PDA

View Full Version : e39 530i voimaa.comin lastu, kokemuksia?


Kähmy
29-04-2008, 15:34
Kaveri kyselee että onko kellään kokemusta tuosta lastusta? 499e ja sillä pitäisi irrota 245hp ja 320Nm.

Samoin kyselee, että tekeekö Jyväskylän ihmeet (Harinen & co) bensoihin lastua?

-Kähmy

rahami00
29-04-2008, 16:12
Mulla on 530 kiisselissä voimaa.comin lastu ja olen ollut tosi tyytyväinen tehoihin ja auton toimivuuteen. Olikohan tehot jotain 235hv ja 510nm.
Näkyy digituningiltakin löytyvän 530i:hin lastu jolla irtoaa 245hv 320nm. Hinta vaan aika suolanen: 949 :O.

Tästä ei ole kokemusta, mutta täältä löytyy bensa moottoreihin tosi hyvin lastuja.
Näkyy olevan vielä tarjouksetkin tällä hetkellä voimassa...
http://www.racimax.com/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=150

530i -> 254HV / +35nm
400,00€ ;D

Stone
29-04-2008, 16:34
Tupla..

Stone
29-04-2008, 16:35
Edellisen kiesin (E39 540) penkitin ennen ja jälkeen voimaacomin lastun ja tehot putosivat muutaman hepan lastutuksen jälkeen eli ilmeisesti onnitunut viritys kun tehot eivät laskeneet tuon enempää.. Jos tuon nuo lupaukset pitävät paikkansa niin aika yllättävä nousu on tehoissa. Kannattaa ehdottomasti penkittää ennen ja jälkeen niin ei tarvitse arpoa oliko hyötyä vai ei.:jep:

Kähmy
29-04-2008, 19:31
Edellisen kiesin (E39 540) penkitin ennen ja jälkeen voimaacomin lastun ja tehot putosivat muutaman hepan lastutuksen jälkeen eli ilmeisesti onnitunut viritys kun tehot eivät laskeneet tuon enempää.. Jos tuon nuo lupaukset pitävät paikkansa niin aika yllättävä nousu on tehoissa. Kannattaa ehdottomasti penkittää ennen ja jälkeen niin ei tarvitse arpoa oliko hyötyä vai ei.:jep:

Hyvin on siis onnistunut viritys :) Joo toi voimaa.vomin lastu on näköjään 499e. Nooh, tuskin tulee mun autoon näitä himmeleitä..

-Kähmy

teropa
29-04-2008, 19:38
Edellisen kiesin (E39 540) penkitin ennen ja jälkeen voimaacomin lastun ja tehot putosivat muutaman hepan lastutuksen jälkeen eli ilmeisesti onnitunut viritys kun tehot eivät laskeneet tuon enempää.. Jos tuon nuo lupaukset pitävät paikkansa niin aika yllättävä nousu on tehoissa. Kannattaa ehdottomasti penkittää ennen ja jälkeen niin ei tarvitse arpoa oliko hyötyä vai ei.:jep:

Hahaha... aika masentavaa settiä :). Eli noilla voimaa.comeilla ja racingmaxeilla saa pyyhkiä b-rappua?

Tero

10+
29-04-2008, 22:33
Hahaha... aika masentavaa settiä :). Eli noilla voimaa.comeilla ja racingmaxeilla saa pyyhkiä b-rappua?

Tero

Ei saa. Mulla ainakin M3 heräsi huomattavasti voimaa.comilla ja tietenkin muutamat dieselit on tullu ohjelmoitua. Stonelle on se ohjelmoija syöttäny saman ohjelman takas autoon minkä imaski sieltä tai jotain :D

Stone
29-04-2008, 23:08
Ei saa. Mulla ainakin M3 heräsi huomattavasti voimaa.comilla ja tietenkin muutamat dieselit on tullu ohjelmoitua. Stonelle on se ohjelmoija syöttäny saman ohjelman takas autoon minkä imaski sieltä tai jotain :D

Juu, voihan tuossa olla joku sählinki/kusetus ohjelmoinnin kanssa, koska hajoittivat yhden ECUnkin siinä sivussa..:D Unohdin muuten mainita, että väännöt kyllä nousi muistaakseni 10-15nm. Onhan noita onnistuneita ohjelmointeja kaiketi tehty vapareihinkin, mutta tuollaiset 10-15% tehonlisäykset on aika vaikeasti uskottavia.. Olen miettinyt M5:een jotain ohjelman tynkää, mutta kun ei tiedä mitä vaihtoehtoja on olemassa(ACS taitaa olla yksi), mutta jos tuolla sen 10-20hv lisätehoa irtoaa niin onko se sitten sen arvoista.:think

bemu2000
30-04-2008, 01:42
Monestihan vapareissa teho ja vääntö nouseekin keskialueen kierroksilla vaikka huipputeho ei nouse... Sinäänsä aika harhaan johtavaa, mutta eipä noissa taida lukea, että huipputeho nousee esim. 20hv? :)

teropa
30-04-2008, 06:14
Nojoo, kyllä mulle kelpais hyvinkin se, että huipputeho pysyy samana, mutta että se saavutetaan aiemmin ja sama väännön puolesta. Kaikki on kotiinpäin :jep:.

Harkitsin aikanaan tommosta lastua 523:een, mutta silloin se jäi. Pitäisköhän kokeilla tuo 530 lastuttaa... hmm

Tero

Veiled
30-04-2008, 07:21
Voimaa.comin lastu oli edellisessä 325Ci:ä...vaihdoin pois, kun ihan perstuntumalta auto vaikutti tehottomammalta. omalta osaltani ainakin lastujen ihmeet on koettu. eikä tarvii kokeilla uudelleen.

-V-

teropa
30-04-2008, 08:47
Voimaa.comin lastu oli edellisessä 325Ci:ä...vaihdoin pois, kun ihan perstuntumalta auto vaikutti tehottomammalta. omalta osaltani ainakin lastujen ihmeet on koettu. eikä tarvii kokeilla uudelleen.


Tämä on kyllä kans aika huono uutinen... Jotenkin pikkasen kyllä tuo voimaa.com ei vakuuta, jos täällä on jo kokemuksia sen toimimattomuudesta. Ehkä M3:ssa sitten enempi potentiaalia vaparinakin kuin noissa kansanmalleissa, mene ja tiedä?

Laitoin racimaxiin kumminkin postia, että mitä he "lupaavat" ...

Tero

Juppe
30-04-2008, 09:29
Kyllä noi tusinalastut on täyttä paskaa vapareihin. Kun edes BMW:n saloihin poaremmin vihkiytyneet pajat eivät saa lastuilla aikaiseksi muuta, kuin nopeamman reagoinnin kaasuun, on tommonen 15% kyllä suoraan sanoen kusetusta ja huijaamista. Esim. Kellenersin nokkapaketilla ja eculla saa 30hv lisää tehoa M54b25 koneeseen. Kuka helvetti semmosia edes ostais ja miks semmosia edes tehtäis jos saman sais lastulla. Se miltä auto tuntuu ei kyllä oo mikään mittari tehon nousulle. Dynoon vaan jos faktaa haluaa.

Miettikää nyt ihan oikeasti mitä noissa mainoksissa luvataan, ennen kuin syydätte rahanne sinne. On hienosti tehdyt kotisivut joilla porschet ja mersut kiiltävät vauhdikkaan näköisinä. Saattaa näyttää hyvältä, mutta nekin on voitu tehdä jossani sysimetsässä perunakellarissa rahankiilto silmissä...

rahami00
30-04-2008, 10:09
Itse en ole käyttänyt penkissä autoa ennen / jälkeen lastutuksen (voimaa.com), mutta tehoeron tuntu on huomattava vakion ja lastun välillä.
Välillä miettii, että tulikohan niitä tehoja enmmänkin kuin piti :D.

