![]() |
Quote:
|
Miettiikö muuten kukaan että millaisia soijaisia transuja kaikista kaupunkien pojista tulee kun täällä maailmassa ei ole kohta mitään normaalia miestä varten, nykyään kun autoilu on kielletty monella stadin kadulla ja loputkin pitää olla jotain suhinaa ja estrogeenipiipitystä pitäviä pullakupuja niin kyllähän siinä alkaa tehdä mieli leikellä erilainen värkki housuihin?
Minä mietin ja se liittyy tähän aiheeseen suoraan. Itselleni oli ainakin viikon kohokohtia kun keväällä viimeinkin eräs rivitaloyhtiön toisessa päässä asuva ukko laittoi 900 kuutioisen Ninjan tulille yoshimuran titaaniputken kera ja keuli sillä samantien heti ensimetristä alkaen aivan täysiä ja jonnekin 12000rpm asti laulattaen niin että koko kylä soi. Olin kyllä samantien kirjastossa lukemassa Bike-lehtiä ja onanoimassa itseni uneen että joku päivä. Faijan työmailla myös sain käydä mukana ja kun jotain MD11 halleja ja kiitotietä rakennettiin Vantaalla, niin siinä kun kivimurskat, paalaimet, Komatsut, Volvon dumpperit ja isot Kockumsit pyörivät ilman minkäänlaisia vaimentajia, niin siinä oli pikkupojalle jotain mikä tuntui omalta jutulta ja siistiltä. |
Quote:
kuulostahan tuo toiselta kuin 45e:n humina. |
Quote:
|
Onneksi olen ehtinyt jo lapset tehdä ennen muuttumista soijatransuksi. Ei ole yhtään ikävä mitään melusaastetta ja isot miehet vetämässä jollain suoraputkisella HD:lla on lähinnä säälittävän ja surullinen välimaastossa.
|
Suoraputkisia menopelejä, hukkalämpöä ja hiilipäästöjä tullaan näkemään tulevaisuudessakin ja tosimiehet voi pitää pallinsa, eihän hevosetkaan ole mihinkään kadonneet ja hevosurheilukin on edelleen voimissaan. Itse ainakin ottaisin avosylin vastaan nämä sähkömööpelit liikenteeseen ja muutenkin jos ajoa on tyyliin vi**sti vuositasolla ja on nyt näinä päivinä hankkimassa jotain 35tonnin autoa niin on oman kukkaron kannalta taloudellisesti järkevämpää hommata jonkun verran kalliimpi sähkökiesi jos pystyy elämään niiden huonorange ja latausaikojen kanssa kun se että laittaa jonku x20d-30d sekä tankkaa ja huollattaa sitä.
Itse en hommaa sähköautoa koska mun mielestä siitä on autoilu kaukana ja muutenkin ajan 15-20tkm vuodessa niin se ei olisi edes rahallisesti kannattavaa. Kohta lähtee kahdeksas vuosi e39 alla, ei valittamista :drive: |
Quote:
|
Quote:
|
Jos olisi tällä hetkellä ykkösauton ostaminen edessä, valinta olisi mielenkiintoinen ja monivivahteinen, koska tämän hetken nettiauton edullisin Tesla Model 3 performance n. 59k€ vm. 2019 42tkm ja f80 n. 69k€ vm. 2015 97tkm. Jos kallistuis Teslaan, niin lohduttaisin itseäni vanhalla sanonnalla:”Ei se yksi kerta homoa tee.” :-) Sinällään ihan sama minulle, jos jollekulle sateenkaarivärit on ne oikeat.
|
Quote:
Btw. Mitähän purjehtijamiehet on? Jos kerran vain ääni ratkaisee. |
Tämä kelpaisi itselle oikein hyvin, vielä kun sopis kukkarolle.
https://porsche.fi/mallisto/taycan-cross-turismo/ |
Quote:
|
Taycanissa on se hyvä puoli että siinä ei ole vakiona oikein mitään varusteita, kaikki turhakkeet on ruksittava lisävarusteina. Mittariston kun vielä saisi analogisena niin tuohan voisi olla ihan soiva peli, niin ja joo saisihan se toki painaa melkoisesti vähemmän. :think Kuitenkin ulkoisesti ihan eri lailla nykyautoksi jopa tyylikäs toisin kuin Tesla, ja laatukin lienee vähän eri luokkaa. Voisi kuvitella myös että esim. kylmissä olosuhteissa testaamiseen on käytetty ihan eri lailla paukkuja kuin PayPal-playboyn kotteron kanssa.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Odottakaa I4 tuleminen. Hintaspekulointi sille on kyllä jännä miten se hinnoitellaan. Tiedetään että 60 tonniin tesla tekee jo suht hyvän sähkiksen ja 90 tonnilla saa porschen. Bemarilla suurin rasite on paskat bensavehkeet joiden suorituskyvyn saisi hakattua helpolla sähkiksellä, mutta samalla purisi omaa kättä. Porsche otti rohkean askeleen, mutta ikonista 911 myydään joka tapauksessa vaikka vierellä olisi sähkis. Silti rohkeaa haastaa oma syömähammas.
|
Toi I4 tuleminen on jännä paikka Bemulle. Aika moni asia pitää olla siinä autossa toisin ja varsinkin kun hinta on helposti siinä haarukassa että asiakkaat on jo (varsinkin suomessa) aika vähälukuiset ja vaativat.
Mun ymmärryksen mukaan se on 4-sarjan kokoinen ja hinta on about alkaen 70keur. Jos ei mitään maata mullistavaa siinä ole niin veikkaan et moni jättää tuon ostamisen välistä. Moniko on valmis laittaa +70keur 4-sarjaan? |
Quote:
|
Quote:
Rahat on tehty 90-luvun jälkeen ensin Cayennella, sittemmin Macanilla. |
Porschen myyntilukuja vuonna 2020 googlettelin, Taycania myyty enemmän kuin 718:sta USA:ssa. Kiinassa myytiin enemmän Porscheja, kuin Euroopassa yhteensä. Taitaa molemmat SUV:t olla ainakin jenkeissä ”volumi” tuotteita muihin Porschen malleihin verrattuna.
Autoverkkokaupassa Kona isommalla akulla uusivuodeksi tyylin tarjolla taasen, alk. 395€/kk, riskitöntä e-autoilua olisi tuo, hinnan aleneman suhteen ainakin. |
Quote:
Oon yrittänyt putsaa silmillä i4 kuvista pois sen mitä tuotantoon ei ehkä tule ja netistä löytyy jo eri värisiä kuvia alkaa toi kultanen vähän tökkimään. Itse näen potentiaalia tuossa räjäyttää pankki oikealla hinnoittelulla. Sähkögolffi yläpuolelle hinta hiukan. Jos ne vetää sen tonne audin tasolle tietää että ei sitä ole tarkotuskaan myydä kun marginaalisia määriä |
Quote:
|
Quote:
Sama, jotenkin tuo beige metalli ei iske sitten mitenkään päin, pitäisi saada joku musta / tumma harmaa, mustaoptiikka paketilla tms. niin josko se sitten istuisi silmään. Sama homma uudessa nelosessa, aluksi ne munuaiset mutta nyt huomaan jo vaivihkaa katselevani niitä M440i malleja kuinka hiton hienoja ne onkaan, livenä tuossa näin yhden M-sport varusteilla niin kyllä se oli hieno omaan silmään, kunnon kiekot ja madallus niin 10+. Tuo i4 on kyllä jännä nähdä sitten livenä. ID4 ainakin näytti todella hyvältä, viimeksi näin sellaisen tänään, ollakseen volkkari.:think |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Jopa mun elinaikana korin väriin maalatut kaaret ja puskurit ovat olleet lisävaruste, tässä jätetty ottamatta mutta lisätty hintaa. |
Quote:
|
Huomenna i4 julkistus:
https://www.bmwblog.com/2021/03/15/b...esday-march-17 Uusi iDrive 8 järjestelmä julkaistiin eilen: https://www.live.bmwgroup.com/en/liv...IVE-14865.html Ensimmäisenä IX, i4 ja G20 LCI malleissa |
Quote:
|
Quote:
14:00 Suomen aikaa tänään bemarin sivuilla livejulkistus |
Quote:
|
iX on hinnat Suomessa https://www.bmw.fi/fi/mallisto/i-yht...20/bmw-ix.html
|
|
Porscheista kun tuli puhetta, niin onko porukalla kokemuksia Panamera S E-Hybridistä 2014-2016. Kovasti kiinnostaisi itseä tuollainen seuraavaksi autoksi. Kovin vähän löytyy juttua netistä ainakin tuosta muuta kuin koeajoja. Toi Audin V6 remmiahtimella pitäisi olla ainakin hyvän moottorin maineessa. Miinuksia mitä tuosta voisi hakea, niin hitusen pieni tavaratila ja ainoastaan takaveto, kun tehnyt mieli nelikkoa jo jokusen vuoden.
|
Quote:
|
Quote:
Ei siis mitään uutta alla auringon. |
Quote:
Isompi range (akku) alkaen 107k ja tuo fully charged malli on 120k. Tuon X5 hybridin kohdille hinta asettuu, ei siis halvempi mutta ei mitenkään huomattavasti kalliimpikaan. Vetokykya luvataan 2500kg, joka lienee paras noteeraus tällä hetkellä. |
Quote:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset...c-35389123e614 Toi on hieno. ehkä vähän tylsempi mitä odotti mutta näyttää autolta eikä ufolta. |
Quote:
|
All times are GMT +3. The time now is 15:28. |