View Full Version : 320i /328i softaus


Gozilla
14-10-2016, 19:14
Hyvin tuntuu tulevan lisää vetoja 320i/328i F30/31.

Modit
- Karala softa
- Wagner FMIC ( Racing malli )
- 335i takavaimennin

310hp 5900rpm
430nm 3000-4500rpm

G-tech tuloksia
jarruavasten 4.89s
ilman jarruapua 5.41s

Nyt auto on sellainen kun se tehtaan jäljiltä pitäis olla. :jep:

Bmw Master
16-10-2016, 12:59
Kumpi 320 vai 328?

http://www.motorbit.fi/bmw-f3x-n20-320i-328i/ tuon mukaan 320 sulaa männät noilla tehoilla?

Gozilla
16-10-2016, 16:30
320i... jaa vai niin.

Sytkä ja bensa oli ainakin ihan kohdallaan kaikissa vedoissa. Ajettiin kuitenkin koko päivä, niin kait se olis jo sulannu sinne rullille.

Täytyy muistaa että noita karttojen tekijöitä kun on joka lähtöön, niin saa sen koneen paskaks vaikka 150hp tehoilla.

Bmw Master
16-10-2016, 18:07
Niin en tiedä onko motorbitillä kokemuksia vai mitä ne meinaa.

Vakio downpipe katilla?

On kyllä napakat lukemat, videota jos sais vielä :jep:

Gozilla
16-10-2016, 19:39
Joo vakio DP:llä mennään, olis kiva tietää miten 328 putkisto poikkee versus 320. Tuossa 335i vaimentimessa on ainakin ihan julmettua toi rööri ( 80mm )
Onhan se 320 putkisto DP:n jälkeen aika ujoa, jos 328 olis tuo DP:n jälkeinen osuus paksumpaa niin vois vaikka vaihtaa.

Auto on kuitenkin meillä hallituksen ajossa joten ei mitään järjetöntä ajoa. Meneeköhän lappu pohjassa edes koskaan :)

Videota ei tullu vedoista otettua...

Gozilla
16-10-2016, 20:05
Kyllä ne näköjään Ruotsissakin puristaa suht samat pollet stage 3:lla

DP näköjään vaihdettu...

http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/t3016/

Smistik
21-10-2016, 09:17
Mites tuo viritys vaikuttaa esim moottori/pakoääniin sisällä ja ulkona? Kun koneesta puristetaan tuplat ulos, niin oletan ihan vakioputkilla äänen muuttuvan rouheammaksi(?)EPDM dynopäivillä ei oikein saanut kuvaa, muuten kuin tyhjäkäynnin dieselmäisestä raksutuksesta (piezosuuttimet?) Hyvinhän nää menee verrattuna siihen hintaeroon mitä tosin 335 tarjoaisi äänien ja fiiliksen puolesta. Jos riittää puhdas suorituskyky, niin tässä voisi sanoa että halvalla hyvää eikä mitään järkeä ole laittaa 328i ainakaan. Senkin hintaerolla vissiin saa kulun samoihin ja jää massia jälkivarusteluun.

Jacques
21-10-2016, 10:36
Penkki(näsä)viisautta:
Kotkan KTA Motorsin penkki on monen kilpatallin suosiossa, useimmiten Karala/Harinen viritettyjen autojen teholukemat tippuu 10% KTA:lle vietäessä. Silti KTA penkin lukemista lähtee melkein 10% lisää tehoja pois kun tehomittaus tehdään Motorbitillä vrt. KTA.
Tämän huomioiden Motorbitin artikkeli 320i 250hv rajasta ei ehkä ole niin pahasti ristiriidassa topikin 320i yksilön kanssa.

Pääasia on toimiva softa ja autoonsa tyytyväinen asiakas. :)

2013 kävi tuore yksilö KTA penkissä 335i putkistolla ja Burgerin JB4:lla varustettuna. Vakiona 328i mitattiin 270hv ja JB4:lla 300hv.

Gozilla
22-10-2016, 13:14
Samasella G-tech laitteella jolla mittasin tuon alle 5s 0-100kmh antoi pyörätehoksi 258hp. Sitä kuinka paljon tuo 8-lovinen voimansiirto vie prosenteissa tehoa en osaa sanoa, mutta veikkaan 15-20%

juxo
31-10-2016, 16:15
Vielä ei taida olla hirveästi kokemuksia tuosta B48 moottorin virittelystä kellään? Jotain ulkomaitten foorumi juttuja vähän lueskelin, mutta mitään selkeää ei vielä selvinnyt. Sama ahdin ja suuttimet näyttäis 320i olevan kuin 330i:ssä, mutta männät on eri varaosanumerolla. Puristussuhteessakin specsien perusteella sen verran eroa, että 320i 11 kun taas 330i 10,2. :think

toukopouko
01-11-2016, 12:38
Vielä ei taida olla hirveästi kokemuksia tuosta B48 moottorin virittelystä kellään? Jotain ulkomaitten foorumi juttuja vähän lueskelin, mutta mitään selkeää ei vielä selvinnyt. Sama ahdin ja suuttimet näyttäis 320i olevan kuin 330i:ssä, mutta männät on eri varaosanumerolla. Puristussuhteessakin specsien perusteella sen verran eroa, että 320i 11 kun taas 330i 10,2. :think

Kokemusta ei ole, mutta Venturalla ainakin olisi tuolle b48:lle jotain tuninkia tarjolla, myös 330e-mallille: http://www.venturatuning.nl/chiptuning-bmw.html

juxo
01-11-2016, 15:26
Kokemusta ei ole, mutta Venturalla ainakin olisi tuolle b48:lle jotain tuninkia tarjolla, myös 330e-mallille: http://www.venturatuning.nl/chiptuning-bmw.html

Noh, 330e:ssähän on samat männät kuin 320i:ssä. Eli ei tuo 320i ollut ollenkaan huono ratkaisu 330i sijasta kun softalla pitäisi olla siis mahdollista jo päästä 184hp->+300hp lukemille.:orava: Täytyy vielä selata nuo kaikki moottoriin liittyvät osanumerot läpi niin saa varmuuden.

poke
01-11-2016, 21:24
Noh, 330e:ssähän on samat männät kuin 320i:ssä. Eli ei tuo 320i ollut ollenkaan huono ratkaisu 330i sijasta kun softalla pitäisi olla siis mahdollista jo päästä 184hp->+300hp lukemille.:orava: Täytyy vielä selata nuo kaikki moottoriin liittyvät osanumerot läpi niin saa varmuuden.

mites näissä bensakoneissa jakopäät kestää? onko yhtä kuraa kuin dieselit N47D20?

toukopouko
02-11-2016, 11:32
Noh, 330e:ssähän on samat männät kuin 320i:ssä. Eli ei tuo 320i ollut ollenkaan huono ratkaisu 330i sijasta kun softalla pitäisi olla siis mahdollista jo päästä 184hp->+300hp lukemille.:orava: Täytyy vielä selata nuo kaikki moottoriin liittyvät osanumerot läpi niin saa varmuuden.

Eiköhän 330e:n kohdalla tuo 300+ hp ole yhteislukema sähkö+bensa -teholle.

Ylempänä 320i b48:lle on lupailtu 252hv.

juxo
03-11-2016, 11:10
Eiköhän 330e:n kohdalla tuo 300+ hp ole yhteislukema sähkö+bensa -teholle.

Ylempänä 320i b48:lle on lupailtu 252hv.

Aivan, ajattelin tuon sähkömoottorin olevan avustava joka tekee tuolle 330e:lle sen rajun alaväännön vrt 330i malliin. Mistään en löytänyt tarkkaa infoa tuosta 330e:n sähkömoottorin toiminnasta polttomoottorin rinnalla. Ainoastaan sen tiedon löysin, että pelkällä sähkömoottorilla on mahdollista kiihdyttää 80km/h nopeuteen jonka jälkeen polttomoottori käynnistyy. Oletko varma että tuo sähkömoottori on pelissä isoilla kierroksilla? Teoreettisesti kuitenkin on mahdollista saada 320i:stä erittäin potentiaaliset tehot ulos. 98 ajettaessa 11 puristussuhteen kanssa vaan saattaa olla omat ongelmansa, mutta e85 käytettäessä tuo puristussuhde on erittäin hyvä ellei täydellinen. Toisikohan joulupukki JB4 purkin jouluksi:think

Venturatuning ei myöskään ole laittanut sivuilleen 330i:n dyno tuloksia joista voisi vertailla, mutta löysin toisen yrityksen tekemästä boksista dynolapun jossa on saatu käytännössä samat lukemat kuin venturatuning ilmoittaa omalle 330i versiolle. http://www.cpa-chiptuning.de/en/chiptuning-BMW-3er-F30-330i/motortuning_2990.htm

toukopouko
07-11-2016, 14:22
Aivan, ajattelin tuon sähkömoottorin olevan avustava joka tekee tuolle 330e:lle sen rajun alaväännön vrt 330i malliin. Mistään en löytänyt tarkkaa infoa tuosta 330e:n sähkömoottorin toiminnasta polttomoottorin rinnalla. Ainoastaan sen tiedon löysin, että pelkällä sähkömoottorilla on mahdollista kiihdyttää 80km/h nopeuteen jonka jälkeen polttomoottori käynnistyy. Oletko varma että tuo sähkömoottori on pelissä isoilla kierroksilla?

Sähkömoottorilla tosiaan voi ajaa yksinäänkin 120kmh nopeutta, vähän ylikin hetkellisesti (tullut joskus ohittaessa kokeiltua). Ja se avustaa polttomoottoria normiajossa. Sen tarkemmin en tiedä mihin asti se sähkömotti avustaa, voisiko noista käyristä arpoa jotain? Vertaa vaikka 320i:n käyrään? http://www.venturatuning.nl/chiptuning-bmw-330-e-252-pk-phev.html

Gozilla
13-11-2016, 21:36
mites näissä bensakoneissa jakopäät kestää? onko yhtä kuraa kuin dieselit N47D20?

No varmaan poikii jos jynnää sillä idiootti D:llä 1200rpm tärinää... meillä ajetaan aina jommalla kummalla Sportilla ja rundit on aina yli 1800rpm
Ihan järjettömiä noi nykypäivän askisoftat!

Mark
22-11-2016, 11:31
Mistä nämä namit ostit ? Vaikuttiko softa laatikon käytökseen sillä se olisi toivottavaa ?

Hyvin tuntuu tulevan lisää vetoja 320i/328i F30/31.

Modit
- Karala softa
- Wagner FMIC ( Racing malli )
- 335i takavaimennin

310hp 5900rpm
430nm 3000-4500rpm

G-tech tuloksia
jarruavasten 4.89s
ilman jarruapua 5.41s

Nyt auto on sellainen kun se tehtaan jäljiltä pitäis olla. :jep:

Gozilla
02-12-2016, 23:34
Mistä nämä namit ostit ? Vaikuttiko softa laatikon käytökseen sillä se olisi toivottavaa ?


Coolerin ja putkiston hommasin irto osina maailmalta, softa tuli Karalalta Jyväskylästä. Askimuutokseen ei taida kukaan pystyä, mutta softaus teki kyllä autosta 100x paremman kuin vakio. Niin eikä ainakaan vielä oo ne männät sulannu ;-)

suppari
04-12-2016, 14:44
Mistä nämä namit ostit ? Vaikuttiko softa laatikon käytökseen sillä se olisi toivottavaa ?

Kysy softaa BMWIZ:ltä (nimimerkki böntti) :jep:

Gozilla
05-12-2016, 10:17
Kysy softaa BMWIZ:ltä (nimimerkki böntti) :jep:


Onko böntillä "avaimet" TCU:n säätämiseen, kiinnostais täälläkin...

AC*
21-01-2017, 16:47
Onko kokemusta JB4 & N20 (20i)?
Vai kannattaako suosiolla ohjelmoida?
Vaihtoehtoja noissa piggyback:ssä näyttää olevan jonkin verran.

suppari
24-01-2017, 21:53
Onko kokemusta JB4 & N20 (20i)?
Vai kannattaako suosiolla ohjelmoida?
Vaihtoehtoja noissa piggyback:ssä näyttää olevan jonkin verran.

Ohjelmointi vaan :jep:

tommirii
23-03-2017, 12:24
Hyvin tuntuu tulevan lisää vetoja 320i/328i F30/31.

Modit
- Karala softa
- Wagner FMIC ( Racing malli )
- 335i takavaimennin

310hp 5900rpm
430nm 3000-4500rpm

G-tech tuloksia
jarruavasten 4.89s
ilman jarruapua 5.41s

Nyt auto on sellainen kun se tehtaan jäljiltä pitäis olla. :jep:

Mites on viritys kestänyt? :think

JKK
07-05-2017, 23:29
Minkäslaista voiman- ja tehonmäärää on penkissä mitattu softatuista 320iA:sta? Tässä tapauksessa kysymyksessä vuosimall 9/2012. Tämä pitäisi olla niillä päivitetyillä männillä, jos niissä oikeasti mitään ratkaisevaa eroa ohjelmoinnin kannalta on?

Onko tuon kesymmän 2,0 bensamoottorin "potentiaalissa" eroa riippuen vuosimallista? Ihmetyttää kun jotkut puhuvat 250-260hp lukemista ja sitten esim. Turbotecin sivuilla mainitaan 220hp, joka alkaa olla vähän siinä ja tässä että kannattaako alkaa softaa päivittämään.

328i:stä tuntuu löytyvän paljonkin tietoa.

Pajazzo
08-05-2017, 14:27
220?
Turbotecin sivuilta juuri katsottu:
BMW
3-serie
F30 (2012 - 06/2015)
320i - 184HP
bensiini
270nm -> 420nm
184hv -> 260hv

http://turbotec.fi/tuning-database-bmw/

JKK
08-05-2017, 14:58
220?
Turbotecin sivuilta juuri katsottu:
BMW
3-serie
F30 (2012 - 06/2015)
320i - 184HP
bensiini
270nm -> 420nm
184hv -> 260hv

http://turbotec.fi/tuning-database-bmw/

Mä oon varmaan kattonut niiden vanhoilta sivuilta ja vieläpä ehkä dieselin lukemia.... Silmähäiriö siis. Mutta tuo varmaan jo muuttaa auton luonnetta oleellisesti? Mitä sanotte?

AC*
08-05-2017, 22:47
Mulla on JB4 ja sillä luonne muu oleellisesti. Vakiona tuntuu aika rajoitetulta tuo teho, tuolla tulee etenkin yläpäähän lisää eloa, toki alempanakin eron huomaa. Vakio 328:n tehot tai hiukan päälle JB4:llä pitäisi saada, en ole penkittänyt.

JKK
09-05-2017, 01:46
Mulla on JB4 ja sillä luonne muu oleellisesti. Vakiona tuntuu aika rajoitetulta tuo teho, tuolla tulee etenkin yläpäähän lisää eloa, toki alempanakin eron huomaa. Vakio 328:n tehot tai hiukan päälle JB4:llä pitäisi saada, en ole penkittänyt.

Mikä on JB4?

uusis
09-05-2017, 04:18
Googlaa burgermotorsport

makkis
09-05-2017, 11:40
Mitäs toi Jb4 todellisuudessa muuttaa?
Huijaako se arvoja oikealla tavalla vai ajaako se mukamas toiset kartat autoon?

JKK
09-05-2017, 23:47
Eikös näihin koneisiin jo osata tehdä ihan "oikeallakin" menetelmällä softauksia? Soitin eilen Mikalle Turbotecille ja ei tuntunut olevan mitään ongelmaa. Kertoi että 320i:stä otetaan 260-300hp riippuen ihan mitä asiakas haluaa.

makkis
10-05-2017, 13:58
Eikös näihin koneisiin jo osata tehdä ihan "oikeallakin" menetelmällä softauksia? Soitin eilen Mikalle Turbotecille ja ei tuntunut olevan mitään ongelmaa. Kertoi että 320i:stä otetaan 260-300hp riippuen ihan mitä asiakas haluaa.

Kyllä, ja itse sitä suosisinkin, koska en usko tuon Jb:n muuttavan sieltä mitään, vain huijaavan x arvoja jotta toimisi halutulla tavalla.

_nixu_
10-05-2017, 23:59
Eikös näihin koneisiin jo osata tehdä ihan "oikeallakin" menetelmällä softauksia? Soitin eilen Mikalle Turbotecille ja ei tuntunut olevan mitään ongelmaa. Kertoi että 320i:stä otetaan 260-300hp riippuen ihan mitä asiakas haluaa.

Motorbit olisi lähempänä, ja onnistuu myös noihin uudempiin. Oman F20 käytin ja olin todella tyytyväinen.

S.P.R
11-05-2017, 01:00
Motorbit olisi lähempänä, ja onnistuu myös noihin uudempiin. Oman F20 käytin ja olin todella tyytyväinen.

Mitenkähän nämä 260hp ja yli softaukset kestää? 320i on niillä korkeampi puristeisilla 11:0 männillä ja vakio ahdot 8psi. Ahtopaine täytyy todennäköisesti tuplata noihin tehoihin - aiheuttaako tämä mitään ongelmia?

Suurin osa tehobokseista tyytyy +4psi ahtojen nostoon, kai tähän on joku syy?

harossi
11-05-2017, 08:38
https://www.motorbit.fi/bmw-f3x-n20-320i-328i/

JKK
11-05-2017, 16:09
Juu, enpä minä toisaalta kaipaakaan tuohon mitään 300hp riskisoftaa. Oikeastaan ei kiinnosta koko teholukema, kunhan siihen vain saisi sellaista käyttökelpoista pontevuutta normaaliin arkiajoon. Vakionahan tuo 320iA on (ahtimesta huolimatta) lievästi sanottuna rauhallisen miehen auto. Varsinkin automaatilla ja nelivedolla. Vastaava kilpaileva Audin A4 2,0TFSI tuntuu kulkevan perstuntumalta jo vakiona aivan eri tahtiin.

makkis
12-05-2017, 10:07
Suurin osa tehobokseista tyytyy +4psi ahtojen nostoon, kai tähän on joku syy?

Eiköhän syy ole siihen se että tehobokseilla ei pääse säätämään sytkä, polttoaine, yms. karttoja riittävän hyviksi.

JKK
13-05-2017, 10:29
Eiköhän syy ole siihen se että tehobokseilla ei pääse säätämään sytkä, polttoaine, yms. karttoja riittävän hyviksi.

Eikös nämä tehoboksit ole sellaisia, että niillä ei nimenomaan pääse todellisuudessa säätämään suoraan yhtään mitään. Ainoastaan huijaamaan jotain anturiarvoa, jotta toinen kartassa vaikuttava tekijä luulee jotain muuta kuin mitä todellisuus on? Eli mahdollisuus tarkkaan "täsmälliseen säätämiseen" puuttuu täysin(kö)?

makkis
15-05-2017, 11:36
Eikös nämä tehoboksit ole sellaisia, että niillä ei nimenomaan pääse todellisuudessa säätämään suoraan yhtään mitään. Ainoastaan huijaamaan jotain anturiarvoa, jotta toinen kartassa vaikuttava tekijä luulee jotain muuta kuin mitä todellisuus on? Eli mahdollisuus tarkkaan "täsmälliseen säätämiseen" puuttuu täysin(kö)?

Eiköhän noi Jb:t ole aika hienosti tehtyjä tuollaisia huijausbokseja, kun melko hyvin kuitenkin pelaavat ja mahdollistavat erilaiset etanoli ohjelmat yms.
Mutta yhtä kaikki, huijausbokseja ovat kuitenkin.

Jacques
22-05-2017, 12:31
Eikös nämä tehoboksit ole sellaisia, että niillä ei nimenomaan pääse todellisuudessa säätämään suoraan yhtään mitään. Ainoastaan huijaamaan jotain anturiarvoa, jotta toinen kartassa vaikuttava tekijä luulee jotain muuta kuin mitä todellisuus on? Eli mahdollisuus tarkkaan "täsmälliseen säätämiseen" puuttuu täysin(kö)?

En ehkä sekoittaisi 2000-luvun alun dieseleiden evry-modia jb:n toimintaan.

makkis
27-05-2017, 00:22
En ehkä sekoittaisi 2000-luvun alun dieseleiden evry-modia jb:n toimintaan.

Ei ehkä kannata sekoittaa koska jb on paaljon kehittyneempi, vaikkakin lähtökohtaisesti periaate onkin sama.
Evry huijaa vain yhtä anturitietoa kun jb useampaa, hieman kehittyneemmällä tavalla.

S.P.R
08-06-2017, 00:14
JB+ boksi antoi 320:een ihan mukavan boostin. Juuri sellaisen kuin 20hp ja 30nm voi kuvitella olevan. Väännön lisäyksen huomaa selvästi ja sitä voi olla jopa luvattua enemmän. Boksi maksoi toimitettuna 250e, joten yhdelle hevosvoimalle tulee hintaa 12,5e :) Auton toiminta muuten on kuin ennenkin. Suosittelen jos todella helppo päivitys kiinnostaa. Asennus/irroitus onnistuu parissa minuutissa.

mob1
07-09-2017, 20:51
JB+ boksi antoi 320:een ihan mukavan boostin. Juuri sellaisen kuin 20hp ja 30nm voi kuvitella olevan. Väännön lisäyksen huomaa selvästi ja sitä voi olla jopa luvattua enemmän. Boksi maksoi toimitettuna 250e, joten yhdelle hevosvoimalle tulee hintaa 12,5e :) Auton toiminta muuten on kuin ennenkin. Suosittelen jos todella helppo päivitys kiinnostaa. Asennus/irroitus onnistuu parissa minuutissa.

Onko kenelläkään tietoa mistä näitä saisi EU/euroopasta? Välttäisi ainakin tullimaksun. Ois ainakin helppo viritys.

314da
08-09-2017, 09:30
Tuolta pitäisi saada:
https://www.futurez.fi/category/986

S.P.R
08-09-2017, 10:51
Onko kenelläkään tietoa mistä näitä saisi EU/euroopasta? Välttäisi ainakin tullimaksun. Ois ainakin helppo viritys.

Itse tilasin tuolta www.mlperformance.co.uk

ocram
08-09-2017, 11:49
Onko kenelläkään tietoa mistä näitä saisi EU/euroopasta? Välttäisi ainakin tullimaksun. Ois ainakin helppo viritys.
Saakohan niitä enää Helsingistä nimimerkki Blitzin kautta?

mob1
09-09-2017, 11:53
Kiitos linkeistä ja kannatti kysyä. Tein kaupat eilen illalla foorumilaisen kanssa sopuhintaan. :smoke: :jep:

BFI18
14-09-2017, 21:19
.....

mob1
24-09-2017, 12:52
Kiitos linkeistä ja kannatti kysyä. Tein kaupat eilen illalla foorumilaisen kanssa sopuhintaan. :smoke: :jep:

Nyt hiukan kokemuksia JB+ boksista kun se on ollut ajossa reilun viikon. Tavallisessa nurkka-ajossa ei huomaa juurikaan eroa. Vaikutukset persdynossa huomaa kun potkaisee lapun lattiaan ja kovassa vauhdissa esim. rekan ohituksessa lisäteho on ollut tarpeen. Mielestäni eur/hp ratio tässä JB+ mokkulassa on kohdallaan. Asennus oli erittäin helppo.

Mann
30-09-2017, 15:54
Nyt hiukan kokemuksia JB+ boksista kun se on ollut ajossa reilun viikon. Tavallisessa nurkka-ajossa ei huomaa juurikaan eroa. Vaikutukset persdynossa huomaa kun potkaisee lapun lattiaan ja kovassa vauhdissa esim. rekan ohituksessa lisäteho on ollut tarpeen. Mielestäni eur/hp ratio tässä JB+ mokkulassa on kohdallaan. Asennus oli erittäin helppo.
Tämä ollut myös harkinnassa, mutta en pitäisi tuota eur/hp suhdetta mitenkään poikkeuksellisen hyvänä. Saahan ohjelmoinninkin penkityksineen suhteessa halvemmalla ja teholukemat nousee hiukan eri tasolle:think

315i
03-10-2017, 19:46
Mulla JB+ ollut 335 käytössä pari vuotta ja olin tyytyväinen juuri tuohon asennuksen nopeuteen hinta/tehosuhteeseen.

hj325hml
10-10-2017, 09:26
Paljon 328i kytkin/kaksoismassa kestää voiman ottoa? Varmaan perus järkevän kestää hyvin?

rami
12-11-2017, 14:14
Nut alkoi totisesti kiinnostamaan tämä F36 2.0i päivittäminen uusille tehoille,...oikeesti jopa 300hv noin pienillä jutuilla? Kuka tekee tällaista Oulun läänin alueella?,onnistuu kyllä viedä kauemmaksikin.
Kokemuksia paikoista?

S.P.R
14-11-2017, 10:42
Jos oikein muistan niin kaverin 320i kävi Powerflashillä. Lopputulos about 255hp / 400nm :) Olisi kuulema saanut vähän enemmänkin..

AlpinWeiss
14-11-2017, 23:57
Tämä ollut myös harkinnassa, mutta en pitäisi tuota eur/hp suhdetta mitenkään poikkeuksellisen hyvänä. Saahan ohjelmoinninkin penkityksineen suhteessa halvemmalla ja teholukemat nousee hiukan eri tasolle:think

JB:stä saat sentään rahan takaisin jos vaikka myyt sen kun et tarvitse enää..

Tommix
15-11-2017, 13:14
Eiköhän syy ole siihen se että tehobokseilla ei pääse säätämään sytkä, polttoaine, yms. karttoja riittävän hyviksi.
Ahdetussa moottorissa JB4 mittaa nakutusta. Tämä on kaiken A ja O. Yksinkeraistettuna niin kauan kuin moottori ei nakuta, pystytään ahtopainetta nostamaan ja sytkäennakkoa muuttamaan => lisää tehoa.

AlpinWeiss
23-12-2017, 15:49
Kävin tänään mielenkiinnosta tekemässä kellotuksia 420i xdrivellä stage 2 jb4lla.

Kolmen vedon keskiarvo oli 5.98sec. että ihan hyvin sijoitettu 600eur jos sillä saa yli kaks sekuntia sheivattua pois. Tykkään myös tuon jb4 monipuolisuudesta kun voi ratista muokata ohjelmia yms. toimintoja. Esim. Pakoputken läpät saa auki yhdellä napin painalluksella ni saa vähän pörinää pönttöön.

Muuten vakio mutta katiton dp kuumottelis. Onko tietoa pystyykö sillä meneen katsastukseen jos ennen sitä polkee punahehkuun koko myllyn?

Hillamaasturi
23-12-2017, 17:07
Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi on antanut lukuisia uusia ohjeita ajoneuvojen määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteista.

Uuden määräyksen suurin periaatteellinen muutos koskee päästöjen mittaamista, jonka lisäksi myös hylkäys- ja ajokieltovikojen perusteita tarkennetaan.

Jatkossa bensiinimoottorilla varustetun ajoneuvon joka on otettu käyttöön 10 vuoden sisällä katsastuspäivästä, pakokaasupäästöt tarkastetaan nykyisestä menettelystä poiketen merkkivalon oikeanlaisesta toiminnasta ja lukemalla ajoneuvon OBD- järjestelmän vikamuisti.

Eli jos Jb4 kuittaa automaattisesti dp:sta aiheutuvan vian pois, niin eiköhän sen pitäisi läpi mennä. Pitää luultavasti löytää ymmärtäväinen katsastushenkilö.

Omassa 335:ssa ei ollut kuin yksi katti (N55) joka on korvattu dp:lla. Aikamoiset savut tulee putkesta ja luultavasti naapurit myös tietävät monelta lähden töihin. Mutta eipä pala vikavaloja.

VolvoTDi
25-12-2017, 13:00
Niin siis miten tämä nykyinen katsastustoiminta eroaa aiemmasta? Ennenkin on hylätty jos moottorivalo ei välähdä ja jos generic puolella on vikakoodeja. Onko jotain muuta erityistä? Jb4:lla kun nollaa koodit niin eihän siellä silloin niitä koodeja ole, mutta voiskohan se tarkempi syynäys tarkoittaa obd-testejä? Ne täytyisi olla kaikki suoritettuja eli tällöin ei voi katsurin pihalla nollailla koodeja kun testit vaatii ainakin yhden lämpenemisjakson jne jne

AC*
25-12-2017, 20:54
Itsellä tuo JB4 on nimenomaan OBD-portissa kiinni jatkuvasti, eli miten sen kanssa voi saada leimattua kun se pitää ottaa käytännössä pois?
Saa siihen varmaan jonkun jatkoliittimellisenkin johdon, mutta voiko inssi tällöin lukea kaikki arvot normaalisti huomaamatta ko. palikan olemassa oloa?

BFI18
26-12-2017, 16:55
Itsellä tuo JB4 on nimenomaan OBD-portissa kiinni jatkuvasti, eli miten sen kanssa voi saada leimattua kun se pitää ottaa käytännössä pois?
Saa siihen varmaan jonkun jatkoliittimellisenkin johdon, mutta voiko inssi tällöin lukea kaikki arvot normaalisti huomaamatta ko. palikan olemassa oloa?

Jos laitat map0, sitten irroitat obd:sta jb4:n, pysyykö map0 päällä:think
Ainakin, jollei kytke koko obd- liitintä alunperinkään, on map1 automaattisesti päällä. Toisaalta katsastusta varten ottaisin ehkä pois; moottorin suojan ja jb4 muutamasta liittimestä irti, obd liitin piiloon - on alle vartin homma.

314da
03-01-2018, 10:25
Jos laitat map0, sitten irroitat obd:sta jb4:n, pysyykö map0 päällä:think
Ainakin, jollei kytke koko obd- liitintä alunperinkään, on map1 automaattisesti päällä. Toisaalta katsastusta varten ottaisin ehkä pois; moottorin suojan ja jb4 muutamasta liittimestä irti, obd liitin piiloon - on alle vartin homma.

Jos ei liitä tuota obd-piuhaa ollenkaan niin toimiiko tuo JB4 normaalisti? Tietenkään nuo lisäominaisuudet ei silloin ole käytössä mutta olisi nopeampi ottaa tuo boksi pois huoltoon mennessä. Kohteena B48 moottorilla oleva 320ix?

BFI18
03-01-2018, 20:19
Jos laitat map0, sitten irroitat obd:sta jb4:n, pysyykö map0 päällä:think
Ainakin, jollei kytke koko obd- liitintä alunperinkään, on map1 automaattisesti päällä. Toisaalta katsastusta varten ottaisin ehkä pois; moottorin suojan ja jb4 muutamasta liittimestä irti, obd liitin piiloon - on alle vartin homma.

Tämä varmistui yhdeltä ulkolaiselta foorumilta, se mappi mikä on ollut kytkettynä, pysyy päällä vaikka obd liitin irrotettaisiin. Eli map0 päälle ja liitin irti, niin pystyy obd-portista esim. Lukemaan.

Jos ei liitä tuota obd-piuhaa ollenkaan niin toimiiko tuo JB4 normaalisti? Tietenkään nuo lisäominaisuudet ei silloin ole käytössä mutta olisi nopeampi ottaa tuo boksi pois huoltoon mennessä. Kohteena B48 moottorilla oleva 320ix?

Ymmärtääkseni toimii normaalisti, ilman rattinappien toimintoja, eli mitään settingejä ei pysty vaihtamaan, paitsi jos on JB4 BT connect kit, jolloin obd ohjausta/rattinappeja ei tarvitse mihinkään enää..?
Nopea tuo on irrottaa muuten.

314da
04-01-2018, 08:33
Tämä varmistui yhdeltä ulkolaiselta foorumilta, se mappi mikä on ollut kytkettynä, pysyy päällä vaikka obd liitin irrotettaisiin. Eli map0 päälle ja liitin irti, niin pystyy obd-portista esim. Lukemaan.



Ymmärtääkseni toimii normaalisti, ilman rattinappien toimintoja, eli mitään settingejä ei pysty vaihtamaan, paitsi jos on JB4 BT connect kit, jolloin obd ohjausta/rattinappeja ei tarvitse mihinkään enää..?
Nopea tuo on irrottaa muuten.

Noin vähän arvelinkin, täytyy laittaa JB4 ostoslistalle:)

Gozilla
16-01-2018, 00:15
Coolerin ja putkiston hommasin irto osina maailmalta, softa tuli Karalalta Jyväskylästä. Askimuutokseen ei taida kukaan pystyä, mutta softaus teki kyllä autosta 100x paremman kuin vakio. Niin eikä ainakaan vielä oo ne männät sulannu ;-)

Vielä on nipussa, ilman ongelmia... Oikeastaan ainoita "poikkeuksia" normipelistä on puolitettu öljynvaihtoväli ja toisaan tuo että aina ajetaan jommalla kummalla sportti asetuksella. Veikkaan että jakopääkin kestää huomattavasti pidempään kun ei pääse hakkaamaan. Kulutus nousi softan myötä hieman, mutta autokin on aivan toinen kuin vakiona... nyt pitkäaikainen kulutus ollu meillä 9.2L/100km, tämä siis oman tietsikan tieto, ei mitattu.

Eikä toisaan ole vielä ne männät sulaneet joiden piti sulaa 250hp jälkeen, eikä minkäänlaista piston slappiä kylmänä :jep:

Softauksen jälkeen ajettu 35tkm, kokonais km määrä tasan 70tkm

ster
22-01-2018, 21:03
28ix ohjelmoitiin ja 296hp siitä kutiteltiin. Nm oli päälle 400, en nyt tarkkaa lukua muista. Kyllä se näppärästi liikahtaa.

Kickdownissa automaatti ei vaihda isompaa silmään moottoritienopeuksissa ja hakkaa vaan rajoittajaa vasten. Ei comfortilla eikä sportilla. Läpysköistä kyllä vaihtaa. Kellään käsitystä mistä moinen voisi johtua?

AlpinWeiss
22-01-2018, 21:51
28ix ohjelmoitiin ja 296hp siitä kutiteltiin. Nm oli päälle 400, en nyt tarkkaa lukua muista. Kyllä se näppärästi liikahtaa.

Kickdownissa automaatti ei vaihda isompaa silmään moottoritienopeuksissa ja hakkaa vaan rajoittajaa vasten. Ei comfortilla eikä sportilla. Läpysköistä kyllä vaihtaa. Kellään käsitystä mistä moinen voisi johtua?

Jos vaihtaa manuaalitilassa tuossa tilanteessa normaalisti, kannattaa kääntyä tuon ohjelmoijasi puoleen.

Whatnot
01-02-2018, 12:29
Mistäs tämmöistä JB4:sta pitäisi kysellä Helsingin alueelta? Vai pitääkö vehje tilata ulkomailta?

Onnistuuko asennus ja conffaus itse tietotekniikan ja elektroniikan ammattilaiselta?
(Esim. auton koodaaminen läppärillä ja osien vaihtelu onnistuu ongelmitta.)

314da
02-02-2018, 08:26
Mistäs tämmöistä JB4:sta pitäisi kysellä Helsingin alueelta? Vai pitääkö vehje tilata ulkomailta?

Onnistuuko asennus ja conffaus itse tietotekniikan ja elektroniikan ammattilaiselta?
(Esim. auton koodaaminen läppärillä ja osien vaihtelu onnistuu ongelmitta.)

Futurez.fi löytyy ainakin yleisimmät mallit hyllystä. Asentamisen helppous riippuu vähän mallista, mutta helppohan tuo on asentaa.

BFI18
02-02-2018, 08:36
Mistäs tämmöistä JB4:sta pitäisi kysellä Helsingin alueelta? Vai pitääkö vehje tilata ulkomailta?

Onnistuuko asennus ja conffaus itse tietotekniikan ja elektroniikan ammattilaiselta?
(Esim. auton koodaaminen läppärillä ja osien vaihtelu onnistuu ongelmitta.)

Tuolta
https://pureturbos.eu/

Whatnot
31-03-2018, 02:53
https://www.youtube.com/watch?v=PsNfSHCH7DI

Ei varmaan kenelläkään ole kokemuksia vielä tästä?

VolvoTDi
01-04-2018, 13:53
https://www.youtube.com/watch?v=PsNfSHCH7DI

Ei varmaan kenelläkään ole kokemuksia vielä tästä?

Kyllä nuo bensa F-sarjat pystyy portista tekeen ongelmitta ilman DME:n irroittamista. Ei siis mitään uutta tuossa tullut.

IKa
01-04-2018, 15:34
Kyllä nuo bensa F-sarjat pystyy portista tekeen ongelmitta ilman DME:n irroittamista. Ei siis mitään uutta tuossa tullut.

Jaa, ei ole vielä löytynyt tekijää sigun 430i:lle. Saa kertoa, jos joku noita F-sarjan x30i malleja portista ohjelmoi.

VolvoTDi
01-04-2018, 16:16
Jaa, ei ole vielä löytynyt tekijää sigun 430i:lle. Saa kertoa, jos joku noita F-sarjan x30i malleja portista ohjelmoi.

Hep :smoke:

Spetke
01-04-2018, 16:57
Jaa, ei ole vielä löytynyt tekijää sigun 430i:lle. Saa kertoa, jos joku noita F-sarjan x30i malleja portista ohjelmoi.

Minunkin toimestani onnistuu.
Alla tiedot.

IKa
01-04-2018, 20:32
Hep :smoke:

Minunkin toimestani onnistuu.
Alla tiedot.

Kiitos infosta, mutta onko ihan mitattuja teholukemia kertoa? Itsellä on aika kova skeptisyys ko. ohjelmoinnin onnistumisen suhteen, kun sitä on jo muutaman kerran epäonnisesti yritetty (en osaa tarkasti sanoa missä vaiheessa ohjelmointi on tökännyt, mutta käsittääkseni aika pitkälle siinä viimeisellä kerralla jo päästiin).

suppari
01-04-2018, 21:54
Kiitos infosta, mutta onko ihan mitattuja teholukemia kertoa? Itsellä on aika kova skeptisyys ko. ohjelmoinnin onnistumisen suhteen, kun sitä on jo muutaman kerran epäonnisesti yritetty (en osaa tarkasti sanoa missä vaiheessa ohjelmointi on tökännyt, mutta käsittääkseni aika pitkälle siinä viimeisellä kerralla jo päästiin).

Mulla on dyno niin ei tarvitse hatusta heittää loppu ja alku tehoja :smoke:

VolvoTDi
02-04-2018, 00:17
Voimat saan minäkin mitattua ettei siitä jää kiinni. Mikä siinä sitten tökkäsi? Kirjoitus vai ohjelman toimivuus?

IKa
02-04-2018, 11:23
Voimat saan minäkin mitattua ettei siitä jää kiinni. Mikä siinä sitten tökkäsi? Kirjoitus vai ohjelman toimivuus?

En valitettavasti tiedä saatiinko sieltä edes alkuperäistä ohjelmaa luettettua, mutta ainakaa uutta ei saatu sisään. Minulta jäi yksityiskohdat vähän pimentoon, kun en ollut kahdessa viimeisessä ohjelmointiyrityksessä itse edes paikan päällä.

Mutta jos pistää hakukoneeseen haun (excludes only: B48 and B58), niin löytyy useammaltakin tuning-firmalta maininta, ettei noilla koneilla varustetut F-sarjalaiset ole vielä OBD-portin kautta ohjelmoitavissa. Tälläkin foorumilla esim. Celtic Tuning on kirjoittanut näin: "BMW:n tuore B-moottorisarja on toistaiseksi ohjelmistovalmistajille kinkkinen pähkinä purtavaksi, uuden tyyppisen ohjauselektroniikan tähden. Burger Tuningin JB4 kuitenkin hoitaa tämän homman jo "piggyback" tyyppisellä boksillaan..." http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p=3935816&postcount=2

F33 430i:n moottorityyppi on siis tuo B48, tarkemmin sanottuna B48B20O0

VolvoTDi
02-04-2018, 12:26
No Celtic... :rolleyes: Ei minulla ole ainakaan ongelmaa ollut, tiedä sitten onko autosi jotenkin erityinen muihin verrattuna, siis moottoriohjauksen puolesta. Mutta koittaminen ei maksa mitään, vain jos olet tyytyvänen. Tule käymään parin viikon kuluttua Tampereella vai mistäpäin olet?

makkis
02-04-2018, 13:18
En valitettavasti tiedä saatiinko sieltä edes alkuperäistä ohjelmaa luettettua, mutta ainakaa uutta ei saatu sisään. Minulta jäi yksityiskohdat vähän pimentoon, kun en ollut kahdessa viimeisessä ohjelmointiyrityksessä itse edes paikan päällä.

Mutta jos pistää hakukoneeseen haun (excludes only: B48 and B58), niin löytyy useammaltakin tuning-firmalta maininta, ettei noilla koneilla varustetut F-sarjalaiset ole vielä OBD-portin kautta ohjelmoitavissa. Tälläkin foorumilla esim. Celtic Tuning on kirjoittanut näin: "BMW:n tuore B-moottorisarja on toistaiseksi ohjelmistovalmistajille kinkkinen pähkinä purtavaksi, uuden tyyppisen ohjauselektroniikan tähden. Burger Tuningin JB4 kuitenkin hoitaa tämän homman jo "piggyback" tyyppisellä boksillaan..." http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p=3935816&postcount=2

F33 430i:n moottorityyppi on siis tuo B48, tarkemmin sanottuna B48B20O0

Ja milloin olet asiaa tiedustellut?
Eihän näitä tuoreempia Bmw:tä ole saanut ohjelmoitua portista kuin vasta tänä vuonna.

IKa
02-04-2018, 13:54
Ja milloin olet asiaa tiedustellut?
Eihän näitä tuoreempia Bmw:tä ole saanut ohjelmoitua portista kuin vasta tänä vuonna.

Viimeksi ohjelmointia yritettiin 02/2018.

IKa
02-04-2018, 13:56
...Tule käymään parin viikon kuluttua Tampereella...

Laitoin privaviestiä

arben
02-04-2018, 14:30
No Celtic... :rolleyes: Ei minulla ole ainakaan ongelmaa ollut, tiedä sitten onko autosi jotenkin erityinen muihin verrattuna, siis moottoriohjauksen puolesta. Mutta koittaminen ei maksa mitään, vain jos olet tyytyvänen. Tule käymään parin viikon kuluttua Tampereella vai mistäpäin olet?

Tai sit pistää kaasarit siihen vaa+garrett t3/4 :smoke:

VolvoTDi
02-04-2018, 15:16
Tai sit pistää kaasarit siihen vaa+garrett t3/4 :smoke:

Niin ja Y-haaran :D

Pekumie
02-04-2018, 19:02
Ilmoitelkaa sitten miten hommat etenee, B48 x20i kaipais ohjelmaa myös täällä. :)

niksa92
04-04-2018, 21:44
kai se on pakko kääntyä fiksumpien puoleen :D elikkäs mitä mahtaa 320ix automaatin vaihteisto/kytkin tykätä optimoinnista? sanotaas nyt vaikka tuo bsr:n softa joka väitettävästi tarjoaa 96hp ja 160nm? pikasen googlauksen perusteella menis melko rajalle kytkimen "max" väännön suhteen joka siis olisi 450nm... nelikon kun tommosella tehon nostolla ainakin saisi liikkeelle :D

BFI18
04-04-2018, 22:09
Ilmoitelkaa sitten miten hommat etenee, B48 x20i kaipais ohjelmaa myös täällä. :)

Kannattaa harkita JB4:ää. Helppo asennus ja pystyy ajamaan eri kartoilla+paljon ominaisuuksia.

AlpinWeiss
06-04-2018, 00:54
Kannattaa harkita JB4:ää. Helppo asennus ja pystyy ajamaan eri kartoilla+paljon ominaisuuksia.

Ja pystyy myymään eteenpäin kun luopuu autosta. Tai ottamaan irti jos on takuupeli.

Pekumie
06-04-2018, 12:30
Kannattaa harkita JB4:ää. Helppo asennus ja pystyy ajamaan eri kartoilla+paljon ominaisuuksia.

Ja pystyy myymään eteenpäin kun luopuu autosta. Tai ottamaan irti jos on takuupeli.

Hyviä pointteja, noiden takia JB4 olen myös harkinnut. Jotenkin vaan koen varmempana vaihtoehtona ihan kunnon softan. En ole penkkilappuja löytänyt B48 moottorillisesta ennen ja jälkeen JB4, täytyy koittaa tutkiskella.

Vielä on tehdastakuuta jäljellä ja lisäksi BPS-takuu, joten siinä mielessä tuo JB4 olisi ihan järkevä vaihtoehto. :think

VolvoTDi
06-04-2018, 17:24
Jb4 on hyvä kun sen voi itse tallissa kyhätä kasaan. Se on kuitenkin vähän kuin dieseleissä tehoboksi, kehittynyt sellainen. Perustuu kuitenkin auton oman ecun huijaamiseen ja mielestäni se on väärin, koska ei se valmistaja kaikissa asioissa tyhmä ole ollut ja säätänyt turvarajat tiettyihin kohtiin, jotka jb4 ohittaa kylmästi. Puolensa ja puolensa, itse pystyy kivasti sääteleen ja siitä suurta plussaa. Takuu, oli sitten mikä hyvänsä niin ainakin kun minä teen ohjelman niin sitä ei näe millään testerillä, ei edes merkkiliike. Voi palauttaa vakioksi milloin tahansa ja mitään ei näy missään näistä operaatioista.

Whatnot
06-04-2018, 19:12
Paljos jarrulliset forumilaiset (VolvoTDi, suppari, jne.) olette ottaneet ulos 320i:stä tehoja ilman että joutuu kokoajan katselemaan seosmittareita? Eli siis semmonen "kevyt" pappamallin ryhdistys ja mimmoinen on hinta-arvio kyseisestä duunista?

Kannattaa harkita JB4:ää. Helppo asennus ja pystyy ajamaan eri kartoilla+paljon ominaisuuksia.

Moni haluaa varmaan autoonsa ihan oikean kartan, eikä JB4:sta joka vain muuntelee antureiden arvoja.

VolvoTDi
06-04-2018, 21:12
Perussetti on 265hv ja 425Nm. Hinta 550€ sis. tehon ja automaatin turbiiniluiston pienennyksen sekä halutessa tehon mittauksen. Saa myös loivemman jos haluaa. Noita perussettejä on tullut tehtyä kymmeniä ja hyvin on toimineet ja porukka tykkää, osa haluaa vielä tuostakin rajumpaa, ei koskaan laiskempaa :D

Tommix
06-04-2018, 21:17
Moni haluaa varmaan autoonsa ihan oikean kartan, eikä JB4:sta joka vain muuntelee antureiden arvoja.
Kannattsisi nyt ensin tutustua laitteen toimintaan, ennen kuin vertaa sitä johonkin every modiin.

[Snowboarder]
06-04-2018, 21:26
Ista ainakin yleensä ilmoittaa onko softattu vai ei. Se että voihan se olla mahdollista toteuttaa ettei nää mistään. Herää taas kysymys jos ista näyttää vakio softaa ja on viritetty niin onko todellisuudessa tehty mitään muuta kuin mielikuvaa? Asennatko oma tekemiä vai muiden? Nää kaikki ihan vaan mielenkiinnosta eikä vittuiluna tms. Voi vastailla vaikka privana jos kokee tarpeelliseksi.

Edit. Osoitettu"kysymys" volvoTDi lle

VolvoTDi
06-04-2018, 21:27
Kannattsisi nyt ensin tutustua laitteen toimintaan, ennen kuin vertaa sitä johonkin every modiin.

No kyllä se on kehittynyt versio evry modista, noin karkeasti ilmaistuna.

VolvoTDi
06-04-2018, 21:41
;4001544']Ista ainakin yleensä ilmoittaa onko softattu vai ei. Se että voihan se olla mahdollista toteuttaa ettei nää mistään. Herää taas kysymys jos ista näyttää vakio softaa ja on viritetty niin onko todellisuudessa tehty mitään muuta kuin mielikuvaa? Asennatko oma tekemiä vai muiden? Nää kaikki ihan vaan mielenkiinnosta eikä vittuiluna tms. Voi vastailla vaikka privana jos kokee tarpeelliseksi.

Edit. Osoitettu"kysymys" volvoTDi lle

Omia tekeleitä nämä on. Ista lukee autosta fastan, jossa on CVN, joka pitää olla muuttumaton ja samoin ohjelmointikerrat. Laite tekee tuon automaattisesti ja näin ei näy mitään ”jälkiä” ohjelman puukotuksesta:

”CVN, which stands for Calibration Verification Number, is the calibration checksum of the file contained in the ECU. The CVN check is a way to verify if the ECU calibration is compliant with the ECU factory settings, even writing a Modified File, the CVN will perfectly match the Original File.

The Counter indicates the number of times the ECUs Bosch EDC17 and MED17 have been tuned, the Counter is not increased.”

suppari
06-04-2018, 21:59
kai se on pakko kääntyä fiksumpien puoleen :D elikkäs mitä mahtaa 320ix automaatin vaihteisto/kytkin tykätä optimoinnista? sanotaas nyt vaikka tuo bsr:n softa joka väitettävästi tarjoaa 96hp ja 160nm? pikasen googlauksen perusteella menis melko rajalle kytkimen "max" väännön suhteen joka siis olisi 450nm... nelikon kun tommosella tehon nostolla ainakin saisi liikkeelle :D

Ei ole moksiskaan, soittele! Turussa touhutaan ja n20 50kpl tehty. :jep:

suppari
06-04-2018, 22:11
Paljos jarrulliset forumilaiset (VolvoTDi, suppari, jne.) olette ottaneet ulos 320i:stä tehoja ilman että joutuu kokoajan katselemaan seosmittareita? Eli siis semmonen "kevyt" pappamallin ryhdistys ja mimmoinen on hinta-arvio kyseisestä duunista?



Moni haluaa varmaan autoonsa ihan oikean kartan, eikä JB4:sta joka vain muuntelee antureiden arvoja.

Se n.260hp ja 450eurolla tehomittauksineen dynolla, eikä gps:llä alamäkeen.

Tommix
07-04-2018, 10:40
Perustuu kuitenkin auton oman ecun huijaamiseen ja mielestäni se on väärin, koska ei se valmistaja kaikissa asioissa tyhmä ole ollut ja säätänyt turvarajat tiettyihin kohtiin, jotka jb4 ohittaa kylmästi.
Taas "vähän" kartikoidusti sanottu.

"The JB4 includes more robust safety systems than are possible via flash only. Starting with fundamental safety systems like reverting to a safety map if boost exceeds your safety setting, if the air/fuel ratio in either bank turns dangerously lean, or if fuel pressure drops below a safe level. While you might think the DME alone can handle these basic safety systems surprisingly it's not the case. The DME will happily let you run along at full power and a 18:1 AFR, with boost pegged if a WG line drops off, and the only fuel pressure safety provided is when fuel pressure drops down so low fuel injection itself has to be suspended. In addition to these basic safety systems the JB4 offers layered advanced safety systems. For example it monitors fuel trims bank to bank and reverts to safety if they exceed more than a 15% variance indicating a possible fuel distribution or o2 sensor issue. Port injection and WMI add extra failure points and the JB4 control provides advanced safety systems for them as well."

Noita purkkeja on myyty maailmanlaajuisesti varmasti tuhansia. Ei niillä kuitenkaan montaa mosaa ole rikki saatu. Kunhan ei lähde itse tekemään muutoksia osaamattomuuttaan, tällöin tuho on mahdollinen. Mutta ei siis basic asetuksilla.
Mutta enemmistölle käyttäjistä riittää varmasti hyvin tehty custom softa.

makkis
08-04-2018, 22:01
Taas "vähän" kartikoidusti sanottu.

"The JB4 includes more robust safety systems than are possible via flash only. Starting with fundamental safety systems like reverting to a safety map if boost exceeds your safety setting, if the air/fuel ratio in either bank turns dangerously lean, or if fuel pressure drops below a safe level. While you might think the DME alone can handle these basic safety systems surprisingly it's not the case. The DME will happily let you run along at full power and a 18:1 AFR, with boost pegged if a WG line drops off, and the only fuel pressure safety provided is when fuel pressure drops down so low fuel injection itself has to be suspended. In addition to these basic safety systems the JB4 offers layered advanced safety systems. For example it monitors fuel trims bank to bank and reverts to safety if they exceed more than a 15% variance indicating a possible fuel distribution or o2 sensor issue. Port injection and WMI add extra failure points and the JB4 control provides advanced safety systems for them as well."

Noita purkkeja on myyty maailmanlaajuisesti varmasti tuhansia. Ei niillä kuitenkaan montaa mosaa ole rikki saatu. Kunhan ei lähde itse tekemään muutoksia osaamattomuuttaan, tällöin tuho on mahdollinen. Mutta ei siis basic asetuksilla.
Mutta enemmistölle käyttäjistä riittää varmasti hyvin tehty custom softa.

On ihmisille myyty paljon Volkkareitakin, ja ne ostaa sellaisen edellisen jälkeenkin:rolleyes:

Johto
09-04-2018, 18:45
Taas "vähän" kartikoidusti sanottu.

"The JB4 includes more robust safety systems than are possible via flash only. Starting with fundamental safety systems like reverting to a safety map if boost exceeds your safety setting, if the air/fuel ratio in either bank turns dangerously lean, or if fuel pressure drops below a safe level. While you might think the DME alone can handle these basic safety systems surprisingly it's not the case. The DME will happily let you run along at full power and a 18:1 AFR, with boost pegged if a WG line drops off, and the only fuel pressure safety provided is when fuel pressure drops down so low fuel injection itself has to be suspended. In addition to these basic safety systems the JB4 offers layered advanced safety systems. For example it monitors fuel trims bank to bank and reverts to safety if they exceed more than a 15% variance indicating a possible fuel distribution or o2 sensor issue. Port injection and WMI add extra failure points and the JB4 control provides advanced safety systems for them as well."

Noita purkkeja on myyty maailmanlaajuisesti varmasti tuhansia. Ei niillä kuitenkaan montaa mosaa ole rikki saatu. Kunhan ei lähde itse tekemään muutoksia osaamattomuuttaan, tällöin tuho on mahdollinen. Mutta ei siis basic asetuksilla.
Mutta enemmistölle käyttäjistä riittää varmasti hyvin tehty custom softa.

BMS osaa markkinointipuheensa. Tässä yllä olevaan BMS markkinointitekstiin MHD:n softat tekevän henkilön vastaus, kannatta lukea, jos aihe kiinnostaa:

http://f30.bimmerpost.com/forums/showpost.php?p=22913604&postcount=1113

JB4:n kovat myyntiluvuthan perustuvat pitkälti siihen, että sen kehitys uudelle moottorityypille on nopeaa, koska ei tarvitse painia moottorinohjainlaitteen salauksen purkamisen kanssa ja siihen, että tuotteella helppo jakelu. JB4:lle on varmasti oma tarpeensa ja käyttönsä.

AlpinWeiss
11-04-2018, 18:59
Nopeasti vielä lisäisin mistä mm. tykkään jb4ssa.

- esim. pakoläpät saa auki ratin napeista, makeammat äänet
- vikakoodit voi nollata ratin napeista tai laittaa automaattisesti nollaamaan jos tykkää ajella välissä vaikka katittomilla
- bensamittarin saa näyttämään ahtopaineen
- karttaa voi vaihtaa ratin napeista
- menee päälle vasta kun kone on lämmin
- voi ajella etanolilla
- stage 5 kartalla yli 300hv
- helppo käyttää ja 10min asennus tai poisto
- tuhannet tyytyväiset käyttäjät ja kokemukset
- pelkästään stage 2lla yli 2sek pois sataseen itsellä, kyllä, jättää vakio 328n
- ratin napeista ledien ym kirkkauksien säätöä ym. hauskaa
- saat ihan oikeita laitteita etkä maksa pelkästä koodista, jolloin saat vaikka myytyä eteenpäin

Yritäppä tehdä edes puolet noista ohjelmoimalla, saati kymmenessä minuutissa. Ja kuten edellä todettiin, JB4 on täysin eri asia kuin joku dieselien racechip. Jb4 kiinnittyy myös obd väylään ja on todella turvallinen käyttää ilman muita modauksia.

Näistä yllämainituista syistä käännyin itse jbn puoleen kun asiaa aikoinaan tutkin. Jos ohjelmointi maksaisi vaikka satasen niin voisin harkita.

Johto
11-04-2018, 22:44
Nopeasti vielä lisäisin mistä mm. tykkään jb4ssa.

- esim. pakoläpät saa auki ratin napeista, makeammat äänet
- vikakoodit voi nollata ratin napeista tai laittaa automaattisesti nollaamaan jos tykkää ajella välissä vaikka katittomilla
- bensamittarin saa näyttämään ahtopaineen
- karttaa voi vaihtaa ratin napeista
- menee päälle vasta kun kone on lämmin
- voi ajella etanolilla
- stage 5 kartalla yli 300hv
- helppo käyttää ja 10min asennus tai poisto
- tuhannet tyytyväiset käyttäjät ja kokemukset
- pelkästään stage 2lla yli 2sek pois sataseen itsellä, kyllä, jättää vakio 328n
- ratin napeista ledien ym kirkkauksien säätöä ym. hauskaa
- saat ihan oikeita laitteita etkä maksa pelkästä koodista, jolloin saat vaikka myytyä eteenpäin

Yritäppä tehdä edes puolet noista ohjelmoimalla, saati kymmenessä minuutissa. Ja kuten edellä todettiin, JB4 on täysin eri asia kuin joku dieselien racechip. Jb4 kiinnittyy myös obd väylään ja on todella turvallinen käyttää ilman muita modauksia.

Näistä yllämainituista syistä käännyin itse jbn puoleen kun asiaa aikoinaan tutkin. Jos ohjelmointi maksaisi vaikka satasen niin voisin harkita.

Öö, taitaa kuitenkin käytännössä nuo kaikki onnistua yhtälailla esim. MHD tai Bootmod3. Tai no miksi ihmeessä niitä ledejä tarvisi ratista säätää, siihen on paremmatkin välineet ja mieluummin käyttäisin ahtopainemittarina MHD:n tai Bootmod3:n mobiilisovelluksen mittareita. Ja mitä asennusaikaan tulee niin Bootmod3:llä menee ensimmäinen asennus ~5min ja sen jälkeen kartan vaihdot ~40s.

makkis
12-04-2018, 15:26
Ja kuten edellä todettiin, JB4 on täysin eri asia kuin joku dieselien racechip.

Niin kauan se on vain kehittynyt dieselin racechip kun se ei oikeasti vaihda karttoja autoon vaan perustuu alkuperäisen ohjaimen huijaamiseen.

Tommix
12-04-2018, 15:56
Niin kauan se on vain kehittynyt dieselin racechip kun se ei oikeasti vaihda karttoja autoon vaan perustuu alkuperäisen ohjaimen huijaamiseen.
No mitäs se siellä huijaa? Ja mitäs ECU:lla tapahtuu kun sinne vaihdetaan kartta? Manipuloidaan asetuksia, myös turva-asetuksia?

AlpinWeiss
14-04-2018, 00:58
No mitäs se siellä huijaa? Ja mitäs ECU:lla tapahtuu kun sinne vaihdetaan kartta? Manipuloidaan asetuksia, myös turva-asetuksia?

Juurikin niin. Just yritettiin korjata yhtä autoa kauheella vimmalla ja vikaa ei tahtonut löytää millään kun oli ohjelmoija vähän laittanut vikakoodeja näkymättömiin.

VolvoTDi
14-04-2018, 02:10
Juurikin niin. Just yritettiin korjata yhtä autoa kauheella vimmalla ja vikaa ei tahtonut löytää millään kun oli ohjelmoija vähän laittanut vikakoodeja näkymättömiin.

Tämä on totta, tätä tapahtuu todella usein ja on kyllä tooodella kiva etsiä vaikka vikaa autosta kun se ei osaa kertoa mistä sattuu. Jos tai kun ohjelma tehdään oikein niin ainuttakaan vikakoodia ei poisteta eikä turvarajoja nosteta, koska ei tarvitse. Ohjelmalla tosin ei pääse samoihin lukemiin millään mitä noilla kehittyneillä bokseilla juuri em. asioiden vuoksi, ellei joitain turvarajoja nosteta sekä blokata paria koodia, kertooko tämä jotain...

majgul
14-04-2018, 03:00
Tämä on totta, tätä tapahtuu todella usein ja on kyllä tooodella kiva etsiä vaikka vikaa autosta kun se ei osaa kertoa mistä sattuu. Jos tai kun ohjelma tehdään oikein niin ainuttakaan vikakoodia ei poisteta eikä turvarajoja nosteta, koska ei tarvitse. Ohjelmalla tosin ei pääse samoihin lukemiin millään mitä noilla kehittyneillä bokseilla juuri em. asioiden vuoksi, ellei joitain turvarajoja nosteta sekä blokata paria koodia, kertooko tämä jotain...

Okei, harkitsin omaan 335xi:hin hetken tuota jb4:sta vaikka onkin mhd asennettuna. Enpä taida hommata, pelkkä tune loppuunsa siis paljon turvallisempi koska ei siis nosta turvarajoja. Riittää mulle ihan tune+viriosat. Kiitoksia näistä tiedoista, eipä tuota olisi itse tajunnut muuten selvittää :jep:

Tommix
14-04-2018, 22:37
Okei, harkitsin omaan 335xi:hin hetken tuota jb4:sta vaikka onkin mhd asennettuna. Enpä taida hommata, pelkkä tune loppuunsa siis paljon turvallisempi koska ei siis nosta turvarajoja. Riittää mulle ihan tune+viriosat. Kiitoksia näistä tiedoista, eipä tuota olisi itse tajunnut muuten selvittää :jep:
Älä sekota MHD:n bulkkisoftaa esim. VolvoTDI:n tekemään softaan. Jälkimmäinen jättää, kuten yllä mainitsee, kaikki turvarajat originaaliksi, kun taas MHD:n bulkkisoftalla ei ilman karttojen korjausta saa turvallista/hyvää softaa. Aika moni raja ylittyy pahastikin kun noita logeja on katsellut. Ei se JB4 myöskään autuaaksi tosiaan tee, vaan niitä logeja pitää tutkia ja varmistaa että kaikki arvot on rajoissa.

314da
16-04-2018, 22:02
Mites sen B48:n ohjelmointi? Onnistuuko se nykyisillä työkaluilla?

IKa
24-04-2018, 18:47
Mites sen B48:n ohjelmointi? Onnistuuko se nykyisillä työkaluilla?

Tänään yritettiin taas ohjelmoida OBD-portin kautta sigun 430i:tä, eli B48B20O0 moottorilla varustettua autoa - ei onnistunut.

BFI18
24-04-2018, 21:04
Tänään yritettiin taas ohjelmoida OBD-portin kautta sigun 430i:tä, eli B48B20O0 moottorilla varustettua autoa - ei onnistunut.

Taitaa olla sama juttu kun b58 moottorissa, jostain lueskelin kun joku yritti siihen obd:n kautta ohjelmointia eikä onnistunut.

314da
26-04-2018, 07:41
Taitaa olla sama juttu kun b58 moottorissa, jostain lueskelin kun joku yritti siihen obd:n kautta ohjelmointia eikä onnistunut.
Noin minäkin sen oletin sen olevan, poikittaismoottoriset B48:t kuulemma onnistuu, onkohan niissä joku eri ECU tai softaversio?

pwd83
26-04-2018, 13:06
Onko kukaan ohjelmoinut 330eemeliä? Mosselman näyttäisi myyvän boksia. Mutta oletteko ohjelmoinut näitä?

Spetke
26-04-2018, 15:16
Onko kukaan ohjelmoinut 330eemeliä? Mosselman näyttäisi myyvän boksia. Mutta oletteko ohjelmoinut näitä?

Myy mutta saatavuus tuntuu olevan vaikeaa... :think

tanppu
01-05-2018, 15:14
Mites ton JB4 teholisäykset on oikeesti? Koitin ettiskellä mut oikeestaan ainut mikä antaa mitää infoa mistään lisäyksistä on 328:ssa ja 320:ssä Stage3.

Jos softaaja x, y ja z saa seuraavaa aikaseks ilman et joutuu koskemaan rautaan
hp: 183->250-260
nm: 270 -> 400-420

Niin mihin akselille JB4 jää stage1:llä joka oli ~+0.2bar ahtoja lisää? Vai oliko nyt niin että 320:lle suosittiin käyttämään map5:sta joka oli joku autotune map? Tää vertailu oli paljon helpompaa N54 ja N55 :(

314da
02-05-2018, 14:32
Mites ton JB4 teholisäykset on oikeesti? Koitin ettiskellä mut oikeestaan ainut mikä antaa mitää infoa mistään lisäyksistä on 328:ssa ja 320:ssä Stage3.

Jos softaaja x, y ja z saa seuraavaa aikaseks ilman et joutuu koskemaan rautaan
hp: 183->250-260
nm: 270 -> 400-420

Niin mihin akselille JB4 jää stage1:llä joka oli ~+0.2bar ahtoja lisää? Vai oliko nyt niin että 320:lle suosittiin käyttämään map5:sta joka oli joku autotune map? Tää vertailu oli paljon helpompaa N54 ja N55 :(

Onko sinulla N20 vai B48 moottori?
Jos N20 niin Map 5 ja n. 250 - 260 hv.
Jos B48 niin tuollaisiin tehoihin ei varmaankaan helpolla pääse, suuntaa antavia tehoja= Map 1 n.205 hv, Map 2 n.215 hv, map 3 n.225 hv.

tanppu
02-05-2018, 20:15
Onko sinulla N20 vai B48 moottori?
Jos N20 niin Map 5 ja n. 250 - 260 hv.
Jos B48 niin tuollaisiin tehoihin ei varmaankaan helpolla pääse, suuntaa antavia tehoja= Map 1 n.205 hv, Map 2 n.215 hv, map 3 n.225 hv.

Sylinteritilavuus: 1997
Moottorin koodi: N20-B20B
kW: 135

Ja toi 250-260 tulee ilman mitään lisämodeja? Mites vääntö?

suppari
02-05-2018, 20:20
Moro. Multa saa ihan oikean softan alle JB4 hinnan ;) Ja tulee sen +260hp

314da
02-05-2018, 21:05
Sylinteritilavuus: 1997
Moottorin koodi: N20-B20B
kW: 135

Ja toi 250-260 tulee ilman mitään lisämodeja? Mites vääntö?

Joo, ei tarvitse muita muutoksia. Vääntö taisi olla n.350Nm.
Bensaksi sitten 98 oktaanista ja voi pistää myös viinaa sekaan (E85)😀.
Toki jos autossa ei ole enää takuita yms niin kannattaa kyllä harkita kunnon softaakin kun nuo nykyään menee mukavasti OBD-väylästä.

tanppu
02-05-2018, 21:39
Joo, ei tarvitse muita muutoksia. Vääntö taisi olla n.350Nm.
Bensaksi sitten 98 oktaanista ja voi pistää myös viinaa sekaan (E85)😀.
Toki jos autossa ei ole enää takuita yms niin kannattaa kyllä harkita kunnon softaakin kun nuo nykyään menee mukavasti OBD-väylästä.

No sitäpä tässä just kun juuri ostettu pirssi jossa 2v/40tkm täystakuuta jonka liike myönsi niin vähän himottais JB4 sitävarten.

Mistäs nää nykysin tulee kätevimmin suomeen?

314da
03-05-2018, 07:57
No sitäpä tässä just kun juuri ostettu pirssi jossa 2v/40tkm täystakuuta jonka liike myönsi niin vähän himottais JB4 sitävarten.

Mistäs nää nykysin tulee kätevimmin suomeen?

Tuossa on linkki dynotuloksiin: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=19987&highlight=320i

N20 koneisiin varmaan löytyisi käytettynäkin jostain, varmista sitten, että on oikeaa mallia (EWG tai PWG) autosi mukaan. Uusia löytyy suomesta Futurez.fi ja ulkomailta esim jb4shop.de tai uk.

pwd83
05-05-2018, 11:54
Tuossa linkissä puhutaan 184hv pyörältä lukemista. Ei kai nyt sentään?

Nettipepe
18-05-2018, 16:16
Onko kenelläkään kokemusta miten F30 320xi reagoi softaukseen?

Luin realoemia kuin piru Raamattua ja huomasin, että nelikossa olisi sama downpipe ja intercooler kuin 328issa!! (takavetoisessa 320issä eri tuotenumero)
Nyt jäisi eroksi vain männät ja siitä seuraava puristussuhde ero...

Olisiko nelikkosta mahdollista saada paremmat lukemat, vai ahdistaako jostain muualta?

Maueri
15-06-2018, 15:30
Onko kellään tietoa löytyykö B48M moottoriin jo softat? autona 320i xdrive -18

Spetke
15-06-2018, 15:39
Onko kellään tietoa löytyykö B48M moottoriin jo softat? autona 320i xdrive -18

Ei löydy. Mosselmanin i tronicci tuo kyllä apuja ensihätään.