BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   2006 - 2011 (E9x) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Dieselin tärähtelevä tyhjäkäynti (korjattu! Eipäs ollutkaan!!) ja DPF (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332981)

TM3 12-12-2015 18:23

Ja pas..n vi..t tämä mitään korjaantunu ole! :perse: Ajoin tänään duunissa lämpimään halliin, josta viiden tunnin jälkeen käynnistettäessä sama saatanan vapina ja hyppiminen! :cry:
Eli vaihdanko jatkossa egr: n ja kaasuläpän kerran kuukaudessa vai onko vika nyt jossain MAFfissa tai muffissa? Lähen v...u himaan lukemaan vikakoodeja... :confused:

aku1979 12-12-2015 20:14

Quote:

Originally Posted by TM3 (Post 3661459)
Ja pas..n vi..t tämä mitään korjaantunu ole! :perse: Ajoin tänään duunissa lämpimään halliin, josta viiden tunnin jälkeen käynnistettäessä sama saatanan vapina ja hyppiminen! :cry:
Eli vaihdanko jatkossa egr: n ja kaasuläpän kerran kuukaudessa vai onko vika nyt jossain MAFfissa tai muffissa? Lähen v...u himaan lukemaan vikakoodeja... :confused:

Kosketushärö jossain anturissa?

TM3 12-12-2015 22:23

Quote:

Originally Posted by aku1979 (Post 3661504)
Kosketushärö jossain anturissa?

Voipi ollakin... Vikakoodeja ei kuitenkaan nyt ollu. Jatkan tarkkailua. :rolleyes:

Edit.: Mistähän kannattais vacuum- vuotoja etsiä, ja millä keinoin?

aku1979 12-12-2015 23:13

Oliko viallinen maf poissuljettu?

Äh tuossahan kysyt, että onko vika maf:ssa. Mun ymmärtääkseni vika voi olla ilmamassamittarissa...itse testailin maf:ia ottamalla johdon irti(prelci) en tiedä onko tuossa uudemmassa koneessa sama mahdollisuus.

suppari 12-12-2015 23:48

Määränsäädin pumpusta rikki. n47 sama osa tyypillisesti rikki ja oireet voivat olla juuri tuollaisia.
edit. Ja ei anna siis vikakoodia.

TM3 13-12-2015 00:01

Quote:

Originally Posted by aku1979 (Post 3661612)
Oliko viallinen maf poissuljettu?

Äh tuossahan kysyt, että onko vika maf:ssa. Mun ymmärtääkseni vika voi olla ilmamassamittarissa...itse testailin maf:ia ottamalla johdon irti(prelci) en tiedä onko tuossa uudemmassa koneessa sama mahdollisuus.

Juu täytyy sitä MAFia nyt alkaa tutkimaan... Luulis kuitenki antavan jotain koodia, eikä Carly ainakaan sellaista löydä. :think (Kiitti muuten ku suosittelit Carlya! :jep:)
Jännä juttu myös että on toiminu moitteetta jo yli kuukauden, mutta nyt kun pääsi lämpimään talliin ja sai painepesurista (ei toki moottoritilaan, mutta maskille kylläkin!) ilmiö palasi melko voimallisena! Ilman kosteus?!?
Pikkasen ku antaa paikallaan kierroksia, ilmiö katoaa melkeinpä samantien.

Hezman 13-12-2015 07:26

En tiedä mitä tähän mennessä tehty, mutta mulla tuli mieleen syyn aiheuttajaksi kampiakselin päässä oleva hihnapyörä. Siinä yleensä ruukaa olla myös kumivaimennus sisäänrakennettuna.

TM3 13-12-2015 22:05

Quote:

Originally Posted by suppari (Post 3661625)
Määränsäädin pumpusta rikki. n47 sama osa tyypillisesti rikki ja oireet voivat olla juuri tuollaisia.
edit. Ja ei anna siis vikakoodia.

Katsos, tämä viesti livahti ohi silmien! Missäs pumpussa tällänen määränsäädin sijaitsee? :orava: ->Google auki!

Entäs tämä vacuumivuoto- teoria? Mulla on jarrupoljin kovana ennen käynnistystä ja luin E9x- korjaamokäsikirjasta että tyyppivikana esiintyny palikan 1 jarruputkessa 8 vuotamista.http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_1556
Voiko tälläinen vacuumivuoto vaikuttaa myös kylmänä tyhjäkäynteihin?

aku1979 13-12-2015 23:19

Quote:

Originally Posted by TM3 (Post 3657029)
Mulla Carly näytti 41.40 gramman tuhkamassalla DPF: lle elinaikaa vielä 82000 km, eli jospa sillä nyt vielä pari vuotta pääsisi... :think
N57- moottorille ei edelleenkään saa ostettua DPF- regeneraatiotoimintoa. :confused:

Carlylta tuli tänään joku mainosposti uudesta bt-adapterista, joka pitäisi ilmeisesti tukea poltonkäynnistystä:

"needed for iDrive encodings, N47 / N57 diesel particulate filter functions, F-model codes (as it becomes technically possible) and possibly other future function"

TM3 14-12-2015 02:15

Quote:

Originally Posted by aku1979 (Post 3662064)
Carlylta tuli tänään joku mainosposti uudesta bt-adapterista, joka pitäisi ilmeisesti tukea poltonkäynnistystä:

"needed for iDrive encodings, N47 / N57 diesel particulate filter functions, F-model codes (as it becomes technically possible) and possibly other future function"

Ihmettelinki, miksei omassa pystyny iDriveä koodailemaan... Ilmoitti vaan että täytyy olla 2008 tai uudempi. Ei sillä että sille mitään tekisinkään, mutta näin jo sieluni silmin kuinka Horst ja Dieter jossain baijerissa väärentää mun autoni vuosimallia ennen myyntiä Suomeen... :rolleyes:

All times are GMT +3. The time now is 12:12.