| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Yleinen autoilu- ja tekniikkakeskustelu > Yleinen autoaiheinen keskustelu

Closed Thread

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 17-10-2021, 07:14   #791
BMW525Xda
BTCF Member

Noita kasikoineisia ei kannata ostaa kuin uutena ja takuunalaisina, sen on tiedostanut noiden ensimmäiset omistajat tai myöhemmin oppineet. Harrastepeleinäkin hankalia vrt joku jenkkiv8 jonka jakopään huoltaa ilman tonnin erikoistyökaluja ja toisen tonnin osia, jos edes ikinä tarttee huoltaa jenkkiv8:ssa. Bmwv8 tuntuu vikojen määrä olevan vakio, ne vaan on mallista riippuen eri osissa, ilmeisesti jo suunnittelupöydällä tietoisesti tehtyjä. Ja sama vaikuttaa olevan 4-syl, ilmeisesti v8 on tehty yhdistämällä kaksi 4syl niin viat in siksi tupla .
Kannattaa pysyä b/d I6 koneissa ja niiden variaatioissa, ne on bmw ydinosaamista, luultavasti ehkä myös 3-syl, eiköhän ne tehdä puolittamalla m54

Siitä.
https://www.nettiauto.com/bmw/325/12470163

Pari NCAP autoa
https://www.nettiauto.com/skoda/superb/12465815
https://www.nettiauto.com/mitsubishi/galant/12467324

Last edited by BMW525Xda; 17-10-2021 at 09:12.
BMW525Xda is offline  
Old 17-10-2021, 09:27   #792
miyli
BTCF Member

miyli's Avatar

https://www.nettiauto.com/bmw/335/12470332
On kovia hintapyyntöjä näissä e92 335 Itse maksoin saman verran 2007 mallisesta 135tkm ajetusta 2014. Samoin kovia lukemia noi jannut ottaa näistä vakioahtimilla kannatais penkittää oikeasti eikä vaan arvuutella, voi hymy hyytyä sen jälkeen totuus kuitenkin tässä autossa näillä muutoksilla pikkasen päälle 400hv.
Käyttis BMW I3 Rex Arravani Grey

Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

Exät: 15 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

Last edited by miyli; 17-10-2021 at 11:05.
miyli is offline  
Old 17-10-2021, 10:58   #793
Spetke
BTCF Member

Spetke's Avatar

Quote:
Originally Posted by pyroz View Post
Nojaa. Taitaa se aika eri luokkaa jo kuitenkin olla...

https://bmwtuning.co/bmw-n63-vs-n63t...tu2-vs-n63tu3/
Paperilla on kyllä muutoksia tehty, mutta ei ne silti käytännössä sen paremmiksi ole muuttuneet. Noidet TU koneiden "paremmuus" johtuu pitkäli siitä, että niitä on hitosti vähemmän liikenteessä ja hitosti vähemmän ajettu kun ovat myös monta vuotta uudempia. Jos nyt vaikka otetaan aiemmin mainittu F10 550i niin niitä ei ole yhtäkään TU koneella Nettiautossa myynnissä. Vanhempaa N63 on peräti 5kpl. Jokusia noita N-kaseja tässä vuosien aikana olen työni puolesta lihoiksi vetänyt niin tiedän kyllä suurinpiirtein mistä puhun.

Voi olla, että nämä N63 olisivat kestäneet huomattavasti paremmin mikäli ensimmäiset omistajat olisivat viitsineet huollattaa niitä paremmin, eli jos vaikka ensimmäiset moottoriöljyt olisi vaihtanut 5tkm paikkeilla ja siitä eteenpäin vaikka 10 tonnin välein niin se olisi saattanut jo auttaa paljon. Tutkin kaikkien noiden nettiauton 550i huoltohistoriat läpi niin järjestäen kaikissa vedelty öljynvaihdot pitkiksi. Ei omistajia ole kiinnostanut kun lähtökohta on ollut, että ajetaan vaan takuuaika +1v päälle ja vaihdetaan uuteen autoon. Tämä sama metodi pätee oikeastaan lähes jokaiseen muuhunkin autoon. Harvassa on ne autot joihin ensimmäinen omistaja on raaskinut mitään ylimääräistä mikä ei ole "pakollista" teetättää.

Last edited by Spetke; 17-10-2021 at 11:08.
Spetke is offline  
Old 17-10-2021, 11:39   #794
_Bäri_
Bimmer Fanatic

Sama on varsinkin volkkareissa, jos öljyt vaihdettaisiin 10tkm välein ja käytettäisiin kunnon öljyjä sekä laadukkaita suodattimia. Voisi ja kestääkin tsi koneet pidempään. Ainakin omat kokemukset olleet tsi koneista hyviä jos ei olla menty longlife huollolla. Samoin öljyn kulutus on loppunut tai ainakin vähentynyt huomattavasti.

Meillä tuli M47 kanssa jakopää remppa eteen. Kilometrejä toki jo 350tkm. Ihmekkös jos tuo on jo vähän venynyt.
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
_Bäri_ is offline  
Old 17-10-2021, 12:21   #795
Kanerv4
Bimmer Fanatic

Kanerv4's Avatar

Quote:
Originally Posted by Spetke View Post
Paperilla on kyllä muutoksia tehty, mutta ei ne silti käytännössä sen paremmiksi ole muuttuneet. Noidet TU koneiden "paremmuus" johtuu pitkäli siitä, että niitä on hitosti vähemmän liikenteessä ja hitosti vähemmän ajettu kun ovat myös monta vuotta uudempia. Jos nyt vaikka otetaan aiemmin mainittu F10 550i niin niitä ei ole yhtäkään TU koneella Nettiautossa myynnissä. Vanhempaa N63 on peräti 5kpl. Jokusia noita N-kaseja tässä vuosien aikana olen työni puolesta lihoiksi vetänyt niin tiedän kyllä suurinpiirtein mistä puhun.

Voi olla, että nämä N63 olisivat kestäneet huomattavasti paremmin mikäli ensimmäiset omistajat olisivat viitsineet huollattaa niitä paremmin, eli jos vaikka ensimmäiset moottoriöljyt olisi vaihtanut 5tkm paikkeilla ja siitä eteenpäin vaikka 10 tonnin välein niin se olisi saattanut jo auttaa paljon. Tutkin kaikkien noiden nettiauton 550i huoltohistoriat läpi niin järjestäen kaikissa vedelty öljynvaihdot pitkiksi. Ei omistajia ole kiinnostanut kun lähtökohta on ollut, että ajetaan vaan takuuaika +1v päälle ja vaihdetaan uuteen autoon. Tämä sama metodi pätee oikeastaan lähes jokaiseen muuhunkin autoon. Harvassa on ne autot joihin ensimmäinen omistaja on raaskinut mitään ylimääräistä mikä ei ole "pakollista" teetättää.

Jos ostan uuden auton maksan siitä rehdin hinnan ja käytän merkkarilla kun huolto piippaa sekä ajan sillä 3 vuotta. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta mitä se 3:s omistaja sillä oikeesti meinaa, kenties neljäs. Suomessa kun tyyppivikoihin luetaan osia mitkö jo vanhuuttaan antautuu 10v iässä. En minä ainakaan osta autoa toiselle omistajalle jos uuden haen, itselle minä sen ostan ja minua ei kiinnosta vaikka se leviäisi heti kun vaihtaa vaihtoautoliikeessä omistajaa.

Totta kyllä että huolloilla voi ehkäistä todella paljon mutta nyt sitten käsi pystyyn ketkä uuden auton on ostanut on tehnyt 3 vuoden aikana ekstra huoltoja mitä se Auto oikeesti piippaa, minä myönnän että en kertaakaan. Ja tähän lähtee 99% porukasta.

Last edited by Kanerv4; 17-10-2021 at 12:24.
Kanerv4 is offline  
Old 17-10-2021, 12:23   #796
pyroz
BTCF Member

pyroz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kanerv4 View Post
Jos ostan uuden auton maksan siitä rehdin hinnan ja käytän merkkarilla kun huolto piippaa sekä ajan sillä 3 vuotta. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta mitä se 3:s omistaja sillä oikeesti meinaa, kenties neljäs. Suomessa kun tyyppivikoihin luetaan osia mitkö jo vanhuuttaan antautuu 10v iässä. En minä ainakaan osta autoa toiselle omistajalle jos uuden haen, itselle minä sen ostan ja minua ei kiinnosta vaikka se leviäisi heti kun vaihtaa vaihtoautoliikeessä omistajaa.
Ja se sinulle ja uusien ostajalle tietysti sallittakoon, mutta se mitä itsekään en ymmärrä on se miten niin usein sitten vedetään ne huolto-ohjelman huollot pitkiksi uusissakin autoissa. Tai sitten uuteen ja kalliiseen autoon teetetään ensimmäisiä huoltoja jossain muualla kuin merkkarilla. Se on jo typeryyttä
Old 17-10-2021, 12:36   #797
Kanerv4
Bimmer Fanatic

Kanerv4's Avatar

Quote:
Originally Posted by pyroz View Post
Ja se sinulle ja uusien ostajalle tietysti sallittakoon, mutta se mitä itsekään en ymmärrä on se miten niin usein sitten vedetään ne huolto-ohjelman huollot pitkiksi uusissakin autoissa. Tai sitten uuteen ja kalliiseen autoon teetetään ensimmäisiä huoltoja jossain muualla kuin merkkarilla. Se on jo typeryyttä

Eu säännöt ei pakota merkkarille, itse käytän Vag konsernin vehkeet yksityisellä (toki skodan rs mekaanikko ennekuin laitto oman) kunhan on vain sähköiseen huoltokirjaan tehty kaikki mitä Tehdas edellyttää takuun voimassa oloon, eikä ikinä ole tullut napinaa ja kaikki mennyt mutkitta oli auto sitten hybridi tai mikä tahansa. Vehicle Checkit myöskin Mutta tosiaan harvoin tänä päivänä sitä "toyotan rattia" tulee pidettyä 3 vuotta. Hädin tuskin 1 huolto ja vaihtoon

Ruotsi ja italia on kyllä kärkipäässä huoltojen pitkäksi venyvyyden kanssa.

Last edited by Kanerv4; 17-10-2021 at 12:38.
Kanerv4 is offline  
Old 17-10-2021, 12:47   #798
pyroz
BTCF Member

pyroz's Avatar

Quote:
Eu säännöt ei pakota merkkarille, itse käytän Vag konsernin vehkeet yksityisellä (toki skodan rs mekaanikko ennekuin laitto oman) kunhan on vain sähköiseen huoltokirjaan tehty kaikki mitä Tehdas edellyttää takuun voimassa oloon, eikä ikinä ole tullut napinaa ja kaikki mennyt mutkitta oli auto sitten hybridi tai mikä tahansa. Vehicle Checkit myöskin Mutta tosiaan harvoin tänä päivänä sitä "toyotan rattia" tulee pidettyä 3 vuotta. Hädin tuskin 1 huolto ja vaihtoon

Ruotsi ja italia on kyllä kärkipäässä huoltojen pitkäksi venyvyyden kanssa.
Ei tässä maailmassa ole vieläkään pakko kuin veroja maksaa ja kuolla. Mutta uuden auton omistajaa luulisi kiinnostavan jälleenmyyntiarvo (tai noh.. Uuden auton ostajaa nyt ei tosiaan kiinnosta mitkään taloudellisesti fiksut valinnat muutenkaan ) Ja jälleenmyyntiarvo kärsii jos huollattaa uutta muualla kuin merkkarilla. Jos itsekin ostan vaikka 1-5 vuotiasta BMW:tä niin en kajoa tikullakaan ellei ole 100% merkkihistoria. Ja tiedän, nyrkkipajan mekaanikko voi olla oikeasti paljon parempi sille autolle teknisesti, mutta valitettavasti se näkyy negatiivisena muiden silmissä niin niillä mennään.
Old 17-10-2021, 12:49   #799
Jarger
Bimmer Fanatic

Jarger's Avatar

Quote:
Originally Posted by BMW525Xda View Post

Onpa vaan makia laite

Quote:
Originally Posted by miyli View Post
https://www.nettiauto.com/bmw/335/12470332
On kovia hintapyyntöjä näissä e92 335 Itse maksoin saman verran 2007 mallisesta 135tkm ajetusta 2014. Samoin kovia lukemia noi jannut ottaa näistä vakioahtimilla kannatais penkittää oikeasti eikä vaan arvuutella, voi hymy hyytyä sen jälkeen totuus kuitenkin tässä autossa näillä muutoksilla pikkasen päälle 400hv.
No siellä taas on Annelin silmiä ihaileva omistaja. Kannattais varmaan nuo umpiot jättää itselle kirjahyllyyn loistamaan, muuten kaduttaa jälkikäteen.

Lainataan M47 hihnapyörän avaustyökalua pikku korvausta vastaan tarvittaessa, kysy.
Sievi
Jarger is offline  
Old 17-10-2021, 14:02   #800
Spetke
BTCF Member

Spetke's Avatar

Quote:
Jos ostan uuden auton maksan siitä rehdin hinnan ja käytän merkkarilla kun huolto piippaa sekä ajan sillä 3 vuotta. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta mitä se 3:s omistaja sillä oikeesti meinaa, kenties neljäs.
Tätä juuri tarkoitin, ihmiset ovat itsekkäitä ja ajattelevat vain omaa napaa, pätee lähes kaikkeen. Maailma olisi monessa suhteessa kaikille parempi paikka asua jos edes hippasen ajateltaisiin muitakin. Itse olen elämässäni yhden uuden auton ostanut ja se jää suurella toden-näköisyydellä myös viimeiseksi. Perse ei kestä noin 1000€ arvonalenemaa kuukaudessa
Tosin minä olin tuossa huoltoasiassa poikkeus, koska halusin nimenomaan jättää tuleville harrastelijoille yritykseni huoltohistorialla yhden Suomen ylihuolletuimpia 530e autoja joissa ei ainakaan huonojen öljyjen suhteen tulla näkemään valvetronicin ruostumista tms.
Ja jos asiaa haluaa kääntää toistepäin niin se ylimääräinen öljynvaihto on autoilun kuluissa se pienin asia jolla ei ole oikeastaan edes mitään merkittävää kulua. 4-8 litraa öljyä ei hirveitä maksa ja oem suodatin 20-30€ päälle + öljynvaihto 30€ jos korjaamolla teettää.
Uskoisin myös, että pitkässä juoksussa hiilijalanjälki olisi kokonaisuudessan pienempi esim öljynvaihto välin puolittamisella 15tkm kun ei tarvitsisi tehdä ensimmäisiä jakoketjun uusimisia 80tkm kohdalla, josta aiheutuu myös suuria määriä päästöjä.
Spetke is offline  
Closed Thread

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules