BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   2006 - 2011 (E9x) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=104)
-   -   BMW 335i (N54) viritys part IV (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=387314)

-Tapi 30-03-2021 21:18

Quote:

Originally Posted by tryffis (Post 4271135)
Saako noita jb4 logeja ladattua esim datazappiin?.

Tuohan on näppärä palvelu! Kokeilin laittaa sinne yhden MAP5 ja yhden MAP2-lokin:
https://datazap.me/u/tapi/log-1617128206?log=0&data=1-4
https://datazap.me/u/tapi/log-1617128206?log=1&data=1-4

tryffis 30-03-2021 21:38

Quote:

Originally Posted by -Tapi (Post 4272313)
Tuohan on näppärä palvelu! Kokeilin laittaa sinne yhden MAP5 ja yhden MAP2-lokin:
https://datazap.me/u/tapi/log-1617128206?log=0&data=1-4
https://datazap.me/u/tapi/log-1617128206?log=1&data=1-4

Koita ottaa logiin täysveto, eli kolmosvaihteella 2.5krpm -> sinne 6k asti, tai niin pitkälle kuin viitsii. Luistonesto ja vakautus pois ja kaasu katkeamatta pohjassa.

Toki tuota ei ainakaan märällä kelillä kannata koittaa ottaa, muutenkin sutiminen vaikuttaa dataan.

Tommix 30-03-2021 21:45

Just kuten yllä on sanottu.
Tässä esimerkki
https://datazap.me/u/tommix/pekan-so...og=0&data=3-24

Crimson King 31-03-2021 13:16

Quote:

Originally Posted by juha_335i (Post 4267995)

Oletko itse käyttänyt tuota sivustoa? Kuinka pitkät toimitusajat kyseisellä mestalla mahtaa olla. 15.3 laitoin tilauksen sisään ja mitään ei ole kuulunut sen jälkeen. Sähköposteihin ei vastata, enkä saanut ketään kiinni kun kokeilin puhelimellakin.

Kiva juttu kun olisi aika kova tarve saada se uusi ahtoputki..:evil:

juha_335i 01-04-2021 12:22

Quote:

Originally Posted by Crimson King (Post 4272433)
Oletko itse käyttänyt tuota sivustoa? Kuinka pitkät toimitusajat kyseisellä mestalla mahtaa olla. 15.3 laitoin tilauksen sisään ja mitään ei ole kuulunut sen jälkeen. Sähköposteihin ei vastata, enkä saanut ketään kiinni kun kokeilin puhelimellakin.

Kiva juttu kun olisi aika kova tarve saada se uusi ahtoputki..:evil:

Piti ihan tarkistaa. Olen itse tilannut sieltä vuonna -19 PCV valve venttiilin ja se kyllä tuli aika nopeasti. Sähköpostien mukaan tavara lähtenyt seuraavana päivänä tilauksesta. Eli tullut tilausvahvistus ja ilmoitus, että paketti lähtenyt + myös seurantakoodi.

Heidän sivuillaan näyttäisi olevan jokin whatsapp support robotti. Mulla näkyy sivun oikeassa alareunassa. Oletko kokeillut tuota ?

Ikäväähän se on olla epätietoisuudessa..

Crimson King 01-04-2021 22:21

Kiitti infosta juha_335i

Sen verran päivitystä että sain vihdoin yhteyden Saksan päähän whatsapin kautta ja nyt tilaus on käsittääkseni tulossa. Jotain sekaannusta oli ilmeisesti yhteystiedoissa tms. Se on sitä kun kääntäjän kanssa vääntää yhteystietoja ja saksan kieli on tasoa Du hast.

Katsellaan koska paketti on tämän maan puolella.

Bmwongelmat123 03-04-2021 15:37

Pitäisikö olla huolissaan kun sytytystulpat vaihdatin ja rivin viimeinen haisi ihan bensalta? Muut 5 oli ok.

-Tapi 03-04-2021 15:45

Lukeminen kannattaa aina... Luulin fuel trimmien olleen korkealla, kunnes tutustuin loggauksen asteikkoon ja ei se ~35 olekaan se absoluuttinen %-arvo. Jostain syystä olen tulkinnut myös ahtopaineen ihan metsään aiemmin.
Kartta 5:lla ajettu veto näyttää että kaikki pelaa ihan ok ja kaipa tuosta on varaa vielä puristaa, ainakin kun kesärenkaiden kanssa sitten lisää viinaa tankkiin.
https://datazap.me/u/tapi/log-161745...-5-10-14-17-18

MikeDry 03-04-2021 16:21

Quote:

Originally Posted by Bmwongelmat123 (Post 4273073)
Pitäisikö olla huolissaan kun sytytystulpat vaihdatin ja rivin viimeinen haisi ihan bensalta? Muut 5 oli ok.

Ehkä suutin, riippuu siitä esim minkä index suuttimet....käykö auto rough tyhjäkäyntiä kylmänä??

Bmwongelmat123 03-04-2021 17:15

Quote:

Originally Posted by MikeDry (Post 4273080)
Ehkä suutin, riippuu siitä esim minkä index suuttimet....käykö auto rough tyhjäkäyntiä kylmänä??

Suuttimien vaihto on kyllä ollut mielessä jo vuoden verran, mutta jos suutinvika niin vaihdatan sitten koko rivin kerralla. Kylmäkäynnistys alottaa siinä 1000rpm ja tiputtaa sinne 650-700paikkeille eikä pompi. Eli ihan normaalisti.

MikeDry 03-04-2021 18:21

Ok, inpalla taisi nähdä suuttimien arvoja, ainakin on tullut katseltua vanhoilla ja uusilla, niin vanhat oli sen asteikon yläpuolella, että jos siitä saisi jostain osviittaa

Bmwongelmat123 03-04-2021 19:27

Quote:

Originally Posted by MikeDry (Post 4273101)
Ok, inpalla taisi nähdä suuttimien arvoja, ainakin on tullut katseltua vanhoilla ja uusilla, niin vanhat oli sen asteikon yläpuolella, että jos siitä saisi jostain osviittaa

Jees, kyllä tuo suuttimien vaihto ollut jo mielessä ja varsinkin, kun autoa hieman piristetty sinne 400hv hujakoille niin taitaa olla aika pistää koko rivi uusiksi.

Index12 suuttimet meinasin tuonne vaihtaa. Onko lähiaikoina porukka tilannut noita, mistä saisi edullisimmalla?

hpniemi 04-04-2021 08:15

Vaihtaisin kyllä öljyt asap. Samalla voit nuuhkia, haiseeko öljykin bensalle. Ei kestä hirveesti vuotaa niin alkaa voitelukyky heiketä ja menee alapään laakerit.

Quote:

Originally Posted by Bmwongelmat123 (Post 4273073)

Bmwongelmat123 04-04-2021 12:29

Quote:

Originally Posted by hpniemi (Post 4273177)
Vaihtaisin kyllä öljyt asap. Samalla voit nuuhkia, haiseeko öljykin bensalle. Ei kestä hirveesti vuotaa niin alkaa voitelukyky heiketä ja menee alapään laakerit.

Joo, koitan saada suuttimet jostain hommattua ja sen jälkeen vaihdatan öljyt koneeseen. Mitään vikakoodeja ole antanut ja toiminut kylläkin normaalisti, ehkä vuoto ei ole vielä pahimman puolella.

Ebaysta löysin uusia index 12 suuttimia 1260usd / rivi ja verot päälle jos tulliin jää. Nuo taidan pistää tilaukseen jos ei muualta halvemmalla löydy.

ritariässä 04-04-2021 12:40

Eikös saksastakin saa noin 1200€ nurkille setin uusia kun oikean ostopaikan löytää, tälläinen muistikuva mulla.

Zoppa 04-04-2021 12:54

https://www.leebmann24.de/injektor-1...538616079.html

ozi 04-04-2021 13:51

Leebmanilta minäkin uudet ostin index 12. Pitää huomioida se ettei prikat (injector decoupling element) kuuluneetkaan kauppaan.

Jo&Po 05-04-2021 08:40

1 Attachment(s)
Tietäiskö joku mitä tuo thr tarkoittaa tossa bef mapissa?
St ja pi ja ts tiedän mutta thr. En ole löytäny vastausta netistä. Tänään pitäs käynnistää eka kerran saa nähä miten käy.
Thr tarkoittaa factory throttle maps.

Jo&Po 06-04-2021 18:20

Eka savut ces motorsportin single turbo setistä otettu ja kasatusta koneesta. Hyvin käy kukkuu.😁

Krampus 07-04-2021 14:58

Kysytään täältä :think Olisiko kenelläkään Split Second AIC1 port injectionin JB4 ruiskukarttaa? Tiedoston nimi taitaa olla JB4_int.mdb tai jotain sinne päin. Tai yleensä käyttääkö kukaan foorumilla Split Secondia JB4:n kanssa?

Tommix 07-04-2021 15:12

Quote:

Originally Posted by Krampus (Post 4273887)
Kysytään täältä :think Olisiko kenelläkään Split Second AIC1 port injectionin JB4 ruiskukarttaa? Tiedoston nimi olla JB4_int.mdb tai jotain sinne päin. Tai yleensä käyttääkö kukaan foorumilla Split Secondia JB4:n kanssa?

Eikös tuo PI olisi järkevä ohjata suoraan JB4:lla? Tosin vaatii sen JB4 sopivan mokkulan tuon Split Secondin tilalle.
Karttoja voisi kysellä Burgerilta tai Fuelit:ltä?

Krampus 07-04-2021 15:32

Quote:

Originally Posted by Tommix (Post 4273890)
Eikös tuo PI olisi järkevä ohjata suoraan JB4:lla? Tosin vaatii sen JB4 sopivan mokkulan tuon Split Secondin tilalle.
Karttoja voisi kysellä Burgerilta tai Fuelit:ltä?

Näin on, että olisi järkevää olla BMS port injection controller, mutta nyt on tuo Split second käytössä kun semmosen täältä foorumilta ostin :rolleyes: . Fuel-it:lle laitoin sähköpostia, mutta ei ole vastausta kuulunut. Olen ymmärtänyt, että tarvitsen tuon JB4_int.mdb tiedoston tai muuten voi Split second kikkareen heittää järveen. PI_N20_TMAP ja PI_OEM_TMAP kartat ohjaimeen minulla on. N20_tmap kartalla ei pelaa yhtään ja oem_tmap karttaa en ole kokeillut.

Bmwongelmat123 07-04-2021 18:28

Quote:

Originally Posted by ozi (Post 4273235)
Leebmanilta minäkin uudet ostin index 12. Pitää huomioida se ettei prikat (injector decoupling element) kuuluneetkaan kauppaan.

Tilasin tänään itsekkin Leebannilta suuttimet, saapi nähdä kauan toimitus kestää. Onko kellään foorumilaisella lainata suuttimen ulosvetäjää vaikka kaljakoriin vastineeksi? Tai oletteko itse keksineet jotain kotiviritystä millä saisi vedettyä pois? 100e luokkaa maksaa kun ulkomailta tilaa tuollaisen. Edit, tarve siis uudenmaan alueella / Pk-seutu

dynss 07-04-2021 19:36

Quote:

Originally Posted by Jo&Po (Post 4273679)
Eka savut ces motorsportin single turbo setistä otettu ja kasatusta koneesta. Hyvin käy kukkuu.😁

Laita sit vedoist vidii kun Meksikoon kerkeet.

tryffis 07-04-2021 19:53

Quote:

Originally Posted by Jo&Po (Post 4273679)
Eka savut ces motorsportin single turbo setistä otettu ja kasatusta koneesta. Hyvin käy kukkuu.��

Quote:

Originally Posted by dynss (Post 4273952)
Laita sit vedoist vidii kun Meksikoon kerkeet.

Joo tämä kyllä kiinnostaisi nähdä! Kesän rata/dynopäiville vaan kokeilemaan niin pääsis livenä ihmettelemään ! :jep:

Silmaauki 07-04-2021 20:19

Quote:

Originally Posted by Bmwongelmat123 (Post 4273939)
Tilasin tänään itsekkin Leebannilta suuttimet, saapi nähdä kauan toimitus kestää. Onko kellään foorumilaisella lainata suuttimen ulosvetäjää vaikka kaljakoriin vastineeksi? Tai oletteko itse keksineet jotain kotiviritystä millä saisi vedettyä pois? 100e luokkaa maksaa kun ulkomailta tilaa tuollaisen. Edit, tarve siis uudenmaan alueella / Pk-seutu

Mä tein eräänlaisen liukuvasaran kierretangosta. Jengat sattui olemaan samaa kokoa, joten mutteri päähän puoliksi ulkona ja sama mutteri hieman kiinni bensaputken kierteisiin. Toisessa päässä iso prikka tms levy muttereilla kiristettynä ja siihen levyyn sai lyötyä vaikka vasaralla.

Kovin kireällä ne ei tosin olleet. Vain yksi vaati näppejä rajumpia toimia.

Venom 07-04-2021 20:22

Quote:

Just vähän aikaa sitten vaihdoin itselle, 13 vuotta / 150tkm kilsaa paikoillaan olleet suuttimet lähti kaikki sormilla irti.. Ei tarvinnut ulosvetäjää..

eljas 07-04-2021 20:40

Quote:

Originally Posted by Venom (Post 4273971)
Just vähän aikaa sitten vaihdoin itselle, 13 vuotta / 150tkm kilsaa paikoillaan olleet suuttimet lähti kaikki sormilla irti.. Ei tarvinnut ulosvetäjää..

Mutta asennusta varten tarvitsee työkalun, jolla saa uudet tiivisteet puristettua kasaan asennusta varten. Esim. Precision Raceworksin ulosvetäjässä on sellainen samassa paketissa.

Quote:

Mulla on tuo Precision Raceworksin työkalu jota voin kyllä lainata pientä korvausta vastaan (kaljaa en juo :D ) Tarvittaessa voin myös kyllä jeesata asennuksessakin ja koodata suuttimet. Pistä yv:tä jos kiinnostaa.

Ja muista, että tarviit tosiaan ne eristeet (decoupling element, osanumero 13538651060 tai 13537564751) ja uudet o-renkaat (osanumero 13537584315).

Silmaauki 07-04-2021 20:44

Quote:

Originally Posted by eljas (Post 4273980)
Mutta asennusta varten tarvitsee työkalun, jolla saa uudet tiivisteet puristettua kasaan asennusta varten. Esim. Precision Raceworksin ulosvetäjässä on sellainen samassa paketissa.

Mulla on tuo Precision Raceworksin työkalu jota voin kyllä lainata pientä korvausta vastaan (kaljaa en juo :D ) Tarvittaessa voin myös kyllä jeesata asennuksessakin ja koodata suuttimet. Pistä yv:tä jos kiinnostaa.

Ja muista, että tarviit tosiaan ne eristeet (decoupling element, osanumero 13538651060 tai 13537564751) ja uudet o-renkaat (osanumero 13537584315).

Eikös noi tiivisteet ole jo valmiiksi suuttimissa, joten niitä varten ei tarvi erikoistyökalua.

eljas 07-04-2021 20:48

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4273983)
Eikös noi tiivisteet ole jo valmiiksi suuttimissa, joten niitä varten ei tarvi erikoistyökalua.

Niitä tiivisteitä (o-renkaita) pitää puristaa kasaan, jotta suuttimet sujahtavat helpommin paikoilleen. Precision Raceworksin sivuilta löytyy ohjeet: https://www.precisionraceworks.com/b...ctor-tool.aspx

Muistaakseni suuttimissa ei ollut uusia tiivisteitä mutta voin olla väärässäkin. Paikoilleen ne tiivisteet saa suuttimeen ilman erikoistyökaluakin, siinä olet oikeassa!

Silmaauki 07-04-2021 21:19

Ne suuttimet mitkä itse viime vuonna ostin (marmorilta) niin niissä oli tiivisteet valmiina, eikä niitä silloin tarvitse puristaa.

Jos tiiviste pitää vaihtaa (tai laittaa uusi) niin silloin se tiiviste venyy paikalleen laitettaessa ja silloin se pitää puristaa kasaan. Jos taas tiiviste on valmiina paikallaan, niin se puristaminen on silloin tehty jo tehtaalla.

MikeDry 07-04-2021 21:26

Ainakin Leebmanilta tulleissa oli ne tiivisteet, mitkä oli siellä kärkien lähellä, mutta niistä puuttui nämä Decoupling element for injector

Zoppa 07-04-2021 22:13

Uusissa suuttimissa pitäisi mun mielestä olla korkki päässä joka puristaa sitä tiivistettä kasaan, eli korkki irti ja suutin paikoilleen. Asentaessa ton erikoistyökalun tarvitsee jos asennetaan vanhoihin suuttimiin uuden tiivisteet.

Venom 07-04-2021 23:07

Joo, suuttimissa on tiivisteet ja korkit paikoillaan.. Ne korkit irti vasta juuri ennen asennusta ni ei tiivisteet laajene.. Ei tartte mitään erikois työkaluja..

Silmaauki 07-04-2021 23:24

Ton korkin mä olinkin jo unohtanut. Semmoinenhan niissä on.
https://img.aijaa.com/b/00279/14821328.jpg

eljas 08-04-2021 08:36

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4273996)
Ne suuttimet mitkä itse viime vuonna ostin (marmorilta) niin niissä oli tiivisteet valmiina, eikä niitä silloin tarvitse puristaa.

Jos tiiviste pitää vaihtaa (tai laittaa uusi) niin silloin se tiiviste venyy paikalleen laitettaessa ja silloin se pitää puristaa kasaan. Jos taas tiiviste on valmiina paikallaan, niin se puristaminen on silloin tehty jo tehtaalla.

Quote:

Originally Posted by Zoppa (Post 4274018)
Uusissa suuttimissa pitäisi mun mielestä olla korkki päässä joka puristaa sitä tiivistettä kasaan, eli korkki irti ja suutin paikoilleen. Asentaessa ton erikoistyökalun tarvitsee jos asennetaan vanhoihin suuttimiin uuden tiivisteet.

Quote:

Originally Posted by Venom (Post 4274024)
Joo, suuttimissa on tiivisteet ja korkit paikoillaan.. Ne korkit irti vasta juuri ennen asennusta ni ei tiivisteet laajene.. Ei tartte mitään erikois työkaluja..

Näinhän se näyttäisikin olevan, että uusien suuttimien kanssa ei tarvitse uusia tiivisteitä eikä tuota tiivisteen puristustyökalua!

Wibu 11-04-2021 20:04

Vedot hukassa

Mikähän mahto autoon tulla? Otin ajoon taas talven jäljiltä, aluks toimi hienosti jossain kohtaa ei enää vetäny alhaalta. Noin 5tonnin kohdilla alko vetään kunnolla, mutta alhaalta todella laiska. Sekä flekti rupes huutaan täysiä ja auto kävi muutenkin raskaasti. Mitään vikakoodeja ei antanu.

Silmaauki 11-04-2021 20:09

Jos flekti huutaa täysillä niin se on yksi merkki siitä että vesipumppu on mennyt.

Oletko tehnyt vesipumpun testin?
https://www.youtube.com/watch?v=bDe0Y8fPV0s

Wibu 11-04-2021 20:32

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4274702)
Jos flekti huutaa täysillä niin se on yksi merkki siitä että vesipumppu on mennyt.

Oletko tehnyt vesipumpun testin?
https://www.youtube.com/watch?v=bDe0Y8fPV0s

Kävin tekeen testin ja vesipumppu ainakin toimii.

Nyt anto vikakoodin vedenlämpötilan anturilta.

tryffis 12-04-2021 11:26

Quote:

Originally Posted by Wibu (Post 4274709)
Kävin tekeen testin ja vesipumppu ainakin toimii.

Nyt anto vikakoodin vedenlämpötilan anturilta.

Taitaa lyödä nuo jäähdytykseen liittyvät viat eräänlaisen limp moden, torque limiterin päälle, josta ei tule vikavaloa tai tekstiä i-driveen.

Joskus jollain koeajolla kesken asennusten raavin päätä kun ei ollut flekti ollenkaan asennettuna ja puolet tehoista puuttui.

All times are GMT +3. The time now is 11:35.