| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > i-autot

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 13-09-2023, 12:12   #971
torso1
Bimmer Fanatic

Miksi et FlyingFinn hanki vaan Abc:n äppiä kännyyn ja lataile siellä? Helppoa ja latausverkosto mun mielestä jo tosi kattava yksinomaan heillä. DC Teholatauksen hinta yleensä ollut 0,35€/kWh. Eli edullisempaa kuin BMW Charging tilin kautta. Eikä tarvitse maksaa kk-maksuja. Itse olen ainakin tämän todennut kaikista järkevimmäksi vaihtoehdoksi tien päällä latailuun. Suurinosa varmaan yli 90% latauksista tapahtuu kuitenkin kotona yöaikaan pörssisähköllä + Synergi äpillä.
torso1 is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2023, 14:55   #972
pyroz
BTCF Member

pyroz's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlyingFinn View Post
Olen elänyt nuoruutta -90 luvulla, en kuulu mielensäpahoittajiin. Ei olekaan noin väitetty missään. Ei ole myöskään missään kerrottu, että kaikki nimetyn yhteistyöoperaattorin laturit eivät toimi. Ei sitäkään ole kerrottu, että vain BMW:n kartalla näkyvät laturit toimivat. Latureita tulee jatkuvasti lisää ja kartat päivittyvät viiveellä.

Miten tämä kenekään elämään vaikuttaa? Ei ole pakko lukea, eikä etenkään kuluttaa aikaa vastaamiseen, jos tulee paha mieli.
Tiivistettynä vielä: BMW charging ei varmaan mainosta kartoillaan latureita jotka eivät toimi? Silloin ei ole mitään väärää tapahtunut muutakuin sinun mielessä.
pyroz is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2023, 16:03   #973
FlyingFinn
Bimmer Fanatic

Quote:
Originally Posted by pyroz View Post
Tiivistettynä vielä: BMW charging ei varmaan mainosta kartoillaan latureita jotka eivät toimi? Silloin ei ole mitään väärää tapahtunut muutakuin sinun mielessä.
Mitä väärää on tapahtunut? Eihän tässä mitään ole tapahtunut.
FlyingFinn is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2023, 21:51   #974
BFI18
BTCF Member

BFI18's Avatar

Quote:
Originally Posted by torso1 View Post
Miksi et FlyingFinn hanki vaan Abc:n äppiä kännyyn ja lataile siellä? Helppoa ja latausverkosto mun mielestä jo tosi kattava yksinomaan heillä. DC Teholatauksen hinta yleensä ollut 0,35€/kWh. Eli edullisempaa kuin BMW Charging tilin kautta. Eikä tarvitse maksaa kk-maksuja. Itse olen ainakin tämän todennut kaikista järkevimmäksi vaihtoehdoksi tien päällä latailuun. Suurinosa varmaan yli 90% latauksista tapahtuu kuitenkin kotona yöaikaan pörssisähköllä + Synergi äpillä.
Ne vähät lataukset, jotka olen kodin ulkopuolella tehnyt, ovat hoituneet ABC- latauksella onnistuneesti.
Myös K-lataus ja Lidl- lataus toimivia.
Old 15-09-2023, 02:42   #975
jobo
Bimmer Rookie

jobo's Avatar

Onhan ionity uuden auton sopparilla ihan ylivoimaisesti halvin. Harmillisesti ainakin toistaiseksi suomessa niitä liian vähän. Lisäksi tuntuu olevan aina hyvin tilaa, koska on hitaasti latautuville taas tolkuttoman kallis.

Noita sopimuskumppani latureita joissa kortti ei toimi on tosiaan siellä täällä, usein jossain maksullisissa parkkihalleissa jne. En ole siitä jaksanut ressata kun ajatellut että jos se ei näy autossa laturina niin se ei varmaankaan ole silloin sopimuslaturi.

BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
jobo is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2023, 11:43   #976
JPM50
Bimmer Rookie

Minulla tulee lokakuun lopulla vuosi täyteen BMW-Charging-sopimusta ja ajattelin jatkaa nyt kokeilumielessä jonkin aikaa sopimusta Active-mallin mukaisesti. Se on hyvä lisä reissuilla K- ja ABC-latauksiin. Vitosen kk-maksu on melko kohtuusumma siitä, että itselle edullista latausverkostoa saa laajennettua. Jos näyttää siltä, että BMW-sopimukselle ei olekaan suurempaa käyttöä, niin saahan sen sitten sanottua irti.

