PDA

View Full Version : m54b22/m54b30


toni884
30-09-2011, 13:36
onko mootorien apulaitteissa eroja?
minä olin siinä käsityksessä että ei olisi eroja, mutta bmw huollon äijä väitti että olisi eroja mutta ei tiennyt sanoa että mitä.

niin olisiko täällä järkeä varmistamaan asia?

Hanelainen
02-10-2011, 14:30
onko mootorien apulaitteissa eroja?
minä olin siinä käsityksessä että ei olisi eroja, mutta bmw huollon äijä väitti että olisi eroja mutta ei tiennyt sanoa että mitä.

niin olisiko täällä järkeä varmistamaan asia?

Äkkiä sulle Realoemilla vertailin niin..

Ainakin laturi, ohjaustehostin ja Ilamastoinnin kompura on samat..

http://www.realoem.com/bmw/select.do

petrolhead
02-10-2011, 14:50
Ootko kattilaa vaihtamassa ?
Moottorinohjainlaite näyttää ainakin olevan sama, pa-suuttimet eri. Eiköpähän tuo mene aika suoraviivasesti.
nimim. : "itsekin kidun B22:n kanssa" :)

toni884
02-10-2011, 15:49
kyllä siltä näyttää kun tuo vanhakone naputtaa niin vitusti nostajat:think?? nyt taas uudet myrkyt motis jos hiljenis, jos ei niin pata vaihtuu eikä lisäpotkusta aikaan haittaa ole

Tuoppo
02-10-2011, 16:58
Ainakin MAF, imusarja ja moottorinohjauksen ohjelma ovat erilaiset. Samoin jarrut ovat isommat. Jos moottorin aikoo muutoskatsastaa niin huomattavasti vähemmällä pääsee kun vaihtaa samanlaisen kun entinen tai m54b25.

petrolhead
02-10-2011, 17:15
Ainakin MAF, imusarja ja moottorinohjauksen ohjelma ovat erilaiset. Samoin jarrut ovat isommat. Jos moottorin aikoo muutoskatsastaa niin huomattavasti vähemmällä pääsee kun vaihtaa samanlaisen kun entinen tai m54b25.

Toki niitä ilmamäärämittareita saa ostaa ja toi erilainen ohjelmakin ratkennee moottorin ohjainlaitteen päivityksellä, itse purkki kun on ilmeisesti fyysisesti sama, ainakin sama varaosanumero (BMWssä ei muutu purkin varaosanumero kun ohjelmistoversio muuttuu ? )

Yllättäen toi B30 on käytettynä kaikkein hintavin vaihtoehto M54:sta..

Tuoppo
02-10-2011, 18:50
Toki niitä ilmamäärämittareita saa ostaa ja toi erilainen ohjelmakin ratkennee moottorin ohjainlaitteen päivityksellä, itse purkki kun on ilmeisesti fyysisesti sama, ainakin sama varaosanumero (BMWssä ei muutu purkin varaosanumero kun ohjelmistoversio muuttuu ? )

Yllättäen toi B30 on käytettynä kaikkein hintavin vaihtoehto M54:sta..

Toki rahalla saa eikä muutenkaan ole edes työmäärällisesti mahdoton projekti, jos harrastaa haluaa. Kaikki osathan menee käytännössä plug and play periatteella, kun ne jostain vaan saa haalittua. Kokonainen kolariautohan olisi ihanteellinen, koska siitä saisi käytännössä kaiken kerralla.