BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   1996 - 2003 (E39) (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=107)
-   -   E39 Parkkitutka ei toimi (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=72173)

Rusina 21-07-2006 10:53

E39 Parkkitutka ei toimi

Päänvaivaa tuottaa saksasta tuotu -96 E39 528.
Kaikki toimii muuten hyvin paitsi parkkitutka on ihan mykkä. :twisted:
Sulakkeen oon tarkistanut ja se on ok. Epäilen, että kaikki anturit ei olisi rikki vaan systeemissä on jotain isompaa vikaa?

Osaisikohan joku kertoa, mistä voisi vikaa ruveta jäljittämään?
Irtoaako mustat listat, joissa anturit ovat helposti?

Convertible 21-07-2006 13:43

Juu, se menee mykäksi, kun siellä on joku anturi rikki. BMW huoltoon ja koneeseen kiinni, siitä BMW huoltonäytöstä sitten voi katsoa, kuinka säteet toimivat.

buksin-1 21-07-2006 13:48

Quote:

Originally Posted by Rusina
Päänvaivaa tuottaa saksasta tuotu -96 E39 528.
Kaikki toimii muuten hyvin paitsi parkkitutka on ihan mykkä. :twisted:
Sulakkeen oon tarkistanut ja se on ok. Epäilen, että kaikki anturit ei olisi rikki vaan systeemissä on jotain isompaa vikaa?

Osaisikohan joku kertoa, mistä voisi vikaa ruveta jäljittämään?
Irtoaako mustat listat, joissa anturit ovat helposti?

Edessä vai takana?

Rahu 21-07-2006 14:32

Voit jäljittää anturivian niin että kun tutka on päällä menet sormella kokeilemaan antureita, se mikä tikittää niin se on ehjä ja vastaavasti mikä ei tikitä on kakkana. Tai sitten varmuden saat vikakoodit lukemalla.

Hartza´s garage 21-07-2006 15:07

Toimiiko peruutusvalot?? Meinaan, että tulisko vika peruutusvalokytkimestä...

Rusina 22-07-2006 21:24

Parkkitutka ei toimi

Vikakoodi on luettu ja siellä ei näkynyt mitään poikkeavaa.
Minkälaiset viat sinne vikakoodiin yleensäkin kirjaantuvat?

Antureita oon naputellut ja sormeillut, mutta niissä ei ole mitään eloa,
kaikki ihan mykkinä. Onko noiden anturien vaihto hankalaa ja paljon ne maksavat?

buksin-1 22-07-2006 21:38

Quote:

Originally Posted by Rusina
Vikakoodi on luettu ja siellä ei näkynyt mitään poikkeavaa.
Minkälaiset viat sinne vikakoodiin yleensäkin kirjaantuvat?

Antureita oon naputellut ja sormeillut, mutta niissä ei ole mitään eloa,
kaikki ihan mykkinä. Onko noiden anturien vaihto hankalaa ja paljon ne maksavat?

Kaksi ehjää löytyy;)

jaiwe 27-10-2008 21:55

Nostetaas vanhaa topikkia. e38 meinaa vähän temppuilla tuo PDC, kun laittaa sen päälle niin piipittää taukoamatta takagongista, hetken kuluttua hiljenee. Mielestäni kaikki anturit pitävät sellaista sirinää kun läheltä kuuntelee, mitään tykytystä niistä ei sormeen tunnu.
Mikäköhän siellä mahdollisesti olisi vikana? Missä se PDC boxi sijaitsee?

Shadow-line 27-10-2008 22:19

Quote:

Originally Posted by jaiwe (Post 1379231)
Nostetaas vanhaa topikkia. e38 meinaa vähän temppuilla tuo PDC, kun laittaa sen päälle niin piipittää taukoamatta takagongista, hetken kuluttua hiljenee. Mielestäni kaikki anturit pitävät sellaista sirinää kun läheltä kuuntelee, mitään tykytystä niistä ei sormeen tunnu.
Mikäköhän siellä mahdollisesti olisi vikana? Missä se PDC boxi sijaitsee?

Ei välttämättä apuja, mutta itelle omaan (E39) vaihdoin juuri tänään yhden uuden anturin, teki samaa; pakki päälle, gongi huutaa yhtäjaksoisesti muutaman sek., sit mykistyy. Mulla tuo sormella "tunnustelu" toimi, selkeästi yksi anturi mykkä. Ehjät pitää sellasta pientä "tykytystä".

Uusi alkuperäinen 87 eur!! :)

jaiwe 27-10-2008 22:23

Quote:

Originally Posted by Shadow-line (Post 1379280)
Ei välttämättä apuja, mutta itelle omaan (E39) vaihdoin juuri tänään yhden uuden anturin, teki samaa; pakki päälle, gongi huutaa yhtäjaksoisesti muutaman sek., sit mykistyy. Mulla tuo sormella "tunnustelu" toimi, selkeästi yksi anturi mykkä. Ehjät pitää sellasta pientä "tykytystä".

Uusi alkuperäinen 87 eur!! :)

Pitää vielä niitä huomenna hiplailla, ei niissä mun nakkisormilla mitään tuntunu mutta kaikista kuulu sellanen sirinä.

All times are GMT +3. The time now is 20:47.