| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Yleinen autoilu- ja tekniikkakeskustelu > Yleinen autoaiheinen keskustelu

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 10-06-2016, 08:28   #11
Haatainen
BTCF Member

Alkaa jo pulssi tasaantua...

Tältä viikolta toistaiseksi jakamaton titteli voitaneen myöntää sille mustan sivikin kuljettajalle, joka kaukajärven rampista päätti pyyhkäistä suoraan vasemmalle kaistalle tampereen ohitustietä.

Nopea ja näyttävä liike sinänsä, mutta kun satuin olemaan suurinpiirtein siinä samassa kohdassa kakkosnelosella ohittamassa peräkärryllistä henkilöautoa, niin ahtaaksi kävu. Ei auttanut muu, kuin kiireesti siirtyä pientareelle kolarin välttämiseksi.

Onneksi ei sen ihmeemmin käynyt...

Ennenkin on ollut autoja
Haatainen is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2016, 09:35   #12
Miltzu
BTCF Member

Miltzu's Avatar

Viikon munakuski bongattu tänäaamuna Turun motarin rampissa mustan Porschen ratista. Käännyin Kauniaisten suunnasta Nihtisillasta Turun moottoritielle. Paikassa on kaksi kääntyvää kaistaa ja rampin alkupää on luonnollisesti myös kaksikaistainen, mutta kapenee yksikaistaiseksi ennen liittymistä moottoritiehen. Rampissa on myös bussipysäkki.

Käännyttyäni ramppiin vilkaisin taustapeiliin ja näin, että useamman kymmenen metrin päässä takanani kaksi autoa kääntyä perässä mutta ihan heti takanani ei ollut ketään. Myöskään edessäni ei ollut ketään, joten polkaisin vähän reilummin kaasua - rampin puolivälissä rajoitus nousee 100:an ja mulla on tapana kiihdyttää aika rivakasti matkavauhtiin Ehkä sekunti-pari myöhemmin vilkaisin uudelleen taustapeiliin ja tajusin, että takanani on enää yksi auto. Samalla hetkellä näin sivusilmällä, että Porsche on tehnyt hullun kiihdytyksen ja on rinnallani juuri siinä kohdassa, missä toinen kaista päättyy. Hyppäsin sitten ihan kunnolla jarrulle, ja Porsche ehti nippanappa vaihtaa pois päättyvältä kaistalta viemättä multa etupuskuria.

Melkoista sankarointia pk-seudun aamuruuhkassa klo 8:30
Miltzu is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2016, 10:31   #13
Veeksi
Bimmer Enthusiast

Veeksi's Avatar

Pitkästä aikaa arvonimen ansaitsee Riistaveden kingi. Kyseinen kylän munakuski yritti ilmeisesti pönkittää egoaan ajamalla maantietä pitkin jollain jeesuksen vanhalla mopolla. Eikä se väärin ole, mutta hän ajoi aivan keskellä kaistaa. Minkä voin vielä hyväksyä. Mutta hän ajoi tosiaan maantietä 40kmh:ssa keskellä kaistaa sulkuviivojen kohdalla. Ohituspaikka oli hyvä (ja itseasiassa lain mukaan polkupyöriä ja mopoja saa sulkuviivallakin ohittaa), niin menin hänestä siististi vilkkua näyttäen ohi. Mutta siinä vaiheessa kun hän kuuli keskikaistan surinan, niin pää kääntyi ja keskisormi kramppasi. Jos ei olisi ollut vaimo, lapsi ja koirat kyydissä, niin voisi olla että yhdellä riistaveteläisellä olisi vieläkin keskisormi kyynerpäässä.
Old 07-08-2016, 22:35   #14
O.K.
Moderator

O.K.'s Avatar

Tänään osui kohdalle varsinainen teiden ritari.

4-tie oli viikonlopun palaajista tukossa Mäntsälä kohdilla etelään päin ja ajelin ohitukaistalla välillä noin 60 km/h. Normikaista veti tietty välillä paremmin, kun se oli tyhjempi ja sieltä oli sitten hitaiden (peräkärryä vetävät tms.) tullessa eteen kiva koukkailla vasemmalle kaistalle aiheuttaen jarrutusta ja haitariliikettä ohituskaistajonoon. Ei ollut ihan muutama, vaan kansanhuvia. Lopulta tie aukeni yhden(!) rekan jälkeen, eli osasyy hitaaseen ohituskaistaan oli tuo oikealta ohittavien väliin änkeminen. No ei tässä mitään, ei mua hirveästi haitannut, kun turha tuollaisella automäärällä on moista ihmetellä, kun ei meillä nyt niin tulenpalava hoppu kotiin ollut.

Sitter kun oli päästy ajelemaan jo jonkun aikaa vapaalla tiellä suurinta sallittua, ohitin yhden Volvon ja se jäi sitten sen jälkeen perääni ajelemaan samaa vauhtia kuin minä. Jonkun matkan päästä sain pari edellä ajavaa kiinni ja ajelimme 4 auton jonossa. Eteen tuli pakettiauto ja koko 4 auton jono siirtyi ohituskaistalle hyvissä ajoin. Sitten Volvo-kuski sai mahtavan idean. Hän siirtyi perästäni takaisin normikaistalle ja hivuttautui siihen mun viereen. Tietty tuollaisella hiljaisella hivuttautumisella pakettiauto tuli vastaan kun Volvo oli ihan mun vierellä. Mikä on ratkaisu? No tietty alkoi siirtyminen hitaasti vasemmalle toivoen minun vetävän liinat kiinni tai vastaavaa . Pidin oman nopeuden vakiona ja soitin torvea tuolle. Hänelle kelpaisikin paluu omalle kaistalle ja pakun ohitus mun perässä. Siis mitä lie liikkui tuon kuskin päässä

Bonuksena jonkun matkaa myöhemmin hän teki samanlaisen oikealta vierelle ajon, mutta tällä kertaa ajoi vain vierelle keskisormea näyttämään ja jäi sitten köröttelemään hiljempaa sinne normikaistalle. No sai purettua kai aggreesionsa siinä...
O.K. is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2016, 15:30   #15
DWHLL
Bimmer Rookie

Quote:
Originally Posted by O.K. View Post
Volvo-kuski sai mahtavan idean. Hän siirtyi perästäni takaisin normikaistalle ja hivuttautui siihen mun viereen. Tietty tuollaisella hiljaisella hivuttautumisella pakettiauto tuli vastaan kun Volvo oli ihan mun vierellä. Mikä on ratkaisu? No tietty alkoi siirtyminen hitaasti vasemmalle toivoen minun vetävän liinat kiinni tai vastaavaa . Pidin oman nopeuden vakiona ja soitin torvea tuolle. Hänelle kelpaisikin paluu omalle kaistalle ja pakun ohitus mun perässä. Siis mitä lie liikkui tuon kuskin päässä
Itselläni oli viime perjantaina turun motarilta muuten samanlainen kokemus, mutta Volvon tilalla oli Fiat, ja se pappa ei perääntynyt, vaan työnsi väkisin vasemmalle kaistalle torvensoitosta huolimatta.
Ehdin onneksi jarruttaa.
Hetken teki mieli tehdä ilmianto murhayrityksestä, mutta onneksi omassa elämässä on tärkeämpääkin tekemistä kuin murehtia tollasten elämään pettyneiden taulapäiden tempauksia. (vaikka siitä nyt täällä avaudunkin )

ex:
e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
e81 120d M-sport -08 LeMans blau
e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
e36 320i coupé -95 Daytonaviolett
DWHLL is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2016, 20:30   #16
nullzwei
BTCF Member

nullzwei's Avatar

Pohjoisemmassa Suomessa näyttää olevan parempi ajokulttuuri kuin vetelä-Suomessa. 30 nopeusrajoituksia noudatetaan jos edellä on oikea pace car.

Kameratolpat näytti tyhjiltä? Tainneet siirtää ne budjettikeruuseen veteläsuomalaisten kiusaksi... Ottipaikoille nääs...

Munakuski? Yksi matkailuautoilija tankkasi Kärkkäisen halpaa dieseliä mutta jätti autonsa mittarin eteen ja käveli kauppaan ostoksille. Tyypillinen molopää. Jaksoin odottaa ja haukuin äijän, sen akan ja lopuksi kehuin koirankin rumaksi.

