BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   2006 - 2011 (E9x) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=104)
-   -   BMW 335i (N54) viritys part IV (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=387314)

Zoppa 19-03-2021 19:29

Quote:

Originally Posted by miyli (Post 4269720)
Laittakaa tankkiin pelkkää E85 katsastuksen ajaksi niin menee heittämällä läpi vaikka etukatit puuttuu. Ei se auto siitä hajoa vaikka softa olis 50/50 kun ei kengi sitä.

Mielenkiintoinen ehdotus :think pitääkö adaptaatiot nollata tai ajella hetki ensin kun on tankannut pelkkää viinaa vai ajaako suht suoraan tankilta leimalle? Tätä vois ehkä kokeilla seuraavalla kerralla, kun mulla oli hc arvo aika rajoilla viime leimalla 97ppm.. viimeksi taisin ajaa e30 kartan kanssa leimalle.

palze 20-03-2021 01:45

Toi viinaehdotus oli sen verran hyvä, etta tuntuu typerältä, kun ei ole itse tajunnut sitä. Onko mitään arvauksia tai dataa, mitä päästölukemille tapahtuu, jos tankissa E50-seos vs. pelkkää bensaa? Mä olen aina mennyt pelkällä bensalla hakemaan päästölaput ja joka kerta on saanut lämmittää ihan kunnolla...

miyli 20-03-2021 09:35

Quote:

Originally Posted by Zoppa (Post 4269799)
Mielenkiintoinen ehdotus :think pitääkö adaptaatiot nollata tai ajella hetki ensin kun on tankannut pelkkää viinaa vai ajaako suht suoraan tankilta leimalle? Tätä vois ehkä kokeilla seuraavalla kerralla, kun mulla oli hc arvo aika rajoilla viime leimalla 97ppm.. viimeksi taisin ajaa e30 kartan kanssa leimalle.

Kannattaa nollata adaptaatiot. Kaverilla ei mennyt päästöistä läpi 50/50 seoksella ja nollas adaptaatiot ajeli hiukan ja sen jälkeen meni läpi.

Quote:

Originally Posted by palze (Post 4269886)
Toi viinaehdotus oli sen verran hyvä, etta tuntuu typerältä, kun ei ole itse tajunnut sitä. Onko mitään arvauksia tai dataa, mitä päästölukemille tapahtuu, jos tankissa E50-seos vs. pelkkää bensaa? Mä olen aina mennyt pelkällä bensalla hakemaan päästölaput ja joka kerta on saanut lämmittää ihan kunnolla...

Onhan tuo E85 puhtaampaa päästöiltään kuin bensa. Mulla ei ole ollut koskaan ongelmia päästöjen kanssa kun ollut E85 tankissa. Itse ajelen zetalla mhd stage2+ e50 softalla ja seoksena käytän 70% E85 ja 30% 98 , ei ongelmia ja toimii hyvin logienkin mukaan. Pitkät siirtymät ajelen jopa 100% E85 mutta tällöin ei revitellä.

Alla linkki ja sivu 29 missä testattu tuota e85 ja bensan päästöeroja.

https://eflexfuelstore.azurewebsites...ensiinille.pdf

hpniemi 20-03-2021 12:32

Mutta tämä kait vaatii jo ylipäätään sen, että auto on laitettu etanolivalmiuteen? Otetaanpas askel taaksepäin...

Mitä se käytännössä vaatii, jos haluan laittaa ton fbo-n54n "flex fueliksi":

- Ilmeisesti lpfp pitää päivittää, onko siitä suosituksia, että mikä laitetaan?

- Entäs sitten, jos laittas automaattisen systeemin eli vaikka Motiv boksi + MHD, onko kokemuksia?

- Tai oisko jb4sta jotain etua tässä setupissa?

- Entäs jos on Mhd ja sen staattiset kartat, onko lpfp ainoa vaadittava muutos vai pitääkö uusia linjoja tms?

Eli summa summarum: Jos nyt sulla olisi fbo ja tekisit etanolisiirtymän, miten tekisit sen?

Quote:

Originally Posted by miyli (Post 4269720)
Laittakaa tankkiin pelkkää E85 katsastuksen ajaksi niin menee heittämällä läpi vaikka etukatit puuttuu. Ei se auto siitä hajoa vaikka softa olis tarkoitettu 50/50 kun ei kengi sitä.

Zoppa 20-03-2021 13:26

Quote:

Originally Posted by hpniemi (Post 4269948)
Mutta tämä kait vaatii jo ylipäätään sen, että auto on laitettu etanolivalmiuteen? Otetaanpas askel taaksepäin...

Mitä se käytännössä vaatii, jos haluan laittaa ton fbo-n54n "flex fueliksi":

- Ilmeisesti lpfp pitää päivittää, onko siitä suosituksia, että mikä laitetaan?

- Entäs sitten, jos laittas automaattisen systeemin eli vaikka Motiv boksi + MHD, onko kokemuksia?

- Tai oisko jb4sta jotain etua tässä setupissa?

- Entäs jos on Mhd ja sen staattiset kartat, onko lpfp ainoa vaadittava muutos vai pitääkö uusia linjoja tms?

Eli summa summarum: Jos nyt sulla olisi fbo ja tekisit etanolisiirtymän, miten tekisit sen?

Vakiopumppu riittää ainakin tuohon MHD v9 e30 kartan käyttöön, riippuu toki siitä missä kunnossa se pumppu on, mutta se selviää loggaamalla. E50 kartta vaatii sitten jo stage 2 lpfp:n.. Bensalinjoja en oo kuulut että kukaan olisi alkanut viinan takia uusimaan.

Tommix 20-03-2021 13:34

LPFP pitää päivittää Wallbro 450:een. Pystyy itse tekemään, ei oo paha rasti. Tai jos ei itse halua/osaa niin ota yhteyttä foorumilla nic pluto:on. Hänellä taitaa ola Stage 2 pumppuja ihan hyllyssä.
Jos haluaa ajaa pelkästään 100% E85:lla niin JB4 löytyy BEF ihan N54Tech.com sivuilta. MHD:lle teettäisin custom softan, nyt en tiedä löytyykö MHD.llä N54:een OTS 100% E85 kartta, N55:een löytyy. N54:ssa pitää sitten myös toi HPFP olla todella hyvässä iskussa (uusi). Käytetty kyykkää aika helposti. Näihinkin läytyy päivitysratkaisu jolla kapasitettia kasvatetaan.
Flexifueliin sama perusjuttu, LPFP:n päivitys. Sitten kylkeen toi Motiv:n ratkaisu tai kohta julkaistava MHD:n Flexifuelpaketti joka on "puolen tunnin juttu" asentaa.

hpniemi 20-03-2021 13:42

Mikä ihme tämä on ts onko tässä sensori mukana ja kaikki?

Quote:

... tai kohta julkaistava MHD:n Flexifuelpaketti joka on "puolen tunnin juttu" asentaa.

Tommix 20-03-2021 13:55

Quote:

Originally Posted by hpniemi (Post 4269975)
Mikä ihme tämä on ts onko tässä sensori mukana ja kaikki?

Kyllä, ainakin N/S55 tuo asennetaan LPFP:n kannen päälle.
https://f80.bimmerpost.com/forums/sh...&postcount=441
ja
Juutuubbi:
https://www.youtube.com/watch?v=vx1FSu_3sqY

Mutta N54 sopivuus on kyllä epäselvää, mutta uskon että se siihenkin tulee. Bensalinjan ulostulo on näissä eri kohdassa?
Mutta on tuo 100 x helpompi asentaa kuin muut anturit jotka tukee HPFP:n viereen. Eli vaatii purku/kasaustyötä jonkun verran.

temeee. 20-03-2021 14:22

Mitä öljyä ootte käyttäny fbo vireillä? Koitin haulla kattoa mutta nykyään ei oikeen missään oo bmw luokituksia:D 5w-30 ilmeisesti kannattaa laittaa? Castrol EDGE 5w-30 M? Joutuis varmaan tilaamaan ku ei ainakaan motonetissä oo hyllyssä :think

Edit. Nii ja kokemuksia moottorin rvs käsittelystä? Kannattaako laittaa?

hpniemi 20-03-2021 15:08

5w40 fbo suositellumpi kuin w30. Ite oon enimmäkseen käyttänyt Castrol Magnatecciä, muttei sillä niin väliä ole kunhan vaihtaa tarpeeksi usein.

Quote:

Originally Posted by temeee. (Post 4269989)
Mitä öljyä ootte käyttäny fbo vireillä? Koitin haulla kattoa mutta nykyään ei oikeen missään oo bmw luokituksia:D 5w-30 ilmeisesti kannattaa laittaa? Castrol EDGE 5w-30 M? Joutuis varmaan tilaamaan ku ei ainakaan motonetissä oo hyllyssä :think

Edit. Nii ja kokemuksia moottorin rvs käsittelystä? Kannattaako laittaa?

All times are GMT +3. The time now is 09:59.