PDA

View Full Version : BMW i7


tiko4tiko
20-04-2022, 14:46
Kohta (15min) tiedetään millainen on uusi i7 ja mitä uutta tekniikkaa on bemareihin yleisimminkin tulossa muutenkin muutaman vuoden kuluessa. Ulkonäostä (keulasta) riittänee mielipiteitä laidasta laitaa,

https://www.live.bmwgroup.com/en/live-streaming/

TheRipper
20-04-2022, 16:05
Sinnehän se putkahti:

https://youtu.be/Et7rESik6gs


Etuvalot on aivan karsean näköiset ja täytyy myöntää että nuo ihme villaiset penkit ei ainakaan mitään suurta luksusta tarjoa...mutta eiköhän tähänkin onneksi sentään aitoa nahkaakin saa.

Aikas paljon kaikenlaista valovälkettä ym gimmickiä näyttää olevan itse en oikein tuommoisista panosta, mutta kaipa kaikenmaailman rikkaat millenniaaliskidit sitten tykkää.

Odotin henk koht. vähän perinteisempää mutta tosin menihän EQS myös hyvin kauas uudelle linjalle niin kaipa BMW:n oli pakko vastata sitten...

tiko4tiko
20-04-2022, 20:32
No joo bling blingiä pitää aina näillä videoilla olla. Mutta tälläisen vanhemman silmään auto on kokonaisuutena positiivinen esitys. Jos suoraan kilpailijaan vertaan niin on tuossa ulkonäössä rohkeutta olla oma itsensä ja silti auto on rehti sedan, ei mikään hajuton ja mauton sulanut nallekarkki. En tiedä onko se vain muistoja menneestä maaimasta mutta jotenkin haluaa nähdä, että takakontin linja laskee samalla tapaan kuin E23:ssa ;)

Sisältä auto on kerrassaan upea, näyttää modernilta, rauhaliselta ja tyylikkäältä. Itse en ole noisen isojen tietokonenäyttöjen ja hyperscreenien fani lainkaan. Kasmir-villapäällysiten penkki ei itseasissa kuullosta lainkaan pahalta jos pitää pelastaa maailma, parempi näin kuin ainoana pakkovalintana kestävän kehityksen muovipenkit. Olen samaan mieltä toki, tämän tasoiseen kukineeseen kuuluu nahkapenkit, jotka onneksi voi hankkia lisähinnasta.

Eurooppassa myynti alkaa tänä vuonna sähköversiolla ja 2023 keväällä tulee diesel ja plugarit saaville. Malliston huipulle 2023 on tulossa i7 M70, joka on sitten kai se V12 mallin korvaaja, väittäävät moottorien väännön ylittävän 1000Nm:jep:

Miten syvältä taskua pitää kaivaa se jää nähtäväksi, hintoja en ole vielä nähnyt missään + seiskan varustelu on ollut arvokasta touhua aina, ykköstonneilla ei pääse montaa rastia laittamaan :rolleyes:

tiko4tiko
20-04-2022, 22:57
No nyt BMW Suomi yllätti, i7 on jo konfiguroitavissa :cool: Hinta lähtee 150k ja siihen sitten lisävarusteet joilla hinta lähestyy nopeasti seuraavaa tasarahaa :smoke:

lnaukkar
21-04-2022, 08:53
Hieno auto. Ulkoa semmosta RR presenssiä aistittavissa, autoa on selkeästi tuupattu yksi askel ylöspäin luxus-mittarilla. Kuvissa oudomman näköinen kuin videolla, veikkaan että livenä toimii erittäin hyvin. Ja siis tuo on oikeasti iso. Korkea ikkunalinja. Sisätilat erittäin onnistuneet.

EQS suorastaan kalpenee rinnalla ulkoa, sisältä ja toivottavasti myös ajoltaan. Varmaan EQS tosiaan se kaikista selkein kilpailija tälle, mutta sillä suurella erolla, että tässä seiskassa on edustusluokan takatilat, EQS:ssä ei.

Onneksi hinta menee niin pitkäksi, että ei tarvitse harkita tämmöstä. No vaikka olis rahaa taskussa niin enpä mä niitä tämmöseen käyttöis kuitenkaan. Mut hattua joka tämmösen tilaa, varmasti erottuu motarilta edukseen ja kaukaa.

peto2
21-04-2022, 09:06
Onhan tuo nyt taas aivan järkyttävää paskaa. Auto on niin luotaantyöntävän näköinen ettei speksitkään enää kiinnosta. Täysin luokattoman surkea esitys.

tiko4tiko
21-04-2022, 15:49
Onhan tuo nyt taas aivan järkyttävää paskaa. Auto on niin luotaantyöntävän näköinen ettei speksitkään enää kiinnosta. Täysin luokattoman surkea esitys.

Hyvä tää on, paljon parempi kuin pitkään aikaan. Seiskan 'ongelma' on ollut että se on näyttänyt aivan liikaa samalta kuin 5-sarjalainen. Edustusauton kuuluu muutenkin erottua, eikä olla hajuton ja mauton saippuapala (esim EQS) Onhan tuossa vielä hajurakoa Rollsiin mutta hyvä noin, todellisuudessa varmasti upea ilmestys. Onnittelu vaan heille joilla on varaa ko. vaunuun. Rohkeutta toki pitää olla, sillä tuo auto huomataan missä liikkuukin. Ujommat voi hankkia Mersun tai Teslan :jep:

164638

peto2
21-04-2022, 16:24
Hyvä tää on, paljon parempi kuin pitkään aikaan. Seiskan 'ongelma' on ollut että se on näyttänyt aivan liikaa samalta kuin 5-sarjalainen. Edustusauton kuuluu muutenkin erottua, eikä olla hajuton ja mauton saippuapala (esim EQS) Onhan tuossa vielä hajurakoa Rollsiin mutta hyvä noin, todellisuudessa varmasti upea ilmestys. Onnittelu vaan heille joilla on varaa ko. vaunuun. Rohkeutta toki pitää olla, sillä tuo auto huomataan missä liikkuukin. Ujommat voi hankkia Mersun tai Teslan :jep:



Jaa että ku kopioidaan Citroën Cactus ja lätkäistään siihen sian kärsä niin se on hyvä edustusautoksi? :jep:

nullzwei
21-04-2022, 16:29
Aivan kauhea. :rolleyes::vomit::perse:

Mutta kun laittaa hinnan tähtitieteelliseksi niin kauppa käy.

TheRipper
21-04-2022, 17:29
Ulkoa semmosta RR presenssiä aistittavissa

Tuo on totta. Korkea vyötärölinja ja massiivinen nokka tuo RR:n mieleen kyllä. Mutta eipä sekään nyt välttämättä ihan hyvä asia ole.. :D (Vaikka RR Wraith onkin SE auto minkä ostaisin cabriona jos lottovoitto sattuisi kohdalle!)

ritariässä
21-04-2022, 22:18
Jaa että ku kopioidaan Citroën Cactus ja lätkäistään siihen sian kärsä niin se on hyvä edustusautoksi? :jep:

Citroën tosiaan tuli etuvaloista mieleen. Vaikeaa merkin oma identiteetti säilyttää tai tuhota. Konepellin alla voi olla kultaa, mutta ulkonäkö, hmm,:think

jani
02-05-2022, 12:11
Ensi fiilis: jäätävän ruma auto, i7 katsoessa kaikki Chris Banglen muotoilut näyttää erittäin kauniille.

OVi
02-05-2022, 17:49
Röyhkeä, roteva, komea. Bemarilta ei ole tullut noin hienoa edelläkäyvää muotoilua vähintään kymmeneen vuoteen. Ok, onhan tuossa Sitikkamaisuuksia ja hieman RR:ää, mutta siitä huolimatta hieno auto. Viimeisen kymmenen vuoden ajan on tullut joko pappamalleja, tai Kiialta näyttäviä luomuksia, mutta nyt näyttää löytyneen uusi suunta.

tiko4tiko
03-05-2022, 07:55
Röyhkeä, roteva, komea. Bemarilta ei ole tullut noin hienoa edelläkäyvää muotoilua vähintään kymmeneen vuoteen. Ok, onhan tuossa Sitikkamaisuuksia ja hieman RR:ää, mutta siitä huolimatta hieno auto. Viimeisen kymmenen vuoden ajan on tullut joko pappamalleja, tai Kiialta näyttäviä luomuksia, mutta nyt näyttää löytyneen uusi suunta.

Jo en tiedä, kummasti vaan uusi seiska koukuttaa, liekö sittten riittävän ruma :rolleyes: Joka tapauksessa pitkästä aikaa sedan, johon voisi pitkän möhkökauden (07=>) jälkeen siirtyä. Mitä speksejä on tullut katsottua, niin ehkäpä kuitenkin hybridi ennemmin kuin täyssähkö. No sen näkee sitten aikanaan kun/jos ostopäätöstä on tekemässä. Käytettynähän seiska pitää ostaa, sen verran järjettömästi hinta syöksyy ensimmäisten kuukausien aikana kuten kaikki tuon hintaluokan autot.

TheRipper
03-05-2022, 13:02
Onhan tässä vähän samaa "niin ruma että melkein hieno" fiilistä kuin E65:ssa oli aikoinaan...ehkä 10 vuoden päästä tätäkin jo voisi himoita kuten kävi E65:sen kanssa. :D

tiko4tiko
21-05-2022, 22:13
-väärä lanka-

tiko4tiko
23-05-2022, 23:50
Tuli käytyä tänään konfaamassa i7. Aika hyvä tuli, pientä lämpöä nousi :rolleyes: Kaksivärinen maalaus saa auton näyttämään todella hienolta, mutta lisähinta on aivan posketon - 12k€ :eek:. No tuon pystyy kiertämään helposti, ottamalla auton yksivärisenä, ja sitten yläosaan metallinhohtomusta kalvo. Kattohan on jo musta, vakiona iso kattoikkuna, joten lähinnä kalvoa tarvitaan konepeittoon ja takaluukkuun. Ja jos kyllästyy, saa auton takas yksiväriseksi helposti.

i7:n sais vuoden vaihteessa, jos nyt kirjoittaisi harakanvarpaat papperiin. Vaikka määrittely onnistuu aika hyvin netissä, niin paikan päällä saa paljon lisätietoa varusteista, kiitos vaan selvittelystä :jep:

Jään odottelemaan tietoa hybridin hinnasta ja sen varusteista (mm lataus). Datalehden puolesta 750e vaikuttaa erittäin hyvältä vaihtoehdolta. Hybridin valmistus alkaa helmikuussa 2023. Saksan hintojen perusteella pitäisi hybridin olla aika paljon halvempi, mutta Suomen hinnasta ei ollut vielä tietoa. Käytännössä i7:n on 'karvalakki' (jos näin tässä tapauksessa voi lainkaan sanoa), kun 750e on jo erittäin hyvillä varusteilla, ja varusteethan ne auton tekee :cool:

Toivotaan että kesä ehtii pitkälle ennenkuin hybridin hinta on tiedossa, niin kevät kiima ehtii tasaantua.....

Tiik
24-05-2022, 09:30
Tuli juuri käytyä MB:n sähkökiertueella ja kyllä ottaisin molemmat EQE:n tai EQS:n joka ikisen kerran ennen tätä kauheutta.:eek:

BMW merkkinä on etenkin muotoilullisesti nyt kehittymässä suuntaan, jossa joutuu koko ajan vilkuilemaan muihin leireihin. Harmin paikka.

tiko4tiko
24-05-2022, 16:54
Tuli juuri käytyä MB:n sähkökiertueella ja kyllä ottaisin molemmat EQE:n tai EQS:n joka ikisen kerran ennen tätä kauheutta.:eek:

BMW merkkinä on etenkin muotoilullisesti nyt kehittymässä suuntaan, jossa joutuu koko ajan vilkuilemaan muihin leireihin. Harmin paikka.

Niin muotoilu on vaan katsojasta kiinni, mutta epäilemättä seiskan muotoilu jakaa voimakkaasti mielipiteet toisin kuin esim EQS.

Itse vilkuilin ja seurasin EQS:ää protovaiheessa. Aattelin, että tuleepa mersulta hienoa suunnittelua ja erilainen auto, mutta sarjatuotantomalli mitään sanomaton sämpylä. No ei varmaan ärsytä ketään mutta vaikea tuosta on innostua. EQS:ssä häiritseen itseäni eniten koelautaan upotettu näyttö hässäkkä, joka on aivan mauton ylilyönti, mikä on jopa ulkonäköä suurempi no go, koska se on näkyvillä koko ajan. Takavetoisena EQS:n saa kyllä ilmankin näyttöä. Teknisesti auto on kyllä kymppi, samoin ajoltaan.

EQE on 'pilattu' aivan minimaalisella tavaratilalla, mikä oli tiedossa jo aika aikaisessa vaiheessa, ja ei ole ollut vaihtoehto. En ole edes vaivautunut katsomaan autoa paikan päälle. Vaikka EQE on samanlainen sämpylä, se ei ihan yhtä pahalta valaalta näytä, ainakaan kuvissa.

Seiskan naama on kieltämättä ristiriitainen, mutta osin se johtuu että kaikissa lehtikuvissa auto kuvataan alhaalta, jolloin keula korostuu. Toki tuolta se näyttää taustapeilistä. Mutta parkkipaikalla silmät on yleensä korkeammalla, jolloin se näyttä jo erilaiselta. Tämä käy hyvin ilmi videoesittelyissä. Luonnossa keulan massiivisuus laimentunee vielä lisää, mutta kyllähän to silti erottuva on :D.

TheRipper
24-05-2022, 16:55
Tuli juuri käytyä MB:n sähkökiertueella ja kyllä ottaisin molemmat EQE:n tai EQS:n joka ikisen kerran ennen tätä kauheutta.:eek:

No eipä nuo mesen muovisämpylät kyllä juurikaan sen nätimpiä ole kyllä...

Todellisesti kauniit isot sähkikset on vielä aika vähissä...itseasiassa ei tule mieleen yhtäkään...

larsen
24-05-2022, 21:05
Todellisesti kauniit isot sähkikset on vielä aika vähissä...itseasiassa ei tule mieleen yhtäkään...

Isosta en tiedä, mutta Taycan näyttää kyllä omaan silmään hyvältä sekä kuvissa että luonnossa.

peto2
24-05-2022, 21:08
No eipä nuo mesen muovisämpylät kyllä juurikaan sen nätimpiä ole kyllä...

Todellisesti kauniit isot sähkikset on vielä aika vähissä...itseasiassa ei tule mieleen yhtäkään...

Ei ole mersunkaan uudet sähkömallit millään tavalla haluttavan näköisiä, tosin eivät aiheuta välitöntä oksennusrefleksiä kuten nämä bemarin viimeisen muutaman vuoden LSD pöllyissä suunnitellut hirvitykset.

Minulla tulee mieleen kaksi mielestäni hienoa sähköautoa, molemmat samalle pohjalevylle tehtyjä, e-tron GT ja Taycan. Näitä yhdistää pohjalevynsä lisäksi se seikka molemmat näyttävät merkkinsä edustajalle ilman turhaa muotoilukikkailua sähköistä voimalinjaa korostamassa.

tiko4tiko
25-05-2022, 00:22
Tämmösen mainosrobotti teki tarjouksesta https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/e69c04e

Aika paljon muuttuu kaksivärisenä tuosta, jos yläosa on metallinmusta pokauseen asti ja se alla sitten vielä coach line. Keula näyttää symmetrisemmältä, perä kevenee, ja sivuta auto näyttää matammalta ja pidemmältä.

tiko4tiko
25-05-2022, 13:33
Tämmöiset videot ei helpota yhtään, kaksivärinen mutta tummempi harmaa

https://youtu.be/orGp3uLcTVQ

jani
25-05-2022, 18:08
Tämmösen mainosrobotti teki tarjouksesta https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/e69c04e

Aika paljon muuttuu kaksivärisenä tuosta, jos yläosa on metallinmusta pokauseen asti ja se alla sitten vielä coach line. Keula näyttää symmetrisemmältä, perä kevenee, ja sivuta auto näyttää matammalta ja pidemmältä.

Kun puhutaan kaksi värisestä autosta, tulee aina ekana mieleen Sierra. Liekkö BMW käynyt FORD:n tehtaalla vakoilemassa :)

tiko4tiko
25-05-2022, 21:15
Kun puhutaan kaksi värisestä autosta, tulee aina ekana mieleen Sierra. Liekkö BMW käynyt FORD:n tehtaalla vakoilemassa :)

:D joo sielläkin vois olla osaamista, mutta luulenpa että baijerin inssin ei tarvii koputella Fordin ovea. Goodwoodista löytyy omassa omistuksessa paja, joka en tehnyt kaksivärisiä autoja jo hyvin pitkään. Näillä on se verran kumuloitunut osaamista, että mm. coach line maalataan edelleen käsin :jep:. https://www.youtube.com/watch?v=aZ37QC2xFkQ

suppari
25-05-2022, 23:50
I7 muistuttaa linjoiltaan RR, aivan järjettömän hieno auto.

Remotion
26-05-2022, 01:09
RR on BMW:n tekemä ja parin vuoden ikäisenä halvempi. Ostaisin rollsin.

Zmuli
26-05-2022, 21:11
Näyttipäs se muuten aikalailla paremmalta tuossa youtube-linkin videossa, kuin siinä ensimmäisessä BMW lanseeraamassa mainosvideossa.
Huh huh, kyllähän tommoisella hiljakseen voisi lipua pitkin kylänraittia :D