Burble: "Impar på fjortisar vid korvkiosken"

Last edited by nullzwei; 10-08-2016 at 20:33.
nullzwei is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2016, 21:59   #17
Tzeimi
Bimmer Enthusiast

Tzeimi's Avatar

Quote:
Originally Posted by nullzwei View Post
Jaksoin odottaa ja haukuin äijän, sen akan ja lopuksi kehuin koirankin rumaksi.

Älä väkisin, ota isompi vasara.
If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
Tzeimi is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2016, 21:59   #18
Tomson
Bimmer Fanatic

Tomson's Avatar

Tänään Nastolasta Lahteen päin tulevalla tiellä, tummalla e36 ajava lippalakkipoika päätti ohittaa Leveäkaistatien loputtua keltaisten sulkumerkkien päältä ja samalla oikaisten KESKELLE vastaantulevien leveää kaistaa, eli päätti ohittaa kahden auton leveyden mitalla edellä ajavan! voi hyvää päivää Omalla kaistallani oli tottakai ohittaminen jo hyvää aikaa käynnissä ja olettaen ettei kukaan idioottikaan eksy samalle kaistalle sulkuviivojen ollessa päällä, mutta ei.. mukavat väistelyt taas jälleen kerran.
Tomson is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2016, 11:27   #19
bmw323it
BTCF Member

Quote:
Originally Posted by O.K. View Post
Tänään osui kohdalle varsinainen teiden ritari.

4-tie oli viikonlopun palaajista tukossa Mäntsälä kohdilla etelään päin ja ajelin ohitukaistalla välillä noin 60 km/h. Normikaista veti tietty välillä paremmin, kun se oli tyhjempi ja sieltä oli sitten hitaiden (peräkärryä vetävät tms.) tullessa eteen kiva koukkailla vasemmalle kaistalle aiheuttaen jarrutusta ja haitariliikettä ohituskaistajonoon. Ei ollut ihan muutama, vaan kansanhuvia. Lopulta tie aukeni yhden(!) rekan jälkeen, eli osasyy hitaaseen ohituskaistaan oli tuo oikealta ohittavien väliin änkeminen. No ei tässä mitään, ei mua hirveästi haitannut, kun turha tuollaisella automäärällä on moista ihmetellä, kun ei meillä nyt niin tulenpalava hoppu kotiin ollut.

Sitter kun oli päästy ajelemaan jo jonkun aikaa vapaalla tiellä suurinta sallittua, ohitin yhden Volvon ja se jäi sitten sen jälkeen perääni ajelemaan samaa vauhtia kuin minä. Jonkun matkan päästä sain pari edellä ajavaa kiinni ja ajelimme 4 auton jonossa. Eteen tuli pakettiauto ja koko 4 auton jono siirtyi ohituskaistalle hyvissä ajoin. Sitten Volvo-kuski sai mahtavan idean. Hän siirtyi perästäni takaisin normikaistalle ja hivuttautui siihen mun viereen. Tietty tuollaisella hiljaisella hivuttautumisella pakettiauto tuli vastaan kun Volvo oli ihan mun vierellä. Mikä on ratkaisu? No tietty alkoi siirtyminen hitaasti vasemmalle toivoen minun vetävän liinat kiinni tai vastaavaa . Pidin oman nopeuden vakiona ja soitin torvea tuolle. Hänelle kelpaisikin paluu omalle kaistalle ja pakun ohitus mun perässä. Siis mitä lie liikkui tuon kuskin päässä

Bonuksena jonkun matkaa myöhemmin hän teki samanlaisen oikealta vierelle ajon, mutta tällä kertaa ajoi vain vierelle keskisormea näyttämään ja jäi sitten köröttelemään hiljempaa sinne normikaistalle. No sai purettua kai aggreesionsa siinä...
Siellä Lahden motarilla näitä "vasemman kaistan varkaita" aka munakuskeja riittää joka päivälle.
Mini Cooper (r50)
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista e30, e34, e36, e46, e61, e90 ja pari tusinaa väärän merkkistä
bmw323it is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2016, 13:07   #20
Laku
Bimmer Enthusiast

Laku's Avatar

Vuosaari

Punainen E36 coupe eilen iltapäivällä Schmiedmannin tarra takalasissa, joku täältä?

Ei kauhean mukavannäköistä pujottelua, Bemaristien maine kasvaa...
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Laku is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules