PDA

View Full Version : suuttimet +bensapumppu ahdetussa


ahtaja
22-05-2004, 17:58
Mitä suuttimia ootte käyttäneet ahdetuissa m20b25:ssa?Onko vakio bensapumppu.Itsellä menee laihalle vakio suuttimet+2 lisäsuutinta 350cc 4reikänen,vakio bensapumppu.Tiedän että vakiot on pienet mutta mutta.....

larmatin
22-05-2004, 18:09
aika varmasti pumppu on sama mikä M5:sessa on..

mikä ohjaa lisäsuuttimia sulla?

ahtaja
22-05-2004, 18:17
Suuttimia ohjaa acu 1000.

larmatin
22-05-2004, 18:36
Suuttimia ohjaa acu 1000.

mittaa bensan paineet niin se kertoo loppuuko pumppu kesken.

mulla ainakin hyvin riittää vakiopumppu ja vakiosuuttimet ja kaksi lisä suutinta joita ohjaa 034 efi boksi,

edit yhdys sana

ahtaja
22-05-2004, 18:45
Joo huomena mittaan ei ollu tänään sopivaa liitintä.FMI näyttää että yläpäässä menee laihalle aivan kuin paineet putoaisi???Tukoksia ei ollut letkuissa.

larmatin
22-05-2004, 18:51
Joo huomena mittaan ei ollu tänään sopivaa liitintä.FMI näyttää että yläpäässä menee laihalle aivan kuin paineet putoaisi???Tukoksia ei ollut letkuissa.

etkö voi ohjelmoida pceellä lisää soppaa sinne?

ahtaja
22-05-2004, 19:22
FMI pelkkä seos mittari,eikä toi acu oo ohjelmoitavissa.Voi kuin oliskin ohjelmoitava ruutta,mutta vielä jonain päivänä??Acu :ssa ei ole muutakuin suuttimien tuotto/ahtopaineen aloitus.

Jubu
22-05-2004, 19:45
http://www.bmwtuningclub.net/foorumi/viewtopic.php?t=19940&highlight=

noilla apu ongelmaan jos se ongelma ei pumpusta ollut kiinni.

100 egeä + postikulut.

seidltuning
23-05-2004, 19:41
joo muakin kiinnostaisi isompi pumppu eli onko tietoa mistä saisi

ahtaja
24-05-2004, 14:47
Ainakin pro street myy pumppuja 200e molemmin puolin.

samivaan
05-05-2006, 22:08
Onko joku laskeskellut mihin tehoihin saakka vakiosuuttimet riittää m20b25 koneessa, jos ajaa todella pienillä paineilla? Tuleeko 230hv vielä, vai hyytyykö "heti" vakiotehot ylitettäessä?
Entä se bensapumppu? Sen luulisi riittävän suuttimia pidemmälle.

samivaan
09-05-2006, 12:46
Vielä tuosta suuttimien mitoituksesta kiinnostaa. Löysin finsquirtilta threadin koskien suuttimien mitoitusta, ja sen mukaan näyttäisi ettei 188cc suuttimet riitä alkuunkaan?
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=100&postdays=0&postorder=asc&start=0

Samaten jos laskee tällä:
http://www.rceng.com/technical.htm

Niin tuon mukaan 188cc suuttimet ei kutoskoneessa riitä edes vaparina vakion 210 hevoseen. Mikä tässä mitoituksessa on jujuna, onko m30b35 suuttimet oikeasti vain 188cc, ja m20b25 noin 150set?

BMW 325I avo
10-05-2006, 09:54
Vielä tuosta suuttimien mitoituksesta kiinnostaa. Löysin finsquirtilta threadin koskien suuttimien mitoitusta, ja sen mukaan näyttäisi ettei 188cc suuttimet riitä alkuunkaan?
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=100&postdays=0&postorder=asc&start=0

Samaten jos laskee tällä:
http://www.rceng.com/technical.htm

Niin tuon mukaan 188cc suuttimet ei kutoskoneessa riitä edes vaparina vakion 210 hevoseen. Mikä tässä mitoituksessa on jujuna, onko m30b35 suuttimet oikeasti vain 188cc, ja m20b25 noin 150set?

Riippumati mitä noissa kaavotuksissa lukee, niin 188cc suuttimet riittänee sinne 250hv:n tienoille bpaineita nostamalla. Penkitetty vajaata kolmeasataakin, mutta silloin oltiin nakutuksen rajoilla.

ihi
10-05-2006, 12:10
Juurikin tuossa paineiden nostossa piilee sudenkuoppa. Eli pumpun tuotto romahtaa tai se hajoaa, kun siltä halutaan lisää painetta.

Toiseksi pitäs tietää noiden suuttimien tuoton mittaustapa. Eli taitaa se 188cc olla 100% aukiololla joka ei toteudu vakio lastulla/boxilla/softalla. Eikä tee muutenkaan hyvää suuttimille. Joku 80-90% on vielä sallittu. Ja kolmanneksi olis hyvä ymmärtää, että mitä kovemmin pata kiertää, sitä lyhyempi aika tuo 80% aukiolo aika on-> vähemmän bensaa.


Ps. jos joku FMI:n tavalliseen lambdaan perustuva "lelumittari" näyttää, että menee laihalle, niin se on sitten jo vitun laihalla.