BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   1975 - 1991 (E21, E30) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   E30 Kysymyksiä ja vastauksia (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173452)

HSuomi 31-08-2009 22:48

Mitä työkaluja pitää käyttää m20b25 startin ylemmän mutterin irrottamiseen? Vai onko tohon olemassa joku erillinen työkalu?
Käämi palanu startista ja äijästä. Yritin 17mm hylsyllä ja ohuella (1/2"?) jatkovarrella mut sorvaantuu saatana mutterin reuna kun se hylsy ei mene ihan täysin pohjaan asti ja on vinossa. Kanittaa sitä startin reunaa vasten.
Ihmeellisintä tässä on se että toissa talvena irrotin ton saman startin kahteen kertaan ja mielestäni samoilla työkaluilla mut nyt ei onnistu millään.
Apua.

Rocla 31-08-2009 22:59

Quote:

Originally Posted by HSuomi (Post 1753384)
Mitä työkaluja pitää käyttää m20b25 startin ylemmän mutterin irrottamiseen? Vai onko tohon olemassa joku erillinen työkalu?
Käämi palanu startista ja äijästä. Yritin 17mm hylsyllä ja ohuella (1/2"?) jatkovarrella mut sorvaantuu saatana mutterin reuna kun se hylsy ei mene ihan täysin pohjaan asti ja on vinossa. Kanittaa sitä startin reunaa vasten.
Ihmeellisintä tässä on se että toissa talvena irrotin ton saman startin kahteen kertaan ja mielestäni samoilla työkaluilla mut nyt ei onnistu millään.
Apua.

Itse olen laittanut ruuvimeisselin startin ja mutterin väliin.

Kapanos 31-08-2009 23:15

Tarviikos katsastuksessa abs jarrut jos alunperin 316 -86 seen on laitettu M50b25 pata.. tietty 325 alusta kokonaan, mutta tarviiko noin vanhaan absit?:think

HSuomi 31-08-2009 23:18

Quote:

Originally Posted by Rocla (Post 1753398)
Itse olen laittanut ruuvimeisselin startin ja mutterin väliin.

No mutta tuolta vaihteiston puolelta varsinkaan ei pääse vääntämään. Moottori on siis autossa kiinni.

makkis 31-08-2009 23:37

Quote:

Originally Posted by Kapanos (Post 1753416)
Tarviikos katsastuksessa abs jarrut jos alunperin 316 -86 seen on laitettu M50b25 pata.. tietty 325 alusta kokonaan, mutta tarviiko noin vanhaan absit?:think

Mun muistaakseni alle 8/87 ei tarvitse, mutta ei ole 100 varmaa tietoa:think

HSuomi 01-09-2009 17:58

Eli voisko joku kirjottaa yksinkertaisen ohjeen miten m2b25 startti irrotetaan? Mitä työkaluja tarttee ja mitä kannattaa irrottaa pois tieltä? Olen irrottanu tosta autosta sen jo kaks kertaa aikasemmin mut nyt se ei onnistu millään. En saa mitään hylsyä pohjaan asti tohon startin ylempään mutteriin mikä on etupuolella. Vai millä tota kannattaa yrittää irti? On se ennen lähtenyt tollee.

Haju69 01-09-2009 18:21

Onko tuossa linkissä osa numero 9 paskana jos herjaa check panel koko ajan Motor oilia. Eli valo palaa siinä koko ajan.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...vel_indicator/

-weke- 01-09-2009 18:27

Quote:

Originally Posted by HSuomi (Post 1754066)
Eli voisko joku kirjottaa yksinkertaisen ohjeen miten m2b25 startti irrotetaan? Mitä työkaluja tarttee ja mitä kannattaa irrottaa pois tieltä? Olen irrottanu tosta autosta sen jo kaks kertaa aikasemmin mut nyt se ei onnistu millään. En saa mitään hylsyä pohjaan asti tohon startin ylempään mutteriin mikä on etupuolella. Vai millä tota kannattaa yrittää irti? On se ennen lähtenyt tollee.

Hommaat piippuavaimen.

HSuomi 01-09-2009 21:02

Noniin nyt se startti lähti irti.
Lämppärin letkut irti. Ilmanputsari kotelo irti. Sitte pieni 17mm hylsy siihen ylempään mutteriin kiinni, jonka jälkeen vasta jatkovarsia paikalleen mutta ei pohjaan asti. Letkujen kohdalta pääsee pitämään vastaan.
Alemman sain auki ku laitto 17mm hylsyn perään paavinmulkun ja 3 pitkää jatkovartta ni pääsi vääntämään auki.

Olipa pahaa jälkeä: Solenoidi rikki, roottori rikki, pendexi rikki, staattorikäämit sulanu, hammastartas jyrsiytyny pois, laakerit jauhona ja startin runko halki. Eli ei jääny mitään ehjää.
Varmaan virtalukon pohjassa vikaa että lyö ajon aikana päälle ton.

Kapanos 01-09-2009 22:18

omassa m10 olevassa on laturi "notkahtanut" eteenpäin ja syö hieman normaalia enemmän hihnaa ja kun kädellä heiluttaa laturia niin heiluu ihan selkeesti siitä kiinnityksestä missä on ilmeisesti se kumipusla(?) saako sitä puslaa erikseen vai pitääkö ostaa uusi laturi?:think

All times are GMT +3. The time now is 19:00.