BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   2006 - 2011 (E9x) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=104)
-   -   BMW 335i (N54) viritys part IV (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=387314)

hpniemi 08-02-2021 09:39

Itselläni on pykälän kylmemmät NGK 97968 Laser Iridium
körkivälillä 0.022" ja delphin puolat, toimii.

Quote:

Originally Posted by temeee. (Post 4260427)
Mitkähän puolat/tulpat kannattaisi tilata? Vireinä tulee olemaan perus fbo virit ja tarkoituksena laittaa mhd stage2+:think

Tulpiksi kannattaa ilmeisesti laittaa ngk tekeleet ja puoliksi bosch vai delphi? Vaikuttaako laittaa s55 metallivaippa puolia? Ja pitääkö nuille vireille laittaa jo astetta kylmemmät? Tällähetkellä on ohjelmoitu ja paikalla BOSCH ZGR6STE2

miyli 08-02-2021 10:26

Itse käyttänyt Boschin puolia ja niistä ei niin hyviä kokemuksia. Aika usein menee joku pimeäksi ja pari kertaa ollut uusi puola jo valmiiksi rikki. Sen takia olenkin vaihtanut puoli 20tkm välein suosiolla. Nyt on ollut viime kesän 15tkm ne Delphin metallivaippaiset N55 puolat ja ei ongelmia niiden kanssa.

Jos varman päälle haluaa pelata on PRECISION RACEWORKS puolat oikea vaihtoehto. Itse päivitän nämä seuraavaksi, tosin ihan pikku vireillä eivät varmasti tarpeelliset, mutta kun ruvetaan menemään 500hv paremmalle puolelle minusta välttämättömät.

P33P33 08-02-2021 12:36

Itellä oli Precision Raceworks puolat ja toimivat hienosti. Yhtään puolaa ei enää tarvinnut vaihtaa. Tulpanjohdoissa oli alkuun murheita ja ne hajos kirjaimellisesti käsiin, kun niitä irrotteli. Niihinkin nykyään järeempää tekoa olevat johdot.

Alla linkki uusimpaan villitykseen eli b58 puoliin. Toinen linkki pitää sisällään vertailun eri puolien välillä mm. PRn puolat. Vertailun perusteella kallistuisin tänä päivänä jopa noihin b58 puoliin.

https://www.spoolstreet.com/threads/...rade-kit.7170/

https://www.spoolstreet.com/threads/...8-and-pr.7169/

majgul 08-02-2021 16:15

Quote:

Originally Posted by miyli (Post 4261355)
Itse käyttänyt Boschin puolia ja niistä ei niin hyviä kokemuksia. Aika usein menee joku pimeäksi ja pari kertaa ollut uusi puola jo valmiiksi rikki. Sen takia olenkin vaihtanut puoli 20tkm välein suosiolla. Nyt on ollut viime kesän 15tkm ne Delphin metallivaippaiset N55 puolat ja ei ongelmia niiden kanssa.

Jos varman päälle haluaa pelata on PRECISION RACEWORKS puolat oikea vaihtoehto. Itse päivitän nämä seuraavaksi, tosin ihan pikku vireillä eivät varmasti tarpeelliset, mutta kun ruvetaan menemään 500hv paremmalle puolelle minusta välttämättömät.

Aika jännä, itsellä taas hajosi 3 Delphin puolaa 12tkm sisällä. Bosch taas kesti ongelmitta. Erikoisia vehkeitä :D

mmie 08-02-2021 21:57

Quote:

Originally Posted by majgul (Post 4261435)
Aika jännä, itsellä taas hajosi 3 Delphin puolaa 12tkm sisällä. Bosch taas kesti ongelmitta. Erikoisia vehkeitä :D

Mulla sama tapaus.

palze 09-02-2021 16:00

Mullakin Delphit, toistaiseksi 10tkm menty ongelmitta. Atlantin toisella puolen käytetään valtaosin Eldorin puolia, ja niitä moni softantekijäkin suosittelee. Valitettavasti ainakin vielä viime keväänä niiden hinta oli noin 50e/puola eli tuplat Delphiin ja Boschiin verrattuna.

tommylee 10-02-2021 20:31

Quote:

Originally Posted by majgul (Post 4261435)

Omassa on Bremin puolat. Ei ongelmia ole ollut.. Onko nuo delphit sitten vaan huonolaatuisia, kun tuolla jenkkifoorumillakin haukkuivat? :think

majgul 11-02-2021 00:06

Quote:

Originally Posted by tommylee (Post 4261978)
Omassa on Bremin puolat. Ei ongelmia ole ollut.. Onko nuo delphit sitten vaan huonolaatuisia, kun tuolla jenkkifoorumillakin haukkuivat? :think

Samaa itsekkin lukenut. En ainakaan toiste laita, tähän uuteen n55 vehkeeseen tuli nyt suosiolla Boschin puolat :D

palze 11-02-2021 23:00

Mitä mieltä raati on näiden paine- ja vakuumipuolen öljynkerääjien hyödyistä: https://burgertuning.com/products/du...c5f2c278&_ss=r

Lähinnä kysymys on, että kannattaisiko laittaa jompikumpi yksinään, molemmat vai ei kumpaakaan. Autolla ajetaan radalla(kin), ja teholuokka tulee olemaan max 500:n paikkeilla. Ihan huvikseen ei kuitenkaan viitsisi satasia poltella, kun muitakin päivitettäviä kohteita riittää. :smoke:

eljas 12-02-2021 11:33

Quote:

Originally Posted by palze (Post 4262234)
Mitä mieltä raati on näiden paine- ja vakuumipuolen öljynkerääjien hyödyistä: https://burgertuning.com/products/du...c5f2c278&_ss=r

Lähinnä kysymys on, että kannattaisiko laittaa jompikumpi yksinään, molemmat vai ei kumpaakaan. Autolla ajetaan radalla(kin), ja teholuokka tulee olemaan max 500:n paikkeilla. Ihan huvikseen ei kuitenkaan viitsisi satasia poltella, kun muitakin päivitettäviä kohteita riittää. :smoke:

Mulla on alipainepuolen öljynkerääjä ja ainakin omassa käytössä sille on tarvetta (semi-käyttöauto, ajot pääsääntöisesti Kehä3 sisäpuolella). Mulla oli myös painepuolen öljynkerääjä mutta sinne ei käytännössä kertynyt ikinä mitään vaikka toki joskus tulee kiihdytettyä rivakammin. Rata-ajoa varten kannattanee hommata (ajattelin itse hommata jos lähden radalle).

HassisenKone 20-02-2021 18:50

Moro,

Oon hetken lueskellut N54 ja materiaalia aiheesta on aika paljon :)

Itellä orggis 2007 cäbi, joka nyt nokkapyörien vaihdon osalta auki ja lähtee osat tilaukseen.... kilsoja on 195tkm...

Viittiskö joku kiteyttää....

1) mitä kandee joka tapauksessa tehdä samalla kun on auki ja ei ole kiire...

2) Mitkä on järkevät harkittavat vaihtoehdot jos alkaa tuunaamaan ja mitä ne ottaa ja antaa?

Automaatti on kyseessä...

works 22-02-2021 17:18

Automaattiin nyt ainakin ihan perushuolto ja xHP:n softa sisään. Aikoinaan omaan 330D käyttikseen meni Stage3 ja se oli todella hyvä.

Jos kone on vähäsen levällään niin 07:aan kannattaa reitittää kaikki vakuumiputket, uudet alipainesolenoidit ja turbojen inletit.

Sit onkin kysymys että mitä haluat omastas saada irti ja millä?

Omalla kohdalla, haluna oli ajella millaisella etanoliseoksella vain ja saada semmoset 500hp ulos. Tämä tarkoitti:

- orginaali DME:llä toimiva flex fuel (Motiv), tarttee johdotella juttuja ECU:lle uusiksi kun pitää saada ff-sensori kiinni
- suoraa painekäyrää tuottavat turbot, eli koverrettiin vähän isompaa siipeä orkkisturboihin sisään ihan kotimaassa ja laitettiin parempaa laakeria, jne
- tankkipumppu meni uusiksi
- uudet coilit ja tulpat
- index 12 suuttimet
- uudet solenoidit
- MHD:llä custom softaa sisään (android + piuha)
- turbojen inletit silikooniputkesta
- jäätävän kokoinen välijäähy VRSF:ltä
- PCV korvattu metallisella
- uudet moottorin tuet
- yksöismassavauhtipyörä - tää on kepuli, mulla alkoi moottori antaa misfireä 5-6 cyl 6000+rpm ja diagnoosi oli liian kulunut (äänekäs) DMFW - mutta tämä ei automaatilla ole ongelma
- N20 3.5bar TMAP sensori jotta resoluutio riittää painepuolen anturointiin
- kartiofiltterit ilmanottoon koska miksikäs ei
- katittomat downpipet
- uudet forgen diverter valvet, nää kannattaa laittaa oli tilanne mikä tahansa

Hommaa perään lukko jos vaan budjetti antaa ja disaboi kaikki tehtaan jarruilla toimivat sähkölukkofiitsöt. Paras modi ajajalle tähän mennessä.

Ja sit tietty n+1 uutta puslaa, guiboa, jne. koska 14v vanha auto on jo vanha. Jos tällä rataa haluaisi ajaa niin jäähypuoli pitäisi rakentaa uusiksi, öljylle toinen radi ja vedelle isompi. Nykyisellään kestää melkeen kaks kierrosta täyttä sikaa Alastarolla ennenkuin öljynlämmöt karkaavat.

Mutta, aina pelkkä MHD stage1 ja kovaa ajoa on optio :D Riippuu niin kovasti siitä mitä haluaa saada aikaseks ja paljonko on pinkkaa laittaa harrasteeseen kiinni. Kunnon huolto sis. vakuumiletkut, RVS käsittely, downpipet, inletit, dv:t ja stage2 moottoriin ja stage3 vaihdelaatikkoon antaa jo todella paljon kivaa. Sit siitä seuraavaks voi kattoa et mikä alkaa repeemään, luultavasti suuttimet menee uusiks ekana ja sit sytytys.

Kaikille huom: B58:n coilit saa kiinni adapterplatella N54:ään ja antaa paljon enemmän virtaa edukkaasti:

https://www.spoolstreet.com/threads/...rade-kit.7170/

https://nexsysmotorsport.com/n54-ignition-coil-upgrade/

Silmaauki 22-02-2021 22:07

Quote:

Originally Posted by HassisenKone (Post 4264067)
Moro,

Itellä orggis 2007 cäbi, joka nyt nokkapyörien vaihdon osalta auki ja lähtee osat tilaukseen.... kilsoja on 195tkm...

2) Mitkä on järkevät harkittavat vaihtoehdot jos alkaa tuunaamaan ja mitä ne ottaa ja antaa?

1) Öljynsuodattimen jalan tiivisteet ja venttiilikopan tiiviste.

hpniemi 27-02-2021 13:23

Tarkista, että nokkien räkeissä ei ole liikaa kulumaa. Tyyppivika ja kun kulumaa on tarpeeksi, vanos alkaa oireilemaan.

https://youtu.be/sQ9vr-nlQLk

Quote:

Originally Posted by HassisenKone (Post 4264067)
Moro,

Jo&Po 27-02-2021 14:02

Quote:

Originally Posted by hpniemi (Post 4265187)
Tarkista, että nokkien räkeissä ei ole liikaa kulumaa. Tyyppivika ja kun kulumaa on tarpeeksi, vanos alkaa oireilemaan.

https://youtu.be/sQ9vr-nlQLk

Mulla 174 tuhatta ajettu ja olihan se kulunu. Ei muutako uudet ja teflon renkaat nokkiin. Kuluu tosi nopeaa jos ei ole teflon tiivisteitä.

mikaell 02-03-2021 12:17

Quote:

Originally Posted by Jo&Po (Post 4265193)
Mulla 174 tuhatta ajettu ja olihan se kulunu. Ei muutako uudet ja teflon renkaat nokkiin. Kuluu tosi nopeaa jos ei ole teflon tiivisteitä.

Joko se single urpiino on herännyt henkiin .. :smoke::smoke:

Jo&Po 02-03-2021 15:53

Quote:

Originally Posted by mikaell (Post 4265745)
Joko se single urpiino on herännyt henkiin .. :smoke::smoke:

Kyl se kohta herää. Fedex pitää lähetystä jumissa ja pi suuttimien liittimet uupuu.
Tilattu kumminki on.
Joka yö oon ajellu. 😃

Tommix 02-03-2021 19:05

Quote:

Originally Posted by Jo&Po (Post 4265782)
Kyl se kohta herää. Fedex pitää lähetystä jumissa ja pi suuttimien liittimet uupuu.
Tilattu kumminki on.
Joka yö oon ajellu. 😃

🤣🤣🤣🤣
Kyllä se kevät sieltä tulee.

mikaell 03-03-2021 12:32

:):):) hah joo mullakin meni jenkkilän romuissa 2kk sekoilussa..

hardyy 04-03-2021 13:04

Miten singlen katsastus onnistuu?

dynss 04-03-2021 16:36

Quote:

Originally Posted by hardyy (Post 4266202)
Miten singlen katsastus onnistuu?

oho pelti ei millään nyt aukee, päästö kone ei tänään toimi ja ratissa teipillä vihreä seteli :)

hardyy 05-03-2021 12:23

Quote:

Originally Posted by dynss (Post 4266246)
oho pelti ei millään nyt aukee, päästö kone ei tänään toimi ja ratissa teipillä vihreä seteli :)

Ai noin helppoa se on :D

Crimson King 11-03-2021 19:07

Alkaa taas talven jäljiltä auton räpellyskuume nostaa päätään ja nyt olisi tarvetta ainakin uudelle charge pipelle. Vanhasta kun löytyi reikä muun asennuksen yhteydessä. Asentaja paikkasi sen, mutta uusi tulee kunhan löydän sopivan firman mistä tilata. Muutakin tavaraa pitäisi saada, kuten jarrupäivitys yms.

Nyt kun britit ovat irti EU:sta niin kyselenkin mistä porukka tilailee osia? Mieluiten ilman tullimaksuja jos pääsisi.

temeee. 12-03-2021 03:24

Quote:

Originally Posted by Crimson King (Post 4267811)
Alkaa taas talven jäljiltä auton räpellyskuume nostaa päätään ja nyt olisi tarvetta ainakin uudelle charge pipelle. Vanhasta kun löytyi reikä muun asennuksen yhteydessä. Asentaja paikkasi sen, mutta uusi tulee kunhan löydän sopivan firman mistä tilata. Muutakin tavaraa pitäisi saada, kuten jarrupäivitys yms.

Nyt kun britit ovat irti EU:sta niin kyselenkin mistä porukka tilailee osia? Mieluiten ilman tullimaksuja jos pääsisi.

Ite ku vertailin hintoja niin halvemmaksi tai saman hintaseksi tuli tilata jenkeistä osia. Lisäksi tarjonta paljo parempaa ku Euroopassa..

tryffis 12-03-2021 11:36

Quote:

Täältä:
https://55parts.de

juha_335i 12-03-2021 12:24

Quote:

Originally Posted by tryffis (Post 4267980)

Ja toinen paikka:

https://www.forendealer.de/hardware/chargepipes/

hpniemi 14-03-2021 11:57

Itse olen aikaisemmin tilannut paljon uksta ML Performancelta. He aikovat pystyttää varaston Saksaan jolloin ongelma katoaa. Siihen asti, max 150e tilaus on tullivapaa ja brittialvin ja meidän alvin erotus 4% he korvaavat alentamalla postikukuja joten tulee samalla hinnalla kun ennenkin.

Quote:

Tommix 14-03-2021 15:40

Onko tosiaan noin? Eihän tuolta saa kuin y-tunnuksella kamaa ilman veroja? Suomeen tulli ottaa joka tapauksessa 24% kaman hinnasta + rahdista.
Edittiä: Kamat voi maksaa tosiaan ilman alvia britteihin :jep:

hpniemi 15-03-2021 13:13

MHD ver 9 kokenuksia

Onko kellään käytännön kokemuksia MHD version 9:stä? Kasihan oli monelle vähän takapakkia, mutta miten on ysin laita...

Crimson King 15-03-2021 13:18

Quote:

Originally Posted by hpniemi (Post 4268438)
Itse olen aikaisemmin tilannut paljon uksta ML Performancelta. He aikovat pystyttää varaston Saksaan jolloin ongelma katoaa. Siihen asti, max 150e tilaus on tullivapaa ja brittialvin ja meidän alvin erotus 4% he korvaavat alentamalla postikukuja joten tulee samalla hinnalla kun ennenkin.

Itsekin tilailin paljon kamaa tuolta ML Performancelta ja aina tuli sitä mitä pitikin. Hyvä tietää mitä meinaavat tehdä tulevaisuudessa.

Ja kiitos tryffis&juha_335i vinkeistä.

raswa 15-03-2021 15:23

Quote:

Originally Posted by hpniemi (Post 4268690)
Onko kellään käytännön kokemuksia MHD version 9:stä? Kasihan oli monelle vähän takapakkia, mutta miten on ysin laita...

Sillon ku 8 betat tuli niin mä pidin niistä, mutta kun se päivitettiin viralliseks ni siitä tuli vähän ponneton ylärekisteriin oman perstuntuman mukaan, logeja en oo kattellu. 9 taas tuntuu aggressiivisemmalta korkeammilla kierroksilla ja selkeästi lineaarisempi voimanjako ja pehmeämpi muutenkin. 8 jäi vähän pettymykseksi joo...

palze 15-03-2021 22:30

Quote:

Originally Posted by hpniemi (Post 4268690)

Ysiversio tarjoilee etenkin 1+- ja 2+-mapeilla aika paljon enemmän WGDC:tä kuin aiemmat. Juttelin taannoin aika pitkät pätkät Ken Atkinsonin kanssa, ja muutoksia kuulemma tehtiin, kun aiemmilla versioilla oli raportoitu niin paljon 30FF- eli underboost-koodeja. Täysin ehjillä turboillahan mitään ongelmaa ei ole millään OTS mapilla, mutta valitettavan suuri osa ajossa olevista ei ole ihan priimakunnossa, mikä sitten näkyy palautteena mappien tekijöiden eli tässä tapauksessa Kenin suuntaan...

Mullakin on hukkaporteissa jotain outoa vikaa, ja v9:n stg2+ on ainoa 2+, joka toimii luotettavasti ilman vikakoodeja. Valitettavasti herääminen tapahtuu myöhemmin kuin v7:lla tai 8:lla, mikä pilaa n54:n pointin tehokkaasti ja tosiaan WGDC huitelee jossain yli 80%:ssa, mikä on aika kaukana terveellisestä. Toki, jos puhaltimissa on vikaa jo muutenkin, asialla ei ole niin merkitystä - saapahan otettua turboista kaikki irti ennen niiden lopullista antautumista.

Väitän kuitenkin, että merkittävästi OTS-versionumeroiden välillä hyppimistä suuremman vaikutuksen saa panostamalla kunnolliseen custom-softaan esim. näiltä joka paikassa kehutuilta tyypeiltä:
https://www.facebook.com/DrVuTuning
https://www.facebook.com/DavidShoupTuning

hpniemi 15-03-2021 22:56

Mielenkiintoista tietoa. Jos wgdc on selvästi korkeempi, miten mahtaa olla, onko ahtopsineissa ysiversiossa nousua myös?

Boost solenoidien uusintakin joskus auttaa, eikä turboissa sinänsä ole ehkä vikaa...

Quote:

Originally Posted by palze (Post 4268842)
Ysiversio tarjoilee etenkin 1+- ja 2+-mapeilla aika paljon enemmän WGDC:tä kuin aiemmat. Juttelin taannoin aika pitkät pätkät Ken Atkinsonin kanssa, ja muutoksia kuulemma tehtiin, kun aiemmilla versioilla oli raportoitu niin paljon 30FF- eli underboost-koodeja. Täysin ehjillä turboillahan mitään ongelmaa ei ole millään OTS mapilla, mutta valitettavan suuri osa ajossa olevista ei ole ihan priimakunnossa, mikä sitten näkyy palautteena mappien tekijöiden eli tässä tapauksessa Kenin suuntaan...

Mullakin on hukkaporteissa jotain outoa vikaa, ja v9:n stg2+ on ainoa 2+, joka toimii luotettavasti ilman vikakoodeja. Valitettavasti herääminen tapahtuu myöhemmin kuin v7:lla tai 8:lla, mikä pilaa n54:n pointin tehokkaasti ja tosiaan WGDC huitelee jossain yli 80%:ssa, mikä on aika kaukana terveellisestä. Toki, jos puhaltimissa on vikaa jo muutenkin, asialla ei ole niin merkitystä - saapahan otettua turboista kaikki irti ennen niiden lopullista antautumista.

Väitän kuitenkin, että merkittävästi OTS-versionumeroiden välillä hyppimistä suuremman vaikutuksen saa panostamalla kunnolliseen custom-softaan esim. näiltä joka paikassa kehutuilta tyypeiltä:
https://www.facebook.com/DrVuTuning
https://www.facebook.com/DavidShoupTuning

palze 16-03-2021 10:17

Quote:

Originally Posted by hpniemi (Post 4268846)
Mielenkiintoista tietoa. Jos wgdc on selvästi korkeempi, miten mahtaa olla, onko ahtopsineissa ysiversiossa nousua myös?

Boost solenoidien uusintakin joskus auttaa, eikä turboissa sinänsä ole ehkä vikaa...

Kyllä load target ja sitä myötä myös boost target on 9-versiossa korkeampi. Mulla pyynti on 6000 kierroksessa noin 1 psi suurempi.

Mitä tuohon mun vikaan tulee, lähes kaikki mahdollinen on tosiaan yritetty tehdä:
- Painepuoli koestettu, ei vuotoja
- Uusi välijäähy edellisen omistajan hankkiman kiinarimpulan tilalle auttoi vähän, mutta ei korjannut ongelmaa
- Toiset DV:t vaihdettu väliaikaisesti, ei vaikutusta
- Alipainepuoli koestettu, ei vuotoja
- Solenoidit vaihdettu
- Prikkamodi tehty, jotta molemmat hukkikset sulkeutuvat alipaineella 6 inHg. Tämäkin auttoi vähän, muttei korjannut ongelmaa
- Hukkaporttien akseleissa ei välystä juuri lainkaan eikä rallatusta (ei silti poista mahdollisuutta, etteikö pääsisi vuotamaan hukkisten välistä)

Varsinainen ongelma siis on, että PID joutuu korjaamaan WGDC Basea liikaa liian kauan, jolloin jonkin timerin umpeuduttua PID resetoituu, ahdot häviää ja 30FF ilmestyy tauluun. Se, miksi mun autossa korjausta joudutaan tekemään enemmän kuin valtaosassa muita vastaavia autoja, ei ole mulle selvinnyt, mutta kaiken järjen mukaan hukkaportteihin se liittyy.

Tässä yksi loki, jossa ongelma ilmenee 5900 kierroksen kohdalla: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...=3-24-29-30-31

Nyt, kun keväällä tulee vihdoin uudet turbot, odotan oikeastaan lisääntynyttä tehoreserviä enemmän sitä, että saan vanhat turbot käsiini ja näen (toivottavasti) vihdoin omin silmin, mistä ongelma on johtunut.

hpniemi 16-03-2021 11:19

Voisikohan viallinen tmap sensori aiheuttaa tuota... Sen lukemaahan pid käyttää laskennassaan... Tuli vaan mieleen ja varmaan on sulla kunnossa...

Quote:

Originally Posted by palze (Post 4268900)
Kyllä load target ja sitä myötä myös boost target on 9-versiossa korkeampi. Mulla pyynti on 6000 kierroksessa noin 1 psi suurempi.

Mitä tuohon mun vikaan tulee, lähes kaikki mahdollinen on tosiaan yritetty tehdä:
- Painepuoli koestettu, ei vuotoja
- Uusi välijäähy edellisen omistajan hankkiman kiinarimpulan tilalle auttoi vähän, mutta ei korjannut ongelmaa
- Toiset DV:t vaihdettu väliaikaisesti, ei vaikutusta
- Alipainepuoli koestettu, ei vuotoja
- Solenoidit vaihdettu
- Prikkamodi tehty, jotta molemmat hukkikset sulkeutuvat alipaineella 6 inHg. Tämäkin auttoi vähän, muttei korjannut ongelmaa
- Hukkaporttien akseleissa ei välystä juuri lainkaan eikä rallatusta (ei silti poista mahdollisuutta, etteikö pääsisi vuotamaan hukkisten välistä)

Varsinainen ongelma siis on, että PID joutuu korjaamaan WGDC Basea liikaa liian kauan, jolloin jonkin timerin umpeuduttua PID resetoituu, ahdot häviää ja 30FF ilmestyy tauluun. Se, miksi mun autossa korjausta joudutaan tekemään enemmän kuin valtaosassa muita vastaavia autoja, ei ole mulle selvinnyt, mutta kaiken järjen mukaan hukkaportteihin se liittyy.

Tässä yksi loki, jossa ongelma ilmenee 5900 kierroksen kohdalla: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...=3-24-29-30-31

Nyt, kun keväällä tulee vihdoin uudet turbot, odotan oikeastaan lisääntynyttä tehoreserviä enemmän sitä, että saan vanhat turbot käsiini ja näen (toivottavasti) vihdoin omin silmin, mistä ongelma on johtunut.

palze 16-03-2021 17:21

Quote:

Originally Posted by hpniemi (Post 4268915)
Voisikohan viallinen tmap sensori aiheuttaa tuota... Sen lukemaahan pid käyttää laskennassaan... Tuli vaan mieleen ja varmaan on sulla kunnossa...

Nyt kun sanoit... Onhan toi puhdistettu ja o-rengaskin vaihdettu, mutta edelleen alkuperäinen. Tilasin samantien N20 3,5 bar -anturin, jotta pääsee tämänkin teorian kokeilemaan, kun tarvitsen sen joka tapauksessa tulevaan setupiin.

hpniemi 19-03-2021 11:05

Jb4 ja katsastus

Te joilla on jb4, eikö inssit osaa katsoa, onko jb4 asennettuna? Vai disabloitteko sen ennen leimaa kokonaan?

Ajattelin jos siirtyisi jb4+mhd backendiin...

Tommix 19-03-2021 12:24

Quote:

Originally Posted by hpniemi (Post 4269685)
Te joilla on jb4, eikö inssit osaa katsoa, onko jb4 asennettuna? Vai disabloitteko sen ennen leimaa kokonaan?

Muistaakseni itse menin ihan MAP 5 päällä katsastukseen, päästölaput oli valmiina otettuna. Eikä se katsuri fyysisesti pysty löytämään purkkia, eikä edes hae. Jos oikein jännittää niin MAP 0 päälle.

Krampus 19-03-2021 12:51

Map 0 ollut joka katsastuksessa päällä.

miyli 19-03-2021 13:24

Laittakaa tankkiin pelkkää E85 katsastuksen ajaksi niin menee heittämällä läpi vaikka etukatit puuttuu. Ei se auto siitä hajoa vaikka softa olis tarkoitettu 50/50 kun ei kengi sitä.

All times are GMT +3. The time now is 21:25.