| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Yleinen autoilu- ja tekniikkakeskustelu > Yleinen autoaiheinen keskustelu

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 15-08-2019, 11:05   #81
Juppe
Bimmer Enthusiast

Mun mielestä tuota kehitystäkin yliarvioidaan isolla kädellä. Just viime viinkonloppuna ajelin Turusta Tahkovuorelle kisailemaan ja reissun edestakainen kulutus e90 325:llä (N52) oli 6,8L/100km. Missään kohtaa ei ainakaan ajettu alle rajoitusten. Silti vihreä ekoterroristi olis valmis paalaamaan tuon kohta jo 35tkm ajetun -06 vuoden auton, koska se edustaa heille kaikkea pahaa maailmassa. Mun mielestä ihan helvetin kova lukema 13V vanhalta autolta, ja kertoo vain siitä, että ei se kehitys niin valtavaa ole, että kaikki käyttökelpoinen pitäisi panna paskaksi ja ostaa uutta. Miks kiertotalous ei koske autoja?
Old 15-08-2019, 11:17   #82
BMW
Bimmer Enthusiast

BMW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Juppe View Post
Mun mielestä tuota kehitystäkin yliarvioidaan isolla kädellä. Just viime viinkonloppuna ajelin Turusta Tahkovuorelle kisailemaan ja reissun edestakainen kulutus e90 325:llä (N52) oli 6,8L/100km. Missään kohtaa ei ainakaan ajettu alle rajoitusten. Silti vihreä ekoterroristi olis valmis paalaamaan tuon kohta jo 35tkm ajetun -06 vuoden auton, koska se edustaa heille kaikkea pahaa maailmassa. Mun mielestä ihan helvetin kova lukema 13V vanhalta autolta, ja kertoo vain siitä, että ei se kehitys niin valtavaa ole, että kaikki käyttökelpoinen pitäisi panna paskaksi ja ostaa uutta. Miks kiertotalous ei koske autoja?
Koska kaikkea liikenteeseen liittyvää sääntelyä ohjaa aina joku seuraavista seikoista tai useampi samaan aikaan

A) Rahan keruu
B) Kiusanteko
C) Kateus

Tyypillisesti em. motiivit verhoillaan joksikin seuraavista vaihtoehdoista tai useammaksi vaihtoehdoksi

A) Ympäristöystävällisyys
B) Turvallisuus
C) Viihtyvyys

Tää pumppaus on Suomessa pyörinyt viimeisimmät 50 vuotta ja tienkäyttäjät sen kun vaan hymyilevät kauniisti

Toki osa ongelmista on maailmanlaajuisella tasolla pielessä, mutta Suomessa meno on harvinaisen räikeää
If you love driving, this is up there in a class of one. The fact of the matter is this.
The 135 coupé is the best car BMW makes.
I have no hesitation at all, then, in giving this long-awaited return to form the rare accolade of five stars ★★★★★

Last edited by BMW; 15-08-2019 at 11:20.
BMW is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2019, 11:36   #83
mikae34
Bimmer Enthusiast

mikae34's Avatar

Quote:
Originally Posted by Freak View Post
Voihan niitä verrata, kuten käristeitä ja banaania. Mitä jos verrattais tojotan m-sarjan konetta vaikka bemarin m10- tai m30-moottoreihin eli 7m-gte:tä vaikkapa s38b36:een. Molemmat kestää pienen atomipommin räjäytyksen konehuoneessa mitä uudet koneet ei kestä. Juu, bemarin uudet koneet on kestoltaan täysiä paskoja, vaikka muuten ominaisuuksiltaan olisivatkin lähes täydellisiä. Mutta ei bemari tai volkkari ole ainoat kenenkä koneet on paskoja. Moni muukin valmistaja kärsii samoista ongelmista. Minä syyttäisin nykyajan sairastanutta yhteiskuntaa, joka vaatii aina vaan pienempää kulutusta ja päästöjä ilman, että mikään ei saisi maksaa mitään ja tehtaan voitot pitää aina vaan kasvaa.

Ainakaan ihminen ei ole kehittynyt, mutta ihmisen tietotaito on kyllä kehittynyt ja sen myötä moottorin ominaisuudet ovat kehittyneet. Onhan se toimiessaan hieno moottori, tehokas ja vääntävä ja varmasti herkkä luonteeltaan kulutuksen kuitenkin ollessa kohtuullinen. Ainut huonopuoli taitaa olla todennäköinen epäluotettavuus, vaikea huollettavuus sekä tehtaan kusipäinen suhtautuminen paskakasan korjausvaatimuksiin.

En minä ainakaan uskottelisi itselleni ostaneeni ikiluotettavan kulkuneuvon sen jälkeen kun uusi korolla seisoo pihassa. Historia ei paina paskan vertaa nykyaikana, ainakaan luotettavuudessa. Se vaan on todellisuus, että uudet autot on paskoja joihin saattaa yllättäen tulla kallis vika. Käytettynä sellaisten ostaminen on arpapeliä, jossa voiton todennäköisyys taitaa olla heikompi kuin lotossa. Joku sattaa kutsua sitä myös jännityksen hakemiseksi. Mut hei, pelko pois. Eihän tämä kosketa kuin meitä köyhiä.
Täysin totta! Maailma pyörii painollaan ja kelkassa pitää vaan yrittää pysyä. Kaikenmaailman päästöhuijaus skandaalit ovat sairaan maailman ja ahneuden lopputulemia.

Viimeiseen kappaleeseesi sen verran. Ostaa uuden sijasta vanhan corollan niin sitten voi uskotella itselleen ostaneensa sen ikiluotettavan pelin. Tuttavani on vedellyt vuosia vanhalla carina kakkosella ja aina vaan menee eteenpäin. Hankintahinta oli joskus kolmenumeroinen ja sillä on vuosia ajellut. Samassa ajassa on moneen autoon tehty tuon auton hankintahintaa kalliimpia jakopäitä ym moneen kertaan. Kyllä minä ainakin olen ajatellut, että mitä järkeä liikkumiseensa on pumpata älytön määrä rahaa.
Old 15-08-2019, 13:06   #84
asse21
Bimmer Enthusiast

Quote:
Originally Posted by mikae34 View Post
Täysin totta! Maailma pyörii painollaan ja kelkassa pitää vaan yrittää pysyä. Kaikenmaailman päästöhuijaus skandaalit ovat sairaan maailman ja ahneuden lopputulemia.

Viimeiseen kappaleeseesi sen verran. Ostaa uuden sijasta vanhan corollan niin sitten voi uskotella itselleen ostaneensa sen ikiluotettavan pelin. Tuttavani on vedellyt vuosia vanhalla carina kakkosella ja aina vaan menee eteenpäin. Hankintahinta oli joskus kolmenumeroinen ja sillä on vuosia ajellut. Samassa ajassa on moneen autoon tehty tuon auton hankintahintaa kalliimpia jakopäitä ym moneen kertaan. Kyllä minä ainakin olen ajatellut, että mitä järkeä liikkumiseensa on pumpata älytön määrä rahaa.
Menee jo vähän ohi aiheen, mutta kyllä työläinen varmasti kokee olevansa nykyään orava joka on kahlittu juoksupyörään. Jos tässä olis joku vaihtoehto hypätä pois niin kyllä hyppäisin ja kauas
Eiköhän tämä koko nykyjärjestelmä kaikkine ahneuksineen vielä joku kaunis päivä keikahda
Old 15-08-2019, 13:10   #85
j-a
Bimmer Enthusiast

j-a's Avatar

Quote:
Kyllä minä ainakin olen ajatellut, että mitä järkeä liikkumiseensa on pumpata älytön määrä rahaa.
Näin olen itsekin monesti ajatellut. Ja sitten kun olen tämän ajatuksen pohjalta toiminut ja hommannut sen "järkiauton" ja ajellut sillä vähän matkaa "järkiajoa", niin sittenpä alkaa tuntumaan että vittu tässäkö tämä nyt oli. Sitten ajattelenkin että mitä järkeä perikunnallensa on jättää älytön määrä rahaa. Rinse and repeat....

Ylimääräisenä tarjolla:

Sekalaisia E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
j-a is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2019, 13:18   #86
Freak
BTCF Member

Freak's Avatar

Quote:

Kyllä monet 80- ja 90-luvun japseilla voi ajaa itsensä ja perheensä hautaan asti, tavalla tai toisella. Olen kanssa sitä mieltä, että 90-luvulla on tehty luotettevimmat ja helppohoitoisimmat menopelit, muutkin kuin japskit. Oma e36 on ollut mun luotettavin auto, ikinä ja joukossa on myös yksi ke70 corolla.

E32/E34 7x15 et20 style 4 vanteet.

BBS 16" 30 pulttiset ulkokehät. Tarjoa kaikenlaisia.

Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

Uuden liiton mies...

Freak is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2019, 13:21   #87
HTK12
BTCF Member

Quote:
Originally Posted by Freak View Post
Samaten se pari senttiä lisää turvallisuutta kuin takareunastaan nouseva peltikin, vähemmän tosin. Sehän ei ole mun eikä valmistajien vika, jos sun näkökyky ei siiheen riitä. Pienellä kuukkeloinnilla kuitenkin selviää, että monella muulla näkökyky riittää perusteluun miksi jakopää on nykyään moottorin takapäässä. Ootko muuten ikinä ajatellut mitkä valmistajat moista typeryyttä harrastavat? Mb, bmw, audi..? Juu, pitkittäismoottorisia malleja kaikilla. Poikittaismoottorissa on ihan sama kummassa päässä se on.

Kai siellä jakolaatikossa on lifetimeöljyt. Eikö ne sen viisi vuotta tai 150000 km siellä pelaa kuten valmistaja on autonsa suunnitellutkin kestävän?
No kyllähän siinä nyt melkoinen ero on kiinni olevaan peltiin. Kun se konepelti on kiinni, se on neljästä kohdasta aika tiukasti kiinni, joten lähinnä pellin venyminen joustaa. Kun se pelti pomppaa ylös, ei se ole enää jäykästi kiinni, vaan nyt koko pelti kiinnikkeineen voi painua alaspäin kun ottaa vastaan sen jalankulkijan. Kannattaa joskus kokeilla, se pelti on lukittuna melko tiukasti kiinni, ei ne kiinnitykset juuri jousta kun siihen osuu jalankulkija. Itse olen kuitenkin useamman hitaan yliajon nähnyt, eikä siinä pellissä kyllä ole naarmuja kummempaa. Ei ole pitkä aika kun ajoi varmaan ~10km/h vauhdilla pyöräilijään auto ja pyöräilija tipahti konepellille. Ei painunut pelti sisään, jos tuossa olisi ollut nouseva pelti, olisi pelti noussut kun pyöräilijän törmää ja sitten laskeutunut kun pyöräilijä siihen pellille osui.

No pitkittäis moottorissa sillä on huollon kannalta merkitystä kun koneen joutuu käytännössä nostamaan ulos, jos ketju on takana. Hieman helpompi olisi tehdä se siinä koneen edessä, niin ei tarvitsisi konetta ottaa ulos. BMW:lläkin kun ketjujen kesto nyt tuntuu olevan vähän mitä sattuu monissa moottoreissa. BMW nyt harrastaa monia muitakin typeryyksiä autoissa, kun kuluttaja on nykyisin se joka testaa kestävyyden valmistajan sijaan. Autoina minusta ovat hyviä, monet tekniset ratkaisut vaan jättää mielestäni paljon toivomisen varaa. Ennen BMW tuntui panostavan huollettavuuteenkin, nykyisin se ei tunnu enää paljoa painavan suunnitteluvaiheessa.

Joo onhan siellä jakolaatikössä "ikiöljyt", kumma vaan kun niistä ikiöljyistä tulee aika usein vikakoodia ja nypyttämnistä jo paljon ennen auton suunniteltua käyttöikää, joka taisi olla 250tkm. BMW virallisissa ohjeissa käsketään sitten ottamaan jakolaatikko irti öljynvaihtoa varten näissä autoissa, todella kätevää vrt. tyhjennysproppu. No joo imemällä toki ne myös voi vaihtaa.

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E ja F sarjaan.
Etänä koodaukset F-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
HTK12 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules