BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   Z-sarja (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Z4 kysymyksiä ja vastauksia (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=218925)

Rantasilakka 28-10-2013 00:49

Onko kukaan vaihtanu alavesiletkua zetaansa? Näyttäis vuotavan termarin puoleisesta päästä, ilmeisesti siellä jokin o-rengas tiivistys on. Mutta kai se on parempi vaihtaa koko letku uuteen ja lämpötila-anturi samalla.

Näyttää vaan niin pirun ahtaalta paikalta, nippanappa sai nakit väliin että pääsi koittaan liitosta, josta valui nesteet. Se etumuovi lähtee ilmeisesti helposti mutta siihen jää sellanen etupelti eteen, ei sitä jaksais alkaa ruuvaan irti. Onko vinkkejä antaa? Tarviiko näitä ilmata erikseen vai hoituuko ilmaus automatic? Kone m54 3litr.

meteor 28-10-2013 07:49

Periaatteessa sitä letkua ei tarvitse vaihtaa jos on ehjä, mutta o-renkaita ei bmw:n varaosat tunne. Aina kannataisi uusia ne o-renkaat kun näitä liitoksia avaa ne eivät tahdo pitää kun se o-rengas on painunut hieman littiin.
Muistaakseni alavesiletku on noin 30€ luokkaa, ja maahantuojalla ei ollut ruotsin varastossa joten saksan tilaukseen meni. Pitäisi mahtua tulemaan sieltä välistä pois, vesipumppu onkin hankalempi vaihdettava kun siinä jäähdyttäjän edessä oleva poikkirauta on edessä, jos joskus tulee tarvetta vaihtaa.

Raispe 28-10-2013 14:14

Selvittelin vähän varaosien hintoja.. Termari oli noin 100€ luokkaa ja vesipumppu 550€ :think Vesipumpun hinta johtuu siitä, että mulla se on sähköinen. Normi tais olla 55€

pkk 21-11-2013 23:18

outo ääni käynnistäessä

Moikka!

Autoista hyvin vähän tietävä tarvitsisi neuvoa.
Autona siis 70t km ajettu, 2008 -vuoden 3.0 Z4.

Kylmäkäynnistys on alkanut pitämään outoa ääntä. Vähän niinkuin joku luistaisi (sellainen rahnustava ääni). Starttiko se metelöi ja onko jotenkin vaarallista? Pitääkö sille tehdä jotain ennen kuin hajoaa? Ei mielestäni mistään koneesta kuulu, vaan mittarin takaa.

Jotta jotenkin pääsisitte kärryille mitä ajan takaa, niin lisäsin äänestä videon:
http://www.youtube.com/watch?v=S7rik...ature=youtu.be

Ei voi oikein mihinkään korjaamollekaan viedä kuultavaksi, koska ääni ei lämpöisestä koneesta kuulu. Eikä voisi autoa tällä hetkellä yöksikään jättää mihinkään. Mutta kiitoksia etukäteen, jos joku voisi viisaan sanan heittää.

Gsus325Coupe 08-01-2014 09:39

Sanokaapa rehellisesti onko mitään järkeä edes miettiä noita Nettiauton halvimpia Z4:sia?

Zetan hankinta on nyt jonkin aikaa pyörinyt mielessä ja ykkösvaihtona (lähinnä hinnan takia) on hakea auto Saksasta.

Mitä konkreettista eroa käytännössä esim vm. 2003 vs 2007 perus faceliftin lisäksi?

pyyn0 09-01-2014 18:56

Quote:

Originally Posted by Gsus325Coupe (Post 3229919)
Sanokaapa rehellisesti onko mitään järkeä edes miettiä noita Nettiauton halvimpia Z4:sia?

Zetan hankinta on nyt jonkin aikaa pyörinyt mielessä ja ykkösvaihtona (lähinnä hinnan takia) on hakea auto Saksasta.

Mitä konkreettista eroa käytännössä esim vm. 2003 vs 2007 perus faceliftin lisäksi?

No sanottakoon nyrkkisääntönä se et markalla saa markan laitteen, noista nettiauton halvimmista ei pysty sanoo koskaan minkä pommin alleen ostaa. Koskee tietysti autokauppaa yleensä.
Vuosimalli eroista tietysti sen verran että itse suosisin tota facelift mallista. Pitää sisällään huomattavasti vähempi lasten vikoja kuin esin noi ensimmäisenvuoden mallit, mainittakoon esim tää sähkösen ohjaustehostimen rikkoutuminen alle 100tkm.

Tärkein ostokriteeti tässä vehkeessä on moottori, Siis ihan OIKEESTI. Älä tee sitä virhettä kuin itse että ostat pienikoneellisen mallin. ja kärsit tehon puutteesta. Vapaasti hengittäviä koneita joten aika konstikkaista myöskin virittää. Itsellä oli 2,5i ja tuntu olevan aivan mopo. 3 litrainen mylly on pakollinen, mutta jos koneesta on pakko tinkiä niin sitten "Si" koneversio, joka tuntuu olevan paljon pirteämpi vaikka sama pata pääpiirteittään onkin "i" version kanssa.

Onnea autonhankintaan, ihan kiva kesäkinneri tää vanhempikin z4 on vaikka katto kiinni ajellessa aika meluinen onkin, mutta kuka näillä katto auki ajeleekaan. :jep:

Ozie 09-01-2014 19:31

Long story short:
Moottorin varotusvalo syttyi palamaan ja löytyi seuraavat vikakoodit:

P3242 Fault location: Cooling thermostat control circuit - signal high?
P0154 BMW - 02 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 1)
P0171 BMW - Mixture Control System Too Lean
P0174 BMW - Mixture Control 2 System Too Lean Bank 2

Tuota P3242 oli vähän isompi työ metsästää, mutta lopulta näyttäisi moinen olevan.

Lisäksi ajotietokone sanoo tällä hetkellä kulutukseksi 0,2 l/100 km.

Imupuolella on MAFin jälkeiset putket uusittu, kun osa oli säpäleinä ollut jo hetken aikaa.

Mistäköhän tuota kannattaisi lähteä seuraavaksi selvittämään?

leego 10-01-2014 00:07

Z4 ajatuksia...

Quote:

Originally Posted by Gsus325Coupe (Post 3229919)

Tässä vähän mun ajatuksia ko. kapistuksesta.

Eli mieli teki E85 korista zetaa jo puoli vuotta. Kävin koe ajamassa muutamaa yksilöä, ja melko nopeasti tuli ajatus ko. auton tekniikasta. Rahat kun ei riitä M-läiseen niin 3.0 on kyllä minimi pannu. Toinen asia on laatikko. Itse suosin automaatti laatikoita, mutta tähän autoon se ei mielestäni sovi. Kävin koeajamassa vm. 2006 mallin E86 autoa jossa ratti vaihteetkin, mutta ei säväyttänyt. Laatikko vaihtaa liian hitaasti eikä anna pienempää silloin kun haluaa. Mielestäni aski on liian vanhahtava eikä sovi ko. auton tyyliin. No makunsa kullakin... Enivei auton ostoa suunnitelessa mietin pääasiallisesti noita facelift versioita. Totesin, että tietämättömän silmissä autot ovat saman näköiset (siis oikeesti), mutta suurin eroavaisuus on "kusikynttilöissä". Eli kaikki vilkut on keltaiset. Puskurit ovat hieman erilaist. Se mitä tulee lastentauteihin ei voida todistettavasti ainakin tätä foorumia luettuani todistaa,että facelift mallissa olisi asioita parannettu. Tallissa lepää nyt 2003 mallin z4 3.0 manuaali askin kera. Vanokset ja DISA on käyty läpi ja auto kehrää kuin kissa. Voimaa on vapariksi todella mukavasti. Tulee nuoruusajan muistot mieleen... Umpiot on suht helppo päivittää "facelift lookiksi" jos haluaa, mutta itse auto pusyy samana. Viisampi minua kertokoon lisää (niitä kyllä riittää). Lopuksi sanon, että mielestäni ei ole vielä perusteltua maksaa 5000€ extraa facelift mallista verrattuna pre-faceliftiin. Näyttää kyllä paremmalta, mutta ajossa sama auto.

Nää oli mun ajatuksia ko. autosta. Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä näistä ja saa korjata mun tietämättömyyttä, jos sille näkee tarvetta...

Gsus325Coupe 12-01-2014 22:19

Kiitoksia pyyn0:lle ja leegolle kommenteista. Eli isommalla koneella tarttee katella.

Nookie 17-01-2014 11:49

Moottorin pohjalevy

Mistä saisi uuden?

-03, 2,5l

All times are GMT +3. The time now is 12:58.