BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   2006 - 2011 (E9x) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=104)
-   -   BMW 335i (N54) viritys part IV (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=387314)

majgul 28-11-2019 21:48

Quote:

Originally Posted by BMW (Post 4163000)
Minkälaisilla öljyn lämpötiloilla olette uskaltaneet antaa reilummin happea? Itse olen 80 astetta pitänyt rajana. Tosin tuossa lämpötilassakaan ei vielä kehtaa urku selällään vetää

Mä ostin pari viikkoa ctekin 7A ylläpitolaturin ja on kyllä mahtava laite. Lämpimät suosittelut kunnollisen ylläpitolaturin hankkimiselle :)

Kyllä mitä lukenut foorumeilta niin 70 astetta ku ylittyy nii voi polkaista. Yleensä siinä 75-80 asteessa uskallan jo täysin pohjaan lapun laittaa. Eli riittää 80 astetta.

Edit: siellä ehdittiin jos asia tuoda esille.

jabneee 02-12-2019 07:52

Mistäs lähteä etsimään vikaa kun koneen lämmöt ei pysy ylhäällä maantie ajossa. Töistä lähtiessä annoin auton käydä ~20-30min ja liikkeelle lähtiessä veden lämmöt oli jotain 95c luokkaa ja öljyt 80-90, n. 10min ajon jälkeen veden lämmöt tipahtivat 50:een ja alimmillaan kävivät 46 asteessa maantiellä (ulkona muutama pakkasaste) eivätkä tästä enää nousseet. Termari vaihto kunnossa? Vikakoodeja ei ole.

mmie 02-12-2019 08:43

Quote:

Originally Posted by jabneee (Post 4163580)
Mistäs lähteä etsimään vikaa kun koneen lämmöt ei pysy ylhäällä maantie ajossa. Töistä lähtiessä annoin auton käydä ~20-30min ja liikkeelle lähtiessä veden lämmöt oli jotain 95c luokkaa ja öljyt 80-90, n. 10min ajon jälkeen veden lämmöt tipahtivat 50:een ja alimmillaan kävivät 46 asteessa maantiellä (ulkona muutama pakkasaste) eivätkä tästä enää nousseet. Termari vaihto kunnossa? Vikakoodeja ei ole.

Termariltahan tuo vaikuttaisi. Paljonko lie vesipumppu ja termari nähneet kilsoja? Tuppaa se vesipumppukin laukeemaan 100tkm nurkilla, et kannattaisko vaihtaa pakettina. Samalla vaivalla menee.

miksutus97 02-12-2019 08:43

1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by jabneee (Post 4163580)

Täälä samaa ongelmaa... toisin ajossa noin 70-80 astetta. Termarin ajattelin pistää vaihtaen. 69€ näytti olevan bemariosat.fi sivustolla oe laatuinen Wahler/Behr termari. Korjausohjeessa lukee näin

Attachment 155765

jabneee 02-12-2019 16:07

Quote:

Originally Posted by mmie (Post 4163583)
Termariltahan tuo vaikuttaisi. Paljonko lie vesipumppu ja termari nähneet kilsoja? Tuppaa se vesipumppukin laukeemaan 100tkm nurkilla, et kannattaisko vaihtaa pakettina. Samalla vaivalla menee.

Vesipumppu vaihdettu 40tkm sitten, jos tolla termarilla lähtis kokeileen

Silmaauki 07-12-2019 09:38

Olen ollut huomaavinani, että kylmänä kone (tai auto) käyttäytyy jo pienillä kierroksilla eri tavalla kuin lämmin kone. Ikäänkuin pieniinkin kaasupolkimen muutoksiin moottorin reagointi olis lämpimällä koneella nopeampaa. Aluksi ajattelin, että vaihteisto (automaatti) ei toimi kylmien vaihteistoöljyjen kanssa vielä optimaalisesti, mutta näitä edellisiä kommentteja lukiessa jäin miettimään, että onko kenties moottorinohjaussoftassa jokin raja, jonka alla olevilla moottoriöljyn lämmöillä käytöstä jotenkin rajoitetaan? Vai onko se vaan toi automaatti, joka luistaa enemmän kylmillä öljyillä?

majgul 07-12-2019 10:10

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4164643)
Olen ollut huomaavinani, että kylmänä kone (tai auto) käyttäytyy jo pienillä kierroksilla eri tavalla kuin lämmin kone. Ikäänkuin pieniinkin kaasupolkimen muutoksiin moottorin reagointi olis lämpimällä koneella nopeampaa. Aluksi ajattelin, että vaihteisto (automaatti) ei toimi kylmien vaihteistoöljyjen kanssa vielä optimaalisesti, mutta näitä edellisiä kommentteja lukiessa jäin miettimään, että onko kenties moottorinohjaussoftassa jokin raja, jonka alla olevilla moottoriöljyn lämmöillä käytöstä jotenkin rajoitetaan? Vai onko se vaan toi automaatti, joka luistaa enemmän kylmillä öljyillä?

Olen huomannut saman ilmiön ja itsellä on kohtuu tuoreet lootaöljyt. Kylmällä koneella softa rajoittaa tehoa. Voipi liittyä siihen miksi on herkempi lämpimänä

BMW 08-12-2019 00:07

Mä en oo huomanna eroa. Tosin ajan ihan kusi sukassa kunnes lämmöt kunnossa. Mul on custom viinakartta

Tommix 08-12-2019 11:41

Quote:

Originally Posted by BMW (Post 4164796)
Mä en oo huomanna eroa. Tosin ajan ihan kusi sukassa kunnes lämmöt kunnossa. Mul on custom viinakartta

Ihan turhaan :D. Heikon lenkki on kiertokanget, ne sitten antautuu ensimmäisenä isoilla tehoilla, jos kaikki muu toimii kuten Strömssöössä ;)

BMW 08-12-2019 17:51

Ei oikein luonne salli antaa happea ennen pakollisia körö köröjä kylmällä koneella :D Mun on pitäny ajaa tankki tyhjäks ja uus kartta eculle monta kertaa mut en oo nyt ehtinyt. Mahtaakohan olla paikat vettyneenä ja ruosteessa jos seisottais autoa viinat tankissa 4kk? :confused:

All times are GMT +3. The time now is 18:55.