| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Yleinen autoilu- ja tekniikkakeskustelu > Tekniikka > Moottorit, voimansiirto

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 08-09-2006, 19:29   #21
Spetke
BTCF Member

Spetke's Avatar

Quote:
Originally Posted by alspe
Joo mut jos Spetke laittaa jotain kommentteja/kokemuksia niin ei kannata välittää, sillä ei ole juuri koskaan ollut mitään rakentavaa sanottava
Joo aivan, mutta mulla on ollut aina tapana korjata BMW:eet kuntoon niin kuin ne on tehtaalta lähtiessäänkin ollut, oikeila osilla. Eikä leikkiä millään ns TV shoppi / musta tuntuu jutuilla !
Ja varmasti moni muukin on tässä asiassa samaa mieltä
Niin kuin tossa aikaisemminkin sanoin jokainen saa uskoa mihin itse haluaa, vaikka siihen legendaariseen tervaskantoon, jos jollekkin tulee hyvä fiilis sprein suihkuttelusta niin mikäs siinä siloinhan kaikki on tyytyväisiä ja homma toimii.
Spetke is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2006, 21:50   #22
LeMansBlau
Bimmer Enthusiast

LeMansBlau's Avatar

Quote:
Originally Posted by Spetke
Joo aivan, mutta mulla on ollut aina tapana korjata BMW:eet kuntoon niin kuin ne on tehtaalta lähtiessäänkin ollut, oikeila osilla. Eikä leikkiä millään ns TV shoppi / musta tuntuu jutuilla !
Ja varmasti moni muukin on tässä asiassa samaa mieltä
Niin kuin tossa aikaisemminkin sanoin jokainen saa uskoa mihin itse haluaa, vaikka siihen legendaariseen tervaskantoon, jos jollekkin tulee hyvä fiilis sprein suihkuttelusta niin mikäs siinä siloinhan kaikki on tyytyväisiä ja homma toimii.
Joo minäkin laitan 2001 M5:seen TV shop juttuja! Aine todistetusti toimii, eikä tässä ole uskon asioitten kanssa mitään tekemistä. Testissa 120l/100km on muuttunut takisin 140 litraan, joka on myös tuo sama arvo kuin tehtaalta lähtiessä on uudessa M5:ssa ollut. Ostatko autoosi myös uudet pellit ja tuulilasin jokakerta kun ne likastuvat?

TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
LeMansBlau is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2006, 22:07   #23
Bmw Master
Bimmer Enthusiast

Bmw Master's Avatar

Hmmm... Ilma massan mittari? Ilma määrän mittari? Eroa? MAF? Mistä se tulee, measure air flow? AFM, Air flow meter...

No, kuitenkin, kaasuttimen puhdistus sprayllä joskus puhdistanut, ilmamääränmittareita(?) eli samaa kamaa kuin jarrucleaner. Puhdistaa ainakin, perseessä kun ei dynoa ole niin en tiedä sitten...
Bmw Master is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2006, 22:14   #24
Spetke
BTCF Member

Spetke's Avatar

yritätkö nyt pätee M vitosella ???
Pyydän nöyrästi anteeksi kun en itse usko tuohon, jos massamittari on rikki niin se on rikki. Ei sitä kemikaaleilla korjata.
Toki ehjiä mittareita voi ruiskutella niin voi sitten nukkua yönsä hyvin mielin
-Tää kuuluu samaan kategoriaan kun vaihtaisi vakio autoon pörisevän takavaimentimen niin tuntuu kulkevan kovempaa. Mutta tämä siis mun mielipide, suihkikaa ihmeessä, suomi on "vapaa" maa
Old 08-09-2006, 22:29   #25
antti79
Bimmer Enthusiast

antti79's Avatar

Quote:
Pyydän nöyrästi anteeksi kun en itse usko tuohon, jos massamittari on rikki niin se on rikki. Ei sitä kemikaaleilla korjata.
Toki ehjiä mittareita voi ruiskutella niin voi sitten nukkua yönsä hyvin mielin
-Tää kuuluu samaan kategoriaan kun vaihtaisi vakio autoon pörisevän takavaimentimen niin tuntuu kulkevan kovempaa. Mutta tämä siis mun mielipide, suihkikaa ihmeessä, suomi on "vapaa" maa
Taidat olla nyt käsittänyt väärin tämän homman, ei tässä nyt olla rikkinäisiä mittareita korjaamassa sprayllä vaan puhdistamassa toimivia laitteita jotka ovat vuosiensaatossa likaantuneet ja niiden "toimintaikkuna" sen myötä kaventunut (esim. alkup. 140l/100km ->120l/100km jne). Puhdistamalla mittari saadaan se jälleen toimimaan halutulla tavalla. Ihme itkemistä sulla, mieti hetki asiaa ja kirjoittele vasta sitten, tuollainen alkaa pidemmän päälle vaan vituttamaan muita.
PS. LeMansBlau mistä ostit kyseistä ainetta? Taidan käydä itsekkin ostamassa purkillisen. Ennen olen joitain mittareita puhdistellut isopropanoolilla ja ainakin mustaa paskaa on valunut silläkin pois, mutta jos tuo CRC:n tavara olisi vieläkin tehokkaampaa.

Originally Posted by jari kihlman
"BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
antti79 is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2006, 22:39   #26
SledgeHammer82
Bimmer Enthusiast

SledgeHammer82's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bmw Master
Hmmm... Ilma massan mittari? Ilma määrän mittari? Eroa? MAF? Mistä se tulee, measure air flow? AFM, Air flow meter...

No, kuitenkin, kaasuttimen puhdistus sprayllä joskus puhdistanut, ilmamääränmittareita(?) eli samaa kamaa kuin jarrucleaner. Puhdistaa ainakin, perseessä kun ei dynoa ole niin en tiedä sitten...
Ilmamäärämittari mittaa pelkästään tilavuusvirtaa ja koska ilman tiheys riippuu lämpötilasta pitää ilmamäärämittarin seurana olla myös imuilman lämpöanturi. Ilmamassamittari taas mittaa suoraan imuilman massavirtaa l. toisin sanoen kertoo suoraan paljonko kone saa ilmaa poltettavaksi.

MAF = Mass Air Flow ja maf-mittari on siis ilmamassamittari
AFM = Air Flow Meter l. ilmamäärämittari

MAP-anturi on sitten Manifold Absolute Pressure -anturi, jota monet muut suihkutuslaitteistojen valmistajat Boschia lukuunottamatta käyttävät mittaamaan imusarjan painetta. Tämä on siis vaihtoehto ilmamäärämittarille, eivät tosin oikein pelitä kovin jyrkkien nokkien kanssa (paine vaihtelee terävissä pulsseissa ja ohjausyksikkö ei saa mitään tolkkua -> tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla kone ei toimi).
SledgeHammer82 is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2006, 23:14   #27
Janne_K
Bimmer Rookie

Ilmamäärämittarissa, kuten läppämittaria kutsutaan, on lämpötila-anturi, jonka avulla ohjainyksikkö laskee ilmamassan. Läppämittari siis mittaa ilmamäärä sekä lämpötilaa, josta muodostuu massa-arvo. Kuumalanka ja -filmi ovat autoteollisuudelle halvempia ja yksinkertaisia ratkaisuja. Omasta mielestäni vanha läppämittari on todella käytössä. Vm. -90 316i E30 pelittää 300tkm+ risat ajettuna kuin kello, mutta -99 E46 välillä ontuu MAF:in vuoksi...
Janne_K is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2006, 23:15   #28
LeMansBlau
Bimmer Enthusiast

LeMansBlau's Avatar

Quote:
Joo-o, sehän tässä nyt juuri onkin tuo pointti! Voisi olla parempi, ettet jatkaisi enään!

Quote:
Originally Posted by antti79
PS. LeMansBlau mistä ostit kyseistä ainetta?
Itse ostin tuon Motonetistä Tampereelta. Luulen kuitenkin, että sitä saa myös monesta muusta autotarvike liikkeestä. Ainakin luulisin, että niissä mitkä myyvät CRC:n tuotteita löytyy nyt kyseinen aine.

E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
Old 09-09-2006, 09:39   #29
Spetke
BTCF Member

Spetke's Avatar

Joo mä lähden kanssa tästä moponettiin ja ostan tukkulootan tota ja meen jakeleen kaikille duunikavereille ja kaikkiin muihinkin autosähköliikkeisiin niin saadaan koko valtakunnan pelit liikkuun lujaa

PS : Oletko muuten ikinä kuulut mukautumista???
Old 09-09-2006, 12:06   #30
LeMansBlau
Bimmer Enthusiast

LeMansBlau's Avatar

Quote:
Joo mä lähden kanssa tästä moponettiin ja ostan tukkulootan tota ja meen jakeleen kaikille duunikavereille ja kaikkiin muihinkin autosähköliikkeisiin niin saadaan koko valtakunnan pelit liikkuun lujaa

PS : Oletko muuten ikinä kuulut mukautumista???
Toisaalta jatka vaan...kyllähän tuo oikeastaan viihdyttävää luettavaa on ja piristää kummasti meidän muitten päivää!

E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules