PDA

View Full Version : BM3 B48:lle - eli *20i/*30i/*30e softaus


works
30-07-2019, 17:45
MG flasher on vielä closed betassa, MHD on todennut kysyttäessä että "tänä vuonna", mutta PTF sai Bootmod3:n ulos jo:


https://bmw.spoolstreet.com/threads/bootmod3-for-bmw-b48-now-available.5376/


Erikoisuutena toimii vain ESYS kaapelilla, joten läppäri taitaa olla iisein veto vähimmillä piuhoilla/välikikkuloilla.

mikkod
31-07-2019, 09:15
BSR:ltä sai ainakin tohon 530e (330e?) jotain softaa, tuossa listassa ei ainakaan vielä näkynyt siihen olevan

works
01-08-2019, 19:24
Celtic tuning:lla on myös e-malleille softaa. Kuuleman mukaan BM3:n e-support on beta-asteella, mutta on ollut jo kuukausia. Olettaisin että piakkoin varmaan nähdään supportti niillekkin tällä alustalla kuten myös MG flasherilla.

314da
10-08-2019, 13:27
Ihan mielenkiintoinen tuote ja saanut ulkomaalaisilla foorumeilla hyvää palautetta. Hallitsee CVN fixit, recoveryt yms.. kujeet. Eri karttojakin kohtuullinen valikoima tarjolla.

Pitäisiköhän hommata:think

makkis
05-09-2019, 09:25
Celtic tuning:lla on myös e-malleille softaa. Kuuleman mukaan BM3:n e-support on beta-asteella, mutta on ollut jo kuukausia. Olettaisin että piakkoin varmaan nähdään supportti niillekkin tällä alustalla kuten myös MG flasherilla.

Tässä on pakko antaa nyt pieni varoituksen sana Celticin e-mallien softasta.
Näitä on nyt jo useampi suomessa moottori mennyt rikki, kaikissa Celticin softa.

En halua mustamaalata ketään/mitään softan tekijää, itse en ole yhteenkään laittanut enkä varmasti ihan heti laitakkaan, joten mikään kilpailijan mustamaalaus ei ole kyseessä.

Joten ihan vain täysin varoituksena että moottori rikkoja on tullut erittäin vähän ajettuihin autoihin.

Titaani
15-09-2019, 21:24
Tässä on pakko antaa nyt pieni varoituksen sana Celticin e-mallien softasta.
Näitä on nyt jo useampi suomessa moottori mennyt rikki, kaikissa Celticin softa.

En halua mustamaalata ketään/mitään softan tekijää, itse en ole yhteenkään laittanut enkä varmasti ihan heti laitakkaan, joten mikään kilpailijan mustamaalaus ei ole kyseessä.

Joten ihan vain täysin varoituksena että moottori rikkoja on tullut erittäin vähän ajettuihin autoihin.

Onko näistä hajoamisista tietoa mikä niistä porsii??
Detonaatiota?

lnaukkar
16-09-2019, 11:50
Tuolla F30 330e keskustelussa on pari tapausta mainittu: puristukset kadonneet kun sylinterit ja männät vaurioituneet.

314da
16-09-2019, 13:58
Onko näistä hajoamisista tietoa mikä niistä porsii??
Detonaatiota?

Olisi kyllä mukava tietää mikä noissa kotimaisissa tapauksissa oikeasti on ollut syynä?

Maailman foorumeilta löysin kahdenlaisia tapauksia:
1. Suutin jäänyt ilmeisesti auki ja se oli huuhdellut öljykalvot pois ja sen seurauksena mäntä/sylinterivaurio.
2. Kireällä virisoftalla räjäytettyjä.

Mutta eihän noista mitään varmaa voi sanoa kun ovat foorumikeskusteluista Google kääntäjällä bongattuja. 330e malleihin nuo vauriot kuitenkin näkyy jostain syystä juttujen perusteella keskittyvän.

zakspeed
16-09-2019, 14:07
Olisi kyllä mukava tietää mikä noissa kotimaisissa tapauksissa oikeasti on ollut syynä?

Maailman foorumeilta löysin kahdenlaisia tapauksia:
1. Suutin jäänyt ilmeisesti auki ja se oli huuhdellut öljykalvot pois ja sen seurauksena mäntä/sylinterivaurio.
2. Kireällä virisoftalla räjäytettyjä.

Mutta eihän noista mitään varmaa voi sanoa kun ovat foorumikeskusteluista Google kääntäjällä bongattuja. 330e malleihin nuo vauriot kuitenkin näkyy jostain syystä juttujen perusteella keskittyvän.

Suorasuihkutteisissa moottoreissa ei välttämättä tarvitse suuttimen jäädä auki vaan riittää toistuvat lyhyet käynnistys/sammutus syklit. Mitä tulee start stop järjestelmän saati hybridijärjestelmän puolesta.

Öljykalvo huuhtoutuu usein ja tai sitä ei ehditä kunnolla sinne edes saada.

314da
16-09-2019, 15:14
Suorasuihkutteisissa moottoreissa ei välttämättä tarvitse suuttimen jäädä auki vaan riittää toistuvat lyhyet käynnistys/sammutus syklit. Mitä tulee start stop järjestelmän saati hybridijärjestelmän puolesta.

Öljykalvo huuhtoutuu usein ja tai sitä ei ehditä kunnolla sinne edes saada.

Tuossa se syy varmaan on kun ongelmat kerran keskittyvät noihin hybrideihin.
Onko sinulla tullut vastaan noita tapauksia?

zakspeed
16-09-2019, 15:25
Tuossa se syy varmaan on kun ongelmat kerran keskittyvät noihin hybrideihin.
Onko sinulla tullut vastaan noita tapauksia?

Ei ole B48 koneista hybridiä tarvinnut vielä polttomoottorin osalta parsia. Niitä kuitenkin jo on aika paljon tässä liikenteessä ja muista syistä pajalla.

ErkkiE
06-10-2020, 16:43
Ei ole B48 koneista hybridiä tarvinnut vielä polttomoottorin osalta parsia. Niitä kuitenkin jo on aika paljon tässä liikenteessä ja muista syistä pajalla.

Tuollainen hybridi kun jossain vaiheessa voisi hyvinkin olla kiikarissa, niin mistä syistä niitä päätyy pajalle?

E

Henuu
10-11-2021, 20:16
Onkohan vuodessa tullut kellään kokemuksia näiden ohjelmoinneista? Kiinnostaisi myös tietää, miksi näissä on tehtaalta lähtiessä kovin alhainen polttomoottorin teho vrt. bensamalleihin.

PNM2
10-11-2021, 23:12
Onkohan vuodessa tullut kellään kokemuksia näiden ohjelmoinneista? Kiinnostaisi myös tietää, miksi näissä on tehtaalta lähtiessä kovin alhainen polttomoottorin teho vrt. bensamalleihin.

530e:n bensakoneessa on sama teho kuin 520i:ssa, koska sama kone. En tiedä, onko kukaan Suomessa ostanut 530e:ta kalliimman 520i:n sedanina mutta toki 530i:ssa samasta myllystä on otettu enemmän tehoa.