BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   1999 - 2005 (E46) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=103)
-   -   E46 kysymyksiä ja vastauksia XII (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405289)

jr66 04-09-2021 08:42

Quote:

Originally Posted by wsq´_ (Post 4301059)
E46 compact 318 ja m47 moottorilla oleva auto jossa ei muutu puhaltimen lämpö vaikka säätää kylmälle paneelista lämpöjä. Puhaltaa siis kuumaa vaan jaloille sekä tuulilasille, ei vaikutusta missä asento puhaltimen lämmönsäätö. Kylmää tulee ainoastaa niistä mikä on naaman etäisyydellä kojetaulussa. Autossa manuaalinen ilmastointi. Missä voisi olla vika?

Siili vaihtoon, monta samaa ongelmaa ollut tällä foorumilla.

Eekolmikymppi 05-09-2021 11:43

E46 98- 328i m52tub28. Nokan anturi ongelmia.

Jepjep

AkseliH 13-09-2021 16:16

Bensa E46 ei hörähdä

Elikkäs ongelmana että bensa-E46 ei käynnisty. Startti pyörii mutta ei vain hörähdä, ei edes lupaa. Vaikuttaisi siltä ettei saa bensaa. Ongelma alkoi viime viikonlopun alussa kun normaalisti ajelin himaan ja about tunnin päästä ku kauppaan olin lähdös niin auto hörähti käyntiin mutta sammui heti, seuraavalla yrityksellä sama homma ja nyt ei tosiaan lupaile enää mitään, akku ladattu eli ei ollut senkään puolella ongelma.

jr66 13-09-2021 19:39

Quote:

Originally Posted by AkseliH (Post 4302491)
Elikkäs ongelmana että bensa-E46 ei käynnisty. Startti pyörii mutta ei vain hörähdä, ei edes lupaa. Vaikuttaisi siltä ettei saa bensaa. Ongelma alkoi viime viikonlopun alussa kun normaalisti ajelin himaan ja about tunnin päästä ku kauppaan olin lähdös niin auto hörähti käyntiin mutta sammui heti, seuraavalla yrityksellä sama homma ja nyt ei tosiaan lupaile enää mitään, akku ladattu eli ei ollut senkään puolella ongelma.

Mikä bensakone ? Pa-pumppu paskana, takapenkin alta oikealta puolelta luukku auki ja tankin koputtelua kun toinen starttaa, voi lähteä tai sitten ei.

AkseliH 13-09-2021 21:39

Quote:

Originally Posted by jr66 (Post 4302515)
Mikä bensakone ? Pa-pumppu paskana, takapenkin alta oikealta puolelta luukku auki ja tankin koputtelua kun toinen starttaa, voi lähteä tai sitten ei.

Oliskohan N42. ja oorait mä pumppua tänään kattelinkin. Meinaatko että koputtelee polttoainetankin pohjaa vaikka kumivasaralla.

Tähän asti oon sulakkeen vaihtanut, ei auttanut ja irrotin releen ja vaihdan sen samalla.

jr66 13-09-2021 22:20

Quote:

Originally Posted by AkseliH (Post 4302566)
Oliskohan N42. ja oorait mä pumppua tänään kattelinkin. Meinaatko että koputtelee polttoainetankin pohjaa vaikka kumivasaralla.

Tähän asti oon sulakkeen vaihtanut, ei auttanut ja irrotin releen ja vaihdan sen samalla.

Miksi pitäisi penkki irrottaa jos pohjaa koputtelee ?
Siitä luukusta koputtelee pumppu/asennuskomboa.

AkseliH 13-09-2021 22:22

Quote:

Originally Posted by jr66 (Post 4302578)
Miksi pitäisi penkki irrottaa jos pohjaa koputtelee ?
Siitä luukusta koputtelee pumppu/asennuskomboa.

Mitä luukkua meinaat?

jr66 13-09-2021 22:24

Quote:

Originally Posted by AkseliH (Post 4302579)
Mitä luukkua meinaat?

Lue tuo #134 uudestaan.

AkseliH 13-09-2021 22:26

Quote:

Originally Posted by jr66 (Post 4302581)
Lue tuo #134 uudestaan.

Eli takanpenkin alta luukku auki, eli meinaat juuri sitä mistä pääsee pumppuun käsiksi?

Suru 15-09-2021 12:00

Tänään kauppaan lähtiessä ei halunnut bemari pysyä käynnissä ensimmäisellä käynnistyksellä. Toisella lähti käyntiin normaalisti.
Mitään ylimääräisiä ääniä en ainakaan omalla korvalla kuule koneesta tulevan, ja lämpimänä ei epäröinyt yhtään ja oikein hyvin hörähti käyntiin kauppareissun jälkeen.
Eilen auto teki vähän samaa, ei kuitenkaan ihan sammunut. Kierrokset kävi tosi alhaalla kylmänä käynnistyksessä mutta pysy kuitenkin käynnissä, tänään sitten otin varalta videon josko tekis saman tempun ja nyt ei pysynyt käynnissäkään enää.

Tässä video käynnistyksestä: https://www.youtube.com/watch?v=XubnkUvVIZQ
(Videossa painan itse kaasua toisella käynnistyksellä mistä johtuu tuo kierroksien hyppäys, ei siis tehnyt tuota itsestään.)

Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Ja mikä oli syypää?
Öljyt tähän pitää ainakin vaihtaa, koska ajettu noin 15tkm samoilla öljyillä yli kahden vuoden ajan. Ajattelin myös puhdistaa MAFin. Tulpat myös varmaan jo olisi aika vaihtaa

Kyseessä siis -02 e46 320Ci

All times are GMT +3. The time now is 19:01.