PDA

View Full Version : E90 335i -11 p112f-koodi


ttr5000
23-03-2016, 18:50
Moi,
ongelmaa pukkaa ja arvokkaita neuvoja tarvittaisiin.

Kyseinen p112f koodi palaa n55, 70tkm vuosimallin 335i pemussa. Auto täysin vakio, tankattu e98 aina. Huollot ajallaan merkkiliikkeessä+ vanospulttihardelli takuuna vaihdettu (kutsu).

Nyt autoon vaihdettu (tutkimusten jälkeen:)) uusi alumiininen ahtoputki+ anturi, uudet tulpat, uudet puolat, main seals l. kampiakselin tiivisteet, uusi valve cover+pressure valve, uusi läppärunko, savuvuototesti tehty ok, huollon mittauksessa ilmamäärä vain 10kg/s tyhjäkäynnillä! vs vastaava 2015 n55 15kg/s.

Ongelmakoodi viittaa kaasuläpän ja ilmamäärän ongelmaan.

"P112F - Manifold Absolute Pressure to Throttle Angle - Too High (Bank 1)
The fault is recognized when the relationship between the indicated intake manifold pressure and the mass airflow calculated based on throttle-valve angle is not correct"

Nyt omat ideat pikkuhiljaa loppu. Eikös "bank 1" ole sylinterit 1,2,3

kiitti

suppari
23-03-2016, 20:59
Oliskos imukanavat sontaset?

ttr5000
23-03-2016, 22:44
Ei varmaa tietoa imukanavien puhtaudesta, autolla kyllä ajeltu kokonaisuudessaan aivan liian kiltisti. Eipä usein autokaupasta saa ohjetta, että voisit painaa välillä kaasua enemmän. Tuo 400 nm alavääntö heti 1000 jälkeen on vaan niin ketterää…

Pähkinäkuoripuhalluksia ei ole tehty ja siinä mietityttää se tuleeko venttiilit puhtaaksi myös seetien kohdalta ie venttiilin ja kannen kohtaamispaikasta vai vaan venttiilien yläpuolelta.

Nettilähteestä löytyi n55 tyyppivikana öljykulutus ja karstoittuminen, sytytysongelmat ja venttiilien nostajien tukkeutuminen, moottorin tärinä johtuen öljyinjektoreista ja edelleen korkeapainebensaruisku (http://mywikimotors.com/n55b30/) . Karstoittuminen voisi ehkä jättää venttiilit auki, jolloin paineet sekoilee imusarjassa.

Löytyykö Supparilta puhallusvehkeeet? miten kauan kestää + mitä maksaa? Ebaysta laite 150e, mutta nyt on sen verran kova vtus ettei viitti ite alkaa härdellöidä.


Kiitti.

suppari
24-03-2016, 21:28
Ei ole puhalluslaitteita, mutta on tuohon muitakin konsteja. Seetien pitopinnoille ei sentään karsta pääse iskostumaan :)

Grandy
26-03-2016, 22:25
Ei ole puhalluslaitteita, mutta on tuohon muitakin konsteja. Seetien pitopinnoille ei sentään karsta pääse iskostumaan :)
Muut konstit otetaan ilolla vastaan:smoke:

suppari
27-03-2016, 10:28
Muut konstit otetaan ilolla vastaan:smoke:

Natriumhydroxidi ja pieni pulloharja :)

KtKtuned
30-03-2016, 18:11
Mitkä noi wikin öljyinjectorit? Tarkoittavatko männän jäähdytystä alapuolelta. Miten ne voi aiheuttaa huonon täristävän tyhjäkäynnin.

ttr5000
03-04-2016, 23:19
nonniin, ei auttanut kavavien puhdistelu koodin p112f / 2d2e korjaamiseen. Imukavavat olivat melko likaiset, 2.imuventtiilien päällä tulitikunpäänkokoisia pikkuknöölejä. 6.pytyssä joulukuusimainen kertymä. Ihmettelyä herätti myös miksi kaikki sylinterit eivät olleet samannäköisiä. Olisin ajatellut likaantumisen vaikuttavat ilmamäärään ja paineisiin, ei ollut. Ilmamäärä edelleen sama.

Voisiko olla ecu/edm mäsä, koska throttle valve läppäventtiilin kulman referenssiarvoja (mikä arvojen sisällä kulma liikkuu) ei ole diagnoositulosteessa lainkaan/todettavissa (state not available, ecu ei voi lukea tai nähdä). Kulma kyllä näkyi tyhjäkäynnillä. Vertailuarvonpuuttuessa ecu saattaa miettiä, että jotain häikkää läppärungossa ja heittää vikavalon palamaan.

Puhdistustekniikka oli liuotus ja harja.
http://aijaa.com/CSeyGz
http://aijaa.com/wZItva