![]() |
Quote:
|
Quote:
Öljypohjaan alkup. kierteen tilalle M14x1,5 "ylikokoroppu" eli poraat 12,5 mm. terällä vanhan kierteen pois ja tapilla uusi kierre. Roppuja saa ainakin moottorikoneistamoista ja voi saada tapinkin lainaan panttia vastaan. E: Hidas. |
Kiitokset Roclalle ja jr66:lle hyvistä ja nopeista vinkeistä, näillä yritetään seuraavaksi.
|
Olen hankkimassa E30 touringia. Kyseessä vuosimallin -92 auto mallimerkinnällä 318i. Kone on ymmärrykseni mukaan M40.
Ihmettelen autosta joka nurkasta löytyviä levyjarruja. Olen käsittänyt, että levyjarrut takaa löytyy vain malleista 318 is ja kuusisylinterisistä isoveljistä. |
Quote:
|
Onkos touringissa aina takalevyt ? Myös 320i -88 -> on takalevyt, eikö ?
|
Quote:
|
Quote:
Omassa kv:ssä 316 sedan>325 touring, levyt ympäri. |
Quote:
Onhan niitä saanut monia muitakin omituisuuksia aikoinaan kilpiin. |
tietäsköhän kukaan,et paljonko on pituus eroa e34 520 ja e30 320 vetareillla?:think
|
Quote:
|
Alkuperäisissä touring/cabrio malleissa on aina isot tolpat ja levyt takana. abs ei kummiskaan ole ainakaan kaikissa touringeissa. Periaatteessa jos nakkaa isomman koneen pitää jouset vaihtaa 6 pyttysen malliin. mutta kuka sen erottaa jos ei vaihda :rolleyes:
|
Quote:
|
moniko paksuusia jäähdytettyjä levyjä saa m20b25:seen?
Onko esim jarru satulan merkillä väliä? Vaihdoin taannoin kaikki palat ja levyt uusiksi ja nyt laahaa niin perkeleesti=/ |
Quote:
Merkit käyvät ristiin, mutta luultavasti paksuudet eivät. |
Millä liottaisi jumissa olevaa M10:iä? Vai lyönkö raakasti puupalikalla mukit ulos? nimim: "noviisi näissä hommissa".
|
Quote:
|
Quote:
Älä lyö, voi tulla turhia jälkiä, lyö vasta kun et muuten saa ulos. |
Quote:
|
Quote:
Myös crc tai lamppuöljy ajavat asiansa, mutta tuo daishel on edullisin ja helpoin annostella. |
Tai no, jos joku tekee 43 vuotiailla tasapäämukeilla jotain niin voin mä ne säästääkin ;)
|
Quote:
|
Miten 4 sylinteristen ja 6 sylinteristen alustat eroaa toisistaan? Painavampi tietty 6 mukinen on, mutta tuleeko eroa yleensä iskareissa vai jousissa vai kummissakin?:think
Tarkoituksena olis ostaa FK:oon 300e~ maksa alusta joka pudottaa sen 75/50 mutta tällä hetkellä tossa käyttiksessä on m10 kone, ja tarkoitus ois istuttaa sinne isompi.. |
Quote:
edessä mulla girling tai joku jarrulevyn paksuun 20.4mm |
Quote:
Sen jäähdytetyn paksuus on 22mm (toi sun 20,4 taitaa olla levyssä lukeva minimi kulumisraja) Jäähdyyttämättömän paksuus on 12mm. Niitä ei voi sotkea keskenään. Sulla on joku vika jos jarrut laahaa. PS. Onko ETK yhtään tuttu noinkin pitkään BMW:tä harrastaneelle? Ettei ihan tyhminpiä tarttis kysellä... |
Quote:
-Jarno |
Saako tai onko saanut noita facelift takavaloja tummina ns. orkkis lookilla vai onko kaikki mitä kaupataan itse tummennettuja?
Kun ei ehkä välttämättä nämä ole se mun juttu kun on hiukan orkkis poikkeava malli. http://www.octane-styling.fi/product_details.php?p=1217 |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
No cabrio nimen omaan.. onko sit touringissa ja sedanissa näissäkin eroa valoissa... Enpäs ole hokannu. Mut kuitenkin cabrioon eli sedanin valot hakusessa.. Ei siis mistään uusia ole enää saatavilla?
|
Uusia MHW:n tummia ei tosiaan enään saa. Tuosta vaan kyttäilemään, on jo sopivassa hinnassa nyt: http://cgi.ebay.de/original-BMM-E30-...d=p3286.c0.m14
|
Quote:
Edit: voit laittaa privaa tai soittaa mielellään päiväs aikaan 0407324035 -Juha tai sähköpostia osoitteeseen juha_laitinen(at)luukku.com Toki maksan ne tilauskulut auttajalle etukäteen tilille. |
Onko M10 ja M20 starttimoottorit keskenään vaihtokelpoisia?
|
Quote:
|
Pyörittelin tällasta mielessä ihan teoriatasolla.. M3 kun ei voi käyttää kansalais-30:n vertailumallina ja normi kolmekymppiä ei voi tekniikalta muuttaa "M3":ksi.. Ei kai mikään laki estä saamasta leimaa M10-koneiseen e30:iin jossa on S14 sylinterikansi? Tällöinhän ei katsota moottorin tehon vastaavan S14-moottoria muuten kuin iskutilavuuksien suhteessa. Ja kukas sen toisaalta toteaa mitkä mukit ja kampura siellä pyörii jos lohko on M10..
Ihan tällasta pellepelottoman sunnuntaipäivän teoretisointia. |
Quote:
Lainaus pykälistä: 6 § Moottorin muuttaminen 2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin. Onhan tuossa porsaanreikänä tuo "ellei muuta osoiteta", eli dynon kautta konttorille ja sillä selvä. |
Kuinka erilaiset E30 M-tech 1 takapuskurin listat ovat verrattuna orkkiksiin? Ja mistä olis järkevin metsästää vai onko todella kiven alla?
Ja sitten miten tuollanen M-tech 1 kumilirpake kannattaa maalata? |
Quote:
Kah, enpä huomannu enään tätä viestiä. Noh, tuohan oli ihan tavan huutokauppa ja hinnaksi tuli 251euroa. Lamput arvossaan. |
Quote:
|
All times are GMT +3. The time now is 17:29. |