BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   2006 - 2011 (E9x) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=104)
-   -   BMW 335i (N54) viritys part IV (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=387314)

Tommix 26-04-2020 17:21

Jos tavoitteena on se 550 hv vaatinee E85:ta, metanolia/PI?

works 26-04-2020 23:41

Aika samaa settiä on omassanikin kiinni. Suosittelen noiden kilkkeiden lisäksi Motiven flex fuel kittiä - tarvitsee mukaansa Contin sensorin ja asentuu näin Spoolin threadi. Itse ajelen about 40-50E seoksilla hybriditurboilla.

Motivelta olen saanut myös todella hyvän remote tuning palvelun.

Yksöismassavauhtipyörä on teillä myös tulossa eteen, kulunut dual mass tulee resonoimaan sen verran että noilla väännöillä alatte saamaan väärää misfire-koodia loppupään sylintereille, 6-5 etunenässä, 6000rpm jälkeen kolmosvaihteella. Ask how I know. Laitoin M-factoryn teräskiekon tilalle, tuolla 550i jousittamattomalla kytkimellä. Vähän se on äänekäs ja talven kylmillä tarvitsee enemmän kieroksia kunnes lämpiää, mutta eipähän anna vikakoodeja ja auto on suoraviivaisempi ajaa kun yksi jousitettu välys on vähemmän kaasupolkimen ja takarenkaiden välistä. Jälkikäteen omaan ajoon olisi kannattanut laittaa kevennetty vauhtipyörä.

Ja se MHD:n langaton kikkare on oikeesti hyvä. Kiva fiilis <tm> kun laittaa kännykän telineeseen, MHD:n päälle ja gauget toimivat saman tien ilman johtoviritelmiä.

vesc 27-04-2020 11:44

Näyttäisi siltä että suuttimia tarvis vaihdella. Autokeskus ja Laakkonen antaa aika suolaista 300€/kpl hintaa index 12 suuttimelle. ML Performance briteissä näyttäisi myyvän kohtuulliseen hintaan, £150.61/kpl. Onko kukaan tilannut tuolta? Annettu toimitusaika on kuitenkin 2-3 viikkoa. Joten onko muita vaihtoehtoja?

mmie 27-04-2020 13:30

Quote:

Originally Posted by vesc (Post 4198478)
Näyttäisi siltä että suuttimia tarvis vaihdella. Autokeskus ja Laakkonen antaa aika suolaista 300€/kpl hintaa index 12 suuttimelle. ML Performance briteissä näyttäisi myyvän kohtuulliseen hintaan, £150.61/kpl. Onko kukaan tilannut tuolta? Annettu toimitusaika on kuitenkin 2-3 viikkoa. Joten onko muita vaihtoehtoja?

Olen tuolta kerran jo aikaisemmin tilannut ja juuri nyt on toinen tilaus vetämässä. Palvelu on siellä hyvää ja sähköpostiin vastattiin sunnuntainakin. DHL näköjään nyt toimittaa ja muistaakseni tuli DHL kyydillä viimeksikin.

Shipping (DHL ECONOMY SELECT): £22.45 (lähetyskulut)

Crimson King 27-04-2020 14:43

Quote:

Originally Posted by vesc (Post 4198478)

Sivusto on hyvä ja tavara on sitä mitä myydään. Mulla on tulossa kamaa tuolta, mutta tämä koronanpaska viivästyttää nyt tilauksia.

Tilaan myös itse tuolta kun en halvemmalla mistään muualta löytänyt noita suuttimia. Itsellä ei ole onneksi kiirettä vaihtamisen kanssa.

mmie 27-04-2020 18:47

Quote:

Originally Posted by Crimson King (Post 4198531)
Sivusto on hyvä ja tavara on sitä mitä myydään. Mulla on tulossa kamaa tuolta, mutta tämä koronanpaska viivästyttää nyt tilauksia.

Tilaan myös itse tuolta kun en halvemmalla mistään muualta löytänyt noita suuttimia. Itsellä ei ole onneksi kiirettä vaihtamisen kanssa.

Sunnuntaina tilasin (ML performance) ja tänään oli näköjään lähtenyt tavarat matkalle.

vesc 28-04-2020 09:38

ML Performancella on siksi pitkähkö toimitusaika suuttimille, koska tavara on loppunut ja BMW U.K. avaa tehtaansa jälleen 4. Toukokuuta, ja saavat silloin toivottavasti tilattua lisää. Hyvää asiakaspalvelua kyseiseltä puljulta.

Silmaauki 30-04-2020 10:40

Huomasin eilen pihassa autoa siirrellessäni, että ensin ihan kylmänä (ja pitkän seisonnan jälkeen) vain oikeanpuolisesta pakoputkesta tuli näkyvästi pakokaasuja (vesihöyryä). Vajaan minuutin päästä käyntiääni hieman muuttui ja sen jälkeen molemmista pakoputkista tuprutti saman verran.

Olen aiemminkin huomannut että kylmäkäynnistyksen jälkeen noin minuutin sisällä jostain kuuluu ikäänkuin kilahdus ja käyntiääni hieman muuttuu. Mutta tämä visuaalinen efekti oli uutta.

Koneessa on ihan tehtaan softa. Onkohan tässä N54:ssä tuo kylmäkäynnistys erilaista eri sylinteriryhmille? Eri seokset?

mikaell 30-04-2020 11:37

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4199327)
Huomasin eilen pihassa autoa siirrellessäni, että ensin ihan kylmänä (ja pitkän seisonnan jälkeen) vain oikeanpuolisesta pakoputkesta tuli näkyvästi pakokaasuja (vesihöyryä). Vajaan minuutin päästä käyntiääni hieman muuttui ja sen jälkeen molemmista pakoputkista tuprutti saman verran.

Olen aiemminkin huomannut että kylmäkäynnistyksen jälkeen noin minuutin sisällä jostain kuuluu ikäänkuin kilahdus ja käyntiääni hieman muuttuu. Mutta tämä visuaalinen efekti oli uutta.

Koneessa on ihan tehtaan softa. Onkohan tässä N54:ssä tuo kylmäkäynnistys erilaista eri sylinteriryhmille? Eri seokset?

Eiköhän se pakoputken läppä ole tässä kyseessä :jep:
Saa modattua ohjelmalla tai muutenvaan pois pelistä, että on koko ajan auki niin tulee molemmista savut aina kai se idea on kylmällä koneella että vastapainetta niin "lämpeää nopeammin" ja hetken lämmityksen jälkeen aukeaa.

Dubbeli 30-04-2020 11:39

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4199327)

Vasemman puoleisesta vaimentimesta löytyy alipaineella sulkeutuva läppä. Läppä (exhaust valve flap) sulkee kyseisen putken pään ja kiinni ollessaan kierrättää kaiken pakokaasun sitten oikeanpuoleisen pöntön kautta. Aukeaa sitten juurikin kyseisen kilahduksen aikana, softalla tai irrottamalla kontin verhoilujen takaa liittimen saa läpän pysymään auki koko ajan.

Kyseinen läppä taitaa olla melujen pientämiseksi kylmäkäynnistyksessä/rauhallisesti ajaessa ja aukeaa sitten moottorin kierrosten noustessa.

All times are GMT +3. The time now is 16:10.