Stone
30-04-2008, 10:45
Kyllä noi tusinalastut on täyttä paskaa vapareihin. Kun edes BMW:n saloihin poaremmin vihkiytyneet pajat eivät saa lastuilla aikaiseksi muuta, kuin nopeamman reagoinnin kaasuun, on tommonen 15% kyllä suoraan sanoen kusetusta ja huijaamista. Esim. Kellenersin nokkapaketilla ja eculla saa 30hv lisää tehoa M54b25 koneeseen. Kuka helvetti semmosia edes ostais ja miks semmosia edes tehtäis jos saman sais lastulla. Se miltä auto tuntuu ei kyllä oo mikään mittari tehon nousulle. Dynoon vaan jos faktaa haluaa.

Miettikää nyt ihan oikeasti mitä noissa mainoksissa luvataan, ennen kuin syydätte rahanne sinne. On hienosti tehdyt kotisivut joilla porschet ja mersut kiiltävät vauhdikkaan näköisinä. Saattaa näyttää hyvältä, mutta nekin on voitu tehdä jossani sysimetsässä perunakellarissa rahankiilto silmissä...


Naulan kantaan!!:jep::jep:

teropa
30-04-2008, 10:45
Voi itku, pitäisköhän herättää taas se vanha pläni, että dynotus, lastutus ja dynotus ja sponsorit dynoihin foorumilta. Saisi pisteen tällekin kouhotukselle. En kyllä itekkään oikeen jaksa uskoa näihin tusinalastuihin.

Tero

Matula
30-04-2008, 10:56
Voi itku, pitäisköhän herättää taas se vanha pläni, että dynotus, lastutus ja dynotus ja sponsorit dynoihin foorumilta. Saisi pisteen tällekin kouhotukselle. En kyllä itekkään oikeen jaksa uskoa näihin tusinalastuihin.

Tero

Tee se diili sen lastun toimittajan kanssa, lastun toimittaja palauttaa tuotteensa hinnan sekä jälkimmäisen dynon kulut mikäli luvatut tehot jäävät vajaiksi. Jos tämän hylkäävät suoraan niin hylkää samoin heidän tuotteensakin.

Vasara
30-04-2008, 11:06
Itse, kun vielä viimekesänä oli 530i e39 alla, soittelin voimaa.comiin ja kyselin lastua autoon, niin sanoivat suoraan, että ei taida kannattaa.

PS. mitäs tommonen "Kelleners setti" maksaa suuruusluokkaa...:think

Stone
30-04-2008, 11:17
PS. mitäs tommonen "Kelleners setti" maksaa suuruusluokkaa...:think

E39 (http://www.kelleners-sport.com/english/index_d.htm)

E60/61 (http://www.kelleners-sport.com/english/index_d.htm)

teropa
30-04-2008, 11:49
Aika kallis... kolme tonnia + asennus tietysti jne.

Tero

rahami00
30-04-2008, 15:10
Voi olla (ei ole kokemusta), että noita vapareita lastutamalla ei hirveesti teholisää saa, mutta kyllä kiisselissä ainakin tuo voimaa.comin lastu toimii. (Ihan eri auto kuin vakiona).
Kokeile tuota racimaxin lastua, mitä tapahtuu? Aika kova on tuo tehon lisäys lupaus ainakin vapariin...

MarttiKK
30-04-2008, 15:18
BCF:n dynopäivillä testattua. Ebaysta halpa X-treme tai jotain lastu, jolla saavutettiin 4hp:ta enemmän ja 10nm vääntöä enemmän alueella 1500-3200rpm. Usko tai älä, eron olin jopa tuntevani.

Ennen oli "Benzinon" lastu, jolla saavutettiin kasvanut bensankulutus. Auto E30 318is.

Enemmän juttua tulevassa Bemaristi-lehdessä.