BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   2006 - 2011 (E9x) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=104)
-   -   BMW 335i (N54) viritys part IV (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=387314)

Tommix 09-06-2020 08:19

Quote:

Originally Posted by Markojs (Post 4208887)
Juurikin noin tapahtui ja kyllä tuli puolimoottorivalo tuossakin logissa.
Täytyypä ruksata seuraavaan logiin nuo mainitsemasi arvot sekä resetoida adaptaatiot.
Vaihdoin nyt jokatapauksessa uudet 2 astetta kylmemmät tulpat (ngk 97506 0,55 kärkivälillä)
ja vaihdoin myös 5 + 6 sylinterien puolat ristiin 1 + 2 sylinterien kanssa.
Koitin logia käydä ottaa mutta ei tullu mitään siitä märällä, otan logia heti kun kuivenee.

Kiitoksia vastanneille :jep:

Aika normaalia että kun vaihtaa karttaa tms niin ekassa kovassa vedossa tulee tuo missfire. Itse tein N54:n (ja nyt N55:n) kanssa aina muutoksen jälkeen niin että ensimmäinen veto pakko kolmonen laatikossa ja veto 2000 - 6000 rpm. Siinä ecu hakee arvot kohdalleen. Tämä siis jos perusasiat on kunnossa ja moottori toimii. Ei tuo onneksi pitkää sopeuttamisajoa tarvitse.
Quote:

Originally Posted by BMW (Post 4209009)
Mä ostin sellaisen testiputilon. Testasin kaks kertaa ja en saanu selkeetä pintaa esiin pitoisuudesta vaikka molemmill kerroilla olin tekevinäni ohjeen mukaan. Sen jälkeen lensi purkki nurkkaan ja en oo sitä sen koomin käyttäny :D

Ihan turhaa hommaa tosiaan tuo mittaaminen. Sen kun muistaa että litran/pari (1/2 tai täysi tankillinen) lisää viinaa laskennalliseen E85 määrään nähden. Kolmessa autossa olen nyt 30 - 100% seoksilla ajanut ilman murheita. Eli maalaismatematiikalla esim. 3 l E85 + 7 l E98 = minulle ollut 30% soppa. Ja logia kannattaa aina välillä katsoa, se kertoo paljon moottorin käyttäytymisestä kuten P33P33 kuvaa tuossa yllä.

Markojs 09-06-2020 19:16

Quote:

Originally Posted by P33P33 (Post 4208732)
Fuel scalar arvot sen sijaan kaipais päivitystä kun stft menee noin paljon pakkaselle. Logista puuttuu LTFT arvot, jotka kertois trimmeistä kokonaiskuvan eli ota ne mukaan logiin ja nollaa vaikka poltooaineeseen liittyvät adaptaatiot ennen seuraava kiihdytystä.

Jeps eipä ollut vaikutusta juurikaan uusilla tulpilla taikka puolilla, edelleen missfiree kun antaa happea.
Nollasin nuo fuel high pressure system ja octane rating adaptaatiot.
Alla pari logia missä nuo LTFT arvot näkynee myös.

Tässä puolimoottorivalo + missfire cyl 3 ja 6.
https://datazap.me/u/beisofmarko/3rd...og=0&data=3-23

Tässä antaa vetää hiukan pidemmälle, ilman puolimoottorivaloa mutta tuntee kyllä pienen rötäämisen

Mistäköhän kiikastaa vai eikö vaan viina maistu kyseiselle tapaukselle :think

Quote:

Originally Posted by Tommix (Post 4209045)
Aika normaalia että kun vaihtaa karttaa tms niin ekassa kovassa vedossa tulee tuo missfire. Itse tein N54:n (ja nyt N55:n) kanssa aina muutoksen jälkeen niin että ensimmäinen veto pakko kolmonen laatikossa ja veto 2000 - 6000 rpm. Siinä ecu hakee arvot kohdalleen. Tämä siis jos perusasiat on kunnossa ja moottori toimii. Ei tuo onneksi pitkää sopeuttamisajoa tarvitse.

Oliko sulla yleensä vaan eka veto ja sitten alko jo pelittää? Viitisen kertaa laitoin lapun lattiaan ja joka kerta tuli missfireä.

tryffis 09-06-2020 22:00

Quote:

Originally Posted by Markojs (Post 4209235)
Jeps eipä ollut vaikutusta juurikaan uusilla tulpilla taikka puolilla, edelleen missfiree kun antaa happea.
Nollasin nuo fuel high pressure system ja octane rating adaptaatiot.
Alla pari logia missä nuo LTFT arvot näkynee myös.

Tässä puolimoottorivalo + missfire cyl 3 ja 6.

Tässä antaa vetää hiukan pidemmälle, ilman puolimoottorivaloa mutta tuntee kyllä pienen rötäämisen

Mistäköhän kiikastaa vai eikö vaan viina maistu kyseiselle tapaukselle :think

Oliko sulla yleensä vaan eka veto ja sitten alko jo pelittää? Viitisen kertaa laitoin lapun lattiaan ja joka kerta tuli missfireä.

2 Bankin stft on ainakin ihan tapissa, käynee siis liian rikkaalla tuon perusteella mutta voi toki johtua jos juuri nollasit ettei tuo ltft ole kerennyt yhtään korjaamaan. Polttoaineen matalapaineet puolestaan kyykkää jonka johdosta vois päätellä tuon korkeapuolen kyykkäävän mukana. Olihan sulla stage 2 pumppu asennettuna tähän?

Zoppa 09-06-2020 22:12

Quote:

Originally Posted by tryffis (Post 4209277)
2 Bankin stft on ainakin ihan tapissa, käynee siis liian rikkaalla tuon perusteella mutta voi toki johtua jos juuri nollasit ettei tuo ltft ole kerennyt yhtään korjaamaan. Polttoaineen matalapaineet puolestaan kyykkää jonka johdosta vois päätellä tuon korkeapuolen kyykkäävän mukana. Olihan sulla stage 2 pumppu asennettuna tähän?

Matalapaine kyykkää? onhan se kokoaika yli 50psi, joka minun käsittääkseni on vielä hyväksyttävissä lukemissa.. Kyllä tuo mun mielestä näyttää ihan puhtaasti korkeapainepumppu vialta.. Sitä mä ihmettelen miksi stft on täysin pakkasella, vaikka seokset näyttää menevän laihan puolelle (13.00+)

Markojs 09-06-2020 22:33

Quote:

Originally Posted by tryffis (Post 4209277)

On stage 2 LPFP, walbro 450.

Quote:

Originally Posted by Zoppa (Post 4209284)
Matalapaine kyykkää? onhan se kokoaika yli 50psi, joka minun käsittääkseni on vielä hyväksyttävissä lukemissa.. Kyllä tuo mun mielestä näyttää ihan puhtaasti korkeapainepumppu vialta.. Sitä mä ihmettelen miksi stft on täysin pakkasella, vaikka seokset näyttää menevän laihan puolelle (13.00+)

Näin olen ymmärtäny, ei ole menny alle 55psi tuolla E50 ja 98:lla tais alhaisimmillaan käydä 65 tienoilla.

Tässä nyt vähän ulalla että mitä seuraavaksi kun toisaalla sanotaan että
hommaa custom tunen eikä näillä OTS kartoilla päästele, mutta eikös
näiden asioiden pidä olla kaikkien jokseenkin kunnossa ennenkuin aletaan custom tunea väkertämään?

palze 09-06-2020 22:33

Matalapaineet on tosiaan ihan ok. Uusimmissa lokeissa vika on vielä selvemmin esillä kuin aiemmin eli korkeapainepumppu hyytyy, kuten aiemmin jo epäilin. Jos haluaa lisää varmuutta, niin kannattaa ajella tankkia tyhjemmäksi, laittaa E30-seos ja -softa ja katsoa, miten tilanne muuttuu.

mikaell 09-06-2020 22:44

Juu näin se on selvästi kyykkää hpfp tuolla 4000rpm nurkilla liekö sitten liikaa viinaa ja ei pysy mukana. :think

Markojs 09-06-2020 22:52

Jeps, täytynee kurvailla tyhjäks tuo satsi ja koittaa sitten vaikka tolla E30
ja katsoa sitten uudestaan onko suunta oikea.

Tommix 10-06-2020 08:19

Quote:

Originally Posted by Markojs (Post 4209235)

Kyllä minunkin mielestä HPFP tuossa kyykkää, eli miedompi soppa tankkiin tai uusi HPFP peliin. Muuta loggauksessa vielä lämpötila (IAT) F => C ja ota esiin myös 1-6 cyl timing:t logiin.

Stain 10-06-2020 08:48

E92 koodeja

1 Attachment(s)
Elikkäs antaa tälläsii vikakoodeja, pitäiskö näistä joistaki olla huolissaan, softana mhd stage 1. Valoissa huomaa et tärähtelee joskus ja ekalla ku kiihdyttää saattaa nykii jonkiverran.

All times are GMT +3. The time now is 03:41.