PDA

View Full Version : Motonet korin pellit | öljyt | perästä kuuluu

stuugi
13-04-2004, 21:26
1. Etulokasuoja vasen (sivuvilkunreijällä). . . . . . . . . . 00-54313 49.45 ???

Onko kukaan asennellut? Pari juttua pitäis tietää: Miten alkuperäinen kiinni? Pitääkö hitsata? Ilmeisesti pitää maalata mahdollisimman nopeasti? Muuta huomioitavaa? Kyseessä on siis koko etukulman pala lampuista oven alkuun asti?

Syy vaihtoon: http://www.saunalahti.fi/stuugi/bmw/1.jpg

2. Miten tarkastetaan perän ja laatikon öljyt? ---ihan just ostin auton---

3. Auto siis 87 e30 316. Jostain takaa kuuluu ajossa sellainen paineilman purkautumiselta kuulostava ääni. Sellainen metallinen sihinä. Kuuluu aika tasaisesti jo 20 kmh->. Takapöyrien laakerit tilattu, pitää vaihtaa jos auttais.

rrracing
13-04-2004, 21:38
siipi on pulteilla ja korikitillä kiinni rungosssa ihan helppo vaihtaa :P

paatze
13-04-2004, 22:23
2. laatikossa ja perässä on molemmissa kaksi proppua. ja öljyn pinta tulisi olla sen ylemmän propun tasolla

jzl
13-04-2004, 22:29
takapyörien laakerien vaihto on KOVA homma eikä sovellu aloittelijalle, mutta jos päätät tehdä itse niin search toiminnolla löytyy varmasti infoa

stuugi
14-04-2004, 18:37
Tiedustelin tuote lokarin maalausta niin vastaus oli noin 200?. jos molemmat niin 300-350?. Jos joku tekee halvemmalla niin saa tarjoutua. Väri siis ilmeisesti kiiltävä musta.

Onko jotain fiksua keinoa tarkastaa, että onko takapöyrien laakerit vaihdon tarpeessa? Ääni joka perästä kuuluu, on sellainen metallinen hurina. Voisiko perä olla kuiva? Vuotoja siellä ei näy. Odottelen sitä korjausopasta ennen kuin itse rupean säätämään.

BestMotorWith
15-04-2004, 12:56
Se on varmaan kuiva jos siellä ei näy vuotoa :lol:
Mut jos siellä ei oikeesti oo mitään ni se on aika varmasti entinen perä..

biimer327
15-04-2004, 14:01
Osta se lokasuoja mieluummin KL-Varaosista (http://www.kl-varaosat.fi),halvempi ja laadukkaampi...

t-race
15-04-2004, 14:49
takapyörien laakerien vaihto on KOVA homma eikä sovellu aloittelijalle, mutta jos päätät tehdä itse niin search toiminnolla löytyy varmasti infoa

Allekirjoittaneen itsensä kokemukset laakerin vaihdosta (vanhan irroituksesta) poikivat ao. jutun:

http://www.bmwtuningclub.net/foorumi/viewtopic.php?t=16882

J.L
21-04-2004, 11:32
Tiedustelin tuote lokarin maalausta niin vastaus oli noin 200?. jos molemmat niin 300-350?. Jos joku tekee halvemmalla niin saa tarjoutua. Väri siis ilmeisesti kiiltävä musta.
Onpas aika kallis hinta. Itse vein juuri uuden lokarin maalattavaksi metallivärillä, lisäksi siitä pitää oikaista pari pientä varastoinnissa tullutta kolhua niin hinnaksi tulee silti vain 120e. Multa vapautuu schwartz-värinen eli musta lokasuoja kunhan saan ton uuden maalaamosta ja asennettua paikoilleen, että ota yhteyttä jos et ole vielä ostanu tota uutta.

stuugi
21-04-2004, 18:28
Onpas aika kallis hinta. Itse vein juuri uuden lokarin maalattavaksi metallivärillä, lisäksi siitä pitää oikaista pari pientä varastoinnissa tullutta kolhua niin hinnaksi tulee silti vain 120e. Multa vapautuu schwartz-värinen eli musta lokasuoja kunhan saan ton uuden maalaamosta ja asennettua paikoilleen, että ota yhteyttä jos et ole vielä ostanu tota uutta.

Sait viestin. Oliko ihan tarvikepelti se uusi vai? missä maalautit?

mabo
08-06-2004, 18:06

Allekirjoittaneen itsensä kokemukset laakerin vaihdosta (vanhan irroituksesta) poikivat ao. jutun:

http://www.bmwtuningclub.net/foorumi/viewtopic.php?t=16882

Ite jouduin sorvilla kans käymään takapyöränlaakerin vaihdon yhteydessä. noin viikonloppu, 2m kierretankoa, 5kg:n punnus, 4 12,9kovuuden mutteria ja kaks laippaa siihen vaihtoon meni :D ainiin sitte meni vielä 3 purkkia kylmä spreitä. tehtiin sellanen "vetovasara" jos joku otsta nyt mitään tajuu :D mut en veis kyl ehkä korjaamollekkaa.. kyl se niilläki kestää..

loyal
08-06-2004, 18:16
Onpas aika kallis hinta. Itse vein juuri uuden lokarin maalattavaksi metallivärillä, lisäksi siitä pitää oikaista pari pientä varastoinnissa tullutta kolhua niin hinnaksi tulee silti vain 120e. Multa vapautuu schwartz-värinen eli musta lokasuoja kunhan saan ton uuden maalaamosta ja asennettua paikoilleen, että ota yhteyttä jos et ole vielä ostanu tota uutta.No toi riippuu aina hyvin paljon siitä tuleeko kuitilla vai ei? Kannattaa aina kuitenkin ottaa kuitilla, että saat työlle takuun. Ei kannata aina ettiä halvinta myöskään...

Hemi
08-06-2004, 23:15
Eiköhän tästä maasta löydy purkaamoilta mustia alkuperäislokareita. Hinnat virheettömistä a1 kuntoisissa pyörii 45-70e. Sopii paremmin ja ruostuu huonommin kuin motonetin tarvikelokari.