Last edited by JPM50; 19-09-2023 at 17:56.
JPM50 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2023, 15:59   #977
FlyingFinn
Bimmer Fanatic

Aika paljon on latausta varten pitänyt kehitellä eri operaattoreiden tunnisteita ja aplikaatioita. Maksukorteista ei ainakaan toistaiseksi eroon pääse ja niissä on lähimaksuominaisuus mitä voisi hyvin soveltaa tähän. Käyttöliittymä on nopeampi kuin mikään aplikaatio ja hyvin käyttäjäystävällinen sekä varmatoiminen.
Old 20-09-2023, 12:12   #978
PNM2
Bimmer Fanatic

Quote:
Aika paljon on latausta varten pitänyt kehitellä eri operaattoreiden tunnisteita ja aplikaatioita. Maksukorteista ei ainakaan toistaiseksi eroon pääse ja niissä on lähimaksuominaisuus mitä voisi hyvin soveltaa tähän. Käyttöliittymä on nopeampi kuin mikään aplikaatio ja hyvin käyttäjäystävällinen sekä varmatoiminen.
Mullakin on kyllä kaikki mahdolliset appikset sekä lataamiseen että pysäköintiin pk-seudulla. Puolen vuoden aikana olen i4:ää ladannut ainoastaan ABC Mobiililla ja tämäkin reissussa sekä pari kertaa kokeeksi jäähallilla Plugitin tolpasta. Pysäköintiin sen sijaan joutuu appiksia säätämään välillä riesaksi asti.
ex: F11 520d
ex: E91 318i
PNM2 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2023, 16:35   #979
FlyingFinn
Bimmer Fanatic

Tänään paljastui uusi hienous penkin lämmittimistä. Ulkolämpötila jotain alle 15 ja kylmä nahkapenkki tuntui siltä, että sitä voisi vähän lämmittää. No tämähän ei onnistu. Ilmastointi automaattiasennossa auto hyväksyy penkin lämmittämiseen vain maksimitehon. Muilla asennoilla ei lämpene yhtään. Ilmastointi pitää muuttaa manuaaliasentoon jos haluaa käyttää alempia tehoja. Pätee myös esilämmitykseen mistä oli aiemmin puhetta. Ratti lämpenee kyllä tulikuumaksi vaikka en sitä halua. Penkkejä haluaisin lämmittää vähän mutta se ei ole minun päätettävissä. Ne lämpenee näillä keleillä joko täysillä tai ei ollenkaan. Toimiiko tämä kaikilla näin vai onko minulla joku asetus väärin? Tai peräti vikaa autossa, mikä ei kylläkään vaikuta todennäköiseltä.

Last edited by FlyingFinn; 20-09-2023 at 17:14.
Old 20-09-2023, 19:21   #980
Tomi T
BTCF Member

Tomi T's Avatar

Quote:
Tänään paljastui uusi hienous penkin lämmittimistä. Ulkolämpötila jotain alle 15 ja kylmä nahkapenkki tuntui siltä, että sitä voisi vähän lämmittää. No tämähän ei onnistu. Ilmastointi automaattiasennossa auto hyväksyy penkin lämmittämiseen vain maksimitehon. Muilla asennoilla ei lämpene yhtään. Ilmastointi pitää muuttaa manuaaliasentoon jos haluaa käyttää alempia tehoja. Pätee myös esilämmitykseen mistä oli aiemmin puhetta. Ratti lämpenee kyllä tulikuumaksi vaikka en sitä halua. Penkkejä haluaisin lämmittää vähän mutta se ei ole minun päätettävissä. Ne lämpenee näillä keleillä joko täysillä tai ei ollenkaan. Toimiiko tämä kaikilla näin vai onko minulla joku asetus väärin? Tai peräti vikaa autossa, mikä ei kylläkään vaikuta todennäköiseltä.
Ilmeisesti nyt siis kertaa havaitset, että se penkinlämmittimen tehonsäätö sisältää tunnustelun vallitsevalle lämpötilalle. Voi olla vaikkapa puolivälissä kesällä eikä lämmitä. Sitä täytyy vaan lämmittää tuon hetken tapauksessasi täysillä ja sitten laittaa pois jos persettä korventaa. Kuten kaikissa muissakin autoissa. Ja tuo täysillä ole tässä mallissa ihan loputtoman kovaa. Eli mitään varsinaista ongelmaa ei ole, joutuu vaan näytön kautta näpyttämään, fyysinen nappi olisi kyllä parempi.
ex. 52*BMW
Tomi T is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules