| | Etusivu | | | Foorumi | | | Galleria | | | Bimmerparty | | |
![]() |
#31 | |
Bimmer Enthusiast
Join Date: Nov 2004
Location: Jyväskylä
Posts: 1,115
|
Quote:
Tuosta kiinasarjasta saanee ihan hyvin virtaavaan kun täyttää reilusti pakoaukkoja alalaidasta vähintään niin paljon että kanava ei missään tilanteessa ainakaan pienene kohti kollektoria. Tuollaisenaan ei kannata odottaa tehonlisäystä vakiosarjaan nähden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
BTCF Member
Join Date: Jan 2007
Location: Oulu
Posts: 7,750
|
Sieltähän tuli sit mulle uutta tietoa (en mää oikeesti näistä mitään tiedä). Oon ymmärtäny, että kanavien pitäisi olla mahdollisimman tasaiset ilman mitään pykäliä jotta vältytään pyörteilyltä. Mutta aina oppii jotain uutta. Vakiosarjat pysyy kyllä tallessa, että saa ne tarvittaessa takaisin vielä.
__________________
e36 320i -95 kesäkäyttis, e30 316 m52b28 turbo projekti, e39 520i -97 "tonnin pommi" Instagram YouTube kanava Siemens ms41, ms42 ja ms43 softaukset (ews poistot yms.)-> priva |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Bimmer Enthusiast
Join Date: Sep 2007
Location: Joensuu
Posts: 2,672
|
Quote:
__________________
AC Schnitzer S3 3.0 Projekt + e28 520i Turbo(636hp/726Nm, 294,6 km/h @1 mile) ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Teen myös kaikenlaiset viritystyöt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Bimmer Enthusiast
Join Date: Nov 2004
Location: Jyväskylä
Posts: 1,115
|
Quote:
Nykykoneissa pakokanavan lattia on yleensä nostettu eli M50-kanavan alalaidasta voisi noin puolet täyttää, em. osa kanavasta virtaa korkeintaan väärään suuntaan ja jos laipan alalaidalla blokkaa em. osan kanavasta rakenne toimii suhteellisen hyvin. Vedellä voi hyvin testata kanavan virtausta, nopea kaasuvirtaus käyttäytyy kuin vesi ja kun painaa vettä kanavasta läpi näkee minkä osan vesivirtaus täyttää kanavan suulla, osa jossa vesi ei kulje tulisi täyttää jolloin pakovirtaus olisi kokonaan kanavan seinissä kiinni. Esimerkiksi pyöräpuolelta ns. kobranpääpakosarjat on muotoiltu juuri niin kuin vesi virtaa kanavasta pihalle, pakosarjalla ei paljon parempaan lopputulokseen pääse, kannen kanavaa täyttämällä taas pakosarjan saa toimimaan yksinkertaisilläkin putkimalleilla. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Bimmer Enthusiast
Join Date: Sep 2007
Location: Joensuu
Posts: 2,672
|
Quote:
![]() Olis muuten joutilaana alkuperäiset M50-koneisen AC Schnitzerin peltisarjat. Teen itelle uuden 6-2-1-sarjan täysin eri mitoilla, niin näille ei oo enää käyttöä. Primääriputkien ulkohalkaisija n.45mm ja seinämävahvuus ~1.5mm. Toisen sarjan kollektorin jälkeistä osuutta on joku edellisistä omistajista korjaillut(kuten kuvasta näkyy), mutta muuten moitteettomat. Laittakaa privaa, jos jollakulla tarvetta. ![]() ![]()
__________________
AC Schnitzer S3 3.0 Projekt + e28 520i Turbo(636hp/726Nm, 294,6 km/h @1 mile) ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Teen myös kaikenlaiset viritystyöt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Bimmer Enthusiast
Join Date: Sep 2003
Posts: 2,876
|
Quote:
Pitää vielä tutkia noita orggis M52-peltisarjoja. Ilmeisesti, jos niitä siis avartaisi kannen tiiivistepinnan vastaisesti (eli ei kartiomaisesti), niistä voisi tulla ok:kin. Mutta tuo sauma joka tapauksessa siinä ohentuu, ratkeaakohan sitten siitä? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Bimmer Enthusiast
Join Date: Sep 2007
Location: Joensuu
Posts: 2,672
|
Quote:
![]()
__________________
AC Schnitzer S3 3.0 Projekt + e28 520i Turbo(636hp/726Nm, 294,6 km/h @1 mile) ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Teen myös kaikenlaiset viritystyöt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Bimmer Enthusiast
Join Date: Nov 2004
Location: Jyväskylä
Posts: 1,115
|
Quote:
Jos on aikaa ja viitseliäisyyttä väkertää niitä sarjoja niin siirrä kanavan kohtaa laipalla, eli kuvistakin näkee että pakokaasuvirtaus on kulkenut kanavan ylälaitaa ja alaosa on karstassa, virtauksen kannalta olisi hyvä että kanavan yläosa kulkisi yhtenäisesti kannelta primääriputkeen ja alaosaa voisi sulkea lisää. Eli se osa missä on karstaa laipassa ei ole virrannut pakokaasuja vaan ainoastaan pyörteillyt. Pakokaasuvirran nopeushan on aina Mach1 pakoventtiilin aukeamisen aiheuttaman shokkiaallon myötä ja niillä osilla joilta virtaus irtoaa kanavan seinämästä syntyy liki barin alipaine joka pilaa virtausta sitä enemmän mitä pitemmältä matkalta se virtaukseen kohdistuu eli laipallakin tuollaisen alipainekohdan katkaisu parantaa virtauksia selvästi. Pakokanavaanhan monesti tehdään viiste virtaavalle puolle johon syntyvällä alipaineella saadaan imettyä raitista ilmaa pakokaasujen joukkoon tai vaihtoehtoisesti alipainestaa kampikammio, yleisnimitys lienee pair, pulse air tms. Kampikammioon saa helposti reilun puoli baria alipainetta tuota hyödyntämällä. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Bimmer Enthusiast
Join Date: Oct 2009
Location: Helsinki
Posts: 1,002
|
Quote:
http://www.bmwmregistry.com/faq/M1-images/M1engine.jpg
__________________
E36 318is M-sport -97 Tecnoviolet "sold E36 325i M-technic -94 Cosmosschwarz "sold E46 318i Non- -99 Orientblau "sold |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Bimmer Enthusiast
Join Date: Sep 2003
Posts: 2,876
|
Quote:
Keskusteluahan on paljolti käyty, että onko jostakin peräti haittaa (siis verrattuna alkuperäiseen), ei välttämättä edes, olisiko jostakin hyötyä. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | Search this Thread |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
325 E36 uusi pakosarja ja putkisto | makketee | 1991 - 1999 (E36) | 34 | 23-06-2009 18:40 |
E36 325 virittely vinkkejä? | makketee | 1991 - 1999 (E36) | 36 | 05-11-2008 06:37 |
Visko pois ja sähköflekti tilalle?? E36 325 | Tone83 | 1991 - 1999 (E36) | 26 | 15-09-2005 09:10 |
E36 325 käyttökulut ! | impoma | 1991 - 1999 (E36) | 4 | 03-05-2005 15:21 |