PDA

View Full Version : Mitä öljyä perään?


Jaska.T
07-05-2004, 09:38
Eli auto on 325i e30 ja siinä on lukkomurikka. Ennekuin kävin vaihdattaan castrolin lukkoperäöljyt lukko toimi ihan moitteettomasti ja öljyn vaihdon jälkeen ei enää sudita ku toisella rattaalla. Mitä öljy merkkiä/mallia perään pitäsi laittaa? perä ei ole mikään palalukko vaan siellä oli sisällä pakka jossa oli ohuita "lameli" levyjä perkeleesti...... vai onko tuo edes "oikea" lukkoperä??

Edit
Laita Mobil vs500 öljy perään niin ei tarvitse miettiä onko autossasi lukoton vai lukkoperä, tuo sopii kaikkiin malleihin!!

sqxo
07-05-2004, 09:43
Mitenkähän päin se oli.. Joko Mobilin VS500 tai VS600 muistaakseni.. Toinen kuuluu BMW:n lukkoperiin ja toinen lukottomiin. Lukee esim. Mobilin oppaassa ja varmaan purkin kyljessä.

M_Power
07-05-2004, 09:47
Ei kyllä pitäs öljyssä olla vika jos sitä Castrol lukkoperäöljyä oot laittanu :roll:

Jaska.T
07-05-2004, 09:49
itsekkin luin jostain että tuo vs500 passais bemarinlukkoon, mutta pitää kysellä mitä muut on käyttänyt perissä. Ainut haittapuoli tuossa öljyssä oli että sitä sai ainakin paikallisesta varaosaliikkeestä vain 20l ämpärissä ja se tulis aika tyyriiksi, mutta sehän ei periaatteessa ole mun murhe ku luulis saavan takuuseen oikeat öljyt kun huollossa laittoivat väärät öljyt sisään.

Jaska.T
07-05-2004, 09:50
Ei kyllä pitäs öljyssä olla vika jos sitä Castrol lukkoperäöljyä oot laittanu :roll:

Castrolillakin on kuulemmat ainakin kahta eri lukkoperä öljyä bemareihin. Oulussa Jurvakaisella ainakin väittivät niin kun soittelin sinnekkin.

Leka
07-05-2004, 23:17
Castrolillakin on kuulemmat ainakin kahta eri lukkoperä öljyä bemareihin. Oulussa Jurvakaisella ainakin väittivät niin kun soittelin sinnekkin.

Castrol SAF-XJ 75W/140 on ainakin "BMW approved" lukkoperäöljy, mutta mikäs se toinen on? Castrol Oil Selector (http://fi.servicebooking.net/castrol/oilselector_retail.asp?lang=fi) Ettei vaan ole vahingossa laitettu Castrol SAF-XO 75W/90 öljyä (BMW non-limited slip rear axles).

samtheMan
07-05-2004, 23:19
Juu, itekkin tota Castrolia laitoin.. eikä ainakaan vielä valita! :lol:

Ja toi on tosiaan bmw approved

Jaska.T
07-05-2004, 23:20
Castrol SAF-XJ 75W/140 on ainakin "BMW approved" lukkoperäöljy, mutta mikäs se toinen on? Castrol Oil Selector (http://fi.servicebooking.net/castrol/oilselector_retail.asp?lang=fi) Ettei vaan ole vahingossa laitettu Castrol SAF-XO 75W/90 öljyä (BMW non-limited slip rear axles).

Nyt siellä on sisällä just nuo Castrol SAF-XJ 75W/140 muttei piirrä raitaa ku yhellä rattaalla. Ja peräkin on tarkistettu ettei siinä ole vikaa

Bullitt
07-05-2004, 23:47
Mobil VS500 lukkoperiin, ja VS600 lukottomiin. Muillakin valmistajilla varmaan on peräöljyjä, mut noi nyt ainakin noin päin, eikä mielellään toisinpäin...

Jos Loudpipe lukee tätä, niin mitenkäs on perä toiminut öljynvaihdon jälkeen? Saitko jo hommattua sen tukilaakerin? No huomenna nähdään Artukaisissa, kai...

LoudPipe
09-05-2004, 09:16
Laakeri on ostettu, Motonetistä löyty hintaan 22,50(!) mutta se ei ole vielä kiinni niin ei ole perän toimintaa viitsinyt kokeilla

sqxo
11-05-2004, 15:38
itsekkin luin jostain että tuo vs500 passais bemarinlukkoon, mutta pitää kysellä mitä muut on käyttänyt perissä. Ainut haittapuoli tuossa öljyssä oli että sitä sai ainakin paikallisesta varaosaliikkeestä vain 20l ämpärissä ja se tulis aika tyyriiksi, mutta sehän ei periaatteessa ole mun murhe ku luulis saavan takuuseen oikeat öljyt kun huollossa laittoivat väärät öljyt sisään.
Eikö ne myy sitä sulle pumpusta omaan pulloon just sen verran ku tarvit? Mä oon ainaki ostanu silleen sitä jostain.. Ne siis laski sitä joko pumpusta tai sit kaato siit 20L pöntöstä, mut sain ostaa sen pari litraa mitä halusin.

diesel
22-05-2004, 14:50
CASTROL SAF-XJ 75W-140 on myös BMW:n suosittelema öljy kyseiseen perään eli öljyssä vika ei pitäisi oleman...
Toimii muuten myös useimmissa lukottomissakin perissä.

:D

Suutari
24-05-2004, 01:40
slitz tai jellylube on ihan jees.. :juo

PS: oli pakko jotne ei herneitä pliis ...

sqxo
24-05-2004, 13:47
slitz tai jellylube on ihan jees.. :juo

PS: oli pakko jotne ei herneitä pliis ...
Kuivana kakkoseen, kyllä se menee! :twisted:

tihuovin
26-05-2004, 18:02
Asiahan tuli varmasti jo selväksi, mutta painotetaan vielä.

Käytä AINA perässä vain ja ainoastaan BMW:n suosittelemaa öljyä. Oli sitten lukko tahi tavallinen perä. Härnäät vain verta nenästäsi, jos muita käytät tai huoltopajassa sinne muuta tungetaan. Muutaman euron mahdollisella säästöllä aiheutat itsellesi satojen eurojen vahingon, perä "leipoo" varmasti ennemmin tai myöhemmin, todennäköisesti ennemmin. Mm. Oili Jalonen pyytää E23:n lukkoperästä 1000€.

Huollat sitten autosi itse tai käytät paikallista korjaamoa, varmista AINA että perään laitetaan sitä tavaraa mitä sinne haluat, eli BMW:n suosittamaa tavaraa. Ei ole kerta eikä ensimmäinen kun perä on ollut sökö nyrkkipajan öljyhuollon jälkeen.

Huusinko tarpeeksi? Sori. Mutta kun tämä asia on BMW:n omistajan listalla nimeltä "pakko tietää, pakko muistaa, pakko noudattaa".

t: Timo

Cunttory
27-05-2004, 00:21
Taitaa perä leipoo alle km matkalla jos esim. lukolliseen laittaa tavallista öljyä! mobilin 500&600 on bmw suosittamaa öljyä myöskin!!! itselläni oli edellisessä e36:ssa mobilit perässä ja laatikossa viime talven ja toimi helvetin hyvin!!!

Dualfun
27-05-2004, 13:32
Seacrhilla löytyy tästäkin juttua vaikka kuinka.

Itse käytän perässä vain ja ainoastaan Castrolin öljyjä omassa autossani. Tyyppiä tälle peräöljylle kysyin joskus taannoin forumilla ja sen perusteella menin tilamaan öljyn paikallisesta Osasetista. Maksoi muistaakseni 17e litra, eli ei ihan ilmaista tavaraa. Sama öljy sopii sekä lukolliselle että lukottomalle.

aosbmw
04-01-2005, 13:55
[QUOTE=Bullitt]Mobil VS500 lukkoperiin, ja VS600 lukottomiin


visko-lukkoon VS600

Hanza
04-01-2005, 20:27
Ei vaan juuri noin kuin Bullitt sanoi.

Vanquish
09-02-2005, 18:51
Mistäs löytyis noi luokitusvaatimukset?? Käykö Teboil Hypoid 75w-90 E36:een?

juha77
09-02-2005, 20:02
Menee vähän aiheen vierestä, mut kuinka usein noi peräöljyt tulis vaihtaa?

aosbmw
09-02-2005, 21:15
Ei vaan juuri noin kuin Bullitt sanoi.

VISKO-lukkoon vs600, kitkalukkoon vs500

janne635
09-02-2005, 22:14
Menee vähän aiheen vierestä, mut kuinka usein noi peräöljyt tulis vaihtaa?
Saman haluaisin tietää minäkin! Mulla on autossa 25% lukko eli miten usein ne perä öljyt vaihdetaan? Entä vaihteisto öljyt?

sqxo
09-02-2005, 22:41
Saman haluaisin tietää minäkin! Mulla on autossa 25% lukko eli miten usein ne perä öljyt vaihdetaan? Entä vaihteisto öljyt?

Joku saa tän vielä "varmistaa", mut muistaisin että 60tkm välein taisi olla..? HardCore-käytössä tietty kaikkien litkujen vaihtoväli varmaankin lyhenee. ;)

Leka
10-02-2005, 00:51
Menee vähän aiheen vierestä, mut kuinka usein noi peräöljyt tulis vaihtaa?

Inspection II:ssa. (every other 15,000 miles or 24 months)

BMWPekka
10-02-2005, 01:38
On muuten erikoinen juttu; mulla kävi E30 325:ssa aivan samalla tavalla kun tän treadin alottajalla... Paitsi että sinne huollossa laitettiin (?) juuri sitä oljyä kuin BMW sanoo... Tai sitten ei, kun nimittäin kävin hakeen merkkiliikkeestä Laakkoselta juuri oikeaa öljyä (Castrol), ja vaihdoin itse ne uudestaan, niin perä alkoi pelittään!!! On tarkkaa, ja nyt uskon!

_Bandit_
10-02-2005, 23:29
Mistäs löytyis noi luokitusvaatimukset?? Käykö Teboil Hypoid 75w-90 E36:een?


.. samaa itseänikin alkoi kiinnostaa, vaihdoin meinaan kesällä/syksyllä Valvolinen SynPowerin 75W-90 (API MT-1 GL-3/4/5) omaan E30seeni..

Vielä ei mikään valita ja nätisti toimii, mutta mutta..

Eskobar
19-07-2005, 17:03
minulle vastasivat laakkosella että pääasia on että luokituksen ovat kunnossa eli api gl-5 sae 75w90 <---- tuollaista pitäisi olla esim lukoton 320i perässä... valmistajia on esim juuri mobil (vs600) ja castrolillakin oli jotain sitten löytyi red line öljyt (75w90 täyttää API GL-5, GL-6, MT-1, MIL-L-2105E ja SAE J2360 vaatimukset) yms yms yms... itsehän nyt en tiedä että mitähän sitä hakisi... castrolia kun ei meinaa löytyä mistään... ainakaan kun netistä tutkailee... ja toki oli tuo shellin öljy mikä olis viel edullista mutta tiedä sit kannattaako säästää (shell) vai maksaa jos purkissa lukee mobil/castrol...

HarzaTheMan
19-07-2005, 17:16
minulle vastasivat laakkosella että pääasia on että luokituksen ovat kunnossa eli api gl-5 sae 75w90 <---- tuollaista pitäisi olla esim lukoton 320i perässä... valmistajia on esim juuri mobil (vs600) ja castrolillakin oli jotain sitten löytyi red line öljyt (75w90 täyttää API GL-5, GL-6, MT-1, MIL-L-2105E ja SAE J2360 vaatimukset) yms yms yms... itsehän nyt en tiedä että mitähän sitä hakisi... castrolia kun ei meinaa löytyä mistään... ainakaan kun netistä tutkailee... ja toki oli tuo shellin öljy mikä olis viel edullista mutta tiedä sit kannattaako säästää (shell) vai maksaa jos purkissa lukee mobil/castrol...

Varaosamaailma myy ainakin Kuopiossa Castrolin peräöljyä Bemariin. Ja on Helsingissäkin vastaava firma. http://www.varaosamaailma.fi/

Eskobar
19-07-2005, 17:39
vähä offtopiccina MILLÄ mä tungen ne öljyt sinne? se täyttöproppu on kuitenki aika snadi :/

pm /mail.kin voi vastata....

HarzaTheMan
19-07-2005, 21:16
vähä offtopiccina MILLÄ mä tungen ne öljyt sinne? se täyttöproppu on kuitenki aika snadi :/

pm /mail.kin voi vastata....

Keinot on monet, mutta minä laitoin käsikäyttöisellä imupumpulla. Eli sekatavarakaupasta, autotarvikeliikkeestä tms. ostaa sellasen öljyn vaihtoon tarkoitetun pumpun, jolla voi imeä öljyä pois tai vastaavasti pumpata sitä johonkin. Käsikäyttöinen puolen litran pumppu maksaa vajaat 10 euroa ja sähkökäyttöisiä saa about 20 eurolla. Siinä pumpussa on letku, joka laitetaan esim. perän tai vaihteiston täyttöaukkoon ja sit heitetään vellit sisään :D

-Markus-
29-01-2006, 18:49
Mitäs öljyä tohon ix:n perään pitäs laittaa? Joku lukkohan se sielläkin pitäs olla. Merkkiliikkeestä möi Mobil vs-600 eli samaa mitä etuperäänkin menee.

Menin ne jo vaihtamaankin mut ois kiva saada varmistusta asiasta, koska paikat tällä hetkellä aika tiukilla (jäärataa piikkirenkailla...)

Meisseli
29-01-2006, 19:34
Mitäs öljyä tohon ix:n perään pitäs laittaa? Joku lukkohan se sielläkin pitäs olla. Merkkiliikkeestä möi Mobil vs-600 eli samaa mitä etuperäänkin menee.
Ihan oikein meni. Lukko on erilainen kuin takavedossa (visko) eikä vaadi öljyltä mitään erityistä.

-Markus-
29-01-2006, 19:54
Ihan oikein meni. Lukko on erilainen kuin takavedossa (visko) eikä vaadi öljyltä mitään erityistä.
Kiitän! Eli ei muuta kun hanaa!

RiiQuu
11-02-2006, 21:01
CASTROL SAF XJ 90-140

Kellään mitään tietoa mistä tuota saa? Saksassa tuota suositeltiin 40% kitkalukkoperään, eli vakioperää tiukennettu.. Kuulemma moottoriurheilussa käyttävät.

markov7
12-02-2006, 11:17
Omassa kiristetty lukko kilpakäytössä,öljyt hain metroautosta , ei ole ollut ongelmia,muualta ostamalla voi muutaman euron säästää ja sitte ihmetellä onko ne nyt oikeet öljyt ja lukko ei pidä.

RiiQuu
12-02-2006, 11:35
Omassa kiristetty lukko kilpakäytössä,öljyt hain metroautosta , ei ole ollut ongelmia,muualta ostamalla voi muutaman euron säästää ja sitte ihmetellä onko ne nyt oikeet öljyt ja lukko ei pidä.Niin siis mitä öljyä sieltä hait? tuota 90 vai 75 vai jotain muun merkkistä, mitä?

markov7
12-02-2006, 11:53
Tiskiltä pyysin e30 m3 lukkoperäöljyä.Myytiin vain irtotavarana jote myyjä haki tyhjän 4l kannun johon 2l öljyä.Tarkkaan en muista mutta tais olla mobilia ja hintaa yli 20 e litra.

|makke
17-05-2006, 02:21
Itsellä -89 E30 316i ja perä pitää vähän ääntä.
Saako Vaasasta tota öljyä jostain, vai pitääkö tilata jostain?
Ja tosiaan minkä merkkistä ja mallista tuohon tulisi laittaa?
Paljonkos sinne muuten menee sitä öljyä?

ccc
17-05-2006, 10:30
onko e24 635 csi:ssä vakiona lukkoperä?
Kyseessä siis -88 malli...

GOOFY
17-05-2006, 11:44
Itsellä -89 E30 316i ja perä pitää vähän ääntä.
Saako Vaasasta tota öljyä jostain, vai pitääkö tilata jostain?
Ja tosiaan minkä merkkistä ja mallista tuohon tulisi laittaa?
Paljonkos sinne muuten menee sitä öljyä?

paat vaan sinne sitä mobil vs600:sta... pitäis varmaan löytyä...
0.9-1.1 litraa... ku auto on suorassa niin eihän sinne liikaakaan voi laittaa:jep:

|makke
17-05-2006, 12:37
Itsellä -89 E30 316i ja perä pitää vähän ääntä.
Saako Vaasasta tota öljyä jostain, vai pitääkö tilata jostain?
Ja tosiaan minkä merkkistä ja mallista tuohon tulisi laittaa?
Paljonkos sinne muuten menee sitä öljyä?
Niin ja mistä tiedän onko mulla lukkoperä?
Pitäskö lukea rekisteriotteessa?

tagagummi
17-05-2006, 12:47
Niin ja mistä tiedän onko mulla lukkoperä?
Pitäskö lukea rekisteriotteessa?


Rek. otteen kanssa paikalliseen merkkilikkeeseen, ne kertoo tarkkaan millaisella varustuksilla auto on uutena luovutettu asiakkaalle.
Jos epäilet / on syytä epäillä auton alkuperäisyyttä ( jos joku tuuninki pirssi ) niin kokeilemalla.

Axum
17-05-2006, 14:17
Rek. otteen kanssa paikalliseen merkkilikkeeseen, ne kertoo tarkkaan millaisella varustuksilla auto on uutena luovutettu asiakkaalle.
Jos epäilet / on syytä epäillä auton alkuperäisyyttä ( jos joku tuuninki pirssi ) niin kokeilemalla.

Tai sitten katsomalla löytyykö perän numero-sarjasta S-kirjainta ;)

Nikke2002
19-05-2006, 18:26
Perään voi myös laittaa Liqui-Molyn perä öljyä. Paikallisessa varaosaliikkeessä suositeltiin just tätä öljyä. Aika kallista öljyä mutta luulen että on hintansa arvoinen. Valmistajan sivuilla:

Differential, rear (System capacity: 1.7l)
FULLY SYNTHETIC HYPOID-GEAR OIL (GL5)LS SAE75W-140
Fully synthetic Hypoid gear oil with LS- additive for passenger ve-hicles, particularly BMW vehicles with locked axle systems and extended periods between oil changes as well as numerous Japa-nese transmission types. Suitable for the highest load carrying capa-cities.

Employment:
High-load vehicle hypoid transmissions. Particularly BMW vehicles with and with-out locked differential axle systems, manual transmissions and ancillary units. The manufacturer?s operating instructions must be followed.

Automobile release:
API GL 5
Liqui Moly recommend this product for vehicles for which the following specifications are required:
BMW Hinterachsgetriebeöl; Scania STO 1:0, VME; ZF TE-ML 05D, 12D, 16G

TJK
21-09-2006, 10:17
Lainataas vähä tät topikkii..

Elikkäs paljos tollaseen lukottomaan isoonperään menee tota öljyä? Et tietää vaa paljo sitä kaupasta kantaa mukaan.. :D Ja vielä yks tyhmä lisäkysymys, tuleeko perästä öljyt pihalle jos irrottaa kardaanin ja/tai vetarit? :rolleyes: Ei viittis isovelin pihaa sotkea.. :rolf:

insp
21-09-2006, 11:00
Lainataas vähä tät topikkii..

Elikkäs paljos tollaseen lukottomaan isoonperään menee tota öljyä? Et tietää vaa paljo sitä kaupasta kantaa mukaan.. :D Ja vielä yks tyhmä lisäkysymys, tuleeko perästä öljyt pihalle jos irrottaa kardaanin ja/tai vetarit? :rolleyes: Ei viittis isovelin pihaa sotkea.. :rolf:

0.9L jos on tyhjä, eikä öljyt tule pois jos irroitat kardaanin ja vetarit perästä. Ne tulee pois vain jos irroitat esimerikiksi vetareiden laipat perästä.

TJK
21-09-2006, 11:12
0.9L jos on tyhjä, eikä öljyt tule pois jos irroitat kardaanin ja vetarit perästä. Ne tulee pois vain jos irroitat esimerikiksi vetareiden laipat perästä.

OK.. kiitos.. Tarkotus on vaihtaa ehjä perä risan tilalle, ja ajattelin vaa et ne öljyt ei leviä pitkin pihaa siitä vanhasta perästä ku sen irrotan. Ja uuteen perään tietty ne uudet öljyt. :jep:

insp
21-09-2006, 11:47
OK.. kiitos.. Tarkotus on vaihtaa ehjä perä risan tilalle, ja ajattelin vaa et ne öljyt ei leviä pitkin pihaa siitä vanhasta perästä ku sen irrotan. Ja uuteen perään tietty ne uudet öljyt. :jep:

Ainoa minkä unohdin mainita on perän huohotusreikä, sieltä saattaa tulla vähän öljyä jos perä menee "ylösalaisin". Ei sitä tule kuitenkaan suihkuamalla, reikä kun on noin nuppineulanpään kokoinen

Tzeimi
21-09-2006, 16:36
0.9L jos on tyhjä, eikä öljyt tule pois jos irroitat kardaanin ja vetarit perästä. Ne tulee pois vain jos irroitat esimerikiksi vetareiden laipat perästä.

0.9L on pienen perän täytösmäärä (sivukansi 4:llä ruuvilla kiinni)
1.5L on keskikokoisen (E30 ns. isoperä, 6 kiin.ruuvia) ja
1.9L on isoon menevä määrä (8 kiin. ruuvia)
Uudemmissa tötteröissä voi olla sitten myös muitakin... niitä en tunne. Täydentäkää...

Ja joskus näistä puhutaan myös ison vetopyörän halkaisijan mukaan - 168, 188 ja 210 - muistaakseni. Viksummat korjatkon.

TJK
22-09-2006, 09:16
0.9L on pienen perän täytösmäärä (sivukansi 4:llä ruuvilla kiinni)
1.5L on keskikokoisen (E30 ns. isoperä, 6 kiin.ruuvia) ja
1.9L on isoon menevä määrä (8 kiin. ruuvia)
Uudemmissa tötteröissä voi olla sitten myös muitakin... niitä en tunne. Täydentäkää...

Ja joskus näistä puhutaan myös ison vetopyörän halkaisijan mukaan - 168, 188 ja 210 - muistaakseni. Viksummat korjatkon.

No VOI V*TTU! Arvatkaa kerkesinkö jo laitella sinne ton 0,9l ja perä on jo kiinni autossa.. :banghead: Onneks en sentää ajamaa kerenny.. :rolleyes:
Pitää koittaa keksii joku kikka millä sais ton puol litraa laiteltuu sinne, ku en tasan ala enää tappelee sit pois ja takas..

Tzeimi
22-09-2006, 12:13
Auto tasaisella alustalla. Täyttöroppu (ylempi) auki ja "oilgun":illa tms. (biltema: #361898, 9.90€) ruuttaat öljyä sisään. täyttöreijän alreunassa on oikea määrä.

TJK
22-09-2006, 13:34
No ei tässä nyt tähän hätään kerkeä mitää "öljytykkejä" hommailee, ku auto pitäs olla melkee illalla jo ajossa, mut kyllä tässä jotaa keksitää.. :)

/avautuminen
Onhan se hyvä että apuja ja neuvoja saa nopeasti tarvittaessa, mutta ketuttaa vaan kun neuvotaan että "noin se on" mutta ei sitten olekkaan.. :rolleyes: Ainakin voisi ilmottaa jos ei ole varma asiasta. :jep:
\loppu

PS. Ei herneitä ;)

insp
22-09-2006, 14:26
0.9L on pienen perän täytösmäärä (sivukansi 4:llä ruuvilla kiinni)
1.5L on keskikokoisen (E30 ns. isoperä, 6 kiin.ruuvia) ja
1.9L on isoon menevä määrä (8 kiin. ruuvia)
Uudemmissa tötteröissä voi olla sitten myös muitakin... niitä en tunne. Täydentäkää...

Ja joskus näistä puhutaan myös ison vetopyörän halkaisijan mukaan - 168, 188 ja 210 - muistaakseni. Viksummat korjatkon.

:redface: Haynesin oppaasta itse katsoin nuo ja eipä ollut muuta täyttömäärää kuin tuo 0.9L, mutta onneksi ei vielä käynyt kuinkaan.

masi300
09-01-2007, 19:50
Käyköhän tämmönen öljy e30 perään? http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-7590 Kun tuo vs600 on jo jonkun verran kallimpaa. Samaa voi vissiin laittaa sitten laatikkoonkin?...:rolleyes:

quisma
10-01-2007, 13:50
Vähän offtopickia, mutta eipä tosta öljyn lisäämisestä kai niin tähtitiedettä tarvi tehdä. :rolleyes: Ite ainakin olen käyttänyt tommosta ihan tavallista nokallista kannua, johon tuuppasin letkun vielä päähän. Ja menee öljyt osotteeseen ;)

Bmw Master
11-01-2007, 23:11
Vähän offtopickia, mutta eipä tosta öljyn lisäämisestä kai niin tähtitiedettä tarvi tehdä. :rolleyes: Ite ainakin olen käyttänyt tommosta ihan tavallista nokallista kannua, johon tuuppasin letkun vielä päähän. Ja menee öljyt osotteeseen ;)

On vaan ahdas paikka, niin isolla "ruiskulla" menee helpommin. Mutta menee se sinne vaikka sylkemällä.:D

Juuzo
12-01-2007, 01:21
Tämä öljy PITÄÄ... Tätä käyttää monet jotka ajaa autolla tosissaan, rallia, rataa...

http://img.photobucket.com/albums/v501/MARKKU/Bemu%203/P1020441.jpg

Maksaa, mutta on hintansa väärtti.
Paras tapa tietää paljon öljyä pitää laittaa on niin, että auto tasaiselle ja öljyt pois ja pohjaproppu kiinne ja täyttö aukosta kaadat niin kauan kun alkaa tulla yli. Mulla meni M3 E36 perään 1,7 ltr.

Helppo tapa täyttää on hommata 1,5 metriä kirkasta letkua joka mahtuu täyttöreijästä ja suppilo toiseen päähän ja sit kaatelemaan, menee nopeammin jos lämmität öljyä ( pulloa ) kuumassa vedessä jonkin aikaa, muuten kestää katella kun "siirappi" valuu :jep:

Violin
12-01-2007, 19:32
Käytin omaa 525 -94 huollossa ja sen lukottomaan perään on kuitin mukaan laitettua Castrol EPX joka Castrolin sivujen mukaan on 80W-90. Samainen saitti suosittelee juuri SAF-XO 75W-90 litkua, jota moni on täälläkin käyttänyt.

Tykkääköhän perä tuosta kyttyrää vai antaako olla? Vielä ainakin toimii ihan normaalisti, mihin tuo voisi vaikuttaa?

Jeppe Martikainen
16-05-2007, 12:10
vm 2001 330i sedan onkos näissä lukkoperä? Joku sano ettei oo ja 2 rantua tuli asfaltiin silti:think Perän öljyjä vaihtamassa niin ois hyvä tietää.

Bmw Master
16-05-2007, 14:47
vm 2001 330i sedan onkos näissä lukkoperä? Joku sano ettei oo ja 2 rantua tuli asfaltiin silti:think Perän öljyjä vaihtamassa niin ois hyvä tietää.

Ei ole lukkoa ja jäähän niitä rantuja vaikkei lukkoa olekkaan. Nosta toinen rengas ilmaan ja kokeile vieläkö tulee rantua...

Jeppe Martikainen
16-05-2007, 16:24
selevä homma!

JaniR
14-06-2007, 17:43
Miten on, joku viisaampana osaa sanoa, kun itsellä on M3 E30 25% lukolla oleva E30 325i cabrio. Että mitä poikkeavaa siinä on tavalliseen lukolliseen. Tilavuus? Kelpaako sama öljy? Ja taitaa välityskin olla hieman eri. Poikkeaa hieman aiheesta.

Mörökölli
14-06-2007, 20:00
Miten on, joku viisaampana osaa sanoa, kun itsellä on M3 E30 25% lukolla oleva E30 325i cabrio. Että mitä poikkeavaa siinä on tavalliseen lukolliseen. Tilavuus? Kelpaako sama öljy? Ja taitaa välityskin olla hieman eri. Poikkeaa hieman aiheesta.

Itse laittaisin surutta perus-lukkoperäöljyä Mobil VS500 tai esim. Kendallin Special limited slip:iä. Mun käsityksen mukaan tossa perässä ei ole mitään eroa 325 typ188 perään. Öljymäärän saa joku muu muistella.

ozi
26-11-2007, 18:32
uskaltaako laittaa e36 lukkoperään Mag1 high performance-öljyä..?
sae 85-140 täyttää GL-5 ja Mack Go-j ..?

"recommended for limited slip axles"

x-arttu-x
31-12-2007, 13:35
Mitä öljyä pitää laittaa e36 318is perään, joka on kitkalukolla ilmeisesti? Ainakin lukkoperä on.

visa e36
31-12-2007, 14:09
Kunhan laitat lukkoperäöljyä niin toimii. Lukkoperä-öljyä voi laittaa lukottomiin mutta lukottomiin tarkoitettua ei saa laittaa lukkoperälliseen. Itse käytän redlineä ja toimii.

Wiking
25-03-2008, 22:33
Ite just tuli laitettua KENDALL SPECIAL LIMITED-SLIP 80w-90, kun eräs autokorjaaja sitä niin kehui ja sitä sil siin oli hallilla. En sit tiä kuinka toimii, oli kyl paljon paksumpaa kuin se mitä perästä ulos otettiin. Toinen juttu on myös se ettei mulla ole tietoa onko tossa lukkoa vai ei. Eli varmuuden vuoksi tota limited-slipiä.

Onko kellään kokemuksia kyseisestä öljystä?

Mörökölli
25-03-2008, 22:44
Ite just tuli laitettua KENDALL SPECIAL LIMITED-SLIP 80w-90, kun eräs autokorjaaja sitä niin kehui ja sitä sil siin oli hallilla. En sit tiä kuinka toimii, oli kyl paljon paksumpaa kuin se mitä perästä ulos otettiin. Toinen juttu on myös se ettei mulla ole tietoa onko tossa lukkoa vai ei. Eli varmuuden vuoksi tota limited-slipiä.

Onko kellään kokemuksia kyseisestä öljystä?

Juu, hyvin toimii ainakin täällä.

Jasu
28-04-2008, 15:30
Sopiiko laittaa Almasol 600:sta lukottomaan perään?

jr66
28-04-2008, 19:15
Sopii vaikka olis tark. lukolliseen, toisinpäin ei.

KaitsunM5
08-06-2008, 20:39
Mitäs öljyä suosittelisitte E39 528i vm.2000 kitkalukolliseen perään? :think (itse ajatellut jos sinne mobilin öljyjä laittaisi)

Tomba87
08-06-2008, 21:35
Mitäs öljyä suosittelisitte E39 528i vm.2000 kitkalukolliseen perään? :think (itse ajatellut jos sinne mobilin öljyjä laittaisi)

Vai kitkalukolliseen? :think Eiköhän siellä ihan normi lukoton ole eli esim. mobilin VS 600 käy.

KaitsunM5
08-06-2008, 21:37
Vai kitkalukolliseen? :think Eiköhän siellä ihan normi lukoton ole eli esim. mobilin VS 600 käy.

Kuinkas saa helpoiten selvyyden siittä onko normi perä vai kitkalukollinen?? :eek:
(soralla taitaa piirtää molemmat pyörät vanaa normiperälläkin mutta asfaltilla onkin sitten jo erijuttu uskoisin)

Tomba87
08-06-2008, 21:54
Kuinkas saa helpoiten selvyyden siittä onko normi perä vai kitkalukollinen?? :eek:
(soralla taitaa piirtää molemmat pyörät vanaa normiperälläkin mutta asfaltilla onkin sitten jo erijuttu uskoisin)

Ei kai sitä tarvi mitenkään saada selville koska M5 on ainut malli e39-mallisarjasta, josta löytyy lukollinen perä.

KaitsunM5
09-06-2008, 13:31
Ei kai sitä tarvi mitenkään saada selville koska M5 on ainut malli e39-mallisarjasta, josta löytyy lukollinen perä.

Aijaa, noh se hän on sitten harvinaisen selvä asia. :smoke:

KaitsunM5
09-06-2008, 15:46
Kuinka usein olette vaihtanut perään öljyjä? :think

marko.m
11-06-2008, 00:33
Moi.
Mikä perä on e34 525i:ssä kun se on automaatti ja valmistettu 10/90? Onko siinä 25% kitkalukkoperä? Ostaessa öljyjä kysyin varaosaliikkeen myyjäljä nimenomaan lukkoperäöljyä ja antoi Mobilin VS600, joka ilmeisesti on juuri lukottomaan.

ToniLee
14-06-2008, 00:59
[quote=Bullitt;88554]Mobil VS500 lukkoperiin, ja VS600 lukottomiin. Muillakin valmistajilla varmaan on peräöljyjä, mut noi nyt ainakin noin päin, eikä mielellään toisinpäin...

Onko tuo nyt varmasti noin päin? Mun autoon vaihdettiin just eilen VS600 perään jossa on satavarmasti lukko ja tänään huomasin että jyristää hissuksiin ajaessa ja jotenkin kahnaa vastaan. Voi hemmetti taas vissiin uusiksi..? Prkl pyysin nimenomaan lukolliseen öljyt:evil:

MarttiKK
17-08-2008, 19:56
Onko kokemuksia Valvolinen tuotteista?

DuraBlend Gear Oil GL-5 LS

• Synteettinen vaihteisto- ja vetopyörästö-öljy
• SAE 75W-90, API GL-5 LS
• Erityisesti luistonrajoittimella varustettujen tasauspyörästöjen voiteluun
• Myös tavallisiin hypoidipyörästöihin
• Suojaa korroosiolta
s.

Kyseessä lukkoperä. Castrolin ohjesivut suosittavat 75W-140 öljyjä. Onko tuolla yläpään viskositeetillä iso merkitys?

Tomba87
17-08-2008, 20:42
[quote=Bullitt;88554]Mobil VS500 lukkoperiin, ja VS600 lukottomiin. Muillakin valmistajilla varmaan on peräöljyjä, mut noi nyt ainakin noin päin, eikä mielellään toisinpäin...

Onko tuo nyt varmasti noin päin? Mun autoon vaihdettiin just eilen VS600 perään jossa on satavarmasti lukko ja tänään huomasin että jyristää hissuksiin ajaessa ja jotenkin kahnaa vastaan. Voi hemmetti taas vissiin uusiksi..? Prkl pyysin nimenomaan lukolliseen öljyt:evil:

Ei muutaku korjaamon piikkiin uus perä jos meni paskaks?

Yltti
17-08-2008, 20:46
Jokaiseen BMW:N perään kun laittaa mobilin vs500 niin se käy. Ei tarvii miettiä onko lukkoo, kitkalukkoo tai ei lukkoo ollenkaan. Näissä öljyhommissa ei kannata säästää. Säästää ennemmin ajotyylissä...

Ketzi
26-01-2009, 03:15
Eli tuo vs500 käynee varmaan sitten tähänkin.. Entä jos ei ole saatavilla, minkälaista arvoiltaan pitää tavara olla 97 323i perään. Castrolin tuotteet? Lukkoperä ei kyllä ole, mutta muusta en tiedä. Jos jollakin on heittää öljytilavuus, niin kiitos.

Pitääkö sinne vaihtaa joku tiiviste vaihdon yhteydessä?

Bones
26-01-2009, 03:34
Eli tuo vs500 käynee varmaan sitten tähänkin.. Entä jos ei ole saatavilla, minkälaista arvoiltaan pitää tavara olla 97 323i perään. Castrolin tuotteet? Lukkoperä ei kyllä ole, mutta muusta en tiedä. Jos jollakin on heittää öljytilavuus, niin kiitos.

Pitääkö sinne vaihtaa joku tiiviste vaihdon yhteydessä?

Ei tarvi vaihtaa mitään tiivisteitä.
Käyt kysymässä jostain paikallisesta varaosaliikkestä mitä öljyä suosittelee.En itte noista lukottomista tiedä.
Sanot että tulee benariin niin ne näkee koneelta tehtaan suositukset.
Veikkaisin että menee reilu litra eli kahdella pöntöllä pärjää.

Ketzi
26-01-2009, 13:46
Ei tarvi vaihtaa mitään tiivisteitä.
Käyt kysymässä jostain paikallisesta varaosaliikkestä mitä öljyä suosittelee.En itte noista lukottomista tiedä.
Sanot että tulee benariin niin ne näkee koneelta tehtaan suositukset.
Veikkaisin että menee reilu litra eli kahdella pöntöllä pärjää.

Mobilin VS600 sanoivat, purkissa luki oikein bmw jne. 1,7l tarvisi.

Melko tyyristä.. 25e melkeen purkki. Tota redlineäkin sai muistaakseni edullisemmin..! Kyseinen ainehan on todella suosittu kilpakäytössä jne.

marko.m
26-01-2009, 16:50
Ei tarvi vaihtaa mitään tiivisteitä.
Käyt kysymässä jostain paikallisesta varaosaliikkestä mitä öljyä suosittelee.En itte noista lukottomista tiedä.
Sanot että tulee benariin niin ne näkee koneelta tehtaan suositukset.
Veikkaisin että menee reilu litra eli kahdella pöntöllä pärjää.

Tässä oma kokemus kun oli tarkoitus ostaa lukkoperäöljyä.
Menin varaosaan ja hain Mobil vs600 hyllystä ja kysyin myyjältä että onhan tämä LUKKOperäöljyä? Myyjä meinasi että sitä se on ja ostin sitten kaksi litraa, ~40€. Lorautin ne perään eikä lukko alkanut toimia. Tarkistin sitten netistä että kumpaa se lukkoperäöljy nyt oli. no sehän olis pitäny olla vs500. Soitin sitten varaosaan ja kerroin asian että minulle on myyty lukottoman perän öljyä vaikka nimenomaan kysyin lukkoperäöljyä. Tämä eri myyjä kuin viimeksi tiesi heti että vs600 ei ole lukkoperäöljyä ja meinasi vain että kannattaa äkkiä vaihtaa oikeat öljyt. Sitten kun aloin tinkaamaan että mites nyt kun on myyty väärät öljyt vaikka nimenomaan pyysin sitä LUKKOperäöljyä niin se myyjä joka minulle öljyt myi niin oli taustalla sitä mieltä että hän on kirjasta katsonu mitä öljyä sinne kuuluu laittaa. Ja paskat, ei katsonu mistään kirjasta mitään vaan myi suoraan vs600 lukkoperäöljynä, vaikka nimeenomaan useamman kerran yritin varmistua myyjältä asiata. No ei tästä loppujen lopuksi päässyt mihinkään. Vitutti vain ankarasti ja laitoin Teboil lukkoperää (~7€/l) perään ja hyvin on lukko pelittänyt. Marmoritiskin takaakin muuten suositeltiin lukkoperäöljyksi jotain Castrolin öljyä mikä ei ole lukkoperäöljyä. että siinä on ne varaosaliikkeen ja merkkiliikkeen tietämykset.

Bones
26-01-2009, 17:00
Tässä oma kokemus kun oli tarkoitus ostaa lukkoperäöljyä.
Menin varaosaan ja hain Mobil vs600 hyllystä ja kysyin myyjältä että onhan tämä LUKKOperäöljyä? Myyjä meinasi että sitä se on ja ostin sitten kaksi litraa, ~40€. Lorautin ne perään eikä lukko alkanut toimia. Tarkistin sitten netistä että kumpaa se lukkoperäöljy nyt oli. no sehän olis pitäny olla vs500. Soitin sitten varaosaan ja kerroin asian että minulle on myyty lukottoman perän öljyä vaikka nimenomaan kysyin lukkoperäöljyä. Tämä eri myyjä kuin viimeksi tiesi heti että vs600 ei ole lukkoperäöljyä ja meinasi vain että kannattaa äkkiä vaihtaa oikeat öljyt. Sitten kun aloin tinkaamaan että mites nyt kun on myyty väärät öljyt vaikka nimenomaan pyysin sitä LUKKOperäöljyä niin se myyjä joka minulle öljyt myi niin oli taustalla sitä mieltä että hän on kirjasta katsonu mitä öljyä sinne kuuluu laittaa. Ja paskat, ei katsonu mistään kirjasta mitään vaan myi suoraan vs600 lukkoperäöljynä, vaikka nimeenomaan useamman kerran yritin varmistua myyjältä asiata. No ei tästä loppujen lopuksi päässyt mihinkään. Vitutti vain ankarasti ja laitoin Teboil lukkoperää (~7€/l) perään ja hyvin on lukko pelittänyt. Marmoritiskin takaakin muuten suositeltiin lukkoperäöljyksi jotain Castrolin öljyä mikä ei ole lukkoperäöljyä. että siinä on ne varaosaliikkeen ja merkkiliikkeen tietämykset.

Jaa no kyllä tossa meidän paikallisessa varaosaliikkessä tiedetään pikkusen paremmin ja otetaan asioista selvää eikä vaan luulla ja puhuta.
On noita myyjiä juu moneen junaan.Olen kanssa kuullut tuo tebiksen lukkoperä öljy pitää kyllä ihan hyvin.Ja jotkut on sanoneet että hajottaa perät mutta kaveri kuka on käyttänyt sitä monessa eri perässä niin ei ole ikinä hajonnut.Että kai sekin puhuminen on vaan juuri sitä että pitäisi laittaa vaan sitä mitä tehdas suosittelee.
Mutta lukeehan yleensä siinä purkin kyljessäkin onko öljy lykolliseen vai lukottomaan.Kun itse olen öljyjä vaihtanut perään niin on kyllä purkissa lukenut.

marko.m
26-01-2009, 17:41
Jaa no kyllä tossa meidän paikallisessa varaosaliikkessä tiedetään pikkusen paremmin ja otetaan asioista selvää eikä vaan luulla ja puhuta.
On noita myyjiä juu moneen junaan.Olen kanssa kuullut tuo tebiksen lukkoperä öljy pitää kyllä ihan hyvin.Ja jotkut on sanoneet että hajottaa perät mutta kaveri kuka on käyttänyt sitä monessa eri perässä niin ei ole ikinä hajonnut.Että kai sekin puhuminen on vaan juuri sitä että pitäisi laittaa vaan sitä mitä tehdas suosittelee.
Mutta lukeehan yleensä siinä purkin kyljessäkin onko öljy lykolliseen vai lukottomaan.Kun itse olen öljyjä vaihtanut perään niin on kyllä purkissa lukenut.

Niin no ei mulla ollut tarkoitus yleistää. Yleensä olen saanu hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Se mulla tympäsi että myyjä sanoi että se vs600 on lukkoperäöljyä vaikkei ollut. Siitä ei ollut puhetta voiko sitä laittaa minun auton perään. Silti myyjä jälkeenpäin sanoi katsoneensa kirjasta vaikkei tosiaan katsonut.

Kirjoistahan kaikki osat ja öljyjensopivuudet katsotaan ja jos siellä on virhe niin sitten on voi voi. Mutta ei kannata mennä vakuuttelemaan jos ei ole varmuutta asiasta. Mutta eipä tästä sen enempää. tuli vain mieleen tässä yhteydessä.

Kyllä kaverilla kans kesti entisessä autossa perä Teboilin lukkoperällä vaikka kengittikin aika rankasti. Ja mullakin kestänyt jo puoli vuotta, vaikka avähän kevyemmällä ajolla. aivan hyvä vastike kalliimmille öljyille.

ruikki
26-01-2009, 22:42
tuommosta öljyä tuntuivat wetterillä käyttävän ku kyselin omaan tasauspyörästö öljyä.
castrol xj 75w-140w, kitkalukko peräöljy.
auto e46 330xd.

bmwtbo
08-05-2009, 09:31
Nostetaaan nyt tätä vanhaa topiccia ylös....
Kävin hakemassa omaan lukkoperään eilen öljyt ja paikallisesta varaosa liikkeestä myytiin tuota mobil vs600 mulle, ja kiven kovaa myyjät väittää että
tuota vaan sinne perään niin toimii.

Kiikutin sit nuo purkit aamulla takasin ja kyselin vs500 öljyä, mutta ei tuntunut löytyvän.
Eli mitäs tuonne nyt sit kuuluu nykypäivänä laittaa, redline/gastrol?

deeque
08-05-2009, 13:38
Oletko käynyt bemun merkkihuollosta kysymyssä löytyisikö?

Itse kun metsästin tuota vs500:sta niin merkkihuollosta löytyi ja sanoivat, että kun tuota ei saa missään pikkupurkeissa niin täytyi oma astia viedä sinne.

jr66
08-05-2009, 18:16
Itse kun metsästin tuota vs500:sta niin merkkihuollosta löytyi ja sanoivat, että kun tuota ei saa missään pikkupurkeissa niin täytyi oma astia viedä sinne.
Ja omaan astiaan lasketaan mitä ? Näitkö isomman pöntön mistä kaadettiin ? Castrollia perään, bmw approved lsd ja saa litran purkeisa.

Devilsrejct
19-05-2009, 15:02
just tuli tuos haettua Kl-varaosasta Castrol Saf-xj 75w-140 (26,90€/1l) peräöljyä joka on Bmw:n suosittelema öljy ja erityisesti sellaiseen perään jossa on tasauspyörästönlukko. ne sankarit jotka ei usko sen toimivuuten niin toivottavasti saan perän vaihdettua vkl. mennessä niin voi sit todistaa sen toimivuuden kukin henkilökohtaisesti Manse Cruisingissa:jep:

tosiaan siitä paljon hehkutetusta Redlinen öljystä et onhan se pirun hyvää tollaiseen lukkoperään mutta sitkosaineita on aivan liikaa katukäyttöön sillä nuo redlinet on ratakäyttöön suunniteltuja ja siksi syövät laakerit todella nopeasti..

coupebemaristi
20-05-2009, 01:36
Miten voi itse tarkistaa ilman revittelyä ym rissaamista että onko E36:ssa lukkoperä? On muuten automaattivaihteinen että eikös niiden jatkeena ole useammin kitkalukkoperiä kuin manuaaleissa? :think

quisma
20-05-2009, 12:22
Miten voi itse tarkistaa ilman revittelyä ym rissaamista että onko E36:ssa lukkoperä? On muuten automaattivaihteinen että eikös niiden jatkeena ole useammin kitkalukkoperiä kuin manuaaleissa? :think


Nostat perän ilmaan ja pyörität toista rengasta. Jos toinenkin lähtee pyörimään aina samaan suuntaan, niin on kyseessä lukkoperä. Myös lukkoperässä olevassa tyyppikilvessä lukee esim. S315, jossa S kuvaa Sperreä eli lukkoa ja 315 perässä olevaa välityssuhdetta.
Tuskin automaateissa on sen enempää lukkoperiä, kun manuaaleissakaan.

jr66
20-05-2009, 12:30
Nostat perän ilmaan ja pyörität toista rengasta. Jos toinenkin lähtee pyörimään aina samaan suuntaan, niin on kyseessä lukkoperä. Myös lukkoperässä olevassa tyyppikilvessä lukee esim. S315, jossa S kuvaa Sperreä eli lukkoa ja 315 perässä olevaa välityssuhdetta.
Tuskin automaateissa on sen enempää lukkoperiä, kun manuaaleissakaan.
Näillä perusteilla se LUULTAVASTI on lukkoperä, VARMASTI asian tietää kun ottaa takakannen auki tai vetarin tumpin irti. Tumpin reiästä näkyy 1 ristiakseli = ei lukkoa tai ristiakseli jonka molemmilla puolilla näkyy 1 samanpaksuinen akselinpää kohtisuorassa = lukkoperä.

mange
20-05-2009, 14:38
Öljyt pitäis vaihtaa, autona 10/-97 320i coupé ja Castrolin öljyt haussa. Eli perään SAF-XO 75W/90, kun ei ole lukkoa? Ja SAF-XJ 75W/140 käy yhtä hyvin?

Ja vaihdelaatikkoon mitä? Castrolin Oil Selector ehdottaa Transmax-Z:aa, mutta se ei löydy niitten suomalaisilta sivuilta..?

http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9015194&contentId=7030024

Kiitoksia jo etukäteen! :jep:

Make H.
03-06-2009, 22:07
Öljyt pitäis vaihtaa, autona 10/-97 320i coupé ja Castrolin öljyt haussa. Eli perään SAF-XO 75W/90, kun ei ole lukkoa? Ja SAF-XJ 75W/140 käy yhtä hyvin?

Ja vaihdelaatikkoon mitä? Castrolin Oil Selector ehdottaa Transmax-Z:aa, mutta se ei löydy niitten suomalaisilta sivuilta..?

http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9015194&contentId=7030024

Kiitoksia jo etukäteen! :jep:

Näinhän se menee, XJ lukolliseen tai lukottomaan, XO vain lukottomaan.

Lukkoperäasiaan vielä, voi sillä lukottomallaki perällä pyörii renkaat samaan suuntaan, jos perä rikki/menossa rikki. 100% varmuus saadaan vain kurkkaamalla sisälle.

smpovers
21-10-2009, 19:06
Ostin Teboil Hypoid LS 80W-90 vetopyörästööljyä.

Uskaltaako tuon purkin kaataa E30 lukkoperään?:think
Rupesi vähä epäilyttään vaikka Limited slip diffential siinä kyljessä lukee

Make H.
25-10-2009, 23:16
Ostin Teboil Hypoid LS 80W-90 vetopyörästööljyä.

Uskaltaako tuon purkin kaataa E30 lukkoperään?:think
Rupesi vähä epäilyttään vaikka Limited slip diffential siinä kyljessä lukee

Eiköhän sen sinne uskalla kaataa, jos kerta on LSD-öljyä. Tuo Castrollin LSD-öljy on nyt vaan tuommosta "bmw approved" tms. bemarin suosittelemaa, mutta eiköhän se riitä että on LSD-öljy, merkki ku merkki.

smpovers
25-10-2009, 23:29
Eiköhän sen sinne uskalla kaataa, jos kerta on LSD-öljyä. Tuo Castrollin LSD-öljy on nyt vaan tuommosta "bmw approved" tms. bemarin suosittelemaa, mutta eiköhän se riitä että on LSD-öljy, merkki ku merkki.

Tuli jo hommattua Castrollia ja kaadettua perään.
Pidän sit varalla tuon TB

Jampsu
03-11-2009, 22:43
Yksi kokeilemisen arvoinen öljy lukkoperään on myös motul pa90 lsd
oma lukkoperä pitäs olla ihan lähipäivinä pihassa ja sinne meinasin noi motulit heittää sit lisää kokemuksia... ainakin cuscon, kaazin ym. lukkojen kanssa kuullut hyviä kokemuksia...

jr66
03-11-2009, 23:25
Tuli jo hommattua Castrollia ja kaadettua perään.
Pidän sit varalla tuon TB
Mites perä toimii ?

Make H.
23-11-2009, 23:24
Mites perä toimii ?

Jos tuosta castrollista kyselet kokemuksia, niin itellä ainakin toiminut hyvin omassa lukkoperässä nyt 2 vuotta. Kesällä vaihdoin uudet castrollit perään.

Tuohon aiempaan palatakseni, niin on nuo castrollin öljyt varmasti paremmat kuin TB:n öljyt, noissa TB:n öljyissä näytti olevan tuo kuumanpään arvo huonompi kuin castrollis ts. öljyt notkeampaa kuumana eli castrollit kestää paremmin lämpöä (TB 90 vs. Castrol 140).

Maforca
06-12-2009, 20:58
http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=134

joku sanoi että redlinen öljyä ei sovi kadulle, koska syö laakereita. Vaikuttais kuitenkin melko halvalta/laadukkaalta ku vertaa esim mobilin öljyihin. Eli onko tuo kuitenkaan paras vaihtoehto kadulle? :think

jr66
06-12-2009, 22:50
http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=134

joku sanoi että redlinen öljyä ei sovi kadulle, koska syö laakereita. Vaikuttais kuitenkin melko halvalta/laadukkaalta ku vertaa esim mobilin öljyihin. Eli onko tuo kuitenkaan paras vaihtoehto kadulle? :think
Öljy syö laakereita ? Esson baarissa käyty juttuja kuuntelemassa :think

Maforca
06-12-2009, 23:52
tosiaan siitä paljon hehkutetusta Redlinen öljystä et onhan se pirun hyvää tollaiseen lukkoperään mutta sitkosaineita on aivan liikaa katukäyttöön sillä nuo redlinet on ratakäyttöön suunniteltuja ja siksi syövät laakerit todella nopeasti..

korjaan sitkosaineet syövät ;)

v12
17-12-2009, 00:11
Sitkosaineet...?

Esteripohjaisissa öljyissähän ei nimenomaan tällaisia kilometrien ja lämmön mukaan kuluvia ja merkittävästi heikentyviä lisäaineapuja tarvita ja esteripohjaöljyt tarjoavat ylivoimaiset ominaisuudet mm. pintapaineenkeston ja liukkauden suhteen ja siten lisäävät kilometrejä myös siviilissä kun pitävät raudat ihan oikeasti eri malliin erossa toisistaan laakereissa ja rattaissa ja pyörivät kevyemmin = vähemmän kitkaa ja kulumista! Mitä enemmän tehoa sitä suurempi kulumisero on mm. Red Linen hyväksi.

Monissa BMW:säkin suositellaan käytettäväksi kuumalta päältään 140 öljyä paikkaamaan normiöljyjen huonoa pintapaineenkestoa ja erityisesti niiden suurta viskositeetin alenemista suurissa lämpötiloissa että saataisiin pysymään metallit edes jotenkin erillään ja silloin tarvitaan kyllä erityisen paljon sakeuttimia.

Esim. Red Line Shock Proof Heavy vastaa suojavaikutukseltaan 250 öljyä mutta on silti voitelevaa kylmässä ( 75W90 viskositeetti ).


Sama juttu myös moottori- ja automaattiöljyjen puolella.

v12
17-12-2009, 00:22
Sitkosaineet...?

Esteripohjaisissa öljyissähän ei nimenomaan tällaisia kilometrien ja lämmön mukaan kuluvia ja merkittävästi heikentyviä lisäaineapuja tarvita ja esteripohjaöljyt tarjoavat ylivoimaiset ominaisuudet mm. pintapaineenkeston ja liukkauden suhteen ja siten lisäävät kilometrejä myös siviilissä kun pitävät raudat ihan oikeasti eri malliin erossa toisistaan laakereissa ja rattaissa ja pyörivät kevyemmin = vähemmän kitkaa ja kulumista! Mitä enemmän tehoa sitä suurempi kulumisero on mm. Red Linen hyväksi.

Monissa BMW:säkin suositellaan käytettäväksi kuumalta päältään 140 öljyä paikkaamaan normiöljyjen huonoa pintapaineenkestoa ja erityisesti niiden suurta viskositeetin alenemista suurissa lämpötiloissa että saataisiin pysymään metallit edes jotenkin erillään ja silloin tarvitaan kyllä erityisen paljon sakeuttimia.

Esim Red Line Shock Proof Heavy vastaa suojavaikutukseltaan 250 öljyä mutta on silti voitelevaa kylmässä ( 75W90 viskositeetti ).


Sama juttu myös moottori- ja automaattiöljyjen puolella.

Gozilla
05-01-2010, 00:10
Yksi kokeilemisen arvoinen öljy lukkoperään on myös motul pa90 lsd
oma lukkoperä pitäs olla ihan lähipäivinä pihassa ja sinne meinasin noi motulit heittää sit lisää kokemuksia... ainakin cuscon, kaazin ym. lukkojen kanssa kuullut hyviä kokemuksia...

Tätähän täälläkin ollaan käytetty, Motul 90PA.

Mitäs BMW Gurut sanoo...Sopiskos laittaa myös X3 perämurikkaan?

teukkasalama
16-03-2010, 12:39
Tänään kävin paikallisessa öljynvaihdossa vaihdattamassa koneeseen öljyt ja kysyin perään öljyä (25% lukko) niin sanoi että mobil vs600 pitäisi laittaa??? Eli siis vs500 olisi oikea öljy tuohon perään?

Make H.
16-03-2010, 19:40
.............

Jookuj
14-04-2010, 13:28
jos löytyy lukoton perä + asc+t, niin sinne menee lukottoman öljyt? vai löytyykö tälle yhdistelmälle jotain muuta?

JJT
14-04-2010, 15:58
jos löytyy lukoton perä + asc+t, niin sinne menee lukottoman öljyt? vai löytyykö tälle yhdistelmälle jotain muuta?

lukottomaan sopii lukottoman öljyt, ihan sama onko asc;tä vai ei.

Casull
06-06-2010, 18:46
Auto on E90 330XD automaatti -05.

Mitä öljyä laitan periin ja jakovaihteistoon? (oletan että nelivetoisessa sellainen on)

Eri öljyvalmistajien voiteluainesuositustaulukot (ainakin ne mitä olen jo kahlannut läpi) sanovat että vaatii oman erikoisöljynsä.

Casull
07-06-2010, 22:34
Itse itselleni ja muille vastaten:
Jakolaatikkoon menee BMW:n oma erikoislitku jota ei saa mistään muualta kuin BMW:ltä.
Maksaa noin 40€ litra mutta sitä ei mene kuin puoli litraa.

Periin menee Castrol SAF-XJ 75W140.

jr66
07-06-2010, 23:00
Itse itselleni ja muille vastaten:
Jakolaatikkoon menee BMW:n oma erikoislitku jota ei saa mistään muualta kuin BMW:ltä.
Maksaa noin 40€ litra mutta sitä ei mene kuin puoli litraa.

Periin menee Castrol SAF-XJ 75W140.
Eikö jakolaatikkoon todellakaan käy mikään muu :think
Miksi etuperään lukkoperäöljyä ? Onko edes takana lukkoa ?

Casull
08-06-2010, 14:50
Jakolaatikkoon EI käy mikään muu, asiaa selvitettiin eräässä merkkikorjaamossa pitkään ja hartaasti.
X5:n jakolaatikkoon löytyy normaaleista öljyistä korvaava tuote mutta ei tuon 330xd:n.
En missään tapauksessa aio omaani alkaa kokeilemaan että miten käy jos sinne laittaa jotain muuta. Samaa mieltä olivat korjaamollakin, vaikka olivat aiemmin päivällä X5:een jakolaatikon öljyt vaihtaneet.

Lukkoperäöljyä takaperään siksi että hintaero on 2,5€ litralta tavalliseen öljyyn verrattuna enkä ole omastani yhtään varma onko takana lukollinen vai tavallinen murikka, siksi laitan lukkoöljyn.

Castrollin suosituslista merkkikorjaamoille neuvoi laittamaan eteen ja taakse samaa öljyä, eli juurikin tuota lukkoperälitkua.

JerZe
07-05-2011, 11:54
328i -99 Annetaan öljytilavuudeksi 1,7 litraa ja kun ite vaihdoin perään öljyt ni ei menny ku n.1,2l ja alko tulee yli. :o

quakes
07-05-2011, 14:41
328i -99 Annetaan öljytilavuudeksi 1,7 litraa ja kun ite vaihdoin perään öljyt ni ei menny ku n.1,2l ja alko tulee yli. :o

Juuri näin, eli 1.2l on oikea tilavuus.

Mokoma
24-05-2011, 22:54
Kaivataan pikaista ja selvää vastausta.

Huomenna pitäisi vaihtaa e36 320i:n peräöljyt, ilman lukkoa on.

No, hyllyssä seisoo iskemätön pönttö Kendall Special Limited Slip 80w90 öljyä joka purkin mukaan täyttää API GL-5 luokituksen. Tätä on kuitenkin vain varttigallona (reilu 0,9 litraa) ja perän tilavuus on 1,1 litraa (oikein?).

Lisäksi hyllyssä on puoli litraa random peräöljyä 75W-90 jossa purkin mukaan luokitus API GL-4/5. Kysymys kuuluukin, voiko tuota em. Kendaalia jatkaa tällä jälkeenmainitulla vai hommaanko toisenkin pöntön Kendaalia josta käytän vain pari desiä?:think

Jarzka_
24-05-2011, 23:34
Jos gl täsmää. En sitte tiiä onko väliä gl4/5 ja gl5
Mut jos niissä molemmissa on mil ja/tai us luokitus ne käy. Jenkkiarmeijan luokitukset jolla ne niitä uskaltaa sekotella.

Make H.
25-05-2011, 04:09
Sanosin mutuna että senkus jatkat vaan huoletta :)...

Homebrew
22-11-2011, 13:59
Mitäs öljyä sopis E91 330D perään laittaa? Autolla ajettu 240tkm alkuperäisillä peräöljyillä, eli varmaan alkais olemaan aika vaihtaa..

Nettiä selaamalla löytyi ainakin:
Redline 75W90 GL-5 Gear Oil
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140

Muita ehdotuksia? Onko noilla käytännössä mitään väliä mitä laittaa? ajo on pääasiassa maantieajoa, ehkä kerran tai kaksi vuodessa radalla.

NPScoupe
17-02-2013, 18:24
Itse laitoin tuommoista öljyä perään ja hyvin pelaa. Jonkin sortin lukko siellä on:jep: kun molemmat rattaat jättää rantua. Alkoi tuo lukko ottamaan herkemmin kun öljyt vaihtoi. Ja tilavuus oli 1,1L meni lirun verran yli:eek: (e36 320).

huppu
18-02-2013, 12:53
Itse laitoin tuommoista öljyä perään ja hyvin pelaa. Jonkin sortin lukko siellä on:jep: kun molemmat rattaat jättää rantua. Alkoi tuo lukko ottamaan herkemmin kun öljyt vaihtoi. Ja tilavuus oli 1,1L meni lirun verran yli:eek: (e36 320).

Itsellä on laitettu samaa Castrolin tavaraa perään :smoke: Tuskinpa oli koskaan sakemanni niitä vaihtanut. En tiedä auttoiko tai paransiko menoa, mutta onhan se parempi välillä uusia aineita :D

NPScoupe
18-02-2013, 13:27
Niin se voi olla että se on vaan tunne että parani... Mutta epäilen silti että vanhasta öljystä katoaa/heikkenee ajan myötä tietyt ainesosaset joita rattaat yms. tarvii toimiakseen kunnolla. VAI olenko ihan retkellä? Miksi niitä muuten vaiheltaisiin :think? Ja ei ole hinnan kirous tuokaan öljy 24,90 litra toki kaksi purkkia täytyy ensimmäisellä kerralla ostaa.

TOKI jos haluaa säästää niin laittaa sen litran joka on liian vähän ja toivoo että toimii (en suosittele:evil:)

TAI jättää vanhaa sen desin sinne ja pilaa sen litran uutta öljyä samalla(en suosittele:evil:)

ELI säästäminen jossain asioissa ei vaan kannata sanon minä:smoke:

jr66
18-02-2013, 14:29
Niin se voi olla että se on vaan tunne että parani... Mutta epäilen silti että vanhasta öljystä katoaa/heikkenee ajan myötä tietyt ainesosaset joita rattaat yms. tarvii toimiakseen kunnolla. VAI olenko ihan retkellä? Miksi niitä muuten vaiheltaisiin :think? Ja ei ole hinnan kirous tuokaan öljy 24,90 litra toki kaksi purkkia täytyy ensimmäisellä kerralla ostaa.

TOKI jos haluaa säästää niin laittaa sen litran joka on liian vähän ja toivoo että toimii (en suosittele:evil:)

TAI jättää vanhaa sen desin sinne ja pilaa sen litran uutta öljyä samalla(en suosittele:evil:)

ELI säästäminen jossain asioissa ei vaan kannata sanon minä:smoke:
Siis kyllähän öljylitrasta 24,90 on ryöstöä, tosin itsekkin tuota laitoin viimeksi mutta ei se siitä yhtään halvempaa tee...

NPScoupe
18-02-2013, 16:48
Niin no niin... mitähän mahtaa marmoritiskillä maksaa aito ja alkuperäinen:think?
Itse jätin suosiolla väliin.:orava:

Patrolli
09-04-2013, 09:46
Ei ollut muistaakseni kauhean kallista Oulun wetteriltä hanasta omaan kannuun verrattuna noihin hyllyssä oleviin törppöihin. Aikanaan n. pari vuotta sitten 540:n perään ostin ihan varmuuden vuoksi tuota lukollisen ölppää pari-kolme litraa. En muista kyllä yhtään hintoja mutta nekin varmaan muuttuneet jo. Kysymällä selviää!!! :jep:

Kape30
12-04-2013, 09:45
Onkos kellään kokemuksia Liqui Moly lukkoperäöljystä? Näyttäisi ainakin olevan BMW hyväksynnällä. Lukkoperässä ollut aiemmin castrollit, mutta nyt kiinnostaisi kokeilla tuota liqui molyä.

http://www.fixusnet.fi/~utphx0000001/?Y999=PIF&Y104=123015&Y216=31798&Y219=&Y223=

Näyttäisi tosin olevan aika hintahtavaa tavaraa, mutta olis naapuriliikkeessä myynnissä niin ei tarvitsis ajella toiselle puolelle kylää castrollin perässä.:)

jr66
12-04-2013, 10:29
Onkos kellään kokemuksia Liqui Moly lukkoperäöljystä? Näyttäisi ainakin olevan BMW hyväksynnällä. Lukkoperässä ollut aiemmin castrollit, mutta nyt kiinnostaisi kokeilla tuota liqui molyä.

http://www.fixusnet.fi/~utphx0000001/?Y999=PIF&Y104=123015&Y216=31798&Y219=&Y223=

Näyttäisi tosin olevan aika hintahtavaa tavaraa, mutta olis naapuriliikkeessä myynnissä niin ei tarvitsis ajella toiselle puolelle kylää castrollin perässä.:)
Litra maksaa tuon, ei helvetti... Itse ajaisin hakemaan halvempaa castrolia mikä sekin on törkeän hintaista.

Onko kellään hajonnut lukko "väärillä" lukkoperäöljyillä ?

Kape30
12-04-2013, 10:41
Litra maksaa tuon, ei helvetti... Itse ajaisin hakemaan halvempaa castrolia mikä sekin on törkeän hintaista.

Onko kellään hajonnut lukko "väärillä" lukkoperäöljyillä ?

En tiedä lukon hajoamisesta, mutta opelin lukkoperä alkoi luistamaan teboilin lukkoperäöjyillä. Tiedä sitten tuliko lukko vain tiensä päähän, mutta jotenkin jäi vain huono maku halvemmista öljyistä.

Kuitenkin pieni hinta tässä harrastuksessa pitävästä lukosta ja mielenrauhasta.:)

jannmann
12-04-2013, 11:02
Litra maksaa tuon, ei helvetti... Itse ajaisin hakemaan halvempaa castrolia mikä sekin on törkeän hintaista.

Onko kellään hajonnut lukko "väärillä" lukkoperäöljyillä ?

Ei kai se nyt sentään ihan törkean hintaista ole?

http://stores.ebay.de/Frinken-Racing?_trksid=p2047675.l2563

Tuolta löytyy myös hyvä vaihtoehto Castrollille, Motul Gear FF Competition SAE 75W - 140

petrolhead
12-04-2013, 21:46
No, minä laitan valmistajan suosittelemaa lukkoperään kunnes joku osoittaa että joku toinen on parempaa. Joku salva voi ollakkin parempaa mutta minua ei ainakaan kukaan ole vakuttanut.. Miks tommosen asian kanssa pitäs alkaa soveltamaan jotain, kun nahkahousu on testannu mikä toimii?

Kissvesala
12-04-2013, 21:49
Se ny ei niin törkeän hintasta kyllä ole jos sitä 1-2l menee ja maksaa 20€/l

Kape30
12-04-2013, 22:36
Tuli sitten taas tuota castrolia haettua, en uskaltanut vaihtaa hyvin palvellutta merkkiä.:jep:

blueorange
10-05-2013, 15:03
Särkikoski joka on noita lukkoja bimmereihin paljon rakennellu.Melkein kaikkiin rallibimmereihin.Niinkun mullekkin.Sano että käytännössä ihan sama mitä GL-5 sinne laittaa.Shellillä on kuulemma ollu joku huono lukkoperäöljy joskus mut muuten kaikki on hyvää kamaa.Mobilit mulla kiristetyssä lukossa

-Markus-
06-08-2013, 16:21
Itse laitoin tuommoista öljyä perään ja hyvin pelaa. Jonkin sortin lukko siellä on:jep: kun molemmat rattaat jättää rantua. Alkoi tuo lukko ottamaan herkemmin kun öljyt vaihtoi. Ja tilavuus oli 1,1L meni lirun verran yli:eek: (e36 320).
Samaa meinasin laittaa tuohon Särkikosken juuri korjaamaan E30 325i lukkoperään kun tuota öljyä hyllyssä jo on vähän valmiiksi.


http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9038808&contentId=7071681

Syntrax Limited Slip 75W-140
Aiempi nimi: Castrol SAF-XJ
Täyssynteettinen hypoidiöljy sekä tavanomaisiin että luistonrajoittimella varustettuihin vetopyörästöihin. Se on osoittanut erinomaisen suorituskyvyn luistonrajoittimella varustetuissa kilpa-autoissa.

API GL-5 MB-Approval 235.61 ZF TE-ML 05D, 12D, 16G, 21D BMW LS Rear Axles Recommended for Nissan GTR limited slip axles

Zeik88
14-08-2013, 21:04
ite ainakin omassa gm 12bolt levylukko laitoin vaan teboil hypoid 95-140 ja lisäaineen. ei se ole mitää rakettitiedettä vaan laittaa sitä öljyä mikä käy eli bemareissa vs500.

e30_M-tech1
12-01-2015, 21:19
Motonetissa noita täyssynteettisiä on: Mobil LS 75W-90 GL
sekä Castrol Syntrax LS 75W-140 GL-5
Kannattaakos samaan perähäsellykseen vaihattaa stefa,(vai onko siellä enempikin stefoja..) kun on märkä perä, ettei taida suurta apua olla huohotinreiän auki kaivamisella?:think
Vai voiko pelkkä huohotin reiän hoonaus auttaa, jos selkeesti on perä likomärkä?
V*duddaa jos uudekkaan öljyt ei pysy sisässä:evil:
Noiden öljyjen lisäksi oli siel mätänetissä lukolle käypä Mag mineraaliöljy, jonka taidan passata...
Se vuotopaikka on vänkärinpuolen taka-akselin stefa,(ilmeisesti en tiedä virallisissa termeissä )

Anz0r
12-01-2015, 21:50
Motonetissa noita täyssynteettisiä on: Mobil LS 75W-90 GL
sekä Castrol Syntrax LS 75W-140 GL-5
Kannattaakos samaan perähäsellykseen vaihattaa stefa,(vai onko siellä enempikin stefoja..) kun on niin valuva ja märkä perä, ettei taida suurta apua olla huohotinreiän auki kaivamisella?:think
Vai voiko pelkkä huohotin reiän hoonaus auttaa, jos selkeesti on perä likomärkä?
V*duddaa jos uudekkaan öljyt ei pysy sisässä:evil:

Noiden öljyjen lisäksi oli siel mätänetissä lukolle käypä Mag mineraaliöljy, jonka taidan passata...Ääni castrollille, toiminu omassa kikkareessa ainakin loistavasti kelillä kun kelillä. Tosiaan alumiinitiivisteet propuista samalla vaihtoon ja huohotusaukon rassaus ;)

Make H.
12-01-2015, 23:35
Motonetissa noita täyssynteettisiä on: Mobil LS 75W-90 GL
sekä Castrol Syntrax LS 75W-140 GL-5
Kannattaakos samaan perähäsellykseen vaihattaa stefa,(vai onko siellä enempikin stefoja..) kun on niin valuva ja märkä perä, ettei taida suurta apua olla huohotinreiän auki kaivamisella?:think
Vai voiko pelkkä huohotin reiän hoonaus auttaa, jos selkeesti on perä likomärkä?
V*duddaa jos uudekkaan öljyt ei pysy sisässä:evil:

Noiden öljyjen lisäksi oli siel mätänetissä lukolle käypä Mag mineraaliöljy, jonka taidan passata...

Castrollia itekki tullu käytettyä:jep:...75w-140 taitaa olla bemarin suositus lukkoperään joten vähä heikompi on tuon mobilin 75w-90 kuumanpään kesto...

e30_M-tech1
13-01-2015, 22:05
Castrolia se siis on:jep:
Huohotin on nyt rassattu.

JJT
13-01-2015, 22:41
Putsaa se huohotin, öljynvaihto ei tuohon auta.
Lukkoperään joko tuo Castrol tai Mobil vs-500.

e30_M-tech1
13-01-2015, 23:49
Epäselväksi jäi siltikin että riittääkö todella siis huohotin reiän kairaus sekä öljynvaihto, jotta vuoto tuosta loppuisi:rolleyes:
Eipä se kyllä maahan asti tiputtele..
Todella paksussa shaissessa oli koko perä,hiekkaöljyskeidaa sentti päällä yltäpäältä, ja varmastikaan se huohotus ei ole onnistunut ennen putsausta.

Antti O
09-06-2015, 10:28
Sopiiko tuo Castrol Syntrax 75W-90 E46 325i manuaalin perään?
Riittääkö litra? Castrolin sivuston mukaan tilavuus 1 litra.

Dualfun
09-06-2015, 10:53
Sopiiko tuo Castrol Syntrax 75W-90 E46 325i manuaalin perään?
Riittääkö litra? Castrolin sivuston mukaan tilavuus 1 litra.

Kyllä ja kyllä. Sitä itsekin laittaisin, tai vaihtoehtoisesti BMW orkkis SAF-XO 75W-90.
Veikkaan, että litralla jo tulvii yli.

Onkohan tuollaisen 325i:n takakannessa edes tyhjennysproppua (ala) ? Ainakaan 316ti perässä ei ollut, joten meni imuhommina tyhjennys täyttöpropusta (ylä). Ex-330i kyllä oli kaksi proppua.

blueorange
14-06-2015, 16:20
Ainakin Särkikoski sano mulle kun 188 perän kiristi et mikä vaan lukkoperäöljy käy. Huonoja ei oikeestaan olekkaan. Joku shellin öljy joskus vuonna miekka ja kypärä oli huonoa. Näin siis lukkoperään. Ja käyhän se luķkoöljy avoimeenkin perään

blueorange
14-06-2015, 16:26
Eiköhän siellä 2 proppua ole. Eli tasasella yläproppua myöten täyteen. Roppu kiinni ja kovaa ajoa :) Uudet tiivisteet voi laittaa jos on.. Jos vanha tivari on kuparia niin lämmittää sen punahehkuseks ja antaa jäähtyä. Eli löijäys. On taas kun uusi

Antti O
14-06-2015, 16:34
Joo ei siinä ihmeitä ollut, tollasella apteekin 100ml ruutalla työnsin ne uudet öljyt perään. Noin 1.1 desiä meni eli kannattaa kaksi litraa varata kun alkaa vaihtamaan. Tilasin lisäksi uudet roput ja tiivisteet.

http://aor.kuvat.fi/kuvat/BMW%20E46%20325i%20M-Sport%20II/DSC_0038.JPG/medium

http://aor.kuvat.fi/kuvat/BMW%20E46%20325i%20M-Sport%20II/DSC_0040.JPG/medium

http://aor.kuvat.fi/kuvat/BMW%20E46%20325i%20M-Sport%20II/DSC_0039.JPG/medium

http://aor.kuvat.fi/kuvat/BMW%20E46%20325i%20M-Sport%20II/DSC_0043.JPG/medium