieläkään ole perillä, vaikka on se jo pari päivää ollut perillä kun kysyin vastaanottajalta.

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E ja F sarjaan.
Etänä koodaukset F-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
HTK12 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2019, 21:36   #523
prh'
Bimmer Rookie

Quote:
Originally Posted by HTK12 View Post
Jollakin Postnord kanssa homma jopa toiminut? Postnordilla on viimeisen puoli vuotta pakka ollut ihan sekaisin. Kesällä paketit katoili jne. Niillä oli "vähän" ongelmia sen uuden tuotannonohjausjärjestelmän kanssa. Serkulla seikkaili kuukauden paketti kun ei ne itsekkään tienneet missä se on menossa. Samoin muillakin kavereilla ollut postnordin kanssa todella paljon ongelmia. Itselle se vajaa kymmenen pakettia mitä tässä reilun puolen vuoden aikana on tullut/lähettänyt, niin jokaisen kanssa on ollut ongelmia. Viimeksi tällä viikolla lähettämäni paketti seikkaili 4 työpäivää. Onneksi vastaanottaja oli saanut paketin lopulta, kun oli hieman antanut palautetta toiminnasta. Seurannan mukaan ko. paketti ei vieläkään ole perillä, vaikka on se jo pari päivää ollut perillä kun kysyin vastaanottajalta.

Ei ole kyllä ollut PostNordin kanssa mitään sekoilua.

Ja itse aiheeseen, Sparetolta jälleen kerran positiivinen osto kokemus ja kaikenlisäksi postikulut ovat tippuneet 9 euroon.
En tiedä onko nuo olleet tuolla hinnalla jo kauankin, sillä edellisestä tilauksesta on jo tovi.
Vaikka olenkin tilannut autodocilta muutaman kerran ja saanut sitä mitä olen tilannut, taidan täst' edes tilata Sparetosta.

Last edited by prh'; 12-01-2019 at 21:42.
prh' is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2019, 13:12   #524
apina
Bimmer Fanatic

apina's Avatar

Itse toimin näin ja on toiminut hyvin tähän asti:

Jos siis Hermes on alkuperäinen kuriiri ja saat seurantanumeron joka toimii lähettäjämaan hermeksen nettisivuilla ja viimeineisessä kirjauksessa lukee postnord niin soittoa suomen postnord asiakaspalveluun.

Sinne kun luettelet Hermeksen seurantakoodin niin kertovat sulle suomessa toimivan postnord-koodin. Ei tarvi ihmetellä kun edes nimellä ei pakettia löydy mistään kun kirjattu järjestelmään väärin.
apina is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2019, 14:59   #525
Clavurion
BTCF Member

Clavurion's Avatar

Quote:
Originally Posted by apina View Post
Itse toimin näin ja on toiminut hyvin tähän asti:

Jos siis Hermes on alkuperäinen kuriiri ja saat seurantanumeron joka toimii lähettäjämaan hermeksen nettisivuilla ja viimeineisessä kirjauksessa lukee postnord niin soittoa suomen postnord asiakaspalveluun.

Sinne kun luettelet Hermeksen seurantakoodin niin kertovat sulle suomessa toimivan postnord-koodin. Ei tarvi ihmetellä kun edes nimellä ei pakettia löydy mistään kun kirjattu järjestelmään väärin.
Ja aspaan soittaessa kuuntelet ensin 45 min odotusmusiikkia... (kokemusta on)

Ainakin itse äänestän jaloillani (jos saman tuotteen saa muualta lähellekään samaan hintaan), jos myyjän ainut tarjoama kuljetusvaihtoehto on Hermes/PostNord.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

Last edited by Clavurion; 13-01-2019 at 15:02.
Clavurion is online now   Reply With Quote
Old 13-01-2019, 16:47   #526
bemmeri
BTCF Member

bemmeri's Avatar

Edit. Laitan tähän.
Mulla ei ole ollut Postnordin/DPD:n kanssa ongelmaa näiden loppujakelijoiden suhteen, vielä ainakaan... Ongelma ollut aina siellä alkupäässä omalla kohdalla, monta päivää pitempään kestää, mitä muilla firmoilla.
Nytkin on sama ongelma kuten aikaisemminkin, että paketti makaa päiväkausia virossa, jakelukeskuksessa, tms, siellä ollut keskiviikosta lähtien. Sama oli ruotsista tilatessa vuoden lopulla. Tuon ruotsin paketin lähetyspäivän jälkeen lähettivät mulle US-länsirannikolta tavaraa ja sain sen nopeemmin käsiin, mitä tuolta ruotsista, vaikka US-paketti oli tullattava.

Quote:
Originally Posted by Clavurion View Post

Ainakin itse äänestän jaloillani (jos saman tuotteen saa muualta lähellekään samaan hintaan), jos myyjän ainut tarjoama kuljetusvaihtoehto on Hermes/PostNord.
Ei Spareto ainakaan hinnalla kilpaile muihin ulkomaisiin toimijoihin nähden. Vertailin huvikseen yhden aikaisemman tilauksen osien hintaa ja Aeromotors reilusti halvempi ja kun tuon pantin palautuksen(124€) lisää, niin hintaero vaan kasvaa. Sparetosta en tiiä, että tuleeko jo ilman postikuluja, kun yli 400€ osat kyseessä, ostoskorissa ei näytä vielä postikuluja, tms..
Huomiona vielä, että Aeromotorssin alvikanta on suomalaisille ostajille 24%, vs Spareto joka on 20%...

Aerolta:

Spareton kori(paisarille näyttää pitkää toimitusaikaa...)

Last edited by bemmeri; 13-01-2019 at 17:12.
bemmeri is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2019, 16:48   #527
HTK12
BTCF Member

Quote:
Originally Posted by Clavurion View Post

+1. Ostaa muualta tuossa tapauksessa jos vain mahdollista.

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E ja F sarjaan.
Etänä koodaukset F-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
HTK12 is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2019, 17:01   #528
Ihmemies
Bimmer Rookie

Sparetolta saa myös dhl:n kamaa, mutta kilohintaan, eli joku 25kg akku maksaa miljoonan vrt. Dpd 9€. Tohon hintaan jaksaa tapella vielä kuljetuksen kanssa. Enset hoitaa Postnordin toimitukset Tampereella, kahtena päivänä piti soittaa Postnordille että voisko sen paketin toimittaa. Kolmantena vihdoin nostivat autoon ja toimittivat. Ehdottivat toki, että.voisin itsekin hakea, ilmeisesti jokin väsytystaktiikka?

Toivotaan että asiakkailla menee hermot ja he hakevat kamat itse, ei tarvii silloin ihan kaikkia paketteja toimittaa?
Old 13-01-2019, 21:58   #529
Antti O
Bimmer Enthusiast

Mie oon tehny postnordin kanssa niin, että kun seurannassa näkyy että on kotikaupungin terminaalissa, soitan postnordin aspaan heti 7 kun se aukeaa ja ilmoitan että haen sen terminaalista. Käyn sitten päivän aikana omien aikataulujen mukaan noutamassa.
Toiminut joka kerta hyvin..
Antti O is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2019, 07:49   #530
poke
BTCF Member

mä olen sopinut kuopion postnord/matkahuolto rahti kanssa että soittavat minulle kun paketti on heillä ennenkuin lastaavat jakeluautoon. sitten sovimme laitetaanko se jakeluauton kyytiin vai noudanko terminaalista itse. ja on toiminut jo muutaman vuoden hyvin.

330dAT F31 M-Sport 2012
518i M54B30 1985 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 1977 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
635 csi 1981
poke is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules