![]() |
Quote:
Edit: siellä ehdittiin jos asia tuoda esille. |
Mistäs lähteä etsimään vikaa kun koneen lämmöt ei pysy ylhäällä maantie ajossa. Töistä lähtiessä annoin auton käydä ~20-30min ja liikkeelle lähtiessä veden lämmöt oli jotain 95c luokkaa ja öljyt 80-90, n. 10min ajon jälkeen veden lämmöt tipahtivat 50:een ja alimmillaan kävivät 46 asteessa maantiellä (ulkona muutama pakkasaste) eivätkä tästä enää nousseet. Termari vaihto kunnossa? Vikakoodeja ei ole.
|
Quote:
|
1 Attachment(s)
Quote:
Attachment 155765 |
Quote:
|
Olen ollut huomaavinani, että kylmänä kone (tai auto) käyttäytyy jo pienillä kierroksilla eri tavalla kuin lämmin kone. Ikäänkuin pieniinkin kaasupolkimen muutoksiin moottorin reagointi olis lämpimällä koneella nopeampaa. Aluksi ajattelin, että vaihteisto (automaatti) ei toimi kylmien vaihteistoöljyjen kanssa vielä optimaalisesti, mutta näitä edellisiä kommentteja lukiessa jäin miettimään, että onko kenties moottorinohjaussoftassa jokin raja, jonka alla olevilla moottoriöljyn lämmöillä käytöstä jotenkin rajoitetaan? Vai onko se vaan toi automaatti, joka luistaa enemmän kylmillä öljyillä?
|
Quote:
|
Mä en oo huomanna eroa. Tosin ajan ihan kusi sukassa kunnes lämmöt kunnossa. Mul on custom viinakartta
|
Quote:
|
Ei oikein luonne salli antaa happea ennen pakollisia körö köröjä kylmällä koneella :D Mun on pitäny ajaa tankki tyhjäks ja uus kartta eculle monta kertaa mut en oo nyt ehtinyt. Mahtaakohan olla paikat vettyneenä ja ruosteessa jos seisottais autoa viinat tankissa 4kk? :confused:
|
All times are GMT +3. The time now is 18:55. |