BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   2006 - 2011 (E9x) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=104)
-   -   BMW 335i (N54) viritys part IV (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=387314)

majgul 31-08-2020 07:40

Quote:

Originally Posted by paapaa (Post 4225627)
kestääkö nelikko automaatti vähemmän
tehoja/vääntöä kuin takapotku.

jos ei nyt rasita paikaltaan kaasu auki-lähdöillä kuitenkaan...

jossain youtube videossa omistaja sanoi että jotain
voimansiirto komponenttia edestä paukkuu,jos
pitkälle virittää..

luulisin että 450hp/550nm kestää vakio osilla?
vai kuinka nopeasti syytä muitakin osia päivittää
kuin IC,downpipe-katit?

Sama loota ja takapää noissa on ku takapotkussa. Kyllä ne kestää. On noita yli 600hv nelikkoja ollut eikö ne ole paukkunu edes radalla. Huonolla tuurilla toki jos kerää paikaltaan ahtoja ja lähtee nii toki voi sattua, harvinaista kuitenkin.

Jos 450hv haluat nii tarvii ic:n, downpipet ym. Itellä nyt 420-430hv eikä ole ongelmia ollut.

paapaa 31-08-2020 08:05

Quote:

Originally Posted by majgul (Post 4225697)
Sama loota ja takapää noissa on ku takapotkussa. Kyllä ne kestää. On noita yli 600hv nelikkoja ollut eikö ne ole paukkunu edes radalla. Huonolla tuurilla toki jos kerää paikaltaan ahtoja ja lähtee nii toki voi sattua, harvinaista kuitenkin.

Jos 450hv haluat nii tarvii ic:n, downpipet ym. Itellä nyt 420-430hv eikä ole ongelmia ollut.

kiitos, kiva tietää :)

Crimson King 03-09-2020 19:22

Nyt tarvis apuja kun auto alkaa olla siinä kunnossa että pitäisi alkaa hieromaan MHD:n avulla custom-ohjelmaa sisään ja yllättäen olen ihan käsi noiden appien sun muiden kanssa.

En saanut tabletilla enkä puhelimella yhteyttä siihen langattomaan MHD:n mokkulaan mikä menee sinne OBD2-porttiin. Tabletilla ei ole omaa nettiä vaan puhelimen netin kautta yritin ensin ja sitten kokeilin kännykän netillä. Ei onnistunut, vaikka mua fiksumpi foorumilainen oli puhelimen päässä kaiuttimessa.

Ostin siis sen flasher modulen ja sekä puhelimessa että tabletilla on se mhd flasher N54 sovellus kun kokeilin kännykälläkin.

Kun menen siihen activate new license key kohtaan niin ilmeisesti sen ohjelman pitäisi tietää auton vin-koodi ekalla kerralla kun yhdistää. Vai?

Pääsin siihen my licence-> activate new license key kohtaan ja siihen jäi. En onnistunut lisäämään sitä numerosarjaa minkä sain kun ostin sen flasher modulen. Tulee aina herjaa ettei netti toimi. Pitääkö tolle tabletille nyt ostaa prepaid nettiliittymä vai?

Alkaa verenpaineet olemaan maksimissa. Osaako joku neuvoa tyhmää?

palze 04-09-2020 13:36

Quote:

Originally Posted by Crimson King (Post 4226643)
Nyt tarvis apuja kun auto alkaa olla siinä kunnossa että pitäisi alkaa hieromaan MHD:n avulla custom-ohjelmaa sisään ja yllättäen olen ihan käsi noiden appien sun muiden kanssa.

En saanut tabletilla enkä puhelimella yhteyttä siihen langattomaan MHD:n mokkulaan mikä menee sinne OBD2-porttiin. Tabletilla ei ole omaa nettiä vaan puhelimen netin kautta yritin ensin ja sitten kokeilin kännykän netillä. Ei onnistunut, vaikka mua fiksumpi foorumilainen oli puhelimen päässä kaiuttimessa.

Ostin siis sen flasher modulen ja sekä puhelimessa että tabletilla on se mhd flasher N54 sovellus kun kokeilin kännykälläkin.

Kun menen siihen activate new license key kohtaan niin ilmeisesti sen ohjelman pitäisi tietää auton vin-koodi ekalla kerralla kun yhdistää. Vai?

Pääsin siihen my licence-> activate new license key kohtaan ja siihen jäi. En onnistunut lisäämään sitä numerosarjaa minkä sain kun ostin sen flasher modulen. Tulee aina herjaa ettei netti toimi. Pitääkö tolle tabletille nyt ostaa prepaid nettiliittymä vai?

Oon ite aikoinaan aktivoinu lisenssit langallisesti obd-kaapelilla, mutta toi sun kuvaama juttu on ihan perinteinen yhdyskäytäväongelma. Eli kun sulla on wifi yhdistetty, Android-laite tuuppaa kaiken liikenteen wifiin ymmärtämättä, ettei sieltä pääse minnekään.

Ota sun puhelin käyttöön, yhdistä sillä obd-adapteriin wifillä ja laita puhelimeen tämä päälle: Settings > System > Developer Options > Mobile Data Always Active

Crimson King 04-09-2020 15:02

Quote:

Originally Posted by palze (Post 4226834)
Oon ite aikoinaan aktivoinu lisenssit langallisesti obd-kaapelilla, mutta toi sun kuvaama juttu on ihan perinteinen yhdyskäytäväongelma. Eli kun sulla on wifi yhdistetty, Android-laite tuuppaa kaiken liikenteen wifiin ymmärtämättä, ettei sieltä pääse minnekään.

Ota sun puhelin käyttöön, yhdistä sillä obd-adapteriin wifillä ja laita puhelimeen tämä päälle: Settings > System > Developer Options > Mobile Data Always Active

Muistaakseni kokeilin jo tuota eilen laihoin tuloksin. Tai ainakin jotain mobiilidataa yritettiin säätää. En sitten tiedä vaikuttiko se yhteyteen kun oli puhelu päällä samalla kun yritin säätää sitä yhteyttä. Noh tarvii kokeilla uudelleen.

Onko Pori/Rauma osastolla joku MHD guru joka voisi tulla auttamaan tämän asian kanssa? Mulla ei kärsivällisyys eikä verenpaineet kestä enää pitkään jos ei ala yhteyksiä löytyä :D

palze 04-09-2020 19:23

Quote:

Originally Posted by Crimson King (Post 4226860)
Muistaakseni kokeilin jo tuota eilen laihoin tuloksin. Tai ainakin jotain mobiilidataa yritettiin säätää. En sitten tiedä vaikuttiko se yhteyteen kun oli puhelu päällä samalla kun yritin säätää sitä yhteyttä. Noh tarvii kokeilla uudelleen.

Onko Pori/Rauma osastolla joku MHD guru joka voisi tulla auttamaan tämän asian kanssa? Mulla ei kärsivällisyys eikä verenpaineet kestä enää pitkään jos ei ala yhteyksiä löytyä :D

Jotkut Android-laitteet on ton kanssa aika haastavia... Mutta MHD-sovelluksen pitäis kyl muistaa sun auton VIN jo yhden autoon yhdistämisen jälkeen eli rekisteröinti pitäs onnistua toimivan nettiyhteyden äärellä jälkikäteenkin. Manuaalissa on tuo juttu selitetty: https://data.mhdtuning.com/downloads...er%20Guide.pdf

Juikee 04-09-2020 19:58

Siinä piti muistaakseni useampaan kertaan säätää sen wifin kans päälle-pois, ainakin kun xHP:n laittoi. Ja tosiaan se puhelu voi haitata mobiilidataa.

yarski 05-09-2020 08:10

Quote:

Originally Posted by Crimson King (Post 4226860)

wifin kanssa en osaa auttaa mutta vinkki että obd-kaapelilla on yhteys löytynyt kyllä aina...

hpniemi 05-09-2020 12:29

Eikös tämä mene näin:

- MHD-wifiadapteri obd-porttiin ja kännykällä siihen wifi-verkkoon yhteys, eli valitset laitteen wifi-verkoista MHD:n ja kytkeydyt siihen. Kun kerrankin olet siihen (eli autoon) kytkeytynyt, MHD appi muistaa sun vinnin, se muistaa aina viimeisen auton vinnin, mihin on kytkeytynyt viimeksi

- Tämän jälkeen katkaiset yhteyden MHD-wifistä ja aktivoit normaaliin tapaan lisenssin sille vinnille. Aktivoinnin aikana ei tarvi olla kytkeytyneenä MHD-wifiin, sillä se aktivoi lisenssin sille vinnille, mikä oli viimeksi kiinni. (Jos käytät kaapelia, se viimeisin on tietnekin senhetkinen)

Quote:

Originally Posted by Crimson King (Post 4226643)

works 08-09-2020 23:39

Quote:

Originally Posted by hpniemi (Post 4227042)
Eikös tämä mene näin:

- MHD-wifiadapteri obd-porttiin ja kännykällä siihen wifi-verkkoon yhteys, eli valitset laitteen wifi-verkoista MHD:n ja kytkeydyt siihen. Kun kerrankin olet siihen (eli autoon) kytkeytynyt, MHD appi muistaa sun vinnin, se muistaa aina viimeisen auton vinnin, mihin on kytkeytynyt viimeksi

- Tämän jälkeen katkaiset yhteyden MHD-wifistä ja aktivoit normaaliin tapaan lisenssin sille vinnille. Aktivoinnin aikana ei tarvi olla kytkeytyneenä MHD-wifiin, sillä se aktivoi lisenssin sille vinnille, mikä oli viimeksi kiinni. (Jos käytät kaapelia, se viimeisin on tietnekin senhetkinen)

Näin yleensä. Mun oranssi MHD-wifikikkare on tosin hajonnut niin että wifi yhdistyy, mutta droppaa pois 1s-1min välillä, useimmiten lähinnä tuota 1s kuin 1min. Kokeoiltu iphonella sekä androidilla. Mikä parasta, BimmerConnect joka mokkulan möi, ei vastaa maileihin tai faceviesteihin. Joten piuhalla mennään sitten prkl.

Niklas335i 11-09-2020 14:28

E85

Onko kukaan ajellut vakio korkeapainepumpulla ja walbron 450 pumpulla pelkästään e85 pienillä ahdoilla?
Ilmeisesti ihan toimiva setti 400hv tehoilla? Tietysti enemmän sais e50mix yms, muttei huvittais alkaa aina mixaamaan polttoaineita, eikä ole tarkoitus hakea huipputehoja tällä autolla.

eljas 11-09-2020 15:22

Quote:

Originally Posted by Niklas335i (Post 4228343)
Onko kukaan ajellut vakio korkeapainepumpulla ja walbron 450 pumpulla pelkästään e85 pienillä ahdoilla?
Ilmeisesti ihan toimiva setti 400hv tehoilla? Tietysti enemmän sais e50mix yms, muttei huvittais alkaa aina mixaamaan polttoaineita, eikä ole tarkoitus hakea huipputehoja tällä autolla.

Mulla on vakio korkeapainepumppu ja Walbron 450 pumppu sekä Motivin Flexfuel-kitti. Lisäksi toki "N54-perussetti": downpipet, iso cooleri, kartiofiltterit, yms. Kartta on foorumilaisen käsialaa.

100% E85:lla penkitettiin 450hv (ahdot max 1,2bar). Vaikka mulla on tuo FlexFuel-kitti, niin en jaksa miksailla polttoaineita muutaman hevosen takia. Aikalailla kesä tulee mentyä E85:lla ja talvi 98:lla.

Niklas335i 11-09-2020 15:24

Quote:

Originally Posted by eljas (Post 4228357)
Mulla on vakio korkeapainepumppu ja Walbron 450 pumppu sekä Motivin Flexfuel-kitti. Lisäksi toki "N54-perussetti": downpipet, iso cooleri, kartiofiltterit, yms. Kartta on foorumilaisen käsialaa.

100% E85:lla penkitettiin 450hv (ahdot max 1,2bar). Vaikka mulla on tuo FlexFuel-kitti, niin en jaksa miksailla polttoaineita muutaman hevosen takia. Aikalailla kesä tulee mentyä E85:lla ja talvi 98:lla.

Kenenköhän tekemä softa mahtaa olla? Kuulostaa siltä mitä haen

eljas 11-09-2020 16:03

Quote:

Originally Posted by Niklas335i (Post 4228360)

Annan foorumilaisen ilmiantaa itse itensä tarvittaessa mikäli häneltä löytyy intoa softan rakentamiseen :think

yarski 11-09-2020 21:35

Quote:

Originally Posted by Niklas335i (Post 4228343)

oon ajellut ja kyllä se sen 18-19 psi kestää, jos kaikki muu on kunnossa.
ei ne ihan pienet ahdot enää ole, kivasti vetää sillä jo.
e85 backend-flashillä on kyllä varmasti enemmän kuin 400hv...

palze 12-09-2020 01:53

Quote:

Foorumilaisista kannattaa kysellä nimimerkiltä P33P33.

Tarvittaessa myös Facebookin puolelta tavoittaa muutamia todella taitavia ja asiakaspalvelun puolesta timanttisia softantekijöitä, esim:
https://www.facebook.com/DavidShoupTuning
https://www.facebook.com/DrVuTuning
https://www.facebook.com/michael.hollingsworth.5439

Näistä Michaelilta saat softan todnäk nopeiten ja halvimmalla (noin 200-300 eur). Davidin taksat on lähes puolet korkeampia, mutta kaikki tehdäänkin sitten aivan viimeisen päälle kohdalleen eikä revisioissa säästellä.

VolvoTDi 12-09-2020 04:01

Quote:

Originally Posted by eljas (Post 4228357)

Vakioturboilla? Jos on niin tekisi mieli omassa penkissä tuo mitata...

miyli 12-09-2020 08:08

Quote:

Originally Posted by VolvoTDi (Post 4228512)
Vakioturboilla? Jos on niin tekisi mieli omassa penkissä tuo mitata...

Kyllä vakio turboilla on mitattu n54 parhaimmillaan 470hv tehoja.
Itselläkin zetassa kahdessa eri penkissä mitattu 460hv ja 470hv vakio turboilla.
Tiedän monta n54 moottorista joissa mitattu 450hv teholuokkaa n54 moottorista vakioturboilla.
Tiedä sitten jos kaikki penkit näyttää päin honkia.
Itse ajan 70%E85 ja 30%98 seoksella ja vakio matalapainepumppu paikoillaan. Tosin näissä zetoissa on parempi matalapainepumppu vakiona kuten esim. E9x malleissa.

P33P33 12-09-2020 17:20

Quote:

]

Juu minun tekemä tuo flex fuel softa eljaksella on. Voidaan tehdä sulle ihan sellainen softa kuin on tarve.

Itse olin eljaksen mukana penkittämässä ja samalla mitattiin oma auto. Rasmus speed oli paikka eli napadyno ja pyörätehot tarjolla. Eljashan kävi aikanaan samassa penkissä ihan vakio autolla ja pyöräteho oli 250hv. Eikös nyt ollut 400hv pyöriltä?
Itsellä oli 560hv pyöriltä. Alkukesästä pienemmällä kompurasiivellä autotunen penkissä 523hv pyöriltä. Heillä moottoriteho oli 613hv. Samassa penkissä täysin "vakiosoftalla" e60 seoksella. Tuli 240hv pyöriltä.
Aikanaan itse motorbitillä penkitin vakio turboilla 475hv.
Penkeissä on kyllä paljonkin eroja ja siks oonki ihan huvikseen käyny vertaamassa eri penkkejä ja niiden eroja.

Urpo_rotta 12-09-2020 18:23

Kolmelitrasesta nykyajan moottorista täytyykin tulla 450hv 1.2bar ahdoilla, muuten on jotain pielessä ja pahasti.

Nimimerkillä, m50b25 1.2bar ja 427hv napadynossa r-motorsportilla mitattu

Yllä olevan käyttäjän autossa tuntuu olevan rajusti löylyä:jep:

eljas 12-09-2020 21:09

Quote:

Originally Posted by P33P33 (Post 4228662)
]

Juu minun tekemä tuo flex fuel softa eljaksella on. Voidaan tehdä sulle ihan sellainen softa kuin on tarve.

Itse olin eljaksen mukana penkittämässä ja samalla mitattiin oma auto. Rasmus speed oli paikka eli napadyno ja pyörätehot tarjolla. Eljashan kävi aikanaan samassa penkissä ihan vakio autolla ja pyöräteho oli 250hv. Eikös nyt ollut 400hv pyöriltä?
Itsellä oli 560hv pyöriltä. Alkukesästä pienemmällä kompurasiivellä autotunen penkissä 523hv pyöriltä. Heillä moottoriteho oli 613hv. Samassa penkissä täysin "vakiosoftalla" e60 seoksella. Tuli 240hv pyöriltä.
Aikanaan itse motorbitillä penkitin vakio turboilla 475hv.
Penkeissä on kyllä paljonkin eroja ja siks oonki ihan huvikseen käyny vertaamassa eri penkkejä ja niiden eroja.

Mulla oli vakiona tosiaan pyöräteho tarkalleen 256hv ja virityksien jälkeen E85:lla 403hv. Noista voi sitten laskeskella konetehoa miten haluaa. Esim. tehtaan ilmoittamaan vakioon moottoritehoon nähden matkalla häviää se 50hv jos sitä kautta laskee häviötä.

Pääasia itelle oli tieto vakio vs. viritetty jonka takia penkitin ennen ja jälkeen samassa dynossa.

Hieman enemmän tuosta vissiin saisi tehoa jos alkaisi seosta miksaamaan...

mikaell 13-09-2020 00:47

On noi hyvät lukemat oli sitten moottoriteho tai pyöräteho kyseessä. :jep:

ritariässä 13-09-2020 01:30

Joo, pitääkö vakiona vai ottaa ensiaskel N54 tehoissa, auttakaa rookieta.

Vähän huono vuodenaika, pakkaset tulossa ja nastat pian alla ropisee.

Mikäs tai kuka olis hyvä vaihtoehto kun ei mitään muuta vakiomyllyyn tehtäis tässä vaiheessa, jonkun softa tai joku boxi paikalleen?

Isoja tavoitteita ei oo tässä vaiheessa ( lähestyvän talven johdosta ), sellainen +50hv joka terävöittäis Kulkua olis jo aika jees
ja silti ns dailydriver käytössä toimii ilman vikavaloja.

Perusta kunnossa, suuttimet ja korkeapainepumppu muutama 10tkm sitten vaihdettu ja uudet tulpat/puolat odottaa vaihtoa, varmuuden vuoksi.

Jos ujostuttaa, privallakin saa lähestyä.

palze 13-09-2020 02:39

Quote:

Originally Posted by ritariässä (Post 4228776)

Mikäs tai kuka olis hyvä vaihtoehto kun ei mitään muuta vakiomyllyyn tehtäis tässä vaiheessa, jonkun softa tai joku boxi paikalleen?

Isoja tavoitteita ei oo tässä vaiheessa ( lähestyvän talven johdosta ), sellainen +50hv joka terävöittäis Kulkua olis jo aika jees

Perusta kunnossa, suuttimet ja korkeapainepumppu muutama 10tkm sitten vaihdettu ja uudet tulpat/puolat odottaa vaihtoa, varmuuden vuoksi.

MHD ja sieltä Stage 1 omalla mobiililaitteella asennettuna: https://mhdtuning.com/products/mhd-s...icense-for-n54

Tuollaisena auton olisi aikoinaan pitänyt tulla tehtaalta ja olisi varmaan tullutkin, jos ei M3:n paikkaa 3-sarjan selkeänä kukkulan kuninkaana olisi tarvinnut turvata.

tommylee 13-09-2020 12:12

Quote:

Komppaan palzea! Omassa on ollut 2,5v mhd. Tällä softalla saat autostasi irti mukavasti enemmän väkivaltaa. Omassa tosin stg 2+, mutta muuten stock, ja hyvin pelaa! Lisäksi suosittelen vaihdelaatikon päivitystä Xhp softalla, joka päivittää vaihteet vastaamaan auton luonnetta.
Lisäksi voit mhd:llä seurata monitor lisäosan avulla auton toimintoja ajaessa ja ottaa ns logia, josta voi nähdä, miten auto pelaa ko softalla jne jne..
Loistavia ohjelmia molemmat, suosittelen! :jep:

tryffis 13-09-2020 22:36

Quote:

Mhd stage 1 on ihan passeli vakioraudalle. Enempää en suosittele ottamaan kun silloin ahtolämmöt karkaa jo yhdellä kunnon vedolla taivaisiin, ja samaten pakopaineet.

Välijäähyn ja downpipejen vaihdolla saa vasta kunnolla tehoja irti.

tommylee 14-09-2020 11:21

Quote:

Originally Posted by tryffis (Post 4228981)
Mhd stage 1 on ihan passeli vakioraudalle. Enempää en suosittele ottamaan kun silloin ahtolämmöt karkaa jo yhdellä kunnon vedolla taivaisiin, ja samaten pakopaineet.

Välijäähyn ja downpipejen vaihdolla saa vasta kunnolla tehoja irti.

Onko tuo "yhdellä vedolla" juttu dokumentoitu jossain? :think
Omassa ainkin IAT pysyy hyvin. Tosin en mitään kilometri talla pohjassa vetoja ottanutkaan koskaan. Mulle riittää, että 0-100km/h liikahtaa nopeesti ja vaikkapa rekan ohitus tapahtuu nopeesti 80-120km/h välillä.. :jep:
Muuten perus ajoa. Hyvin on pelittänyt. Moottorin lämmöt kesän helteillä n. 90-97°C...

ritariässä 14-09-2020 12:55

Quote:

Originally Posted by tommylee (Post 4229053)
Omassa ainkin IAT pysyy hyvin. Tosin en mitään kilometri talla pohjassa vetoja ottanutkaan koskaan. Mulle riittää, että 0-100km/h liikahtaa nopeesti ja vaikkapa rekan ohitus tapahtuu nopeesti 80-120km/h välillä.. :jep:
Muuten perus ajoa. Hyvin on pelittänyt. Moottorin lämmöt kesän helteillä n. 90-97°C...

Ilmeisesti jäähdystysnesteen lämpötilasta kirjoitat?

tommylee 14-09-2020 13:12

Quote:

Originally Posted by ritariässä (Post 4229067)
Ilmeisesti jäähdystysnesteen lämpötilasta kirjoitat?

Juuri näin. Öljynlämmöt erikseen myöskin... :jep:

tryffis 14-09-2020 15:24

Quote:

Originally Posted by tommylee (Post 4229053)

Itsellä ei oo logia tallessa missä ois vakio ic kiinni, mutta muistan kyllä että heilahti sinne +60 asteeseen iat kun kesäpäivällä polkasi tappiin asti, tämän seurauksena jäätävä heatsoak ja vehje puutui täysin. Nyt 7" vrsf:llä nousee muutaman asteen, joskus jopa saattaa laskea lähtöpisteestä kun saa rivoille kunnolla ilmaa.

Lisätään nyt vielä että softa osaa kumminkin tiputtaa ajotusta mikäli lämmöt karkaa liian korkeaksi, jolloin todellinen ulosanti jää papereita pienemmäksi.

Kys. moottorista kyllä löytyy tarpeeksi sulakkeita vaikka kuinka olisi rauta ajantasalla niin en kyllä itse lähtisi repimään käyttiksestä ahtoja yli suositellun kys. setupille.

tommylee 14-09-2020 15:49

Quote:

Originally Posted by tryffis (Post 4229115)
Itsellä ei oo logia tallessa missä ois vakio ic kiinni, mutta muistan kyllä että heilahti sinne +60 asteeseen iat kun kesäpäivällä polkasi tappiin asti, tämän seurauksena jäätävä heatsoak ja vehje puutui täysin. Nyt 7" vrsf:llä nousee muutaman asteen, joskus jopa saattaa laskea lähtöpisteestä kun saa rivoille kunnolla ilmaa.

:jep: jännä juttu! Mut ei tuommosia lukemia oo omassa näkyny. Noh, yksilöitä nämäkin on tietysti. Varmaa on, että mitään ratavetoja ei vakiolla kannata vetää, sillon ainakin tulee ongelmia. Mut joka tapauksessa, toimii tuo 2+ omalla ajotyylillä ilman ongelmia ja sehän on pääasia! :jep:

Petri.Kekkonen 14-09-2020 20:00

Ehkä vähän väärä ketju, mutta luulisin täällä olevan parasta tietoa. Eli sopiiko N54/N55 sytytystulppiin mikä tahansa 14mm sytytystulppahylsy vai pitääkö se olla joku erityisen ohutseinämäinen malli kuten jossain sanotaan?

Käykö siis esim. tämä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/7002...hylsy-14-mm-38
Tai tämä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/7619...kulma-38-14-mm

Kummassakaan ei ole mainintaa ohutseinäisyydestä.

tryffis 14-09-2020 20:25

Quote:

Originally Posted by Petri.Kekkonen (Post 4229174)
Ehkä vähän väärä ketju, mutta luulisin täällä olevan parasta tietoa. Eli sopiiko N54/N55 sytytystulppiin mikä tahansa 14mm sytytystulppahylsy vai pitääkö se olla joku erityisen ohutseinämäinen malli kuten jossain sanotaan?

Käykö siis esim. tämä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/7002...hylsy-14-mm-38
Tai tämä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/7619...kulma-38-14-mm

Kummassakaan ei ole mainintaa ohutseinäisyydestä.

Muistaakseni noi taitaa olla molemmat ns. ohutseinäisiä ja mahtuvat koloon. Suosittelen kuitenkin tätä:

https://m.motonet.fi/fi/tuote/700252...50-mm-14-mm-38

On kuin luotu tuohon moottoriin, eikä tarvi kikkailla jatkojen kanssa ja saa oikein momenttiinkin. Se suora jatko meinaa vähän hiertää sinne putkiin.

Petri.Kekkonen 14-09-2020 21:23

Quote:

Originally Posted by tryffis (Post 4229178)

Pitääpä hakea toi, kiitos.

palze 14-09-2020 23:08

Quote:

Originally Posted by tommylee (Post 4229120)
:jep: jännä juttu! Mut ei tuommosia lukemia oo omassa näkyny. Noh, yksilöitä nämäkin on tietysti. Varmaa on, että mitään ratavetoja ei vakiolla kannata vetää, sillon ainakin tulee ongelmia. Mut joka tapauksessa, toimii tuo 2+ omalla ajotyylillä ilman ongelmia ja sehän on pääasia! :jep:

Tuossa nyt taidettiin kopioida lähinnä jenkkifoorumeiden juttuja. Kelit on sen verran eri Suomessa kuin jossain Texasissa, että täällä vakiovälijäähykin toimii valtaosan vuodesta katukäytössä ihan kohtuullisesti. Toki vakiovälijäähy on harmillisen heikkotehoinen ja turbot tykkäävät enemmän katittomista kuin katillisista downpipeista, mutta kyllä 1/1+/2/2+-softia voi vakiokamoillakin kokeilla ja käyttää ihan hyvin, kunhan ei enempiä yhtäjaksoisesti polje. FMIC- ja DP-suositukset ovat siis ihan syystä suosituksia eivätkä vaatimuksia.

ritariässä 14-09-2020 23:16

Mites racekatilliset downpipet?

Kalliita/huono kompromissi vai hyvä vaihtoehto?

tryffis 15-09-2020 08:12

Tupla

tryffis 15-09-2020 08:16

Quote:

Originally Posted by palze (Post 4229227)
Tuossa nyt taidettiin kopioida lähinnä jenkkifoorumeiden juttuja. Kelit on sen verran eri Suomessa kuin jossain Texasissa, että täällä vakiovälijäähykin toimii valtaosan vuodesta katukäytössä ihan kohtuullisesti. Toki vakiovälijäähy on harmillisen heikkotehoinen ja turbot tykkäävät enemmän katittomista kuin katillisista downpipeista, mutta kyllä 1/1+/2/2+-softia voi vakiokamoillakin kokeilla ja käyttää ihan hyvin, kunhan ei enempiä yhtäjaksoisesti polje. FMIC- ja DP-suositukset ovat siis ihan syystä suosituksia eivätkä vaatimuksia.

Nyt kyllä puhuin täysin omista kokemuksista suomen keleissä eri kartoilla.

Jos nyt pilkkua viilataan niin nuo vaatimukset ei ole mitään pelkkiä suosituksia, vaan kartta on rakennettu siltä pohjalta että kyseiset osat ovat autossa. En väitä etteikö auto toimisi viileinä syyskeleinä, tai kesälläkin jos pintakaasulla vaan ajelee. Kun Suomessakin 30 asteen kesäkeleillä innostuu ajamaan, niin korjauskäyrät sylintereissä kimpoaa.

Saatte tunkea vaikka 25psi kartan autoonne jos mieli halajaa, mutta itsellä lähtökohta että ensin perusta ja sitten teho. :D

tryffis 15-09-2020 08:23

Quote:

Originally Posted by ritariässä (Post 4229229)
Mites racekatilliset downpipet?

Kalliita/huono kompromissi vai hyvä vaihtoehto?

Ei ole näitä ollut tuttavapiirissä kenelläkään n54:ssa kun ei oikein tarvetta päästöjen puolesta jos pitää jälkimmäiset paikoillaan. Eipä suurempia hajuhaittojakaan ole itsellä ollut avoimista. Yleisemmin asennettu n55 moottoriin jossa ei ole jälkimmäisiä katteja.

Juikee 15-09-2020 11:12

2 Attachment(s)
Liitteenä kuva oman kamppeen logista vakio välijäähyllä ja 7" välijäähyllä. Molemmissa ulkolämpö n. 20c. Vakiolla lämmöt huiteli 30-40c välillä normaali ajossa, vedossa nousi hetkessä 61c. Uudella en ole yli 40c saanu vaikka kuinka huudattanu.

E. Heti lähti välijäähy tilaukseen kun MHD:lla otti logia jo stage 1:llä...

All times are GMT +3. The time now is 07:30.