| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 5-sarja > 2017 - (G30, G31, F90)

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 20-11-2021, 09:58   #21
suppari
Bimmer Enthusiast

Ei tuo nyt kovin kallis remontti ole, vaikkakin jotenkin tuntuu titysti turhalta kululta.

P:0409699000

JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!

BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
suppari is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2021, 16:58   #22
torx
Bimmer Fanatic

Itsellä välillä tulee tuo koodi ja istalla oli kanssa. Olikos tämä G30 kopassa siinä takana lisäjarruvalon kopan sisällä? Vaihto onnistunee sen irroituksella eikä tarvitse verhoilua purkaa jos oikein käsitin. Olisiko jollain heittää mokkulan osanumeroa vai saako ihan vinnillä tiskiltä haettua?
Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
torx is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2021, 17:53   #23
Tomi T
BTCF Member

Tomi T's Avatar

Quote:
Originally Posted by torx View Post
saako ihan vinnillä tiskiltä haettua?
Tokihan saa kuten kaikki muutkin varaosat. ETK antaa kahta eri vaihtoehtoa TCB-purkista riippuen, joten kannattaa vinillä käydä ostamassa.
Old 24-11-2021, 22:51   #24
HTK12
BTCF Member

Kyllähän se pitäisi runkonumerolla saada merkiltä, jos se tiskintakana oleva löytää sen sieltä ETK:sta. Aina välillä tuntuu vähän hakusessa olevan. Itsekin voi toki tuon osanumeron ETK:sta katsoa ja sen kanssa mennä sitten ostamaan.

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
HTK12 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2021, 16:26   #25
torx
Bimmer Fanatic

Itsellä alkoi nuo akun herjat kun kylmemmät kelit tuli. Auto kävi tovi sitten huollossa ja pyysin uudet i-level päivitykset, eikä sen jälkeen ole tuosta akustakaan valittanut. Istallakin koodit 0. Oisko laskuri nollaantunut tai noita akun rajoja höllennetty, kuten vissiin aux akkujen, yms kanssa on uusimmissa softissa tehty. No täytyy seurailla tilannetta, onneksi en vielä kerennyt akkua tilata. Linkki on valmiina jos vika tulee uudestaan niin tilataan sitten.
Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
torx is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2021, 08:42   #26
jleinonen
BTCF Member

Quote:
Originally Posted by MajorDrake View Post
G31:stä tais mennä Telematics control unit -akku (84102447710),
autolla ikää se 3.1 vuotta joten varmaan turha kysellä GW:tä vai osaako joku kommentoida asiaan?

Edit. Tilasin jo akun Laakkoselta, reilu 60€ oli tingitty hinta,
G -koppassa näitä tuntuu menneen, G31 farkussa on katossa oikean takakajarin alla kuulemma...
Saako siis vaihdettua ilman verhoiluun kajoamista? Eli kajari pois ja akun vaihtoon?
jleinonen is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2021, 08:48   #27
jleinonen
BTCF Member

Quote:
Originally Posted by jleinonen View Post
Saako siis vaihdettua ilman verhoiluun kajoamista? Eli kajari pois ja akun vaihtoon?
Itse itselleni vastaten: Ei ole kaiuttimen alla vaan keskellä hieman kaiuttimien etupuolella katossa. Vasen nurkka itse control unitissa sisältää akun luukun, minkä avattua patteri melkein tipahtaakin sieltä.

Jouduin itse ainakin raottamaan takaapäin verhoilua että tuon sain vaihdettua G31 koppaisessa.

Itse vika ei sillä patterin vaihdolla suoraan poistunut, vaan myös vikakoodit piti nollata. Seurataan nyt tilannetta, että toistuuko virheilmoitus kovemmalla pakkasella.
jleinonen is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2021, 17:51   #28
HTK12
BTCF Member

Quote:
Itse itselleni vastaten: Ei ole kaiuttimen alla vaan keskellä hieman kaiuttimien etupuolella katossa. Vasen nurkka itse control unitissa sisältää akun luukun, minkä avattua patteri melkein tipahtaakin sieltä.

Jouduin itse ainakin raottamaan takaapäin verhoilua että tuon sain vaihdettua G31 koppaisessa.

Itse vika ei sillä patterin vaihdolla suoraan poistunut, vaan myös vikakoodit piti nollata. Seurataan nyt tilannetta, että toistuuko virheilmoitus kovemmalla pakkasella.
Turvallisuuteen liittyvät viat usein vaativat koodien nollaamisen korjaamisen jälkeen.

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
HTK12 is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2022, 14:38   #29
BMWgollum
Newbiemmer

Quote:

Moi, jaahas sama juttu omassa G31. Ainakin jossain bemarin farkuissa googlaamisen perusteella verhoilua saa purkaa oikein huolella, että pääsee käsiksi. Miten on tässä, osaatko tarkemmin sanoa kuinka paljon saa purkaa? Vai onnistuuko raottamaan? Työn kyllä uskoisin onnistuvan, mutta hirvittää aina ettei hajoita paikkoja vahingossa.

Last edited by BMWgollum; 23-11-2022 at 14:43.
BMWgollum is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2022, 19:20   #30
Juuså
BTCF Member

Quote:
Originally Posted by BMWgollum View Post
Moi, jaahas sama juttu omassa G31. Ainakin jossain bemarin farkuissa googlaamisen perusteella verhoilua saa purkaa oikein huolella, että pääsee käsiksi. Miten on tässä, osaatko tarkemmin sanoa kuinka paljon saa purkaa? Vai onnistuuko raottamaan? Työn kyllä uskoisin onnistuvan, mutta hirvittää aina ettei hajoita paikkoja vahingossa.
Vartin homma vaihtaa, plus vikakoodien nollaus. Itse otin oikean puolen takakajarin ritilän irti, siitä näkyi keskellä oleva moduuli jossa akku sijaitsee. Sen jälkeen otin verhoilua irti kiinnikkeistä takaosasta, niin että sai hieman kättä väliin ja avattua sen moduulin luukun ja vaihdettua akun. Ei todellakaan paha homma.

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules