PDA

View Full Version : E92 m3 laiskuus pintakaasulla?


Fixit
29-12-2016, 18:00
Pari viikkoa sitten tuli vaihdettua 335cia '08 saman ikäiseen manuaali ämmään ja vaikka M auto onkin ihan mahtava noin yleisesti, niin edelleen välillä ihmetyttää voiko se oikeasti olla noin laiska pintakaasulla? Koneen asetukset olen vaihtanut sport+:lle mutta sekin tuntuu ponnettomalta suhteessa koneen reserveihin. Menohan muuttuu toki repiväksikin, kun painaa kaasua raskaalla jalalla mutta onkohan tuolle pintakaasun vasteelle tehtävissä mitään vai onko se vain totuttelu kysymys? Jotain ohjelmiahan näihinkin on saatavissa, onkohan niistä mitään apua?

Johto
02-01-2017, 09:19
Jos epäilet jotain vikaa autossa, niin kannattaa ehdottomasti ihan ensimmäiseksi lukea vikakoodit.

335i:stä siirtyessä M3:een, niin itseasiassa kaasuvasteessa pitäisi olla selkeä etu M3:n eduksi. Varsinkin kun M3:ssa on power asetus laitettu sport plussalle, niin kaasunvaste muuttuu todellä ärhäkäksi.

Fixit
03-01-2017, 10:54
Pitää varmaan lukea koodit varmuudeksi mutta kyllä itsellä on sellainen fiilis nyt toistaiseksi, että 335 oli selkeästi herkempi kulkemaan siis nimenomaan pienillä kierroksilla. Tiedossahan se oli ettei ämmässä ole alavääntöä samaan tapaan mutta tuntuma on kyllä laiskempi kuin odotin..ehkä oma 335 oli sitten keskivertoa parempi lagin suhteen, koska en sitä huomannut oikeastaan koskaan, meno oli aikalailla välitöntä.

larippa
03-01-2017, 11:37
Kumpaakin autoa ajaneena epäilen että autossa ei ole vikaa. Se moottori ei vaan ole kovin vahva vaikka muuten hieno auto onkin. Semmonen kierroskone, vähän tuli mieleen edellisen polven Civic Type-r. Muutamalla muullakin tutulla ollut samoja fiiliksiä kun 335:sen jälkeen ajaa M3:sta. :rolleyes:

tommi69
03-01-2017, 19:21
Juuri näin, hieno kori ja kierroskone.

tommi69
03-01-2017, 19:25
Kaverin faija piti viimekesänä 2kk ja myi pois, nettiautossa on edelleen musta v.2010 69tkm ajettu.

Johto
03-01-2017, 22:06
Koittakaa nyt edes vähän ryhdistäytyä. Jos ei ole oikeasti mitään annettavaa topicin alkuperäiseen aiheeseen, niin hyvä vaihtoehto on olla kirjoittamatta mitään. Viittaan kahteen edelliseen viestiin.

Itse aiheesta. Tarkoitaako topicin aloittaja tässä alakierrosten puhdittomuutta, eli alakierrosten vääntöä vai ns. kaasunvastetta, eli kuinka herkästi auto reagoi kaasun painamiseen?

Omat kokemukset molemmat autot omistaneena on, että herkkyys miten auto vastaa kaasuun on aivan omaa luokkaansa M3:ssa (sama päti E46 M3:een) ja niinhän se faktana onkin tuollaisessa isohkossa korkeaviritteisessä vapaastihengittävässä koneessa. Alavääntöä 335i:ssä varsinkin softattuna on enemmän kuin M3:ssa. Softaamaton 335i on taas todella vaparimainen ja puhditon.

Fixit
04-01-2017, 16:37
No siis sellainen kaasuun vastaavuus ja herkkyys tuosta ämmäläisestä puuttuu alakierroksilla mutta on tuo nyt hieman korjaantunut, kun olen tottunut enemmän ajamaan tuolla. 335 jälkeen nilkan liike oli ilmeisesti tottunut kaasupolkimen kanssa niin pieneksi että tuntui kuin tuota m3 saisi polkea ihan lattiaan asti ennen kuin tapahtuu mitään mutta tuo siis lähinnä vain n. 2000rpm asti, sen jälkeen reagointi sport+ asetuksella hyvä joten ihan kulttuurishokki tämä taisi lopulta olla. Auto ei kyllä lähde myyntiin, helppo tämä ei ole samalla tavalla kuin 335 + automaatti mutta sitten taas ajettavuutta ja luonnetta löytyy, kun laite alkaa tulla tutuksi. Tietynlainen haastavuus tuon ajamisessa on itselle se M auton suola :) tylsistymistä tällä vaihdolla lähdin tappamaan ja se kyllä onnistui, mitään järkeähän tuossa ämmäläisessä ei käyttöautona ole, 335 oli paljon parempi ihan pelkkää käytännöllisyyttä arvioiden.

BFI18
05-01-2017, 12:15
Kumpaakin autoa ajaneena epäilen että autossa ei ole vikaa. Se moottori ei vaan ole kovin vahva vaikka muuten hieno auto onkin. Semmonen kierroskone, vähän tuli mieleen edellisen polven Civic Type-r. Muutamalla muullakin tutulla ollut samoja fiiliksiä kun 335:sen jälkeen ajaa M3:sta. :rolleyes:

Samaa mieltä.

Tommix
05-01-2017, 14:38
Softaamaton 335i on taas todella vaparimainen ja puhditon.
Tässä tapauksessa auto on rikki. Jos turbot on kunnossa niin N54 vääntää alhaalta ihan eri mallia kuin S65. 4000:n kinttailla alkaa S65 moottorissa todellakin tapahtua.
Oletan topicin aloittajan tarkoittavan nimenomaan alavääntöä.

Johto
05-01-2017, 16:55
Tässä tapauksessa auto on rikki. Jos turbot on kunnossa niin N54 vääntää alhaalta ihan eri mallia kuin S65. 4000:n kinttailla alkaa S65 moottorissa todellakin tapahtua.
Oletan topicin aloittajan tarkoittavan nimenomaan alavääntöä.

Oma kokemukseni perustuu omaan ehjään 335i:n joka oli mulla pari vuotta. 335i ei vakiona ole mikään kovin kummoinen, viritettynä sitten aivan eri luokkaa. Teillä joilla on tappiin asti viritetyt 600hv N54:t niin taitaa aika kullata muistot vakio 335i:stä ;)

Se moottori ei vaan ole kovin vahva vaikka muuten hieno auto onkin.
Kovin vahva mihin verrattuna? Välillä kyllä huvittaa yleinen N54 jumalointi :rolleyes:

tommi69
05-01-2017, 19:13
Tässä tapauksessa auto on rikki. Jos turbot on kunnossa niin N54 vääntää alhaalta ihan eri mallia kuin S65. 4000:n kinttailla alkaa S65 moottorissa todellakin tapahtua.
Oletan topicin aloittajan tarkoittavan nimenomaan alavääntöä.

Tommixin kanssa samaa mieltä. N54 kuningas moottori.

Tommix
05-01-2017, 22:08
Oma kokemukseni perustuu omaan ehjään 335i:n joka oli mulla pari vuotta. 335i ei vakiona ole mikään kovin kummoinen, viritettynä sitten aivan eri luokkaa. Teillä joilla on tappiin asti viritetyt 600hv N54:t niin taitaa aika kullata muistot vakio 335i:stä ;)
No joo, taitaa se näin olla. Kun itse pääsin M3:ta puikottamaan niin omassa oli jo se 450 hv.:redface: :redface: :D:D

Chris Sharma
21-01-2017, 02:17
Mikäli M3:ssa on M-säädöt kohdallaan, on kaasuvaste aivan eri planeetella kuin 335i:llä. Se että kone ei väännä alakierroksilla on toinen juttu, mutta kyllä moottori reagoi kaasuun välittömästi.

S65 on ylivoimaisesti hienoin moottori, mikä itsellä on koskaan autossa ollut, Bemareita kuitenkin ollut kymmenkunta, joukossa myös 335i -07. Kertakaikkiaan fantastinen moottori.