BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   2006 - 2011 (E9x) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=104)
-   -   BMW 335i (N54) viritys part IV (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=387314)

MikeDry 09-03-2020 20:52

Veljen N54 tuli vaihdettua tuo osa 5 pelkästään, loppu vuoto, se vuoti kuin kuvassa. Jotkut sanonut että kannattaa vaihtaa samalla ne öljyn jäähdyttimen putkien o-renkaat, jos on sellainen on, kun ne putket joutuu avaa siitä edestä pois, että saa tilaa, osa numero 7, ja noi mitkä on siinä öljynsuodatin jalassa
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0375

Krampus 09-03-2020 20:57

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4185169)
Muistelisin lukeneeni jostain täältä, että N54:n eräs tyypivika on öljynsuodattimen jalan tiivisteet, jotka alkavat vuotamaan ja sen jälkeen öljyä tihkuu siihen alapuolella olevalle moniurahihnalle. Olen huomannut, että oma kone tihkuu hieman öljyä (jostain) tuohon öljynsuodattimen kannen viereen (kuvassa punaisella ympyröity kolo). Onkohan tuossa nyt kyse juuri tästä ongelmasta?

Ja mitkä nuo tiivisteet on, jotka kannattaa vaihtaa kerralla? Ovatko ne tässä realoem kaaviossa mainitut osat nro 4 ja 5: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3971

Kyllä, osat 4 ja 5. Samalla o-renkaat, mitkä menee oljynlauhduttimelle. Osanumero löytyy aikaisemmista posteista kun asiaan liittyvää kyselin. Minulla sama homma edessä. Tiivisteet olen hommannut ja asentaa pitää ennen kuin ottaa auton ajoon.
Hidas

BMW 09-03-2020 21:23

Menee itselläkin nuo tiivisteet vaihtoon

Silmaauki 09-03-2020 23:34

Öljynlauhduttimen o-renkaat oli hyvä huomio. Ne pitää myös poimia ostoskoriin.

Kun tuo öljynsuodattimen jalka on alumiinia, niin onko siinä myös jotkin pultit alumiinia? Olen ymmärtänyt, että alumiinipultit on yleensä kertakäyttöisiä ja ne pitäisi aina pultteja aukaistessa uusia.

BMW 10-03-2020 00:45

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4185232)
Öljynlauhduttimen o-renkaat oli hyvä huomio. Ne pitää myös poimia ostoskoriin.

Kun tuo öljynsuodattimen jalka on alumiinia, niin onko siinä myös jotkin pultit alumiinia? Olen ymmärtänyt, että alumiinipultit on yleensä kertakäyttöisiä ja ne pitäisi aina pultteja aukaistessa uusia.

Onko näin? Mä oon jo muutaman kerran irroittanu ohjaustehostimen ja sen alumutterit. Olisko ne hyvät vaihtaa ens kerralla uusiin? :think

mikaell 10-03-2020 00:53

merkattu "värikoodilla" yleensä ne alumiinipultit/pultit mitkä pitää uusia.
Esim. venttiilikopan pulteissa siniset täppät = roskiin.

Itse oon ostanut o-rengas lajitelman nii sieltä voi aina onkia millon mihinkin jos sattuu kiinostamaan ropailu.
Ainakin öljycoolerin letkuihin yms monesti ottanut tuosta joo toki kallistahan se on muutaman o-renkaan takia ostaa, mutta pitkällä juoksulla maksaa ittensä takasin ja vaikka hansikaslokerossa aina mukana. :jep:

BMW 10-03-2020 01:06

Hyvä idea ostaa koko sarja samalla

tommylee 17-03-2020 12:37

Quote:

Originally Posted by mikaell (Post 4185247)

Itse oon ostanut o-rengas lajitelman nii sieltä voi aina onkia millon mihinkin jos sattuu kiinostamaan ropailu.
Ainakin öljycoolerin letkuihin yms monesti ottanut tuosta joo toki kallistahan se on muutaman o-renkaan takia ostaa, mutta pitkällä juoksulla maksaa ittensä takasin ja vaikka hansikaslokerossa aina mukana. :jep:

Montako pulttia menee vaihtoon venttiilikopan tiivisteen vaihdossa? Kaikkiko? Tuleeko tiivistesarjassa mukana uudet automaattisesti,vai pitääkö pultit erikseen hommata? :think

Tommix 17-03-2020 13:07

Quote:

Originally Posted by tommylee (Post 4187081)
Montako pulttia menee vaihtoon venttiilikopan tiivisteen vaihdossa? Kaikkiko? Tuleeko tiivistesarjassa mukana uudet automaattisesti,vai pitääkö pultit erikseen hommata? :think

RealOEM sanoo:
ASA-Bolt
M6X32.5 26 kpl, no: 11127544369
M6X38 2 kpl, no: 11127556977
Ja ei, eivat tule tiivisteen mukana, erikseen pitää hommata. Jos vaihtaa (suosittelut) niin vaihtaa kaikki ja HUOM HUOM, kiristysmomentti on TODELLA maltillinen. Nyt en muista paljonko, mutta kannattaa tarkastaa. Yksikin liian tiukalle ja vuotaa heti.

Krampus 17-03-2020 16:13

Venttiilikopan pulttien kiristysmomentti 8,5Nm.

Silmaauki 17-03-2020 22:44

Quote:

Originally Posted by Tommix (Post 4187088)
RealOEM sanoo:
ASA-Bolt
Ja ei, eivat tule tiivisteen mukana, erikseen pitää hommata. Jos vaihtaa (suosittelut) niin vaihtaa kaikki ja HUOM HUOM, kiristysmomentti on TODELLA maltillinen. Nyt en muista paljonko, mutta kannattaa tarkastaa. Yksikin liian tiukalle ja vuotaa heti.

Mikähän se kiristysmomentti on?

Silmaauki 17-03-2020 22:47

Entä onko tuon öljynsuodattimen jalan tiivisteiden vaihdossa suositeltavaa tyhjentää jäähdystysjärjestelmä, jottei mene nesteet sekaisin?

Jotain tälläistä vihjettä löysin parista videosta, mutta ei nyt ihan heti aukea tämä asia (ongelma) räjäytyskuvia ja videoita katsomalla. Kiertääkö tuon öljynsuodattimen jalan kautta myös jäähdytysnesteet?

HTK12 18-03-2020 00:55

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4187275)
Entä onko tuon öljynsuodattimen jalan tiivisteiden vaihdossa suositeltavaa tyhjentää jäähdystysjärjestelmä, jottei mene nesteet sekaisin?

Jotain tälläistä vihjettä löysin parista videosta, mutta ei nyt ihan heti aukea tämä asia (ongelma) räjäytyskuvia ja videoita katsomalla. Kiertääkö tuon öljynsuodattimen jalan kautta myös jäähdytysnesteet?

Kyllä kiertää. Tämä näet selvästi ihan kun avaat oman autosi konepellin ja katsot sitä öljynsuodatinjalkaa. Heti näkee, että siihenhän tulee iso letku syyläriltä.

Tommix 18-03-2020 10:02

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4187274)
Mikähän se kiristysmomentti on?

Quote:

Originally Posted by Krampus (Post 4187125)
Venttiilikopan pulttien kiristysmomentti 8,5Nm.

Tässähän se momentti tulikin. Tosi pieni, "rannemomenttikin" on liikaa tässä tapauksessa :D

Silmaauki 18-03-2020 10:16

Quote:

Originally Posted by HTK12 (Post 4187294)
Kyllä kiertää. Tämä näet selvästi ihan kun avaat oman autosi konepellin ja katsot sitä öljynsuodatinjalkaa. Heti näkee, että siihenhän tulee iso letku syyläriltä.

Juu, mutta kysymys oli, että onko siis suositeltavaa tyhjentää jäähdytysjärjestelmä?

Silmaauki 18-03-2020 10:17

Quote:

Originally Posted by Tommix (Post 4187330)
Tässähän se momentti tulikin. Tosi pieni, "rannemomenttikin" on liikaa tässä tapauksessa :D

Eikö venttiilikoppa ole ihan eri osa kuin öljynsuodattimen jalka?

Entä onko jokin paikka, josta näitä BMW:n suosituksia kiristysmomenteiksi voisi luntata?

Janzki 18-03-2020 10:20

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4187334)

Entä onko jokin paikka, josta näitä BMW:n suosituksia kiristysmomenteiksi voisi luntata?

newtis.info..

Janzki 18-03-2020 10:22

Quote:

Originally Posted by mikaell (Post 4185247)

Noissa öljynkierroissa käytetään kuumakestoisia o-renkaita Bemarissa..Tuolla sarjalla ei valitettavasti ole juuri apua niissä. Alkavat vuotamaan ja harmittaa vaihdella uusia tilalle..

bmw323it 18-03-2020 10:24

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4187333)
Juu, mutta kysymys oli, että onko siis suositeltavaa tyhjentää jäähdytysjärjestelmä?

TIS ohjeissa suositellaan kyllä tyhjentämään myös jäähdytysjärjestelmä, ja näin olen itsekin tehnyt, koska suodattimen jalan irroituksessa menee muuten helposti lusikallinen öljyä ja jäähdytysnestettä sekaisin.

bmw323it 18-03-2020 10:25

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4187334)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...-lines/5eUhA4L

Silmaauki 18-03-2020 11:52

Kiitos, tuolta newtis:stä löytyy niitä työohjeitakin, joita olen tässä etsiskellyt. Johonkin hävinnyt sekin kirjanmerkki.

HTK12 18-03-2020 13:47

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4187333)

No kyllähän siinä myös kysyit että kiertääkö. Kun kiertää niin onhan se hyvä tyhjentää ettei mene sekaisin. Tulee ne ulos kuitenkin kun sen avaat, eli nesteiden kanssa pakko lutrata.

mikaell 18-03-2020 18:46

Quote:

Originally Posted by Janzki (Post 4187338)
Noissa öljynkierroissa käytetään kuumakestoisia o-renkaita Bemarissa..Tuolla sarjalla ei valitettavasti ole juuri apua niissä. Alkavat vuotamaan ja harmittaa vaihdella uusia tilalle..

Niin no perustuu omiin kokemuksiin moneen autoon käyttänyt kyseisestä sarjasta niin öljy kuin vesipuolelle sen takia uskallan itse suositella voihan se olla, että ajan myötä alkavat vuotamaan...
Ei ainakaan omassa N54 noiden osalta ikinä mitään ongelmaa ole ollut mm. öljycoolerin liitoksen jne laittanut.

Jos nyt varman päälle pitää pelaa niin laittaa sitten viton o-renkaita ne nyt ainakin kestää sen +200astetta.
Itseasiassa näyttävät halvempiakin olevan.

jabneee 20-03-2020 05:42

Tekeekös joku Turun seudulla imusarjojen puhallusta tai oisko joku jolta lainata vehkeet hommaan? Vai pitääkö lähteä kauemmas?

JanskiAWD 20-03-2020 10:31

Quote:

Originally Posted by jabneee (Post 4187874)
Tekeekös joku Turun seudulla imusarjojen puhallusta tai oisko joku jolta lainata vehkeet hommaan? Vai pitääkö lähteä kauemmas?

Tuolla taitaa olla vehkeet imukanavien puhallukseen
bemarihuolto.fi

tommylee 21-03-2020 13:11

Quote:

Originally Posted by Tommix (Post 4187088)
RealOEM sanoo:
ASA-Bolt

:jep:
Kiitosta! Tulipa hyvät infot! :smoke:

Crimson King 03-04-2020 12:40

Kertokaas fiksut mistä saisi 6 kpl index 12 suuttimia+ne pidikkeet järkevään hintaan?

Olen nyt kysellyt Autokeskukselta ja Laakkoselta enkä halua maksaa +300€ per suutin :)

Varaosanumerolle 13538648937 ei löytynyt ja 13538616079 numerolla löytyy, mutta ylläolevaan hintaan. ML Performance myy reiluun tonniin nuo, mutta onko vinkkiä löytyykö kotimaasta halvemmalla. Voin vaikka ajella itse hakemaan ne kun on lomat päällä.

Olen uusimassa kaikki puolat, tulpat ja suuttimet samalla kun autoon tulee uudet ahtimet+muuta.

Silmaauki 03-04-2020 13:27

Noita halvempia 13538648937 ei välttämättä löydy marmorilta hyllystä, mutta itse ainakin onnistuin vuosi sitten tekemään tilauksen niistä. Eikö edes tilaus onnistu?

Ja marmorilla kappalehinta oli viime kesänä alle 150/kpl. Toki siihen päälle pitää se "decoupling element" myös ostaa (~10eur/kpl). Joten marmorilla ei taida mennä edes yli tonnin.

mmie 03-04-2020 13:31

Schmiedmann myös möi niitä 937 loppuisia hintaan 162,64e (löysin kännystä kuvan), mutta eipä enää edes tunnista osanumeroa. Mikähän tossa nyt on nykyään, kun näköjään hävinneet kokonaan kuvista?

Crimson King 03-04-2020 13:38

Quote:

Originally Posted by Silmaauki (Post 4191980)
Noita halvempia 13538648937 ei välttämättä löydy marmorilta hyllystä, mutta itse ainakin onnistuin vuosi sitten tekemään tilauksen niistä. Eikö edes tilaus onnistu?

Ja marmorilla kappalehinta oli viime kesänä alle 150/kpl. Toki siihen päälle pitää se "decoupling element" myös ostaa (~10eur/kpl). Joten marmorilla ei taida mennä edes yli tonnin.

Kiitti vastauksesta. Jotenkin ajattelin että marmorilla olisivat helvetin kalliita, joten lähdin kyselemään muualta. Tarvii kysellä paikalliselta tiskiltä mitä sanovat.

Tosiaan tällä hetkellä halvin mitä löysin oli tuolta ML performance reilu 170€/kpl siihen sitten vielä muut kulut+ne pidikkeet.

Mikä paikka myy tuohon 150€ hintaan noita suuttimia?

Silmaauki 03-04-2020 15:36

Viime heinäkuussa ostin niitä Turun Autokeskukselta. Just tarkistin kuitilta, niin hinta oli 147,99/kpl ja pidikkeet 9,75/kpl.

Tuo ennakkotilaus piti sitten maksaa etukäteen, mutta ainakin silloin osat tuli tosi nopeesti. Olisko ollut noin viikko ja ne oli noudettavissa.

Crimson King 03-04-2020 17:25

Kysyin nyt vielä tuolta Turun Autokeskukselta. Katsellaan mitä vastaavat kun kerran jo sanoivat että +300€/kpl on hinta.. pää jo sekaisin kun niin monen kanssa puhunut tänään :D

Olen nyt soitellut läpi aika monta paikkaa ja mistään ei tunnu löytyvän alle kolmensadan. Taitaa mennä ulkomaan keikaksi.

Seuraava kysymys onkin että jos korona suo ja kaikki suunnitellut osat ovat autossa kiinni niin tulee tarvetta custom-ohjelmoinnille. Ajattelen että custom on parempi kuin JB4 tai MHD. Tietty JB4 tarjoaisi niitä turvallisuusominaisuuksia. Valinnan vaikeus osa 125.

Olen nyt laittanut kyselyjä muutamalle firmalle (optimoiautosi, ecuhelsinki, lisaatehoa.fi) ja odottelen vastauksia. Omaa kokemusta näistä ohjelmoinneista ei ole eli ihan turistina mennään.

Kotimaasta haluaisin lähtökohtaisesti ottaa sen custom-ohjelmoinnin. Parempi kommunikoida ihan kotimaan kielellä jne. Toki olen sitä Trebilaa miettinyt, mutta epäilen sitä että pitäisi lontooksi jutella ja etänä teettää.

Autoon siis tulossa suuttimien lisäksi mm. uudet turbotohtorin stage 3 ahtimet, inletit, tulpat, puolat, vapaavirtaussuodattimet, pcv-valve, uusi kytkin jne.

Onko kokemuksia yllämainituista pajoista?

Silmaauki 03-04-2020 18:01

Kysy vielä täältä:
https://www.online-parts.co.uk/bmw-s...ds=13538648937

Minulla ei tosin ole kokemusta tuosta kaupasta.

Tommix 03-04-2020 21:30

Quote:

Originally Posted by Crimson King (Post 4192049)
Kysyin nyt vielä tuolta Turun Autokeskukselta. Katsellaan mitä vastaavat kun kerran jo sanoivat että +300€/kpl on hinta.. pää jo sekaisin kun niin monen kanssa puhunut tänään :D

Olen nyt soitellut läpi aika monta paikkaa ja mistään ei tunnu löytyvän alle kolmensadan. Taitaa mennä ulkomaan keikaksi.

Seuraava kysymys onkin että jos korona suo ja kaikki suunnitellut osat ovat autossa kiinni niin tulee tarvetta custom-ohjelmoinnille. Ajattelen että custom on parempi kuin JB4 tai MHD. Tietty JB4 tarjoaisi niitä turvallisuusominaisuuksia. Valinnan vaikeus osa 125.

Olen nyt laittanut kyselyjä muutamalle firmalle (optimoiautosi, ecuhelsinki, lisaatehoa.fi) ja odottelen vastauksia. Omaa kokemusta näistä ohjelmoinneista ei ole eli ihan turistina mennään.

Kotimaasta haluaisin lähtökohtaisesti ottaa sen custom-ohjelmoinnin. Parempi kommunikoida ihan kotimaan kielellä jne. Toki olen sitä Trebilaa miettinyt, mutta epäilen sitä että pitäisi lontooksi jutella ja etänä teettää.

Autoon siis tulossa suuttimien lisäksi mm. uudet turbotohtorin stage 3 ahtimet, inletit, tulpat, puolat, vapaavirtaussuodattimet, pcv-valve, uusi kytkin jne.

Onko kokemuksia yllämainituista pajoista?

Olisiko kuitenkin niin että yllä mainitsemasi lafkat lyö vain ns bulkkisoftan moottorin ecuun. Siis softan joka on jossain muualla tehty yleisvirisofta joka on tehty "vakio-osille". Ja jos meinaat stage 3 turboista ulosmitata kaiken hyödyn joudut modaamaan myös polttoainepuolen. Saattaa tänä päivänä kyllä löytyä ihan suomenmaaltakin henkilöitä jotka vääntää moottorin ecun bitit oikeaksi sun setupille. Varsinkin jos lyöt ecuun esim MHD:n.

strandell 04-04-2020 02:28

Quote:

Originally Posted by Tommix (Post 4192126)
Olisiko kuitenkin niin että yllä mainitsemasi lafkat lyö vain ns bulkkisoftan moottorin ecuun. Siis softan joka on jossain muualla tehty yleisvirisofta joka on tehty "vakio-osille". Ja jos meinaat stage 3 turboista ulosmitata kaiken hyödyn joudut modaamaan myös polttoainepuolen. Saattaa tänä päivänä kyllä löytyä ihan suomenmaaltakin henkilöitä jotka vääntää moottorin ecun bitit oikeaksi sun setupille. Varsinkin jos lyöt ecuun esim MHD:n.

Joo veikkaan myös että OPn mainitsemat jälleenmyyjät (ainakin ecuhelsinki) lyö bulkkisoftan purkkiin ja rahat pois.

N54 on niin suosittu virialusta maailmalla että osaajia löytyy paljon, jotka ovat kokeilleet lähes kaiken jo. MHD ohjelmaa hyödyntäen joku custom softa sisään ja logit ylös ja hienosäätöä kunnes on hyvä. Esim Trebila, WedgePerformance tai David Shoup jne. Joku joka on näitten kanssa touhunut ennenkin.

MHD muutenkin fiksu ku se on niin helppokäyttöinen ja sillä voi nopeasti itse fläshää uuden kartan, tallentaa logeja, lukea vikakoodit jne.

Crimson King 04-04-2020 14:50

Kiitti infosta herrat. Juuri siksi kyselen tyhmiä kun ei ole mitään kokemusta näistä ohjelmoinneista ja en tosiaan halua mitään bulkkituotetta.

Entäs esim. Motorbit? He ainakin mainostavat että tekevät ohjelman itse, eivätkä lyö mtn bulkkikamaa kiinni. Lisäksi heillä olisi nelivetopenkki. Yksi paikka nosti jo kädet pystyyn :D

Pluton stage 2 lpfp on jo hommattu ja uusi korkeapainepumppu on tilauksessa. Mitä muuta tarvitaan? Ihan bensalla ajattelin nyt ajella.

Mutta selittäkää nyt vielä rautalangasta miksi tuo MHD olisi tarpeellinen? Eikö se custom-ohjelma aja asiansa paremmin? Ja en kyllä itse uskalla tehdä mitään fläshäyksiä.

En siis poissulje sitä MHD:tä, mutta myykää sitä vielä lisää mulle :)

Tosiaan se Trebila on ilmeisesti kova tekijä, mutta juttelen mielummin ihan suomen kielellä.

Ja jos on tiedossa kotimaista alan osaamista niin vinkkejä otetaan vastaan.

BMW 04-04-2020 15:43

MHD on kaikkein kehittyinein työkalu jolla onnistuu flashäykset, monitoroinnit tosiarvoille, loggaukset ja vikakoodien luku. MHD päivitetään aktiivisesti ja se sisältää käytännöllisiä ominaisuuksia jolla pystyy customoimaan autonsa asetuksia

Tommix 04-04-2020 15:54

Quote:

Originally Posted by Crimson King (Post 4192292)
Kiitti infosta herrat. Juuri siksi kyselen tyhmiä kun ei ole mitään kokemusta näistä ohjelmoinneista ja en tosiaan halua mitään bulkkituotetta.

Entäs esim. Motorbit? He ainakin mainostavat että tekevät ohjelman itse, eivätkä lyö mtn bulkkikamaa kiinni. Lisäksi heillä olisi nelivetopenkki. Yksi paikka nosti jo kädet pystyyn :D

Epäilen vahvasti että tekevät itse softat, mutta jos niin väittävät, niin sitten ei muuta kun teettämään.
Quote:

Pluton stage 2 lpfp on jo hommattu ja uusi korkeapainepumppu on tilauksessa. Mitä muuta tarvitaan? Ihan bensalla ajattelin nyt ajella.

Mutta selittäkää nyt vielä rautalangasta miksi tuo MHD olisi tarpeellinen? Eikö se custom-ohjelma aja asiansa paremmin? Ja en kyllä itse uskalla tehdä mitään fläshäyksiä.

Tosiaan se Trebila on ilmeisesti kova tekijä, mutta juttelen mielummin ihan suomen kielellä.

Trebila ei tee custom softia MHD:lle, vain ainoastaan JB4:n yhteyteen.

strandell 04-04-2020 18:54

Quote:

Kato Youtubesta miten tuo MHD toimii. Muutamaa nappia painamalla fläshäät uuden kartan, todella helppo.

MHD on periaatteessa vain ohjelmointi- ja diagnostikkatyökalu. Toki samasta apista saa ostettua perus stage1 ja ja 2 kartat (jotka ovat ihan pätevät jos vakiorauta, lisäksi valmiit optiot erilaisille aftermarket osille esim. N20 MAP anturi), mutta siinä on myös mahdollisuus fläshätä oman/custom kartan. Se vaan nyt on ylivoimaisesti paras/helpoin/kehittynein ohjelmointialusta, kato Youtubesta niin ymmärrät :D Ja varaudu siihen että joudut ulkomailta etsiä tekijän.

Minkälaista setuppia tulossa? EDIT. Lukihan se jo ylempänä. Tuo setuppi on maailmalla ihan peruskauraa. Kysy vaikka WedgePerformancelta mielipidettä.

Krampus 04-04-2020 21:14

Z4 inlettien asennus?

Asensin tai yritin asentaa zetoriin inletit. Pohjan alamuovi irti, flektistä kaksi torx ruuvia irti ja laatikon jäähdytin flektistä irti. Pitäisi saada ylä kautta pois. Välijäähdytin yms. roinaa pois tieltä. Nesteet pihalle. Ei vaan mahdu. No öljyn suodattimen kotelo irti kun tiivisteet pitää joka tapauksessa vaihtaa. Eli imusarja irti, että saa kotelon irti. Zetan imusarjassa kiinni kaikkea muuta piuhaa ja romua kiinni, mitä ei ole 335:sen imusarjassa. Onko kukaan zetan omistaja ottanut flektiä pois autosta samanlailla kuin 335:sesta? Ei turhaa työtä, mitä tein kun pähkinäpuhallkusenkin meinaan tehdä. Sen verran likaiset oli venttiilit, mitä niitä näki. Jatkuu huomenna.

All times are GMT +3. The time now is 04:15.