BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   2006 - 2011 (E9x) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=104)
-   -   BMW 335i (N54) viritys part IV (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=387314)

mikaell 16-09-2020 21:18

Quote:

Originally Posted by P33P33 (Post 4229703)
Koneelle ei oo tehty mitään. Kaikki ympäriltä onkin oikeestaan päivitetty. Turbot on fin turbon heidän stage 3:set muokattuna vielä isommalla kompura siivellä. Pakopesät edelleen vakiokokoiset ja niihin niin suuri turbiiniakseli kun mahdollista. Kompurasiipi on Garrettin profiililla oleva 19T kokoluokan billetti.
Taitaa olla ainoat tällä hetkellä mitä he ovat tehneet. Pakopainenipat on myös asennettu, mutta en ole ehtinyt vielä niitä mittailemaan.

Ei voi, kun hattua nostaa isot on boooooollssit äijjällä +30psi stock block :smoke: :smoke: itsellä teki 1.6bar nurkilla jo pahaa.
Ootko paljon kilometrejä tuolla setupilla ottanut?

Jätän tämän vain tähän:
https://www.boostaddict.com/images/i...43364674-1.jpg

ritariässä 16-09-2020 22:01

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4229704)
Mulla on xhp stage 3 omassa. Kiinnostaako vertailla?

Houkutteleva ajatus, laitan privaa ja katsotaan osuuko aikataulut yhteen.

miyli 16-09-2020 22:02

Entisellä 335 n54 oli ajettu 135 tkm kun tuli mulle. 135-145tkm 430hv ja 145-190tkm 600hv. 190tkm kohdalla tuli uudella omistajalla veivi lohkosta läpi.
Autolla ajettiin satoja varttimaililähtöjä ja kymmeniä ratapäiviä.
Yllättävän hyvin nämä n54 kestää vakio sisukaluilla.

P33P33 16-09-2020 23:17

Quote:

Originally Posted by mikaell (Post 4229709)
Ei voi, kun hattua nostaa isot on boooooollssit äijjällä +30psi stock block :smoke: :smoke: itsellä teki 1.6bar nurkilla jo pahaa.
Ootko paljon kilometrejä tuolla setupilla ottanut?

Jätän tämän vain tähän:
https://www.boostaddict.com/images/i...43364674-1.jpg

No joku 15tkm ollu ahdot tuolla 30psi hujakoilla. Mä lähinnä testailen ja optimoin softaa omaks iloks ja annan samalla fin turbolle palautetta miten niiden turbot pelaa. Vähän tämmöstä pioneeri luontosta touhuu. En harrasta ratapäiviä enkä muutenkaan ajele koko aikaa kaasu pohjassa. Satunnaisia kiihdytyksiä lähinnä ja testailua.

Eihän se ahtopaine itsessään oo se juttu vaikka aiheuttaakin ikäviä lieveilmiöitä. Enemmän se lopullinen ilman määrä siellä sylinterin sisällä ratkasee miten vehkeet lopulta kestää. Itellä vääntöhuiput tulee nyt selkeesti myöhemmin ku vakio turboilla joissa oli joskus älytön vääntö turhankin pienillä kierroksilla

mikaell 17-09-2020 11:47

Juu on toi kova kyllä silti lähinnä vertauksena mitä itse noita jenkki foorumeita yms kytännyt niin 500-600hv (moottoritehoa) ottavat 25-28psi.
Kai niissä sitten on viellä isommat ja tuottavammat turbot yms. :neutral: :think

Mulla itsellä loppui tuotto kesken jo tuossa 1.6bar nurkilla aikalailla finturbon tekemät nekin olisko stage2 ollut hyvin kyllä kestäneet ei valittamista sen suhteen löylyä sais enemmän kyllä olla :rolleyes: :eek:

works 17-09-2020 11:48

Quote:

Originally Posted by P33P33 (Post 4229577)
Mulla ollu nyt vajaan vuoden verran kiinni. Hyvin on pelittäny. Vaatii myös riittävästi soppaa tankista, että kokonaisuus toimii. 560hv pyöriltä mitattu pelkällä etanolilla ja ei ainakaan vielä näy merkkejä tuoton hiipumisesta.

Tästä voi vakoilla logia.

https://datazap.me/u/pekkapalo/e85-r...-21-22&solo=21

Melkeen kuin mekaanisesti ahdettu, nättiä :D Mites tossa alussa sun throttle position ja accelerator pedal position on hassusti, pedaalia on 40% mutta throttle on kokonaan auki?

Onko sulla Helixissä pelkästään pitkät pultit vai lisäkiinnike kans? Nimim. Pari Kertaa Tullu Harkittua.

tryffis 17-09-2020 12:52

Tuota helixiä on tullut tääläkin mietittyä että pääsisi ajamaan 100% viinasotkulla. Mhd:llakin on kyllä nykyään se coil cut optiona jos noihin pi-hommiin sekaantuu, saapahan vähän mielenrauhaa. Toki ei varmaan tuolla kahden järjestelmän syötöllä pääse ikinä niin tarkkaan säätöön kuin käyttämällä pelkästään omia suuttimia..

Tosta helixin stage 4:sta on vaan tullut jotain kauhutarinoita vastaan liittyen sen aiheuttamaan tärinään tuossa apulaiteketjussa. Joku väitti jopa öljypumpun pultin irronneen :eek: ja siitä nyt voi sitten arvata miltä jakopään ja alakerran romut näyttää senjälkeen.. :D

Mutta se stage 4 on ollutkin kyllä vasta beta-vaiheessa ja ilmeisesti useampi revisio tehty. Oliko p33p33:llä mikä käytössä? Miehekkäät paineet näyttäis linjoissa pysyvän :D

P33P33 17-09-2020 13:44

Quote:

Originally Posted by mikaell (Post 4229804)
Juu on toi kova kyllä silti lähinnä vertauksena mitä itse noita jenkki foorumeita yms kytännyt niin 500-600hv (moottoritehoa) ottavat 25-28psi.
Kai niissä sitten on viellä isommat ja tuottavammat turbot yms. :neutral: :think

Mulla itsellä loppui tuotto kesken jo tuossa 1.6bar nurkilla aikalailla finturbon tekemät nekin olisko stage2 ollut hyvin kyllä kestäneet ei valittamista sen suhteen löylyä sais enemmän kyllä olla :rolleyes: :eek:

Tuossa yhdesta fin turbon stage 2 ahtimilla olevasta tuli 570hv koneesta 50/50 seoksella. Ahtoja oli luokkaa 26-28psi. Tämä oli R-Motorsportilla.

Quote:

Originally Posted by works (Post 4229805)
Melkeen kuin mekaanisesti ahdettu, nättiä :D Mites tossa alussa sun throttle position ja accelerator pedal position on hassusti, pedaalia on 40% mutta throttle on kokonaan auki?

Onko sulla Helixissä pelkästään pitkät pultit vai lisäkiinnike kans? Nimim. Pari Kertaa Tullu Harkittua.

Noinhan tuo saattaa tietyissä tilanteissa mennä. Kaaspolkimen asennolla annetaan periaatteessa vääntötoive ja 40% polkimen asennolla pyytää 90% maksimiväännöstä. Boost ja load targettihan on joo aika korkeella, niin siks kaasuläppäkin on jo täysin levällään, koska pyritään saavuttamaan tuo targetti. Sen verran näillä ahtimilla jo kestää tuo herääminen, että pienillä kierroksilla tollanen tilanne tulee helposti mahdolliseksi. Sit oikeestaan, kun kierroksia on yli 3000 ja annetaan saman verran kaasua ni saattais käydä niin, että kaasuläppä rajottais ahtojen nousua jos WGDC kartat on päin mäntyä. Monta muuttujaa, joiden toiminta paljastuu vaan logien kautta.

