BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   1975 - 1991 (E21, E30) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   E30 Kysymyksiä ja vastauksia (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173452)

jr66 17-12-2009 21:34

Quote:

Originally Posted by Sniffi (Post 1867931)
kertokaa viisaammat, 316 ei saa bensaa ja just ruuvasin uuden suodattimen, aattelin että vanha olis jäätyny, mutta oli kuitenki täys bensaa... otin letkun irti ja srattailin 10 min, eikä pisaraakaan tullu letkusta. eli onko bensa pumpun sulake missä? entäs ite pumppu? sunnuntaina tankkasin auton, ajelin puoltuntia ja rupes nykimään ja lopulta hyyty, tämän päivän oon yrittäny käynnistää, mutta pskat, heti hyytymisen jälkeen kyllä lupaili käyntiin mutta tänä aamuna ei pientäkään lupausta.

316 eli kaasari vai 316i eli ruisku ?

jr66 17-12-2009 21:35

Quote:

Originally Posted by smpovers (Post 1868113)
ET luvuiksi voisin veikata jotai 20-35 väliltä.
Vakio 14t pullonkorkkialumiinit on muistaakseni et35 ja 16t alpinat on et28.
Noista 15tuuman hunajakennoista en tiedä. Ne voisi olla yksi vaihtoehto, mutta eivät sitten ole peltivanteet:think

Keskireikä on 57.1

15" hunajakenno et 24.

Sniffi 17-12-2009 21:43

Quote:

Originally Posted by jr66 (Post 1868307)

ruiku

Sniffi 17-12-2009 21:44

Quote:

Originally Posted by jr66 (Post 1868307)

ruisku

Emppu85 17-12-2009 22:04

Quote:

Originally Posted by muuris (Post 1868244)
Kierre on just tuo, kanta ja pituus vanteen mukaan.

No osaisko joku kertoa millaisella kannalla olevat pultit pitää olla bbs rs vanteidenkaa?? Pultin kanta ja pituus pitäisi saada tietää. Tallille 40km matkaa niin ei pääse mittaa ja aamulla olisi tarkoitus lähteä uusia pultteja hakemaan:redface:

M325i 18-12-2009 03:06

Quote:

Originally Posted by Sniffi (Post 1867931)
kertokaa viisaammat, 316 ei saa bensaa ja just ruuvasin uuden suodattimen, aattelin että vanha olis jäätyny, mutta oli kuitenki täys bensaa... otin letkun irti ja srattailin 10 min, eikä pisaraakaan tullu letkusta. eli onko bensa pumpun sulake missä? entäs ite pumppu? sunnuntaina tankkasin auton, ajelin puoltuntia ja rupes nykimään ja lopulta hyyty, tämän päivän oon yrittäny käynnistää, mutta pskat, heti hyytymisen jälkeen kyllä lupaili käyntiin mutta tänä aamuna ei pientäkään lupausta.

Bensapumppu todennäköisesti rikki.
Bensapumppu on tankin sisällä, takapenkin istuinosan alla on luukku josta pääsee käsiksi apukuskin puolella. Ensin pitää irrottaa anturi pumpusta 4kpl 8mm kannalla olevaa mutteria,sen jälkeen pääsee pumppu nousemaan tankista pois. Pumppu irtoaa tankista kiertämällä.
Toinen vaihtoehto on bensapumpun rele paskana löytyy konetilasta.

joni_wt 18-12-2009 09:46

Quote:

Originally Posted by Emppu85 (Post 1868359)
No osaisko joku kertoa millaisella kannalla olevat pultit pitää olla bbs rs vanteidenkaa?? Pultin kanta ja pituus pitäisi saada tietää. Tallille 40km matkaa niin ei pääse mittaa ja aamulla olisi tarkoitus lähteä uusia pultteja hakemaan:redface:

Mittoja en tiedä, mutta ihan normaalit bmw:n alumiinivanteen pultit niihin menee. Rengasliikkeissä ainakin osaavat antaa oikeat. Tämä siis vain JOS ne vanteet ovat alkuperäisessä kuosissa, eikä esim. sorvatut tai jako muutettu...

Juha.R 18-12-2009 14:39

Terve,

Ensimmäistä postia tälle foorumille :orava: Tuli ostettua omaksi iloksi/harmiksi tuollainen 318i cäbi vuosimallia 92' toimittamaan kakkosauton virkaa.
Keväällä ekoina upgreideinä varmaan alusta ja vanteet kuntoon.
Kyselisinkin tuleeko alustaa shopatessa ottaa huomioon jotain erityistä ton cäbin suhteen, pyöriksi varmaan jotkin BBS kopiot 16" yms. Saksan ebayssa näyttää olevan kohtuu hyvä tarjonta alustasarjoista ja saahan noita täältä kotimaastakin. Kenelläkään hyvää suositusta alustasta alle 500€ kategoriassa ?

Coooper 18-12-2009 17:13

Mihin bensapumppu on maadotettu? Täytys koittaa oisko siinä mahollisesti jotai häikkää, mutta mistä sen löytää?

pahtis 19-12-2009 08:10

316

nonniin heput.

minulla on bmw e30 316 1.8l kaasari vm-87.

mulla bemmi tekee semmoista että kaasari tulvii ja putken päässä tullee melkein metrin pituinen ketun häntä kun rajoitinta vasten huuatta.. ja bensa kulutus on aivan v*tun moinen, vois sanoa että 55litraa 100km. ja tyhjä käyntiä käyttää noin 30min-tunti, niin alkaa pukkaa putken täydeltä mustaa kuin kiisseli auto konsanaan. kaasari sähköinen paska. olen 3 kertaa irroittanu,puhistanu,kasannu mutta ei mittään vaikutusta.
auton kun sammuttaa ja kattoo kurkkuihin niin hanttimiehen puoleinen kurkkuun pulppua bensaa ihan sikana. ja maanantaina käytin konttorilla tuota vehettä niin häkä päästö oli 8.31% ja ihmettelen että miten se on nyt noussu, kun kävin mittaamassa muualla kuukausi sitten niin häkäpäästö oli joku 1.jotain eikä mittään bensan tulvimista ollu silloin.

sytkää oon säätäny mutta eih. kaiffari epäilis että neulaventtiilit väljät/paskana?

ja sitten lämpöä ei oikeen kajuuttaa tule ja muutenkin vaikea nostamaan lämpömittaria. vanha omistaja on asentanu kiertovesi pumpun ja se kyllä toimii. tänään vaihoin nesteet mutta eipä sekään auttanu.. mukava ajella tämmöisillä 25-28asteen pakkasella kun saa raaputtaa sisältä ikkunaa puhtaaksi.

tää on mun eka mosse ja menee luottamus näihin saksalaisiin kohta kokonaan.

elikkäs helppikää amatööriä!:redface:

All times are GMT +3. The time now is 20:54.