| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 3- ja 4-sarja > 1975 - 1991 (E21, E30)

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 28-06-2018, 06:51   #1
T3
Moderator

T3's Avatar

E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

Edellinen topikki tuli täyteen. Tässä topikissa voi jatkaa keskustelua BMW:n parhaimman korimallin ylivoimaisuudesta.

E30 318i -88 Lachssilber
E30 318i -90 Bronzitbeige
E30 318i -93 Cabrio, Daytonaviolet
E91 320d -06 Monacoblau
T3 is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2018, 12:53   #2
petrolhead
Moderator

petrolhead's Avatar

Quote:
Originally Posted by tk88 View Post
Morjens! Osaisko joku kertoa täyttä faktaa että mistä saa näytettyä katsastusmiehelle alustan ja jarrujen vastaavuudet? Kysytty yhdeltä konttorilta ja ei kuulemma käy bmwfansin tai realoem sivuilta kuvat, vaan vaatiivat näytön jostain korjaamo oppaasta ja ei ole vielä sellaista sattunut silmään. Kuulostaa melko hullulle kun ainakin kuulopuheiden perusteella vielä jokin aika sitten netistä tulostetut laput olisi käyneet. Ja bmw maahantuojalta ei saa lappuja. Kyseessä olisi e30 320 turbo mikä pitäisi katsastaa 325 jarruille ja alustalle.
No voi perkele. Vaihda konttoria. Mä voin olla väärässä, mutta mun mielestä missään ei lue että osista on pakko olla laput.
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
petrolhead is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2018, 22:14   #3
Bansku
Bimmer Enthusiast

Quote:
Originally Posted by petrolhead View Post
No voi perkele. Vaihda konttoria. Mä voin olla väärässä, mutta mun mielestä missään ei lue että osista on pakko olla laput.
Kirkailla silmillä vakuutettuun kommenttiin "kyllä nää rummut tässä on mallisarjan isoimmat" katsurinko täytyisi luottaa? Totta kai sinun jollain pitää todistaa että ne osat todellakin on mitä pitäisi
Bansku is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2018, 23:29   #4
petrolhead
Moderator

petrolhead's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bansku View Post
Kirkailla silmillä vakuutettuun kommenttiin "kyllä nää rummut tässä on mallisarjan isoimmat" katsurinko täytyisi luottaa? Totta kai sinun jollain pitää todistaa että ne osat todellakin on mitä pitäisi
Sä otat aika monta askelta oletuksinesi siitä eteenpäin mitä mä kirjoitin. Me ei olla tekemässä lentoturmatutkintaa tai ydinvoimalan lopputarkastusta. E30:ssä voi olla levyt ja rummut, tai jäähdytetyt levyt ja levyt. Tai edelliset ABSeilla. Siinä voi olla pikkutolpat tai isot. Vakaajia on pari erilaista. Mä olen käyttänyt muutoskatsastuksessa E30:n jarru- ja akselistomuutokset. Mitään muuta paperia ei ollut mukana kuin tekninen osa. Ei ollu mitään ongelmia. En asioisi konttorilla joka ei ole a) asiantunteva b) selkeesti palvelemassa minua.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Old 28-06-2018, 23:43   #5
Pazi88
BTCF Member

Pazi88's Avatar

Mut jos muutoskatsastetaan autoon isompaa myllyä, mi vaatii sen 325 alustan esim. Niin pitää todistaa että ne jarrut on oikeesti 325 tai vastaavat, ja että muut osat esim. Tukivarret on samat 316:ssa ja 325:ssa. Ja tämä vastaavuus todistuksen osalta linja trafilla on muuttunut ja enään ei kelpaa itse tulostetut laput, ilman merkkiedustuksen allekirjoitusta.

Tässä on toki semmoinen porsaanreikä, et sanoo vaihtaneensa joka ikisen palikan alustassa 325:sta ja täyttää osat siihen muutoskatsastus listaan. Sit kautta kiven ja kannon vannoo että tämä pitää paikkansa, eikä sen kummempia lappuja tarvi. Tästä toki vaan tulee enemmän prosentteja, kuin vaikka pelkkien jarrujen vaihdosta.

Instagram YouTube kanava
Siemens ms41, ms42, ms43, mss50, mss52 ja mss54 softaukset (ews poistot yms.)-> priva
Ostan myös rikkinäisiä tai softaus kelvottomia ms41 ecuja tai M50/M40 ecuja
Pazi88 is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2018, 23:56   #6
jannmann
Bimmer Enthusiast

jannmann's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pazi88 View Post
Mut jos muutoskatsastetaan autoon isompaa myllyä, mi vaatii sen 325 alustan esim. Niin pitää todistaa että ne jarrut on oikeesti 325 tai vastaavat, ja että muut osat esim. Tukivarret on samat 316:ssa ja 325:ssa. Ja tämä vastaavuus todistuksen osalta linja trafilla on muuttunut ja enään ei kelpaa itse tulostetut laput, ilman merkkiedustuksen allekirjoitusta.

Tässä on toki semmoinen porsaanreikä, et sanoo vaihtaneensa joka ikisen palikan alustassa 325:sta ja täyttää osat siihen muutoskatsastus listaan. Sit kautta kiven ja kannon vannoo että tämä pitää paikkansa, eikä sen kummempia lappuja tarvi. Tästä toki vaan tulee enemmän prosentteja, kuin vaikka pelkkien jarrujen vaihdosta.
Toikin silti perustuu samaan luottamukseen kuin ennen allekirjoitettuja lappuja. Vaatii pirun hyvä e30 tuntemuksen monen osan kohdalla. Esität laput missä allekirjoitus esim 325i etutolpista. Paikalla silti pienet abs tolpat. Moniko leimamies huomaa ettei oo oikeet osat?
Epäpätevät ja vittumaiset katsurit ja maailman paskimman asenteen autoharrastukseen omaava bemun maahantuonti vaan lyövät lisää kapuloita rattaisiin.
Pikkasen eri homma esim. mesen puolella.
Old 29-06-2018, 09:14   #7
Bansku
Bimmer Enthusiast

Quote:
Originally Posted by petrolhead View Post
Sä otat aika monta askelta oletuksinesi siitä eteenpäin mitä mä kirjoitin. Me ei olla tekemässä lentoturmatutkintaa tai ydinvoimalan lopputarkastusta. E30:ssä voi olla levyt ja rummut, tai jäähdytetyt levyt ja levyt. Tai edelliset ABSeilla. Siinä voi olla pikkutolpat tai isot. Vakaajia on pari erilaista. Mä olen käyttänyt muutoskatsastuksessa E30:n jarru- ja akselistomuutokset. Mitään muuta paperia ei ollut mukana kuin tekninen osa. Ei ollu mitään ongelmia. En asioisi konttorilla joka ei ole a) asiantunteva b) selkeesti palvelemassa minua.
Ei vaan ollaan täällä kekkoslovakiassa autoa muutoskatsastamassa joka on välillä vaikeampi kerralla läpäistä mitä ydinvoimalan lopputarkastus
Old 29-06-2018, 23:17   #8
petrolhead
Moderator

petrolhead's Avatar

Quote:
Ei vaan ollaan täällä kekkoslovakiassa autoa muutoskatsastamassa joka on välillä vaikeampi kerralla läpäistä mitä ydinvoimalan lopputarkastus
Se on totta, olen aivan samaa mieltä. Siksi kehoitinkin vaihtamaan konttoria.
Olen kuullut monia älyttömyyksiä katsastuksesta, esimerkiksi että vaihdetuista osista pitää olla ostokuitti. Joskus on käytetty perusteena että siitä tietää ettei ole varastetuista purkuosista kasattu auto. Kaipa silloin pitäisi olla kuitti jos meet ihan vakion käyttiksen kanssakin leimalle johon on laitettu uudet tukivarret, alapallot/levyt ja palat.
Quote:
Originally Posted by Pazi88 View Post
Mut jos muutoskatsastetaan autoon isompaa myllyä, mi vaatii sen 325 alustan esim. Niin pitää todistaa että ne jarrut on oikeesti 325 tai vastaavat, ja että muut osat esim. Tukivarret on samat 316:ssa ja 325:ssa..
Mun auton tiedoissa seisoo että akselistot ja jarrut vastaa mallisarjan tehokkainta. Saman hyväksymispäätöksen katsastaja tekee siinä vai30heessa, oli autossa sitten M10B18V tai joku M60-moottori.
E30:ssä on esimerkiksi isoa ja pientä tolppaa. Nämä erottaa ilman tönäriä toisistaan jo siten että toisen tolpassa on iskarin kiinnitysmutterilla sisä ja toisella ulkopuolinen kierre. Se käy aivan hyvin ilmi mistä vaan varaosafilmistä. Siitä faktisen eron voi epäilyksettä todeta. Ei missään mielestäni lue todistelutapaa. Jos katsuri hyväksyy sen niin mitään virhettä ei ole tapahtunut mielestäni lain mukaan.
Ja päästölapussa ei voi olla päästöjen ottajana auton omistajan nimi koska "omaa autoa ei voi katsastaa". No niin. Mutta kun katsastus ei tapahdu siinä kun päästöt otetaan esim. korjaamolla, vaan siinä kun katsuri arvostelee sen lapun.
Samalla periaatteella omasta autosta ei varmaan saisi kattoa ohjauskulmiakaan.

Last edited by petrolhead; 29-06-2018 at 23:33.
Old 30-06-2018, 21:26   #9
Bansku
Bimmer Enthusiast

Sä nyt siis oikeasti väität että ei tarvitse itse mitään todistella katsurille kun muutoskatsastelee alustaa. Senkun olettaa että katsuri tietää mutterista että on isot tolpat ja eikun leima lappuun? vinkkaatko missä konttorilla jatkossa mun sitten kannattaa muutoksia käydä näyttämässä.
Ja missä lukee mustaa valkoisella ettei omasta autosta saa pakokaasutesti lappua allekirjoittaa... ja ps. Katsuri ei saa omaa autoaan katsastaa, eikä edes toisen autoa mitä on korjannut edellisen 6kk sisään. Eikä ihan lähimmäisten sukulaistenkaan.

Last edited by Bansku; 30-06-2018 at 21:28.
Old 30-06-2018, 22:14   #10
jannmann
Bimmer Enthusiast

jannmann's Avatar

Quote:
Sä nyt siis oikeasti väität että ei tarvitse itse mitään todistella katsurille kun muutoskatsastelee alustaa. Senkun olettaa että katsuri tietää mutterista että on isot tolpat ja eikun leima lappuun? vinkkaatko missä konttorilla jatkossa mun sitten kannattaa muutoksia käydä näyttämässä.
Ja missä lukee mustaa valkoisella ettei omasta autosta saa pakokaasutesti lappua allekirjoittaa... ja ps. Katsuri ei saa omaa autoaan katsastaa, eikä edes toisen autoa mitä on korjannut edellisen 6kk sisään. Eikä ihan lähimmäisten sukulaistenkaan.
Lueppas toi petrolheadin kirjoitus läpi ajatuksella uudestaan. Varsinkin kohta jossa mainitaan todistelutapaa....

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules