| | Etusivu | | | Foorumi | | | Galleria | | | Bimmerparty | | |
![]() |
#1 |
Bimmer Rookie
|
Bps ja huoltaminen
Hankin juuri 2016 f30:en, johon Laakkonen antoi kaupan päälle kahden vuoden bps-takuun.
Olen yrittänyt kahlata nettiä etsien takuun ehtoja yms. Jostain syystä näyttää olevan ihan salatiedettä, mitä korvataan ja mitä ei? Toinen, mikä on jäänyt askarruttamaan, oli se, että missä määrin autoa voi itse huoltaa? Eli, jos vaihdan itse nyt vaikka jarrupalat, öljyt, raitisilmasuodattimen yms. hieman ennen määräikaishuoltoa, niin miten tuossa tulisi toimia, jotta a) sähköinen huoltokirja pysyy ajantasalla ja virheettömänä? b) tunkeeko Laakkonen tuonne väkipakolla esim. uudet öljyt tilalle? c)Mitä saan ja en saa tehdä, ettei tuo bps-takuu raukea? Ilmeisesti ainakin käytettävä alkuperäisosia? Mites takuun jälkeen? Huoltaisin mielelläni mahdollisimman paljon itse, mutta haluan tietysti, että kaikki huollot rekisteröityvät tuonne auton huoltokirjaan "oikein" ja ajallaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
BTCF Member
|
Quote:
![]() |
![]() |
#3 |
Bimmer Rookie
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
BTCF Member
|
Quote:
Itse kun BPS autolla ajelin, niin pidin visusti kiinni siitä että käytän sen merkkihuollossa. Tosin sekään ei ollut mikään oletusarvo kun F34:n ohjausvaihteessa havaittiin tyyppivika BPS-takuuaikana. Hirvee riitely tarvittiin ja lopulta BMW:n goodwill tuli vastaan.
![]() |
![]() |
#5 | |
Bimmer Rookie
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
BTCF Member
|
Quote:
itsellä ei ollut bps takuun (laakkonen) mitään ongelmaa. vaihdettiin kardaanin stefa kun vuosi ja molemmat takaluukun nostimet. itse olen jättänyt tuon sähköisen huoltokirjan ja hankin perinteisen paperisen.
![]() |
![]() |
#7 |
Bimmer Rookie
|
Tossa tapauksessa kaikki takuunjälkeiset goodwillit ovat varmaan aika kiven alla jos auton sähköinen huoltokirja ei ole ajantasalla.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
BTCF Member
|
Voihan ne huollot silti olla BMW:n järjestelmissä kunnossa, vaikkei auton näytöllä näkyisikään.
![]() |
#9 |
Bimmer Rookie
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Bimmer Enthusiast
|
Quote:
Edit: Toki mikä tahansa korjaamo voi ostaa BMW:ltä täydet palvelut mutta aika hiljaista taitaa olla sen osalta kun ei ole ihan ilmaista. Last edited by Juhi$; 15-05-2020 at 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | Search this Thread |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
M50 huoltaminen | Mauritius | Moottorit, voimansiirto | 2 | 06-02-2011 22:25 |
Bemarin huoltaminen kallista? | Carbonfiber | Tekniikka | 3 | 10-12-2010 21:58 |
E46 323i Huoltaminen | MayheM | 1999 - 2005 (E46) | 34 | 30-08-2008 12:28 |