BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   2006 - 2011 (E9x) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=104)
-   -   BMW 335i (N54) viritys part IV (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=387314)

Venom 02-01-2021 13:51

En pikaisella haulla löytänyt mitään koskien single turbo konversioita.. Onko foorumilaiset rakentanut moisia ja mitä kokemuksia on eri valmistajien paketeista?

hpniemi 05-01-2021 19:06

Oon miettinyt samaa ja ajatellut, että niin vittumaisessa paikassa kuin ne orkkikset onkin, katsastuksen takia lienee pakko katsella vain bottom mount - singlejä, koska jos top mountin laittaa, se on sitten aina stressi että jos setä katsoo pellin alle niin se oli sitten siinä...

Quote:

Originally Posted by Venom (Post 4253934)
En pikaisella haulla löytänyt mitään koskien single turbo konversioita.. Onko foorumilaiset rakentanut moisia ja mitä kokemuksia on eri valmistajien paketeista?

Jo&Po 05-01-2021 20:35

2 Attachment(s)
Mulla rakentaminen kesken. Ces Motorsportin kitti. Keväällä käyntii. Tosi tiukka sovitus ainaki tolla garretin 3582r turbolla. Hukka portti kans tosi ahtaassa paikkassa melkein tulipellissä kiinni. Laadultaan on hyvä.

mikaell 05-01-2021 20:42

Sun olis pitänyt tehdä projekti topikki tosta singlestä tänne, en oo pahemmin itse ainakaan törmännyt Suomessa moisiin.

Ei voi kun hattua nostaa.. :smoke::smoke:

Tommix 05-01-2021 22:15

Quote:

Originally Posted by mikaell (Post 4254587)
Sun olis pitänyt tehdä projekti topikki tosta singlestä tänne, en oo pahemmin itse ainakaan törmännyt Suomessa moisiin.

Ei voi kun hattua nostaa.. :smoke::smoke:

Totta, ja kun Jarmo rakensi koneenkin vielä kokonaan uudestaan kestämään sen tuhannen heppaa :jep:

Venom 06-01-2021 11:39

Quote:

Originally Posted by Jo&Po (Post 4254585)
Mulla rakentaminen kesken. Ces Motorsportin kitti. Keväällä käyntii. Tosi tiukka sovitus ainaki tolla garretin 3582r turbolla. Hukka portti kans tosi ahtaassa paikkassa melkein tulipellissä kiinni. Laadultaan on hyvä.

Hyvältä kuulostaa, kiva olisi kuulla lisää projektista. Varsinkin jos koneelle on tehty muutakin kuin turbo kitti..

Docracelta on kans juuri julkaistu bottom mount setti, joka vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta..

Roope135i 06-01-2021 18:55

Mitä ootte tehny ylimääräisillä katillisilla downpipeillä? Maksaako joku niistä sen verran, että kannattaa myydä pois?

Jo&Po 06-01-2021 19:42

1 Attachment(s)
No olen niin huono kirjotteleen. Koneeseen tuli closed deck Porin special Motor engineering teki. Cp carrillo kanget venymättömät pultit, Cp carrillo tako männät. Männät pinnotutin Nf Metals firmassa. Vahvemmat männän tapit. Männät vakio porauksella 84 mm. Syliterit mitattiin suoriksi. Athena liekkirengas kannen tiiviste. Kannelle tehtiin perus jutut. Masatan imusarja 750 cc pi suuttimilla tulossa. Ni meni siihen satoja uusia pultteja ja tiivisteitä. Siinä silleen suurin piirtein. Korona on vaan siirtäny tätä valmistumista mut kyl se keväällä liikkuu. E85 fuilina.

majgul 06-01-2021 20:25

Quote:

Originally Posted by Jo&Po (Post 4254819)
No olen niin huono kirjotteleen. Koneeseen tuli closed deck Porin special Motor engineering teki. Cp carrillo kanget venymättömät pultit, Cp carrillo tako männät. Männät pinnotutin Nf Metals firmassa. Vahvemmat männän tapit. Männät vakio porauksella 84 mm. Syliterit mitattiin suoriksi. Athena liekkirengas kannen tiiviste. Kannelle tehtiin perus jutut. Masatan imusarja 750 cc pi suuttimilla tulossa. Ni meni siihen satoja uusia pultteja ja tiivisteitä. Siinä silleen suurin piirtein. Korona on vaan siirtäny tätä valmistumista mut kyl se keväällä liikkuu. E85 fuilina.

Tästä tulee kyllä kova peli!

raswa 07-01-2021 09:34

Quote:

Originally Posted by Roope135i (Post 4254798)
Mitä ootte tehny ylimääräisillä katillisilla downpipeillä? Maksaako joku niistä sen verran, että kannattaa myydä pois?

Se on suorastaan tuottoisaa, mikäli myy oikeaan paikkaan. Kyselin PK-seudulta useasta paikasta ja hinta vaihteli 96€ aina 360€ asti.

Lohjan Reteko Oy antoi parhaan tarjouksen. Nää siis selvennykseksi vielä N54 kaksi kattia.

All times are GMT +3. The time now is 19:36.