![]() |
En pikaisella haulla löytänyt mitään koskien single turbo konversioita.. Onko foorumilaiset rakentanut moisia ja mitä kokemuksia on eri valmistajien paketeista?
|
Oon miettinyt samaa ja ajatellut, että niin vittumaisessa paikassa kuin ne orkkikset onkin, katsastuksen takia lienee pakko katsella vain bottom mount - singlejä, koska jos top mountin laittaa, se on sitten aina stressi että jos setä katsoo pellin alle niin se oli sitten siinä...
Quote:
|
2 Attachment(s)
Mulla rakentaminen kesken. Ces Motorsportin kitti. Keväällä käyntii. Tosi tiukka sovitus ainaki tolla garretin 3582r turbolla. Hukka portti kans tosi ahtaassa paikkassa melkein tulipellissä kiinni. Laadultaan on hyvä.
|
Sun olis pitänyt tehdä projekti topikki tosta singlestä tänne, en oo pahemmin itse ainakaan törmännyt Suomessa moisiin.
Ei voi kun hattua nostaa.. :smoke::smoke: |
Quote:
|
Quote:
Docracelta on kans juuri julkaistu bottom mount setti, joka vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.. |
Mitä ootte tehny ylimääräisillä katillisilla downpipeillä? Maksaako joku niistä sen verran, että kannattaa myydä pois?
|
1 Attachment(s)
No olen niin huono kirjotteleen. Koneeseen tuli closed deck Porin special Motor engineering teki. Cp carrillo kanget venymättömät pultit, Cp carrillo tako männät. Männät pinnotutin Nf Metals firmassa. Vahvemmat männän tapit. Männät vakio porauksella 84 mm. Syliterit mitattiin suoriksi. Athena liekkirengas kannen tiiviste. Kannelle tehtiin perus jutut. Masatan imusarja 750 cc pi suuttimilla tulossa. Ni meni siihen satoja uusia pultteja ja tiivisteitä. Siinä silleen suurin piirtein. Korona on vaan siirtäny tätä valmistumista mut kyl se keväällä liikkuu. E85 fuilina.
|
Quote:
|
Quote:
Lohjan Reteko Oy antoi parhaan tarjouksen. Nää siis selvennykseksi vielä N54 kaksi kattia. |
Quote:
Hieno paketti tulossa. Ohjataanko edelleen orkkis ECUlla? Kuka tekee softan? Näillä spekseillä kun tehdään, niin tahtoo syntyä melua selkeesti enemmän ja naku anturit työntää false knockia turhankin ilkeesti. Jos orkkis ECUlla tehdään säädöt, niin joudut varmaan säätään sytkän jonkun osaavan penkissä, jolla kunnolliset nakutusanturit kiinni ja orkkikset pitää softan puolelta vaimentaa, ettei tule turhaa sytkänkorjausta. |
Joo luin tosta false knock jutusta. Varmaan trebila tekee softan jb4 käytössä.
|
Trebilan flashin kun ajaa mhd:lla sisään niin sieltähän voi valita nakuantureiden "epäherkistyksen" En tiedä sitten miten käytännössä toimii, ettei mene liian epäherkiksi eikä tunnista vaarallista nakutusta..
|
Quote:
|
Mikä on budjetti välijäähdyttimen suhteen?
|
Quote:
tilasin tuon Vrsf 5” stepped eilen:) |
Quote:
Mihin hintaan sait vrsf 5"? Tuleeko kaikki tarvittava messissä? Letkut klemmarit jne? :think:jep: |
Quote:
|
Quote:
Thanks bro! :jep: |
Quote:
https://www.mlperformance.co.uk/prod...17359492022362 |
Hölmö kysymys, mutta voiko moottorin käynnistää tai yleensä pyörittää startilla moottoria(öljyt turboihin)turbojen vaihto-operaatiossa ilman apurungon kiinnitystä :think ? Ei kiinnostaisi uudelleen ottaa apurunkoa irti, jos öljy- tai jäähdytyslinjat vuotaa jostain, vaikka kaikki tiivisteet on uusittu. Muuten alkaa kaikki nippelit olemaan pikkuhiljaa paikallaan paitsi apurunko ja siihen liittyvät kikkareet.
|
Quote:
|
Tottakai voi kunhan sulla on tuettuna se moottori yläpuolelta. palkilla/moottorinosturilla tmv.
