PDA

View Full Version : M30b35 nokan hionta ja kansipahvi


larmatin
24-05-2004, 14:43
no niin.. eilen ahvenistolla paukku kansitiiviste 2-3syl välistä ja nyt kun tuossa nappasin kannen pois niin jotain pitäis nokalle tehdä..
autoonhan on tuupattu remmiahdin jotenka miten nokka pitäisi hioa?
lisää nostoa? kuin paljon? asteita?

kannattaako nitrata sitten nokka vai onko siitä mitään hyötyä?

ja sitten mikä kansipahvi sinne kannattaa tuupata??
teettääkö kuparinen vai ei??
saisihan se pahvi aavistuksen olla paksumpi jotenka mikä sinne olisi hyvä?

kaikki vinkit peliin kiitos.

Hasardi
24-05-2004, 17:55
no niin.. eilen ahvenistolla paukku kansitiiviste 2-3syl välistä ja nyt kun tuossa nappasin kannen pois niin jotain pitäis nokalle tehdä..
autoonhan on tuupattu remmiahdin jotenka miten nokka pitäisi hioa?
lisää nostoa? kuin paljon? asteita?

kannattaako nitrata sitten nokka vai onko siitä mitään hyötyä?

ja sitten mikä kansipahvi sinne kannattaa tuupata??
teettääkö kuparinen vai ei??
saisihan se pahvi aavistuksen olla paksumpi jotenka mikä sinne olisi hyvä?

kaikki vinkit peliin kiitos.

Harmi että tiiviste paukkui!
Eikös tuon remmin kanssa Schrickin nokka toimisi aika hyvin? Voithan hioa tuosta omastasi Schrickin tapaisen jos se ei ole kovin kulahtanut.
Ja miten olisi ECUn uudelleenohjelmointi moisten modien jälkeen, vai onkos sulla siinä hestecci tai joku vastaava?

Kuparista järeempää pahvia, ja saa olla paksumpikin! Tai voihan sen tehdä vaikka rosterista, jonka jälkeen rupee jo kestämään! :P

M57D
13-06-2006, 21:38
Kyllä saat jatkossakin niiden pahvien kanssa viettää iltoja tallissa ;-)
Koneistuta lohkoon liekkirenkaille urat niin säästyt monelta vaivalta.

Useinhan näissä harrasteautoissa ei kulutuskestävyys ole ongelma koska
jokin muu hajoaa aina ennen. Schrickiltä löytyy hyviä nokkamalleja myös ahdettuihin koneisiin.

Vakio Motronic tulee olemaan pullonkaula tehoille. Lisäksi sen kanssa tulee olla todella tarkkana ettei seokset kallistu laihalle päin. Jos kassa kestää niin joku Haltecin tapainen olisi paikallaan.

Spetke
13-06-2006, 21:52
Kyllä BMW alkuperäisellä vakio pahvillakin melko pitkälle pääsee kun laittaa kansipulteiksi kunnon arp pinna pultit niin kestää ihan mukavasti paukkua.
Ja orkkis pahvia saa vakio 1.72mm ja paksumpi 2.07mm :jep:

-Jos meinaat ruveta värkkäämään liekkirenkaiden kanssa niin joudut kyllä pistään koko padan osiksi, ja noissa kupari / rosteri pahveissa tuppaa oleen monesti ongelmia pitävyden kanssa siis jäähdytin nesteiden lähinnä...
-Sinuna laittaisin ihan vakio nokan toimii äärettömän hienosti ahdetussa koneessa, tosin kuulostaahan joku Schrickin nenä hienolta ja lisää sitä katuuskottavuutta mutta vakiolla mennään todella pitkälle, ja moottorin luonne säilyy mukavana.
-On ihan omakohtaisia kokemuksia kaikista näistä kokeiluista:cool:

M57D
17-06-2006, 21:31
Kyllä BMW alkuperäisellä vakio pahvillakin melko pitkälle pääsee kun laittaa kansipulteiksi kunnon arp pinna pultit niin kestää ihan mukavasti paukkua.
Ja orkkis pahvia saa vakio 1.72mm ja paksumpi 2.07mm :jep:

-Jos meinaat ruveta värkkäämään liekkirenkaiden kanssa niin joudut kyllä pistään koko padan osiksi, ja noissa kupari / rosteri pahveissa tuppaa oleen monesti ongelmia pitävyden kanssa siis jäähdytin nesteiden lähinnä...
-Sinuna laittaisin ihan vakio nokan toimii äärettömän hienosti ahdetussa koneessa, tosin kuulostaahan joku Schrickin nenä hienolta ja lisää sitä katuuskottavuutta mutta vakiolla mennään todella pitkälle, ja moottorin luonne säilyy mukavana.
-On ihan omakohtaisia kokemuksia kaikista näistä kokeiluista:cool:


Niin, nämähän on ihan valinta kysymyksiä. Kaikki riippuu siitä millaisia paineita halutaan käyttää. Mutta kannetiivistettä paksuntamalla ei koskaan saavuteta mitään PAREMPAA, vaikka pultit olisikin ARP:eja. Kuparitiiviste on erittäin toimiva kun se tehty oikeaa pehmeyteen. Usein niissäkin tehdään virhe valitsemalla liian paksu tiiviste. Puristuksia ei koskaan kannata pudottaa tiivisteellä vaan männillä ja palotilan muokkauksilla.

Puristussuhteen pudostustarve riippuu suoraan siitä kuinka huonoksi/hyväksi kone on muuten rakennettu. Tärkeä osa sitä on kunnollinen hallittava polttoaineen ruiskutus / sytytysjärjestelmä. esim. Haltec, Hestec, Motec, Autronic, jne.. Näillä saat seokset ja sytkän kohdalleen niin että nakutus saadaan varmasti eliminoitua: Motronicia muuttamalla turbokäyttöön ei koskaan saavuteta luotettavuutta mitä näillä muilla.

Usein luullaan että turbon ylipaine hoitaa moottorin täytöksen. Hyvin virtaava kansi ja oikea nokka edesauttaa sitä. Siihen vielä sopiva (ei liian pieni) ahdin niin varmasti saat toimivan paketin.