Moni saattaa huomata, että tulee overboost vikakoodi vaikka annetaan vaan kevyesti kaasua vaikka motarin rampissa, joka korjautuu sillä että ahtopainekarttoja eli WGDC bank arvoa otetaan alaspäin. Ei tarvitse kaasuläpäjällä rajottaa vaan rajotus tapahtuu turbojen päässä ja kaasut virtaa nätisti avonaisen kaasuläpän ohi. Kaasuläppä ja ilma yleensäkin on tässä ECUssa ns. slow path ja ignition on fast path. Eli aina, kun pitää rajottaa vääntöä, niin se tehdään lähtökohtasesti aina ensin sytkällä ja jossei se riitä, niin se tehdään ilman kautta eli kaasuläppää kiinni.

Mulla on helixissä myös tukirauta, eikä ainakaan vielä oo hajonnu/murtunu mikään paikka. Käynnistäessä noi tahtoo hetken rallattaa, mutta mulla on kartat sitä kylmäkäynnistys rallatusta varten.

Quote:

Originally Posted by tryffis (Post 4229815)
Mutta se stage 4 on ollutkin kyllä vasta beta-vaiheessa ja ilmeisesti useampi revisio tehty. Oliko p33p33:llä mikä käytössä? Miehekkäät paineet näyttäis linjoissa pysyvän :D

Mulla on se 3x versio. Ja tosiaan 2x 450 walbro tankissa. Myös helixin kanssa paineet kyykkää, jossei LPFP tuota tarpeeks.

works 18-09-2020 11:31

Quote:

Originally Posted by P33P33 (Post 4229830)
Kaasuläppä ja ilma yleensäkin on tässä ECUssa ns. slow path ja ignition on fast path. Eli aina, kun pitää rajottaa vääntöä, niin se tehdään lähtökohtasesti aina ensin sytkällä ja jossei se riitä, niin se tehdään ilman kautta eli kaasuläppää kiinni.

Totta, kun asiaa vähän ajettelee niin tämähän käy hyvinkin järkeen. Kiitos selvennyksestä :)

Crimson King 18-09-2020 22:47

Quote:

Originally Posted by hpniemi (Post 4227042)
Eikös tämä mene näin:

- MHD-wifiadapteri obd-porttiin ja kännykällä siihen wifi-verkkoon yhteys, eli valitset laitteen wifi-verkoista MHD:n ja kytkeydyt siihen. Kun kerrankin olet siihen (eli autoon) kytkeytynyt, MHD appi muistaa sun vinnin, se muistaa aina viimeisen auton vinnin, mihin on kytkeytynyt viimeksi

- Tämän jälkeen katkaiset yhteyden MHD-wifistä ja aktivoit normaaliin tapaan lisenssin sille vinnille. Aktivoinnin aikana ei tarvi olla kytkeytyneenä MHD-wifiin, sillä se aktivoi lisenssin sille vinnille, mikä oli viimeksi kiinni. (Jos käytät kaapelia, se viimeisin on tietnekin senhetkinen)

Piti sua tästä kiitellä eli pelitti se aktivointi :jep:

Mutta. Nyt ollaankin sitten seuraavan ongelman edessä eli jostain syystä en saa kirjoitettua sitä custom-karttaa kun joka kerta yhteys katkeaa puhelimen ja sen langattoman MHD:n palikan väillä syystä x. 6 kertaa kokeilin ja korkeintaan 65% pääsi ennen syntax erroria.

Puhelimena on Galaxy S7. Voiko ne ongelmat johtua tuosta puhelimesta? Vai laturista? Mulla on kaverilta lainassa ctekin multi xs 7000 laturi. Ei vissiin riitä tuo vaan pitäisi olla järeämpi laturi?

Tein mielestäni asiat oikein eli luurista lentotila+wifi päälle, valot ja ilmastoinnit kiinni, en koskenut polkimiin tai avannut ovia jne. Turvavyötä en laittanut. Voiko se vaikuttaa tuohon?

Hyvinvointini on taas vaakalaudalla jos en saa sitä pelittämään. Nyt auto ei käynnisty kun ecun ohjelmointi jäi kesken.

Auttakaa nyt joku :banghead:

Kysyn taas että onko Pori/Rauma/Tampere/Turku-akselilla kaveria jolla olisi lainata sitä kaapelia henkisen tuen lisäksi? Laturiakin voisin lainata tähän hätään.

Vaivannäöstä korvaus totta kai.

All times are GMT +3. The time now is 02:48.