Sytytyspuolat vaikka irti ja sahuuttaa parikytä sekkaa. (näin itse tehnyt) |
Quote:
|
Quote:
|
Paljonko on nyt oikea momentti venttiilikopalle? Netin syövereistä kattonu niin sanovat että se on 6.5-7.5ft-lbs (eli ~8.8-10).:think Niin kumpaanko laitetaan, kun taitaa olla tarkka kun ilmeisesti ovat alu pultteja?:D
|
Pultit ei ole se ongelma vaan itse tiiviste. Vähinkin liian tiukkaan vedät pultit niin tiiviste alkaa vuotamaan. Laita nyt se 10 Nm.
|
Quote:
Näin se ainakin on ollut bmw:ssä aiemmin, n54 en ole koskaan purkanut venakoppaa. |
Laitetaan tuohon 10nm:jep:
Ja jossain muuallaki oli keskustelua siitä että oliko metalliholkkeja niin ei ainakaan semmosia mitä oli m sarjan moottoreissa. Semmosia kumisia juttuja ne minusta oli:think |
Mitkähän puolat/tulpat kannattaisi tilata? Vireinä tulee olemaan perus fbo virit ja tarkoituksena laittaa mhd stage2+:think
Tulpiksi kannattaa ilmeisesti laittaa ngk tekeleet ja puoliksi bosch vai delphi? Vaikuttaako laittaa s55 metallivaippa puolia? Ja pitääkö nuille vireille laittaa jo astetta kylmemmät? Tällähetkellä on ohjelmoitu ja paikalla BOSCH ZGR6STE2 |
Quote:
|
Quote:
Tulppina olen käyttänyt yhden asteen kylmempiä kuin vakio ja 0,45mm kärkivälillä. Tällä hetkellä autossa on kiinni NGK 95770 ja kohta vaihtuu NGK 97968 joka käsittääkseni korvaa tuon aiemman tulpan (on siis käytännössä sama). |
Okei. Pakko kuitenkin kesäksi uudet hilut laittaa niin laitetaan semmoset hyväksi todetut. :)
Onko se ihan jenkkien huuhaa juttua että ngk tulppien kärjet pitää kiristää pois päin suuttimista?:D ja miten tuo kärkiväli homma, saako ostettua valmiina vaikka tuolla 0,45 vai pitääkö ite säätää? |
Quote:
|
Selvä juttu, kiitoksia:) https://m.autodoc.fi/ngk/15483496 nämä on vissiin oikeat tulpat?
|
Quote:
Samantien 2-pykälää kylmemmät paikalleen ja kärkiväli kuntoon. Halvemmat ja hyvin on on omassa toiminut. |
Nyt kyllä vähän hämmentää tietämätöntä että kummat laittaa :D Onko mitään perustelua kummat ois paremmat? Katuauto on kuitenkin kyseessä.
E: vai onko ihansama laittaa n55 vakio bosch tulpat jotka on 1 pykälän kylmemmät? Ps. Miksihän en ite löydä ngk tulppia aeromotorsilta edes haulla, edes tuota linkattua? :think |
Quote:
NGK 95770 tulpat 0,6mm kärkivälillä (muistaakseni) ja boschin puolat oli käytössä eikä pahaa sanaa niistä. |
Mulla on N54 tulppina Bosch zr5tpp33 0,6 kärkivälillä, eli siis pykälää kylmemmät, N55 vakiot. Puolat taitaa olla Boschit. Hyvin pelaa. Ja seku merkkasin hylsyyn kärjen suunnan, ja kun tulpat laittoi oikeaan momenttiin, niin kaikki tulpat jäi samaan asentoon, n. 90° kärki suuttimesta pois päin. Eli kärki keulaan päin.
|
Tilasin nyt nuo n55 boschit ku ei ngkn mallia löytyny aeromotorsilta, kun tuli muitaki hilppeitä sieltä tilattua:D Eiköhän niillä pärjää tuommosilla vireillä:jep: samalla ne delphin metalli vaippa puolat.
|
All times are GMT +3. The time now is 17:45. |