BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   2-sarja (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=119)
-   -   Sähköinen huoltokirja (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=391089)

kautsi300 08-10-2019 09:29

Sähköinen huoltokirja

Auto vaihtui tuoreempaan ja nyt sähköinen huoltokirja.
Mistä näkee mitä sille on oikeasti tehty tai mitä pitää tehdä seuraavassa huollossa, Idrive näyttää vain oilservice + microfilter joka huollosa mitä näkyy ja osassa myös jarruneste?

Kyseessä bensakone N20, mitarissa reilu satku ja seuraava huolto n. 3 000 päässä.

msalojaa 08-10-2019 14:22

Quote:

Originally Posted by kautsi300 (Post 4151435)
Mistä näkee mitä sille on oikeasti tehty tai mitä pitää tehdä seuraavassa huollossa...?

Kaikki huolto-ohjelman mukaiset kohteet pitäisi mielestäni näkyä huoltokirjassa. Samoin, jos jotain ei ole tehty tai mennyt yli ajan. Itse ajelisin lähimpään viralliseen huoltoon ja pystyvät siellä avaimen lukemalla näkemään mitä auto kaipailee milloinkin.

kautsi300 21-10-2019 18:59

Mites pystyykö sähköistähuoltokirjaa jollain keinolla täyttämään, vai vaan marmorilla piuhan päähän?

ster 21-10-2019 23:44

Jos reilu satku N20 mittarissa, niin moottorin vaihto on seuraavaksi huolto-ohjelmassa :smoke:

Spetke 22-10-2019 07:57

Quote:

Originally Posted by kautsi300 (Post 4151435)
Mistä näkee mitä sille on oikeasti tehty tai mitä pitää tehdä seuraavassa huollossa, Idrive näyttää vain oilservice + microfilter joka huollosa mitä näkyy ja osassa myös jarruneste?

Kyseessä bensakone N20, mitarissa reilu satku ja seuraava huolto n. 3 000 päässä.

Et kuitenkaan vaivautunut kertomaan tarkemmin mikä se sinun auto on?
Sieltä I-driven sähköisestä huoltokirjasta ne katsotaan, mikäli autossasi sellainen on.

Reeperbahn 15-01-2020 13:41

Quote:

Originally Posted by kautsi300 (Post 4154639)
Mites pystyykö sähköistähuoltokirjaa jollain keinolla täyttämään, vai vaan marmorilla piuhan päähän?

Onkos tähän tullut mitään appia jolla saisi iDriveen itse kirjattua tehdyt huollot? Ulkomaisilta foorumeilta kattelin niin aikamoista koodin konffausta oli vielä vuonna 2017 jos halusi itse huoltotoimenpiteitä lisäillä. Lisäksi ne tiedot pyyhkiytyivät pois kun auton vei seuraavan kerran marmorille piuhoihin. Toki näin käy varmasti aina vaikka olisi kuin hieno applikaatio käytössä, kun se ei ole BMW:n viralliseen huoltotietokantaan yhteydessä.

fransesco 15-01-2020 21:14

Quote:

Originally Posted by Reeperbahn (Post 4172889)
Onkos tähän tullut mitään appia jolla saisi iDriveen itse kirjattua tehdyt huollot? Ulkomaisilta foorumeilta kattelin niin aikamoista koodin konffausta oli vielä vuonna 2017 jos halusi itse huoltotoimenpiteitä lisäillä. Lisäksi ne tiedot pyyhkiytyivät pois kun auton vei seuraavan kerran marmorille piuhoihin. Toki näin käy varmasti aina vaikka olisi kuin hieno applikaatio käytössä, kun se ei ole BMW:n viralliseen huoltotietokantaan yhteydessä.

Carlyllä käsittääkseni saa tehtyä. Ainakin E88:iin kuittasin omat huollot tuolla tehdyksi.

Reeperbahn 15-01-2020 21:23

Quote:

Originally Posted by fransesco (Post 4172981)
Carlyllä käsittääkseni saa tehtyä. Ainakin E88:iin kuittasin omat huollot tuolla tehdyksi.

Joo ne vehicle informationin alla olevat kohdat saa kyllä Carlylla, mutta saitko siis myös Service historyyn lisättyä Carlylla? Tuo valikko tietääkseni tulee vasta F-sarjassa, ainakaan entisessä E92 LCI:ssä sitä ei ollut.

fransesco 15-01-2020 21:46

Quote:

Originally Posted by Reeperbahn (Post 4172988)
Joo ne vehicle informationin alla olevat kohdat saa kyllä Carlylla, mutta saitko siis myös Service historyyn lisättyä Carlylla? Tuo valikko tietääkseni tulee vasta F-sarjassa, ainakaan entisessä E92 LCI:ssä sitä ei ollut.

Ei ole tullut kokeiltua (ettei takuu mene käyttisautosta) että miten tuo näkyy service historyssä. Luulisi että näkyy jotenkin että joku villi ja vapaa korjaamo on tehnyt huollon sillä ja sillä kilometrimäärällä. Carlyn tukisivujen mukaan tuon pitäisi kuitenkin onnistua ja kakkossarjalaisestakin voisi kuitata huollot tehdyksi.

Harrison 20-01-2020 10:54

Ens kerralla kun menette marmorille ja jotain huoltoja sinne kirjoitettu, niin bmw pilvipalvelu pyyhkäiseen ne pois ja kirjoittaa oikeet tilalle.
Ne huollot kirjautuu näyttöön vain mitkä BMW-valtuutetuilla tehty ja kirjoitettu bmw-tietokantaan, loput häviää.

Joten turha vaiva mitään sinne itse tehdä ja pääsee paperikirjan ostoon jos haluaa "itse huoltaa" muualla.

All times are GMT +3. The time now is 10:02.